Millaisia raskausoireita sinulla on?

Jep! Vessassa saa ravata jatkuvasti, kokoajan tekee mieli kylmää juotavaa, öisin (tarkemmin aamuyöllä) herään aina samaan aikaan ja sittempä valvotaan miltei pari tuntia. Väsymystä on taas enempi, ja kipuja on tullut melko paljon. Vihlovaa alavatsakipua varsinkin, silloin ei pysty edes kävelemään. Liikunta on erittäin vähäistä. Synnytys on alkanut mietityttämään enemmän ja enemmän, edellinen synnytys kun oli niin traumaattinen. Että ihanaa aikaa tämä loppuraskaus :D
 
Mul ei oo tullut tuota vessassa ravaamista yöaikaan vieläkään.. En siis heräile sen takia lainkaan öisin.. Kylkeä saa sit kyl kääntää senkin edestä ja unet on melko levottomia..
 
Mulla on aika tarkalleen vessassa käyntiajat 1 aikaan ja 3 aikaan..sitten meneeki pitempi väli aamuun, 6 aikaan yleensä herää vessahätään mutta jos menee vessaan nii poika herää. Sitten sitä kärvistelee ja torkkuu ja vaihtaa kylkeä että ei tartteis nousta vielä.
 
Itselläkin vihlovaa alavatsa kipua ja ihmettelen mistä johtuu.. Huomenna neuvola niin otan asian puheeksi. Vähän jännittää että olisko vauva haluamassa jo ulos vai mitä se on..
 
Itselläkin vihlovaa alavatsa kipua ja ihmettelen mistä johtuu.. Huomenna neuvola niin otan asian puheeksi. Vähän jännittää että olisko vauva haluamassa jo ulos vai mitä se on..


Mulla on siis ollu tosi vihlovia ja repiviä kipuja. Tänään tehtiin sisätutkimus sekä ultra ja minkäänlaista avautumista tai kypsymistä ei ollut havaittavissa :) pää oli alaspäin mutta oli kipuja jo aiemminkin kun vauva vielä pyöri ympäri.
 
Täällä on kans ollut nuita vihlovia kipuja viime viikkoina. Niin kuin sukkapuikoilla joku tökkisi tai ihan pienellä veitsellä joku viiltelisi tuota alapäätä. :sad001 todella ilkeän tuntoista. Viiltävät kivut on nyt kuitenikin tällä viikolla hellittäneet, nyt on sellainen paineen tunne enempi tuolla alhaalla. Meillä on maanantaina viimeinen ultra, jospa siellä selviäisi lisää mitä tuolla masussa ja alapäässä tällä hetkellä tapahtuu. :)
 
Neuvolan täti mulle selitti kun kerroin sukkapuikko tuntemuksista, että johonkin hermoon osuisi vauveli kun päätään pyörittää tai käsiään ojentelee tuolla ihan alapäässä.
 
Joo, johonkin hermoon osuu ja uppoaa kyllä kyllä. Tuo pään pyörittely tai käsien heiluttelu voi hyvinkin saada ne aikusaksi. :)
 
Mun mahan kutina tais olla vain ihon venymistä. Oiskoha vauva laskeutunu ku ei enää toppahousut mee edes pompulalla kiinni. Viime viikon la meni vielä kiinni ja sit su ei enää mennyt kiinni. Ja siinä välissä armoton mahan kutina.
 
Täällä on alkanut ihan ihmeelliset yökukkumiset. Todella vähillä yöunilla mennään nyt jostain syystä. Viimeyönäkin notkuin hereillä klo 03-06. Yöllä ramppaan vessassa joskus tunninkin välein, vettä menee litratolkulla kun suu on kokoajan kuiva, liitoskipuja on aina kylkeä kääntäessä ja paikkoja särkee.Sängystä on vain pakko päästä pois kun niin ahdistaa. Yöllä klo 3 heräsin vauvan liikkeisiin enkä saanut enää unta. Näin on menty nyt muutama yö peräkkäin. Luulen että hormooneilla on jotain tekemistä tämän valvomisen kanssa... onneksi on mammaloma alkanut ja töihin ei tarvitse aamuisin suoriutua. Nyt menossa rv 35+2. Ehkä nämäkin oireet vain kuuluu tähän loppuraskauteen.

Mulla on ihan samat yöongelmat ja päivisin oon niinkun joku zombie ku oon niin poikki. Mammikseen olis vielä 2 viikkoa, en kestä :arghh:
 
Tsemppiä kotikissa! Ite olisin varmaan kans aivan puhki jos näiden yöunien jälkeen joutuis vielä aamuvuoroihin heräilemään. :sad001
 
Mulla tää vauveli vaihtaa paikkaa vuoroin ylös ja vuoroin alas niinku hissillä. Ja sillon ku porautuu tuonne alas lantioon niin mieletön paine on alavattalla, koko lantio tulessa ja supistelee tosi paljon jopa säännöllisesti muttei kipeästi.. sit ku vatsa/vauva ylempänä niin on helpompi olotila.
 
Tänään huomasin alushousuissa hieman verta.. No pienen tarkastelun jälkeen huomasin että syypää taitaa olla peräpukama?! Yhyy. Vuotavatko ne vaikka eivät olisikaan puhenneet? Huomenna on onneksi neuvola.

Ps. Kuka näppärä tekisi syntyneet listan? :) kohtahan heitä alkaa putkahtelemaan enemmänkin.
 
Täällä kans juostaan hätäpäissään vessaan aina kun vähänkin tuntuu siltä että jotain ylimääräistä vuotoja tuntuisi olevan. Vääriä hälytyksiä vielä tähän asti. Koeta tässä sitten rauhallisin mielin oleskella kun näitä viimeisiä viikkoja viedään. Eniten täällä rassaa mieltä tuo pitkä välimatka synnärille. Pitäs osata ennakoida oikein että millon on aika lähteä liikkeelle. Hermoja raastavaa aikaa...
 
Täällä kans juostaan hätäpäissään vessaan aina kun vähänkin tuntuu siltä että jotain ylimääräistä vuotoja tuntuisi olevan. Vääriä hälytyksiä vielä tähän asti. Koeta tässä sitten rauhallisin mielin oleskella kun näitä viimeisiä viikkoja viedään. Eniten täällä rassaa mieltä tuo pitkä välimatka synnärille. Pitäs osata ennakoida oikein että millon on aika lähteä liikkeelle. Hermoja raastavaa aikaa...

Kuinka pitkä matka sinulla on synnärille? Täällä välimatka on 100km, näillä keleillä matkaan menee ainakin 1,5 tuntia. Samaa pelkään itsekin, mutta sitten kun oikeasti alkaa vähänkään tuntumaan että supistaa niin se on kaasu pohjaan ja menoksi, en varmana synnytä bussipysäkillä. Mietin myös että jos vedet menevät ja täytyy soittaa ambulanssi, kauanko senkin saapuminen kestää?
 
Tämä on pieni pitäjä josta löytyy vain terveyskeskus, mutta lähimmälle synnärille tuleekin täältä sitten matkaa reilu 200km :sad001 se kieltämättä vähän huolettaa näillä ajokeleillä. Yritän vähän ennakoida ja siirtyä lähemmäksi synnäriä etukäteen, onneksi pääsee vaikka sukulaisten luo majailemaan. Hankala vaan arvioida että milloin sitä lähtis, montaa viikkoa etukäteen ei huvittaisi lähteä sukulaiden luo asustelemaan. :)
 
Mulla kontrollilabroissa (edellisessä raskaudessa hepatoosi) selvisi että maksa-arvot noussu aavistuksen viitteiden yli. Sappihapot kuitenki normaalit eikä mitää normaalista talvi-ihon kutinasta poikkeavaa kutinaa ole ainakaan toistaiseksi ollut, joten arvojen seurantaa nyt vaan viikottain. Toivotaan ettei yltyisi hepatoosiksi asti:sorry:
 
Voihan hormoonimyrskyt sentään... nämä tunteet alkaa mennä pikkuhiljaa taas ihan uusille ulottuvuuksille jo. Välillä itku tulee kun telkkarissa on koiranpentuja tai vauvoja. Välillä ollaan niin onnellisia kun aurinko jaksa vähäsenkään paistaa. Tänään ja eilen on sitten ärsyttänyt suunnattomasti tuo oma mies, siis kaikki hänen sanat, ilmeet, eleet ja pelkkä olemus... ihme kiukkupuuskia taas ilmennyt. Voimia vievää hommaa tämäkin kun fiilikset heittelee taas laidasta laitaan. Tais olla ihan alkuraskaudessa näitä samoja puuskia. Mies parka hiippailee taas pitkin seiniä ettei vaan osu tielle... :D
 
Takaisin
Top