Hankinnat

Meillä on ollu maassa istuskelkessa farkkuset lappuhaalarit ja semmoset sukkamokkasiinit, joissa on nahkapohjat. Meillä on muutamat pehmeää farkkua olevat housut, niin ne on mukava päällä. Tarvittaessa kolitsihuppari jos on kylmä ollut.

Tilasin trvavallen verkkokaupasta pirrelle vedenkestosen välikausipuvun, kun sieltä sai kokoa 68. Muualla pienin on ollut 74, mutta se on aivan liian iso. Ollaan pari kertaa jo käytetty sadesäällä. Materiaali on miellyttävän ohutta ja pehmeää. Ihan tositoimissa ei olla vielä päästy testaamaan onko kuriksien ja sadetakin veronen.

Lisäksi meillä on kaksi erilaista välikausiasua (housut+takki ja haalari), jotka ei pidä yhtään vettä, niin niitä sitten käytellään kuivalla säällä kun vähän kylmenee tai alkaa tuulla.

Meillä taitaa todelliseksi ongelmaksi muodostua kumisaappaat. Pirren jalka on nyt 9,5 cm pitkä, eli vastaa noin kokoa 18. Pienimmät kumpparit taitaa olla 21. Meillä on yhdet vanhat stonz-töppöset, mutta ne taitaa kelvata korkeintaan kosteaan keliin. Otetaan vastaan ehdotuksia. Itse en keksi kuin muovipussit.
 
Hanskoista vielä. Meillä on semmosia lapasia, jotka on tehty samasta neuloksesta mistä tehdään niitä venyvenysormikkaita. Tiiättekö niitä ohuita mitkä joustaa, venyy ja paukkuu. Myydään vähän joka kaupassa, ainakin niitä sormikkaita. Meilläbon Ciraf-merkkiset, eli varmaan prismasta.
 
Tänään käytiin pyöräilemässä niin että vauvalla oli sisävaatteiden päällä college-haalari, pipo ja kengät. Jotku ohuet hanskat ois kyllä myös saanut olla kun pienellä oli ihan kylmät kädet (tänään oli + 20). Vaunulenkit on vielä menneet hieman kevyemmällä vaatetuksella, mutta toisaalta meillä on kyllä ollut jonkinlainen peitto silloin käytössä.

Kylmiin keleihin me ei olla varauduttu vielä oikein mitenkään, tai siis sellaisiin kylmiin keleihin että vauva olisi nurmikolla tms. Pitäis varmaan alkaa sitäkin hajottaa, mut ehkä enemmän sitten kun ampiaiset ja käärmeet vähenee.
 
Mä ostin pojalle Reiman vk haalarin viileille keleille :happy: Saa nähdä kuinka tulee kestämään. Esikoisella ainakin kaikki Reimat on ihan uudenveroisia.
 
Meillä on likalle Molon vk-haalari, mutta se on aika paksu. Sen pitäis kyllä kestää säätä ja konttailua. Kaapissa on kans Reiman "välikausihaalari" jota ostettaessa luultiin toppahaalariks, kun on sen verran muhkea. :joyful: Jos on lämpimämpiä mutta märkiä päiviä tulossa, niin en tiedä mitä tolle pukis. Joku kurahaalari varmaan sit pitäis olla?

Hanskat on kans kysymysmerkki. Miten noin pieniin sormiin saa mitään sormikkaita? tai jos sillä on rukkaset, niin eihän se pysty tekemään mitään ne kädessään! :wideyed:
 
Mä ostin pojalle Reiman vk haalarin viileille keleille :happy: Saa nähdä kuinka tulee kestämään. Esikoisella ainakin kaikki Reimat on ihan uudenveroisia.

Meilläkin suositaan Reimaa ja hyvin mun mielestä kestää! :)
Me on vieläpä suurin osa hankittu käytettynä ja silti ovat olleet kuin uusia.

Nyt ostin Molon Rainbow välikausipuvun esikoiselle ja oon metsästänyt juniorille Reimaa.
 
Mä kanssa sormikkaita mietin että ois kätevät. Mut toisaalta laitoin yks päivä sellaset tumput käteen missä ei ole edes peukalolle aukkoa, toine silti ryömi ja tavarat nappasi suuhun (oltiin siis ulkoa juuri tulossa enkä ehtiny riisumaan häntä vielä).. Että kai tuo jotain pystyy tumput kädessä tekemään sitten talvellakin.

Mitä teidän lapset touhuaa esim ulkona? Tänään pidin vauvaa hetken nurmikolla istumassa, niin hää vaan repi nurmea..
 
Tänään oltiin pk harjoittelee ulkoilua. Keinuttiin, oltii hiekkalaatikolla, konttas ympäri pihaa, kiipes liukumäen portaat pariin otteeseen, laskettii liukumäkee, keinuttiin ja soraa/hiekkaa kivaa hipelöidä ja käyttää kaikki suussa :D
 
Tässä yksi linkki kenkäostoksia varten. Ja tässä on mun mielestä tosi hyvä juttu kenkien hankinnasta.

Meillä on suosittu reimaa myöskin sekä topassa että välikaudessa. Reimalla ei ollut pirren kokoa, niin piti testata tuota aiemmin mainitsemaani Travallea. Saa nähdä kuinka kestää konttailua.

Meillä on tämmösiä lapasia. Helppo laittaa käteen ja ovat ihan kohtuu edukkaita.
 
Me ollaan oltu hiekkalaatikolla. Pirre heiluttaa lapoita ja kilkuttaa sitä sankoihin ja kakkumuotteihin. Syö hiekkaa ja kiviä ja hiekkaleluja. Sitten se roikkuu mahallaan laatikon reunalla ja haroo sieltä käsillä maahan. Tykkää myös keinua. Meillä on pihanurmella nyt niin paljon ampiaisia, ettei siellä voi olla. Jos vois, niin repis ruohoa ja söis sitä.
 
Meijä piha on lähinnä hiekkaa ja jäkälää. Mitä nyt tie on mursketta ja tänä kesänä tehty vähä nurmikkoa jossa ei vielä sillai oleskella.. kirpparilta löysin perjantaina samanlaiset tossut ku äp mut ohuemmat. Käsii pitäs jotai löytää ja isompi haalari.
 
Mitkä ne oli ne joutkut kummallisen näköset kengät jotka taipuu joka suuntaan? Joku niitä oli tilannut keväällä. Pystyykö niillä olemaan ulkona?
 
Oisko Stonzit? Ne ainakin on vähän erikoisen näköiset ja tosi taipuisat! :p Meil on ne käytössä nyt, kun alko sateisemmat ja "viileät" kelit. Kävin aamulla Prismasta ostamassa kans kurahousut, joten nyt ei haittaa vaikka maa on märkä.
 
Tarkoitatko Martta:) näitä?
Niissä taitaa olla jotain reikiä pohjassa, jos siis tarkoit noita.

Mikä on pienin kurahousukoko tarjolla?
 
HoosiAnna, sillä Prisman Ciraf -merkillä pienin oli 80, mut se on just passeli tolle meidän tirppanalle, joka on muuten vasta siinä 68-74 kokojen välillä. :p noissa on hyvät kiristyshenkselit ja napit, joten säätövaraa on.

Vertasin kaupassa noita ihan samanlaisiin toisen merkin housuihin, joissa taas se 80 oli paljon isompi! Jotenkin huvittavaa, miten noi koot voi olla ihan mitä vaan...
 
Tarkoitatko Martta:) näitä?
Niissä taitaa olla jotain reikiä pohjassa, jos siis tarkoit noita.

Mikä on pienin kurahousukoko tarjolla?

:D just noita tarkotin mutta jos niissä on reikiä pohjassa niin sit ei kyl käy.
Aloin nyt harkitteen nuita Stonz-töppösiä. Onkohan ne oikeasti hyvät? Niitten nettisivuilla kehutaan maasta taivaaseen mutta onko näin... Aika kalliit on niin ei viittis turhaa ostaa.
Meillä kyllä on talveksi kuomat mutta ei niillä täällä etelässä voi kulkea vielä pitkään aikaan.
 
Mä ostin kolme vuotta sitten meidän pallerolle stonzit lämpösisuksella ja petyin ihan hirveesti. Ei käytetty varmaan kuin kaksi kertaa ja meinasin jo heittää roskiin kun vitutt1 niin tolkuttomasti. Mä en saanu niitä toppapuvun kanssa jalkaan mitenkään. Niissä pohjissa on se luistonesto, joka ei siis luistanut lahkeesta läpi ja lahkeen päälle kun yritti niin varsi oli niin tiukka, ettei lahje mahtunut sen sisään. Välikausivaatteen kanssa ilman lämpötossukkaa niitä pystyi käyttämään. Otetaan pirren kanssa uusi yritys. Luulen että ne mahtuu vielä ainakin alkutalven. Monet niistä tykkää ja kehuu. Meillä on 19 numeron baby kuomat odottamassa kaapissa myös. Nekin oli tarkoitettu pallerolle, mutta nimensä mukaisesti pallero oli niin pullero, että ne ei mahtunut jalkaan kun sääri oli niin fläsä.

Täytyykin katsoa tosta lähi-ässätä niitä ciraffin kuriksia. Kiva jos ne menee pikkuselle vaikka kokonumero on iso. Kontatessa jalat voi olla lahkeen sisällä vaikka kokonaan, mutta seistessä tarttis vähän kai jalkojenkin näkyä.
 
Tutkin nuita meän vaatevarastoja ja pojalle onkin kahdet kuomat talveksi ja kahdet eccon nahkakengät syksyksi, sekä vielä uggit eli ei me taidetakkaan tarvita enää muita kenkiä.
Kaksi Reiman välikausihaalariakin löytyi ja molon saateenkaari toppapuku.
Olen näköjään hamstrannu myös merinovanttuita, -kaulureita ja -kypärälakkeja eli tulkoon talvi, me ollaan valmiina :)
 
Teil on Martta aika hyvin kyl tota varustetta! :p

Mä oon nyt aatellut, että menis tän talven noilla Stonzeilla ja Kuomilla. Serkulta perityt kuomat on jossain kaapissa, mutta että missä, ja mikä se koko tarkalleen oli... Ai joo ja on kans ristiäislahjaks saadut Molon saappaat. Ne on karvavuorelliset, hopeiset ja aika härskin näköset. :joyful:

Ruskovillan kypärämyssy olis varmaan hankintalistalla koska edellinen taitaa olla jo pieni. Myös joku välihaalari kai tarvitaan, ja haluisin kans Metsolan uuden lipallisen villapipon. Pitäs varmaan myydä toinen munuainen et sais tän kaiken kustannettua. Tai sit vaan tyytyä vähän halvempaan varusteluun... :rolleyes:
 
Mä mietin myös kuomia, mutta nyt mua epäilyttää kun th oli sitä mieltä etteivät oo parhaat kengät.
Esimerkiksi esikoisella vähän sitä vikaa että jalkaterät kääntyy sisään päin, (pitäis korjaantua vanhemmiten) niin fyssat ovat kuulemma yleisesti ottaen sitä mieltä että ovat huonot kengät, etenkin kävelemään opettelevilla.
 
Takaisin
Top