----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastavirran akka, käy sinä miehen luona seuraavassa kierrossa :) vaihtelua arkeen ja ihana salamatkustaja paluumatkalla.

Äänestämättä jättäminen ei ole kannanotto. Jos ei äänestä, ei ole oikeutta edes valittaa vaalien välissä tyhmistä päätöksistä.
Ehdokkaille voi lähettää myös sähköpostia tai jollakin muulla kanavalla kysymyksiä ihan vain testiksi tuleeko vastauksia. Jos ennen vaaleja ei saa vastausta, tuskin vaalien jälkeenkään, mutta uskokaa tai älkää mutta sellaisiakin ehdokkaita on jotka myös kansanedustajina kuuntelevat ja ottavat äänestäjien mielipiteen huomioon. Olen kokeillut.

Itseä huvitti, kun lapsella oli päällä tänään toppapuku sateenkaaren väreissä. Ehdokkaat ilmeisesti leimasivat meidät sateenkaarityypeiksi. No ei olla, mutta lapsi rakastaa värejä.
Olen aina ihmetellyt, miksi joillakin on tarve tehdä pitkälle meneviä oletuksia vaatteiden väreistä, etenkin pienten lasten vaatteiden väreistä, tms. Väri on vain väri. Lapsen sukupuolikaan ei vaihdu sen perusteella, minkä värisiä vaatteita hänellä on päällään.

Minä kyllä sulatan miehen kaikki piirteet, mutta joskus kyllä tuntuu että hyvä keskittymiskyky on myös rasittava ominaisuus vaikka siitä on myös apua arjessa. Hän nimittäin keskittyy yhteen asiaan niin hyvin, että mitä tahansa saa tapahtua ympärillä eikä hän huomaa mitään. Siis tyhmyyksissäni joskus kuvittelen että jos poika menee työhuoneeseen miehen tehdessä töitä, mies huomaisi jos poika tekee jotain kiellettyä, esimerkiksi alkaa yksin purkaa tietokonetta tms. No ei huomaa, ellei purkaminen aiheuta vahinkoa juuri käynnissä olevalle prosessille.

Pyykkien kanssa minä olen niin neuroottinen, että niihin ei saa koskea yksin. Minä pesen ja ripustan ja viikkaan. Mies saa viedä omansa kaappiin, muihin ei saa koskea. Muuten olen kotitöissä aika joustava.

Pikkusen menee hankalaksi. Itävallassa saakka pitäis piipahtaa. Jos olis lähempänä, niin varmasti menisinkin.

Mitä tapahtuisi, jos ei kukaan äänestäisi?

Itseä huvitti, kun lapsella oli päällä tänään toppapuku sateenkaaren väreissä. Ehdokkaat ilmeisesti leimasivat meidät sateenkaarityypeiksi. No ei olla, mutta lapsi rakastaa värejä.
Itävalta on tosi lähellä, samalla mantereella kuitenkin ja lyhyt lentomatka.

Keskittymiskyky taitaa olla miehillä aika yleistä. Ei meilläkään havainnoi mitään. Ei myöskään ennakoi. Naiset huomaavat sata asiaa kerralla. Ja ennakoivat. Vai yleistänköhän liikaa omalla kokemuspohjalla.
Meillä ainakin on juuri näin. Minulla on aina nopea ennalta suunniteltu ratkaisu miehen mielestä yllättävään tilanteeseen. Toki minulla on enemmän kokemusta lapsista, joten ei välttämättä liity sukupuoleen.

Vastavirran akka, käy sinä miehen luona seuraavassa kierrossa :) vaihtelua arkeen ja ihana salamatkustaja paluumatkalla.

Äänestämättä jättäminen ei ole kannanotto. Jos ei äänestä, ei ole oikeutta edes valittaa vaalien välissä tyhmistä päätöksistä.
Ehdokkaille voi lähettää myös sähköpostia tai jollakin muulla kanavalla kysymyksiä ihan vain testiksi tuleeko vastauksia. Jos ennen vaaleja ei saa vastausta, tuskin vaalien jälkeenkään, mutta uskokaa tai älkää mutta sellaisiakin ehdokkaita on jotka myös kansanedustajina kuuntelevat ja ottavat äänestäjien mielipiteen huomioon. Olen kokeillut.

Yölento :) En valitakaan, koska en äänestä.

Jostain syystä politiikka on lakannut kiinnostamasta täysin. Nuorempana olin hyvimkin kiinnostunut siitä ja olisin lähtenyt vaikka mukaan, innostuksissani.

Syytä en tiedä miksi se ei kiinnosta enää ollenkaan.... jotenkin tuntuu, ettei siellä saada mitään järkevää aikaiseksi ja lähes kaikki ajaa vaan omaa etuaan.

Ehkäpä oma passiivisuus johtuu siitä oikein hyvän ehdokkaan puuttumisesta!

Last edited by a moderator:
Keskittymiskyky taitaa olla miehillä aika yleistä. Ei meilläkään havainnoi mitään. Ei myöskään ennakoi. Naiset huomaavat sata asiaa kerralla. Ja ennakoivat. Vai yleistänköhän liikaa omalla kokemuspohjalla.

Vastavirran akka :) Et yleistä liikaa... tuollainen keskittyjä täälläkin on!

Viittoa - huitoa saa, että jotain havaitsee!:laughing002

Luulevat, että naiset ovat samanlaisia...ei todellakaan! Me voidaan helposti keskittyä moneen asiaan yhtaikaa:laughing014

What...?? Juoksevaa valkkaria!!!:eek:

Dpo 16 ja menkkojen piti alkaa viimeistään eilen.

Nyt lisää testejä ostamaan, jos sittenkin tuo blanco Rfsu muuttuisi edes hailuraksi ja Pregchecking harmaa alue viivaksi.

Rinnat myös ovat kipeytyneet tämän päivän aikana:eek: :wideyed:

:greet025 täällä työpsykologilla käyty, eikä tämä psykologi ollut yhtään kiinnostunut minusta, vaan kaikki keskustelu ja kirjaukset tehtiin työpaikan tilanteen kartoittamisen vuoksi.

Että näin...
Pöh, mutta niinhän se menee - tämä psykologi on tuotu selvittämään firman kokonaistilannetta ja kriisin syvyyttä johdon toimesta.

Yksilön jaksaminen tai sen puute on tässä relevanttia vain kokonaistilanteen osana, eli jos haluaa omaa keskustelua ja hlökohtaisista apua jaksamiseen, pitää mennä työterveyden kautta omalle käynnille. Sekin voisi olla paikallaan välillä että saa purettua tilannetta. :)

Pöh, mutta niinhän se menee - tämä psykologi on tuotu selvittämään firman kokonaistilannetta ja kriisin syvyyttä johdon toimesta.

Yksilön jaksaminen tai sen puute on tässä relevanttia vain kokonaistilanteen osana, eli jos haluaa omaa keskustelua ja hlökohtaisista apua jaksamiseen, pitää mennä työterveyden kautta omalle käynnille. Sekin voisi olla paikallaan välillä että saa purettua tilannetta. :)

Motto78 :) Sinulla on hyvä oivalluskyky!:happy119

Oletin jo puhuvani jotain omia tuntemuksia, mutta tosiaan firma on se potilas, en minä!:depressed:

tämä psykologi on tuotu selvittämään firman kokonaistilannetta ja kriisin syvyyttä johdon toimesta.

Motto78 :) Onko tämä huono asia?:rolleyes:

Mikä sulla on kokemus tästä?

Omistaja on nyt lentämässä Suomeen koko ensi viikoksi selvittelemään syitä.

Samalla jakaa bonuskuoret, koska viime vuosi oli meille aivan super hyvä- onnistunut ja rikottiin tämän yhtiön kaikki ennätykset, sekä pestiin tuloksessa kaikki muut Pohjoismaat (sisaryritykset). Firma siis täytti tänä vuonna 45v.

Saatiin tuloksen ansiosta jopa Kultainen pokaali koko yhtiön parhaimmasta suorituksesta!

Omistaja sanoi, että ollaan täällä Suomessa niin tärkeitä hänelle, että asia on pakko selvittää, koska hän ei käsitä tapahtuneesta yhtään mitään.

Tuo on hyvä asia! Harmi että meni näin pitkälle että omistaja reagoi, mutta hyvä että edes nyt.

Motto78 :) Ei kukaan tiennyt, vaan joukkoirtisanoutumiset tapahtui tammi-helmikuussa. Yllätyksenä koko firmalle!

Itse pyysin apua omiin töihin jo viime keväästä saakka, koska työtä on ollut paljon! Joten paljon sitä on täytynyt olla myös muilla ja meille palkattiin vaan lisää myyntihenkilöstöä, ei tekevää duunari purukkaa.

En silti osannut aavistaa itsekään, että kokonainen osasto erikoisosaajia irtisanoutuu kerta heitolla tuosta vaan..... Töitä heillä oli valtavasti ja tiesin sen, koska käsittelen nämä tilaukset!

Mun avunpyyntö ei auttanut, joten päätin jatkaa hoitovapaata osittaisena. Kukaan ei kuunnellut. Sen sijaa paha myyntipäällikkö hyökkäsi kimppuun ja huutoa kuului sen puoli vuotta:chicken:

Huolestunut olen ollut asioista lähes vuoden päivät, eikä avunpyynti tosiaan mennyt missään vaiheessa perille:sad001

Nyt saan apuja, mutta....onko enää tarvetta...

Kai tällä psykologilla selvitetään, että kuka on mokannut/syypää:scratch

Last edited by a moderator:
Motto78 :) Ei kukaan tiennyt, vaan joukkoirtisanoutumiset tapahtui tammi-helmikuussa. Yllätyksenä koko firmalle!

Itse pyysin apua omiin töihin jo viime keväästä saakka, koska työtä on ollut paljon! Joten paljon sitä on täytynyt olla myös muilla ja meille palkattiin vaan lisää myyntihenkilöstöä, ei tekevää duunari purukkaa.

En silti osannut aavistaa itsekään, että kokonainen osasto erikoisosaajia irtisanoutuu kerta heitolla tuosta vaan..... Töitä heillä oli valtavasti ja tiesin sen, koska käsittelen nämä tilaukset!

Mun avunpyyntö ei auttanut, joten päätin jatkaa hoitovapaata osittaisena. Kukaan ei kuunnellut. Sen sijaa paha myyntipäällikkö hyökkäsi kimppuun ja huutoa kuului sen puoli vuotta:chicken:

Huolestunut olen ollut asioista lähes vuoden päivät, eikä avunpyynti tosiaan mennyt missään vaiheessa perille:sad001

Nyt saan apuja, mutta....onko enää tarvetta...

Kai tällä psykologilla selvitetään, että kuka on mokannut/syypää:scratch
Kukaan ei ensimmäisenä keinona käytä irtisanoutumista, joten kyllä siellä on osaamattomuutta ollut johdossa aivan varmasti. Myös se, että et ole saanut apua, on virhe. Minä olisin sinun sijassasi lähtenyt jo aikoja sitten. Enkä käsitä että suostut yhä tehdä pitkää päivää sillä kuuden tunnin palkalla.

Takaisin