Helmikuun höpinät

Kiitos nalle93, näin mäkin kuullut et voi olla ihan normaalia ja ei oo kyse isosta määrästä mut jotenkin tää raskaus tuntuu nii erilaiselta et tulee vainoharhainen olo :/
 
Tänään niinkuin jo pari päivää mulla ollut tosi huono olo, ei kuitenkaan ole pönttöä tarvinnut halata onneksi. Eka ajattelin että joku mahapöpö iskemässä, mutta varmaan ihan vaan hormonaalista kuitenkin. Väsymys ei myöskään ota helpottaakseen, viime yönä unta 10h ja nyt jo taas makaan sohvalla. Onneksi on viikonloppu ja mieskin kotona, niin saan levätä kun siltä tuntuu.

Äsken muuten juteltiin lapsista ja totesin, että niin näitä tulee lisää. Mies siihen kuittasi että eikös tämä tuleva ole tyttö. No aika näyttää kumpi on :grin
 
Täällä herätty pitkien unien jälkeen, kun mies heräs aamulla tytön kanssa (herätys aina ihanasti 5:cat:0-6 välii :-D ) mutta pikkareissa taas tuhrua/verta :-( en uskalla tän takia kellekkään kertoa ja ärsyttää kun mies meni kuuluttamaan jo perheelleen...

Mulla ainakin limakalvot niin kuivat että ihan jo sen takia välillä jotain tuhrua... Vähän niinku toisilla vuotaa nenästä verta herkästi. Useimmiten on ihan kirkasta verta pari tippaa, mutta jos ei heti valu pois niin sitte just sitä tuhrua ku sekoittuu valkovuotoon. Oli sama jo ekalla kerralla ja sitä jatkui oikeastaan läpi raskauden... :confused: Eli toivottavasti tosiaan sullakin jotain sellaista, tai sitten tosiaan sitä nalle93n mainitsemaa alkuraskauden vuotoa! Tsemppiä, kyllähän sitä aina pysähtyy noita miettimään ja murehtimaan...
 
Tein taas testin ja viiva ainakin vahventunut kivasti, että se loi taas vähän parempaa mieltä itelle :-) Mullakin kyllä selkeesti kuivat limakalvot nyt, melkein sellanen olo ku ois hiiva mut ei sit kuitenkaan. Viimeks oli vaan kokoajan just tota valkovuotoa, nyt se pysynyt poissa :eek:
 
Millä perusteella te ootte saanut varhaisultriin kunnalliselta ajan?
Mä sain kun on ollu pitkä ja epäsäännöllinen kierto ja en kertonu et tiesin koska ovis oli. Eli sen takia et pitää saada tieto minkäikäinen tyyppi on et seulat osuu oikeille viikoille.
 
Jännä. Täällä ei saa tuolla perusteella. Sanovat vaan, että kyllä ne viikot sitten siinä viikon 12 ultrassa selviää.
 
Jännä. Täällä ei saa tuolla perusteella. Sanovat vaan, että kyllä ne viikot sitten siinä viikon 12 ultrassa selviää.
Oho, mut sit jos olisikin enemmän kuin viikko heittoa niin miten osuu seulat kohdilleen?
 
Selvisin viime viikosta jäämättä kiinni! :smug: Oli tuo neljäsluokkalainen bonustyttö meillä hiihtoloman ja mulla oli koko viikon niiiiin huono olo ja oksensin varmaan joka päivä niin pelkäsin että likka tajuaa asian... Kun tosiaan silloin ekalla rundilla kerroin tytölle ihan rehellisesti että raskaus aiheuttaa mulla niin vietävän huonon olon kun sitä silloin kesti läpi raskauden... Mietin jo tekosyitä jos tajuaa kun yökin, mutta jotenkin onnistui jäämään huomaamatta. Ison talon hyvä puoli kun toisen pään vessasta ei kuulu yrjöily muualle. :p Lisäksi käytiin kyläilemässä muutamassakin paikassa ja piti oikein miettiä että mitä voi syödä rajoitusten ja pahan olon takia, mutta ei kukaan tainnut kiinnittää siihen huomiota kun keskittyivät enemmän lapsiin.

Nyt voi taas rauhassa potea huonoa oloa kun ei tarvi peitellä! Toivon vaan että tää yhteinen ykkönen, vähän alle 11kk, suostuisi päiväunia nukkumaan niin saisin hetken levätäkin... Neiti kun vähän on sitä mieltä että nukkuminen on turhaa puuhaa ja tuon ikäisenä ei päikkäreitä enää tarvi... :shifty:
 
Miten oottekos värjäilleet hiuksia odotuksen aikana?
Itellä ei ihan akuuttia tarvetta ole kun on jo balayage tyylisesti värjäilty hiukset ja tyvi omaa sävyä vastaava. Mut latvat kaipais freesausta :joyful:
 
Miten oottekos värjäilleet hiuksia odotuksen aikana?
Itellä ei ihan akuuttia tarvetta ole kun on jo balayage tyylisesti värjäilty hiukset ja tyvi omaa sävyä vastaava. Mut latvat kaipais freesausta :joyful:

Esikoisen kohdalla ei varmaan hiustenvärjäyksestä ollut mitään suosituksia/mielipiteitä edes. Tokan kohdalla oltiin jo yleisesti valveutuneenpia ja en värjännyt hiuksia. Raidat taisin laittaa kun kakkonen oli 1kk vanha, en imetyksen aikanakaan halunnut värjätä päänahkaan asti hiuksia. Nyt myös mennään ilman, ehkä jotain raitaa täytyy käydä laittamassa jos alkaa hiukset sitä vaatimaan. Kesä on onneksi aika armollista aikaa kun aurinko muutenkin porottaa ja häivyttää.
 
Mää annan varmaan vaan kesän vaalentaa väriä jospa ei menis aivan hirveän näköiseksi. :grin

Mulla on joku alkava flunssa varmaan tulossa kun yskittää ja nenä tukossa varsinkin öisin.
 
Esikoista odottaessa minulle muistaakseni laitettiin sekä raitoja että värjättiin. Jotenkin raskaus kuitenkin huomioitiin väreissä tai vaikutusajassa tms. Luotin silloin kampaajan tietämykseen :) Nyt olisi parin viikon päästä värjäysaika (varattu ennen plussausta) ja katsotaan sitten yhdessä, mitä tehdään. Varmasti ainakin raitoja tullaan laittamaan.
 
En ole värjännyt moneen vuoteen, enkä kyllä raskaanakaan värjäisi. Kasvatin oman värin ja lopetin värjäilyn jo ennen kuin esikoista alettiin yrittää, mutta välilä haaveilen jostain sävytteistä. Niihinkään en kuitenkaan ole viitsinyt ryhtyä enää kun on omaan väriin tottunut.

Ääh, täällä on taapero kuumeessa ja itsekin puolikuntoisena. Huomenna pitäisi jaksaa taas töihin.
 
Minä olen aiemmin värjännyt ahkerasti hiuksia mutta kerkesin jo ennen raskautta päättää että alan kasvattaa omaa väriä takaisin, eli ei ole nyt aikomusta värjäillä. :) Juurikasvu on karmea mutta olkoon..
 
Mäkin kasvatin oman värin jo joten en aijo värjätä hiuksia raskaanakaan. Huomenna meen leikkaan n. 30cm tosin kun lahjotan mun hiukset et polkkis leikataan.

Sain äsken ilmottauduttua kätilöille. Muuttunut taas toi systeemi viime kerrasta ja netissä vaan täytti kaavakkeen ja ottavat yhteyttä n. 1vk sisällä nyt sit. Niiden soittoajat menee just sillain, että oon aina töissä ja ei tekis mieli töistä soitella :-( onneks mulla on perjantait vapaat ni koitan sillon sit aina hoitaa noita! Eka ”neuvola” eli kätilön tapaaminen pitäis olla sit 7-9vk
 
Ootteko ottanut influenssarokotteen? Minä otin tänään neuvolakäynnin yhteydessä, koska on iso riski saada töissä tartunta. Tietenkin jos nyt sairastun seuraavan kahden viikon aikana, niin rokotteen ottaminen oli turhaa. Onneksi en ole vielä törmännyt töissä kuin yhteen influenssaa sairastaneeseen, sen sijaan norovirusta tuntuu olevan vähän kaikilla:nailbiting:
 
En oo ottanu nyt infulenssa rokotetta ja itsekkin oon kuullu et nyt paljon noroa ja kuumetta liikkeellä. :yuck:
 
Mä otin jo marraskuussa influn, kun työpaikalla kävi työterveyshoitaja rokottamassa. Myös mies ja pienempi ipana on ottanut rokotukden. Esikoinen pelkää niin paljon piikkejä että tänä vuonna en jaksanut taistella asiasta. Ensi talvena saa taas ottaa kun on vastasyntynyt talossa.
 
Takaisin
Top