Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olis kyllä aivan mahtavaa nukkua joskus ilman kuorsaava ukkoa, mut eipä me olla oltu erossa kuin muksujen syntymien aikaan yks yö per muksu :D

Siis joo täällä kans mies menossa eipä oo hetkeen sängyssä nökyny ja toiseks ei se kyl mahtuiskaan ku sänky täys ja siihen on niin tottunut pärjään yksin lastenkaa ja töidenkaa varsinkin näin kesän ja syksyn aikaan..talvella sitä näkee vähän useemmin jos ei oo mehtässä

Äippä, mä kans tykkään nukkua aika ajoin yksin. Mies onneks monesti nukahtaa sohvalle kun kattoo vaikka jotain sarjaa, niin saa nukkua rauhassa :D ja viime yöks mä lähin sohvalle nukkuu kun oli jälleen riitaa. Vittu et vituttaa kun joko on myrskyä tai sit kaikki on tasapaksua.. Hohhoi, mä en ainakaan naimisiin halua, menee viimeisetkin halut varmaan miehellä.. -.-

Mä oon nii tottunu siihe kuorsauksen et outoa nukkua ilman sitä. Nyt 2yötä kun mies on kuorsannu ni oon nukkunu levollisemmin. En tie johtuuko sit turvallisuuden tunteesta vai mistä. (Painajaisten jälkeen pelkään pimeää ja sillo meen miehen selkään kiinni et saan nukuttuu uusiks )

Julius oli koko vkl niin et laitto sänkyy / vaunuu niin alko nukkumaa itsekseen ( ei oo muilta onnistunu ) ja nyt kun mies oli eilisen kotona ni ei kertaakaan onnistunu vaan piti saada syliin nukahtaa.. :( nyt taas hän kitisi sylis. Ja laskin hetkeks meidän sängylle et puen vaatteet ni hiljeni ja alko nukkuu.. :D näemmä onnistuu näin vain sillon ku äiti on yksin;)

Ei meillä kyl onneksi olis ikinä sänky tyhjä kun tuo tällä hetkellä nuorimmainen nukkuu vieressä ja yleensä ihan iholla kiinni <3 Täytyy kääntää sänky sit toisin päin jos vauva saadaan onnellisesti syliin asti, niin mahdutaan kaikki sulavasti. Tuo kun syntyi niin me nukuttiin kaikki 120cm sängyssä ja nyt on 160cm niin varmasti mahdutaan jos tarvis.

Joo, ei täälläkään ihan tyhjä oo, kun taapero tulee täyttää kaikki osat sängystä :D heti kun meni manaa, niin mies kyseli et oisko pikaset taaperon päikkäreiden aikaan :D toivottavasti jatkuu vielä samanlain :D etätyön hyvä puoli on toi :P

Haaveissa ois lähivuosina oma lampaan/vuohenmaito jonka pitäis olla sopivampaa ihmiselle ja jopa lääkitsevää kuulema :)
Hei suosittelen! Meillä on nyt vuoden verran ollut lypsykuttuja, on aika hienoa hommaa lypsää aamuin illoin omia kantturoita! Toki siinä on sitten paljon kaikkea muutakin, niinkun nyt yleensä eläinten kanssa on. Mutta maito sopii meillä kaikille (siis myös laktoosi-intoleraatikoille), astmaatikkokin innostui läääkintämielessä juomaan tätä. Maku on ehkä vähän erilainen, kestää hetken tottua jos purkkimaidosta siirtyy. Täällä siis puolet meidän 8h perheestä juo vuohenmaitoa, kaikki toki syö sitä juustoissa, lätyissä ja muissa ruuissa. Lampaanmaito taas on vaikeemmin irtoovaa, lampaat lypsää niin vähän heti kun karitsat vierottaa- friisiläinen maitolammas olisi se ainoo vaihtoehto jos siihen haluaa ryhtyä. Vuohi taas lypsää useitakin vuosia putkeen muutamia litroja päivässä!

Tulinpa kurkkimaan tänne kun vihdoin ei ole NIIN EHDOTON EI enää.. Onnea vauvoista ja plussista:Heartred!

Täällä voidaan hyvin! Pojalle ei oo muutamaan päivään tarvinnu antaa lisähappea, mennään yläpainetuella. Eilen alkoi kenguruhoito ja oon niin onnellinen kun sain pojan ekaa kertaa syliin <3

Kävely alkaa sujua, mutta tänään on ollu taas enemmän kipuja, kun en oo ehtiny ottaa maksimäärää särkylääkkeitä. Sektiohaavan yläpuolelle ilmestyny pari mustelmaa, aristelen haavaa vaikka tiiän ettei tarttis ja sit sattuu vielä lisää kun onnistun jännittämään vatsa- ja lantionpohjalihaksia. Väsymys on kova kaiken kivun ja liikkumisen ja vauvan hoitamisen ja maitojen pumppaamisien jäljeen (puhumattakaan unettomuudesta), mutta oisko se endorfiini ja oksitosiini jotka tässä pistää porskuttamaan eteenpäin. Tiedän että pitäis levätä myös, mutta se on tosi hankalaa. Ja sit taas sattuu.. Nauraminen sattuu kans ja poika onnistuu joskus saamaan mut nauramaan kaksin kerroin, ei ollenkaan kivan tuntusta mahassa. Olis kiva tuntee olonsa normaaliks, vois keskittyä vielä entistä paremmin poikaan. Noh, sektiosta on vasta viikko, pitäis kai olla armollinen itelleen.

Hieno juttu Deb! Ja ole armollinen itsellesi, mulla sektion jälkeen alkoi noin kuukauden kohdalla elämä voittaa. Siis tarkoitan että fyysisesti olo alkoi tuntumaan normaalilta. Aikaa siis menee, vaikka jatkuvasti kuulee näitä tarinoita että parin tunnin päästä oltiin pystyssä ja viikon päästä lenkillä. Ja koetan muistaa ottaa särkylääkettä! Mä söin sitä muistaakseni pari ekaa viikkoa.

Mahtava kuulla susta Lambi! Mä oon sun perään välillä huudellut. Plussatuulia :)

Mulla alkaa tää nukkuminen olemaan hankalaa... Maha jotenkin ihan täys vauvaa :D Kylkiin koskee. Nytkin sais nukkua, mut ei vaan uni enää tule... Tänään rv 36+6.

Onko teillä joilla on enemmän lapsia niin jotkut sisaret enemmän yhdessä kuin toiset? Meillä siis vanhemmat keskenään ihan kuin paita ja peppu, niin ettei pikkuveli tunnu mahtuvan mukaan. Sit mietin et jos on useampi lapsi esim 5 niin ovatko ne esim pareissa leikkimässä ja sekoittuuko leikkijät keskenään paljon vai onko aina sama kombo? :D

Toki meillä nyt kun esikoinen on koulussa, niin pienemmät leikkii keskenään ja kun keskimmäinen on kerhossa niin isoin ja pienin leikkii keskenään mut pienin tuntuu muuten olevan aina kolmas pyörä :D

Meillä esikoinen ja nuorin on itsekseen tai tunkee kahden keskimmäisen leikkeihin, jotka siis viihtyvät keskenään, vaikka ovat aivan eri ikäisiä :D Kyl nuo osaavat sovussakin leikkiä onneksi.

Meillä kaikki leikkii keskenään mut kyllä pikkutytöt leikkii paljo kahestaan ja pienistä vanhin on isänsä mukana hommissa ja sit tää yksvee menee vähän kaikkien mukana mut enimmäkseen mun tykönä pyöriin ihan liki jos konettatyhjentää istuu viereen oottaan etten vain karkaa

Esikoinen leikkii sujuvasti kaikkien kanssa(jos iso tyttö moodiltaan kykenee) 4&5v leikkii yleensä hyvin yhdessä Sanni(2v8kk) suhaa siirin ja isojen tyttöjen väliä ja kaikki haluaa leikittää siiriä :D kyllä näillä yleensä leikit luonnistaa hyvin yhdessä jos vaan on semmonen päivä ;)

Dep todellakin oot armollinen itsellesi! Kohta koko raskaus on muisto vaan;) ihana kuulla että siellä poika voi hyvin ja ootte päässyt sylittelemään häntä<3 hirveästi voimia sinulle toipumiseen ja pienelle paljon kasvu voimia!

Sandy tuttu tunne toi että maha pelkkää vauvaa! Tää myllää parhaillaan menemään niin että koko maha pomppii ja heiluu! Tekee kipiää... tänään muuten supistellutkin hiukan! Kaipa tää joskus on musta sittenkin ulos tulemassa ;)
Rv 35+1

Meillä ykkönen ja toka leikki pieninä paljon yhdessä. Sit vanhemmalla alko olla kavereita niin toka ja kolmas sit keskenään. Eka kun tuli teini-ikäinen varsinkin omat kaverit ja vaikkei kavereita ollutkaan vietti aikaa mieluummin yksin kun "tyhmien" siskojen kans. No nyt kun toka tulossa teini-ikään kelpaa seuraksi kuuntelen musiikkia tai hyppiin trampalle. Kolmas on nyt kolmas pyörä ja se kulkee paljon kavereilla tai kaverit meillä.

Hei suosittelen! Meillä on nyt vuoden verran ollut lypsykuttuja, on aika hienoa hommaa lypsää aamuin illoin omia kantturoita! Toki siinä on sitten paljon kaikkea muutakin, niinkun nyt yleensä eläinten kanssa on. Mutta maito sopii meillä kaikille (siis myös laktoosi-intoleraatikoille), astmaatikkokin innostui läääkintämielessä juomaan tätä. Maku on ehkä vähän erilainen, kestää hetken tottua jos purkkimaidosta siirtyy. Täällä siis puolet meidän 8h perheestä juo vuohenmaitoa, kaikki toki syö sitä juustoissa, lätyissä ja muissa ruuissa. Lampaanmaito taas on vaikeemmin irtoovaa, lampaat lypsää niin vähän heti kun karitsat vierottaa- friisiläinen maitolammas olisi se ainoo vaihtoehto jos siihen haluaa ryhtyä. Vuohi taas lypsää useitakin vuosia putkeen muutamia litroja päivässä!

Kuulostaa hienolta! :happy:
Onko niitä juustoja muuten kuinka vaikea oppia tekemään?

Meillä on pari lemmikkilammasta joille ajateltiin teettää karitsat ja hankkia pari vuohta kun muutetaan isompaan paikkaan.

Kuulostaa hienolta! :happy:
Onko niitä juustoja muuten kuinka vaikea oppia tekemään?

Meillä on pari lemmikkilammasta joille ajateltiin teettää karitsat ja hankkia pari vuohta kun muutetaan isompaan paikkaan.
Juustonteko on ihan simppeliä hommaa! itsellä onnistuu hyvin fetat ja halloumi, tuorejuustot olis kans tosi simppeleitä, muttei oo tullut vielä tehtyä. pitkään kypsytetyt juustot olis sitten oma lukunsa.
Mulla on nyt sellanen 10 uuhta, joista osa eläkeläisiä, karitsoitan yleesnä 3-4 uuhta vuosittain. eli karitsoita tulee ab10-15. sikiäviä suomenlampaita kun ovat! se on mahtavan mielenkiintoista ja työlästä myös. mutta lihassa pysytään!
Nyt just on kuttujen astutukset työnalla, astutan nyt kolme ja myöhemmin ehkä vielä 2. eli kilejäkin toivottavasti tulossa hyvä määrä:)! Näitä laitan sitten myyntiin, hirveetä määrää kun ei yksi perhe tarvii:grin..
Tsemppiä teidän tuleville kuvioille:Heartred

Takaisin