Hankinnat

Meille on kans vaan sanottu, että ruoan päälle vähän vettä. Perusteltiin sillä, että saa suun huuhdeltua, auttaa vatsaa toimimaan ja myös sillä, että tottuisi juomaan vettä ruoan kanssa. Se oli mulle hyvä myyntipuhe, koska ite oon aina ollut huono juomaan vettä, ja varmaan vasta joskus teininä edes join ekan kerran vettä ruoan kanssa. :rolleyes:

Mut joo ei me koskaan ees muisteta antaa sitä vettä. :facepalm:
 
Mä oon antanu ruuan päälle maitoa kun ollaan vasta maisteltu, ei mitään varsinaisia "aterioita" vetele. Varmaan jossain vaiheessa vettäki vois antaa.
 
Mä tänään annoin sitä vettä ihan tavallisesta kahvikupista Ja se oli pojasta kivaa. Hää huuhtelin ainakin sillä suutaan ja valutti sit vedet paidalleen ja välillä kuppiin takasi :D Vaikea kyllä sanoa että nieleekö tuo yhtään mitään muuta kuin ämmää..
 
Mä oon vierastanut vettä. Tai en oo ajatellut että tän ikäinen vielä tarvitsis muita nesteitä kuin ämmää.. Mutta ehkä sitä sitten lähempänä kesää jo vois.
 
Meillä ei ole vielä hampaita niin en ole jaksanut vettä antaa ruuan päälle. Nokkamukin sijainti on kyllä tiedossa, pitäisi vaan pestä niin saisi käyttöön sen.
 
Neuvolassa saatiin sellainen ohje että ksylitoliakin annetaan vasta 1-vuotiaalle. Ja vettä kehotti antamaan ihan tavallisesta mukista, niin näin oon tehny. Ja välillä antanut mam tuttipullosta ilman sitä yläosaa ja tutti osaa. :)
 
Huomasin että Ikeaan on tullut uutuutena Langur-syöttötuoli. Se näyttäisi käytännölliseltä, ja tekisi mieli hankkia se, mutta mistään ei vielä löydy kokemuksia kyseisestä tuolista. Onko joku täältä jo ehtinyt sellaisen hankkia? Olisi kiva kuulla kokemuksia ennen kuin itse hankkii :D
 
Tuoli näytti kuvissa kummalliselta. Onko ne tuolin sivut avonaiset vai ei ja melko syvä istuin. Vauva ei näyttänyt lähimainkaan saavan tukea selkänojasta ja se juniorikoon tyttökin keikkui tuolin reunalla. Tuo pitäisi päästä testaamaan ja nähdä livenä. Kuvien perusteella en ostais.
 
Minusta tuo Langur näyttäisi istuinosan koon suhteen melkolailla samalta kuin Antilop, Langurista vaan saa irti nuo tarjotin-/etuosat? Ja tietysti tuo jalkasysteemi on erilainen. Meillä poika on sen verran pienikokoinen vielä, että tarvitsee pehmusteet Antilopiin, muuten olis liian syvä se istuinosa vielä, ja leveä myös. Eiköhän se sama Näyttäisi Langurissa olevan umpinaiset sivut kun on tarjotinosa paikallaan, samoin on Antilopissakin. Klämmig-pehmuste on hyvä Antilopiin, tuohon Languriin näytti olevan omansa.
 
Nyt kun katsoin sitä harmaan version kuvia, niin siitä näkee paremmin , että se osa, joka tekee tuolista syöttötuolin, lyhentää istuimen syvyyttä.
 
Täytyy varmaan mennä ihan paikan päälle testaamaan vauvan kanssa :) mut jotenkin mäkin ajattelisin et istuinosa olis aika samankaltainen ku antilopissa ja sitä on monet kehuneet. Mut varmasti kyllä meilläkin tarvittais pehmuste, kun meidän neiti on kans aika pienen kokoinen
 
Meillä oli tuossa Antiloopissakin pehmuste esikoisella vielä piiitkään, olikohan 1,5v ->
Niin lapsi kohtaista myös.

Olisi kiva kuulla tuosta Langurista kokemuksia jos joku sen päätyy ostamaan! :happy:
Mut kylläpä ovat hinnan iskeneet. Vaikkei se omaan silmään nyt hirveästi tuosta Antiloopista poikkea. o_O
 
Oho, 79€, melko tyyris. En katsonutkaan hintaa.
Me mennään antiloopilla niin pitkään kun syöttistä tarvitaan. Mitään erillisiä juniorituoleja meillä ei ole ollut yhelläkään lapsella. Syöttötuolista normaaliin tuoliin ovat siirtyneet.
 
Mimmosia kenkiä tai tossuja olette hankkineet tai hankkimassa? Pirrellä on niin pieni jalka, että kengät sopii varmaan syksyllä vasta. Riittäisiköhän ne semmoset sukkamokkasiinit alkuun. Meidän kylän kenkäkaupassa oli kavatin 19 numeron kenkiä 30€, mutta en uskaltanut ostaa jos ne onkin sopivat joskus marraskuussa.
 
Apua, en osaa vielä yhtään miettiä pojan kenkiä! En edes tiedä, milloin tarvitaan ensimmäiset kengät? Tuossa tulee sama ongelma kuin mulla on koko ajan ollut vaatteiden kanssa, etten osaa yhtään ennakoida, kun en tiedä, miten poika kasvaa ja kehittyy. Vaatteita on hankittu fb-kirppareilta ja uusiakin jonkin verran niin sanotusti reaaliajassa, eli katsotaan, minkä kokoisia ja minkälaisia vaatteita poika tarvitsee just nyt.
 
Kenkiä oon kin tässä miettinyt. Tytöllä on nyt yhdet söpöt Adidakset kokoa 19. Ostin ne raskausaikana miettimättä käytännöllisyyttä... Noissa on niin matala varsi, että tippuvat jalasta hetkessä.
Pitäis jotkut tossut kai hankkia, kun tuntuu vähän hölmöltä laittaa lapsi esim hiekkalaatikolle sukkasillaan :p
 
Meillä nyt kesällä kanssa tulossa useammat häät ja muut juhlat ja oon miettinyt jotain sandaaleja tytölle, mutta mitenköhän pysyy jalassa. Ei oikein viitsisi paljasjaloin hienompiin juhliin mennä. :) Lahjaksi saadut Converse- tyyppiset matalavartiset tossut on olleet ainakin ihan tyhjän kanssa, pysyy jalassa huomattavasti vähemmän aikaa kun mitä niiden pukeminen kestää.
 
Me ollaan saatu tutuilta vähän käytettyjä ja hyväkuntoisi kenkiä liiankin kans. Ensikenkiä on varmaan viidet, talvikenkiäkin useammat joita yhdet täysin käyttämättömät kuomat ja kaiken maailman tossuja ja muitakin on pussillenen :D en tiiä koska niitä pitäis sit käyttää. Meän lapsi on nyt viimiset kaks viikkoa ollut varpasillaan :D ja sillain taidetaan mennä tää kesä.
Just katoin kun naapurin 11kk poika tepasteli pihalla varpasillaan eikä näyttänyt kenkiä kaipaavan.
 
Mä oon käyttäny kaikilla lapsilla sellasia nahkaisia "kerhotossuja" kesällä ja stonzeja keväällä/syksyllä ja linersien kans talvella. Vasta lähemmäs 2v oon ostanu ekat varsinaiset kengät. Juhliin oon ostanu Nextiltä semmosia lähinnä nahkatossuja "ensikenkiä"(ei siis mitää kovia kompuroita) kun siel on kivoja.
 
https://en.collegien-shop.com/slipper-socks.html
Eli tälläsetkin vois mennä.
Kaks vanhinta lasta on sen aikakauden kasvatteja kun piti olla ne jäykät nilkkaa tukevat nahkakengät, jopa sisällä. Nyt 3v pallero oli jossain varrellisissa feikkikonverseissa niin kauan kunnes oppi kävelemään 1v3kk ikäsenä. Sen jälkeen ostin jotkut ensiaskelkengät. Voisin kuvitella että pirre kävelee hieman aiemmin koska on kaikessa kehityksessa niin paljon edellä isoveljeään, että jotain fiksua pitäis saada jalkaan ennen talvea.
 
Takaisin
Top