Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin on 4h + keittiö plus parvi, joka melkein käy viidennestä huoneesta:happy: meillä on nyt kaksi makkaria, meidän ja lasten (lapset toki nukkuu meidän kanssa perhepedissä vielä), mutta kirjastohuoneesta ja parvelta sais vielä makkarit:grin

Meitä kun oli siskon kanssa kaksi, niin molemmilla oli oma huone, mutta eipä sitä periaatteessa olis tarvinnu:happy: paitsi kun kutsui ekan poikaystävän yökylään:laughing002

Ehkä twisted miehesi mieli vielä muuttuu kunhan saatte asetuttua taloksi, ettei kaikki tarvitse omia huoneita :)

Äipällä kuulostaa hyvältä kuulumiset:happy: meillä on kuiva kausi menossa kuten osasin odottaa, tän raskauden aikana ollaan seksiä harrastettu KERRAN :confused::confused: huomenna 26+0.

Meillä on teineille omat huoneet ja pienistä isommille myös...vanhassa talossa kaikki oltiin yhdessä huoneessa niin päätettiin sillon et jos joskus rakennetaan tulee talo oleen iso vaikka ei vielä sillon ollu ku kolme lasta ja niin tehtiin ja en mistään hinnasta luopuis tästä nykyisestä talosta

Me asutaan vuokralla kerrostalossa kolmiossa tällä hetkellä ja viides tulossa :D Ahdistaa vain se, että säilytystilaa on liian vähän ja vessoja on vain yksi... Ollaan etsitty vanhaa omakotitaloa jostain syrjemmästä jo ties kuin kauan, mut ei ole vastaan tullut kun kaks mitä edes harkittu, toinen sit olikin hometalo ja toinen oli myyty viikossa. Jospa se meillekin joskus oma löytyisi, meidän kriteerit täyttäviä vaan hyvin harvoin löytyy.

Lapsena mulla oli välillä oma huone ja välillä olin sisarusten kanssa samassa huoneessa, meitä oli kolme. Meillä ei tule kaikille lapsille olemaan omaa huonetta ja eivät sellaisia vielä ainakaan kaipaa.

Meillä esikoinen oppi kuivaksi 1v4kk, toka oli vähän yli 3-vuotias, kolmas päätti tossa just hetki sitten alkaa käyttää pikkareita eli 2v8kk, nuorin on jostain vuoden iästä halunnut kakata pöntölle ja ilmoittaa kakasta siis itse :)

Tänne kuuluu pahoinvointia, eilen oksensin kolmesti mahan tyhjäksi ja tätä menoa se taas jatkuu ties kuin kauan...

Äipällä ollut kyllä mahtava viikonloppu! :)

Meillä oli pitkään kaikki samas huonees nukkuus ja leikkihuone eriksee.. nyt oon koko viikon järkännyt huoneita et saa kaikki isommat omat huoneet.. Julius menee sit Vilin (3,5v) huoneeseen kun maltan sen tosta vierestä päästää.. ;) meillä on toki oma makkari toises päässä taloa. :)

Meillä tuo 8v kaipaa omaa tilaa ja paikkaa mihin sais mennä niin et veljie ei oo pakko päästä perässä..

Itse oon ollu 13v kun siirryin omaa huoneeseen ( heti kun huone vapautu veljeltä.)

Jossai välis puhuitte kummeista:) meillä on kummit löytyny helposti kaikil mut enää ei kyl olis ketää jäljel jos tulis 5.muksu :) 3 ekaa koostu sisaruksista ja 4sai ystävät. :)

Meitä kun oli siskon kanssa kaksi, niin molemmilla oli oma huone, mutta eipä sitä periaatteessa olis tarvinnu:happy: paitsi kun kutsui ekan poikaystävän yökylään:laughing002

Voi luoja jos ois vanhemmilta tolla verukkeella pyytänyt omaa huonetta niin ei ois hyvä heilunut:D
Ne oli muutenkin kovin nihkeitä kun poikakaverit (tai veljien tyttökaverit) tuli kylään ihan päiväs aikaan... ovia ei saanut missään nimessä pistää kiinni:D

Meitä on siis 4, minä+sisko ja kaksosveljet ja oltiin huoneissa 2+2 jaolla... esikoisena oman huoneen haave toteutui vasta kun muutin omilleen 18v;) oli muuten mahtava fiilis kun sai olla yksin!!! Nyt viikonloppuna olin ihan täpinöissään kun mies oli yön töissä tai nukkumassa...
Sai olla hetken yksin;)

Tsemppiä Warheart! Onko sulla ollut aiemmista pahoinvointia?
Voihan kakkeli mikä maanantai! Tila-autosta jarruletku poikki, huollossa seuraava vapaa aika loppuviikosta. Onneksi mun isovanhemmat poikkesi aamupäivällä, ja kertoi melkein naapurissa asuvasta tuttavastaan joka lupasi hoitaa auton kuntoon huomiseksi :Heartred
Nukuttiin aamulla pommin (okei, vaan 15min, mutta minuuttipeli!) ja Tokan koulukyyditsijältä oli tullut viesti, että on 10min normaalia aikaisemmin tässä! Onneksi ipanat oli jo hereillä ja reipas poika oli pukemassa jo päälleen. Äkkiä ukkelille banaani toiseen käteen ja voikkari toiseen ja tien varteen odottamaan, ehti hyvin :)
Ja koska se iso auto on rikki, niin mun pitänyt soitella pitkin kyliä kyytiä isoille futistreeneihin. Onneksi pikkuveli armollisesti lupasi kyytiä. Pienten kanssa olis juoksukisat tasan samalla hetkellä kun futis loppuu. Onneksi fillarimatkan päässä. Mutta pyörän peräkärry on läpimärkä, kun unohtui pihalle pari iltaa sitten :rolleyes: Mitäpä tämä mamma ei tekisi, ja hiustenkuivaajalla kuivasin sen verran, että tytöt voi siellä istua.
Tapeltiin miehen kanssa meidän uuden keittiönpöydän pinnasta. Miehen pitäs keskiviikkona mennä puusepän kanssa puukauppaan ostamaan aineet. Sanoin jo, että tekee mitä vaan minkä värisenä vaan, ihan sama kunhan saan sellasen pöydän jonka ympärille me mahdutaan! Ainahan voin laittaa siihen pöytäliinan jos se on ihan paska.
Mitähän muuta... Tästä puuttuu enää noro. Senkin iskeminen on meidän tuurilla ihan nurkan takana....

Voi Zeni, toi pyörän peräkärryn kuivaaminen hiustenkuivaajalla oli mulle vähän liikaa :hilarious: Mutta tsemppiä kamalasti!

Zeni, on jokaisessa raskaudessa ollut älytön pahoinvointi ja yhden raskauden oksensin alusta loppuun... Teillä onkin melkoista sirkusta ollut, meinas hiki tulla lukiessa :D Meilläkin tuppaa autosta joku osa laukeamaan aina huonolla hetkellä ja tietenkään ei ole hyllytavaraa biltemassa/motonetissä vaan jenkeistä asti tilattava, vaikka olis muuten vartin homma saada uus osa paikalleen... Lokakuun loppupuolelle mennessä pitäs käyttää mun kulkine katsastuksessa, toiveissa olisi, että ei kovin pitkä vikalista tulis :)

Nyt täytyy kyllä sanoo, että mä en taida enää olla suurperhekuumeilija. Edelleen haaveilen useemmasta lapsesta, mutta mä en tiedä haluanko käydä läpi enää yhtään raskautta tai synnytystä (sektio yks parhaita ja samaan aikaan pahimpia kokemuksia mitä mulla on). Olin niin kauheen kipee ja huonovointinen raskauden viimeset 9vk, jouduin pelkäämään pahinta kokoajan enkä pystyny tekemään mitään normaalia. Lisäks sektio on sellanen, mihin en haluais uudelleen. Siitä paraneminen on suorastaan turhauttavaa.

Lisäks voi olla jopa vaikee tulla taas uudelleen raskaaks, kun on endometrioosi. Sen hoitoon keskittyminen ei kuulosta ollenkaan huonolta vaihtoehdolta, ne kivut kun palas nyt raskauden jälkeen ni tajusin miks en tienny pelkistä supistuksista että mulla oli synnytys käynnissä: koska ei ne tehny mun mielestä edes kipeetä, on sitä pahempaakin koettu. Toki olisin valmis miettimään vaikka adoptioo jossain kohtaa, maailma on täynnä lapsia joilla ei oo vanhempia. Mut raskautta en oo valmis varmaan moneen vuoteen kokemaan uudelleen..

Onneks mulla on kuitenkin maailman ihmeellisin pieni poika <3

Deb mulla on kans mut mulla se ei oo hidastanu tai ollu esteenä raskaakstulemiseen toki jokainen on yksilöllinen

Pikku varpaat tsempit huomiseen <3
Dep eipä sun vielä tarvii mitään elämän päätöksiä tehdä;) nauti nyt vaan pikkusesta ja toivut itse synnytyksestä/raskaudesta:)
Täällä olis tämmönen taaperon kantotaso:D rv 36 tai 9;)
ImageUploadedByVau Foorumi1535464063.363476.jpg

Täysin ymmärrettävä ajatusmaailma Deb:) varmasti tällä hetkellä tuntuu että tämä oli tässä. Nyt vain mahdollisimman paljon puhut ja käyt läpi raskautta ja synnytystä, niin helpottaa sen kokemuksen ymmärrys ja tulee sinuiksi sen kanssa. Otat aikaa ja toivut:Heartred

Mun hyvä ystävä synnytti rv 33 pienen tytön kiireellisellä sektiolla istukan vuotelun ja osiltaan irtoamisen vuoksi, hän ei käsitellyt asiaa riittävästi niin pelottavat ja huonot kokemukset jäivät pintaan ja näillä näkymin heidän tyttönsä jää ainokaiseksi :)

Miten muuten on, onko ketään hikoiluttanut loppuraskaudessa? Mulla on aivan järkyttävä hiki päällä koko ajan:o mua alkanut hikoiluttaa vasta synnytyksen jälkeen laitoksella ja tää hikoilu on samaa luokkaa kun sillon... huh, mä sanon!

Ihan ymmärrettävää Deb ♡ Mulla on takana niin hyvää kuin kauheaakin sekä raskauksien että synnytyksien muodossa. Ei tosin samalla kauheusasteikolla kuin sulla, mutta sen verran kamaluutta, ettei ihan juuri pysty seuraavaa vielä miettimään tosissaan. Mutta voi sullakin se mahdollinen seuraava kierros olla jotain ihan muuta kuin tämä ensimmäinen!

En tajua Äippä, miten olet jo melkein synnytysasetuksissa :O Siis viime kuussahan sä plussasit vasta :O

Takaisin