Elokuun elämöinnit

JenniK

Piirimestaruustason postaaja
Lokamammat 2018
Laitetaas elokuulle oma jutusteluketju, vaikka täällä aika hiljaista onkin. Onkohan salainen puoli kovin aktiivinen? En ole itse jaksanut sille puolelle hakeutua.

Äitiysloman alkuun on neljä viikkoa. Kesäloma loppuu ensi viikon alussa ja tuntuu, että töitä ehtii olla harmillisen vähän ennen kuin taas ollaan vapaalla. Jotenkin kaipaisin töitä ihan kunnolla kun vanhempainvapaata on luvassa sitten pitkäksi aikaa. Ehkä myös kuumuuden aiheuttama tukaluus vaikuttaa, sillä olen ollut selvästi passiivisempi helteillä kuin muuten, ja sitten tulee vähän sellaista tylsyyttä, ehkä pientä merkityksettömyyden tunnetta :shifty:
 
Laitetaas elokuulle oma jutusteluketju, vaikka täällä aika hiljaista onkin. Onkohan salainen puoli kovin aktiivinen? En ole itse jaksanut sille puolelle hakeutua.

Täällä julkisella puolella on tosi hiljasta. Salaisella puolella erittäin aktiivinen keskustelu menossa koko ajan, sinne vaan mukaan :)
 
Hei. Olen uusi täällä. Viimeinen kolmannes käynnistyi ja synnytys pelottaa. Siksi kaipaan vertaistukea ja hakeuduin tänne. Muuten raskaus mennyt hyvin, pahoinvointi oli erittäin pitkäkestoista ja voimakasta. Erittäin ahdistavaa aluksi mut puolen välin jälkeen helpotti ja sittemmin ollut "hyvä olo". Mitä nyt vähän kipua ja kolotusta siellä täällä, mut pientä se on alkuraskauteen nähden :rolleyes:
 
Hei. Olen uusi täällä. Viimeinen kolmannes käynnistyi ja synnytys pelottaa. Siksi kaipaan vertaistukea ja hakeuduin tänne. Muuten raskaus mennyt hyvin, pahoinvointi oli erittäin pitkäkestoista ja voimakasta. Erittäin ahdistavaa aluksi mut puolen välin jälkeen helpotti ja sittemmin ollut "hyvä olo". Mitä nyt vähän kipua ja kolotusta siellä täällä, mut pientä se on alkuraskauteen nähden :rolleyes:
Tervetuloa!
Täältä sitä vertaistukea kyllä saa ja ainakin tässä lokakuisten ryhmässä keskustellaan asioista todella hyvässä hengessä ilman turhia nipottamisia! Ja neuvoja ja vinkkejä annetaan jos vaan on kysymyksiä mielessä ja niitä uskaltaa kysyä.
Salaiselle puolelle kannattaa liittyä jos vaan kiinnostaa, sillä siellä kirjoittelu on huomattavasti ahkerampaa kuin täällä...(luulisin, että sakki pyrkii pitämään yllä keskustelua yhdessä paikassa, eikä ihan aika riitä moneen paikkaan kirjoitella ja päivitellä asioita?). Itsekin käyn vaan silloin tällöin jotain kirjoittamassa. Niin ja se salaisen puolen vaatima kuukausittainen Viestimäärä tulee yllättävän helposti saavutettua.
Tsemppiä tuohon synnytyspelkoon! (Täällä sympatiseeraa toinen synnytyspelkoinen :rolleyes:). Mieliala asiasta vaihtelee jatkuvasti: juuri tällä hetkellä on suht seesteinen olo, mutta tiedän vallan hyvin paniikkikohtausten ilmaantuvan vielä useampaan kertaan. Itselläni siis on ensi kuussa 3 vee täyttävä poika ennestään. Nyt ollaan 30+0 ja odotellaan syliin joko ylläri poikaa tai tyttöä. Esikoinen on kyllä niin vahvasti pikkuveljen kannalla. Sillä on kuulemma myös pippeli :hilarious:
 
Oon ennen saanu olla suht rauhassa hyttysiltä, mut tänävuonna ne on mun jaloissa kiinni heti ku menee ulos. Kutittaa niin maan pirusti :sad001
 
Oon ennen saanu olla suht rauhassa hyttysiltä, mut tänävuonna ne on mun jaloissa kiinni heti ku menee ulos. Kutittaa niin maan pirusti :sad001

Täällä ei oo juurikaan edes hyttysiä ollut koko kesänä. Juhannuksen tienoilla oli jonkin aikaa, nyt en edes muista milloin olen viimeksi nähnyt.
 
Eikös ne hyttyset oo enempi just raskaana olevien kimpussa koska verimäärä on sillon suurempi :anyone
 
Täällä ei oo juurikaan edes hyttysiä ollut koko kesänä. Juhannuksen tienoilla oli jonkin aikaa, nyt en edes muista milloin olen viimeksi nähnyt.

Meidän piha on yleensä täynnä hyttysiä, joten mukava kesä ollu sen suhteen, kun hyttyset on ollu harvassa. Kaiken lisäks ovat olleet isännän kimpussa:p, vaikka juuri tuon verimäärän vuoksi ajattelin olevani houkuttelevampi..
 
Itse huomasin mansikoiden poiminnassa että paarmat pyöri mun kimpussa ihan jatkuvalla syötöllä ja miehen taas jätti täysin rauhaan. Jostakin syystä varsinkin sisäreidet oli kauheessa suosiossa.. :D
 
Muistelisin joskus lukeneeni, että paarmat ja hyttyset suosivat tiettyjä hajuja. Itseäni eivät paarmat juuri koskaan syö, mutta hyttyset kyllä. Tätiäni taas paarmat rakastavat.
 
Tervetuloa!
Täältä sitä vertaistukea kyllä saa ja ainakin tässä lokakuisten ryhmässä keskustellaan asioista todella hyvässä hengessä ilman turhia nipottamisia! Ja neuvoja ja vinkkejä annetaan jos vaan on kysymyksiä mielessä ja niitä uskaltaa kysyä.
Salaiselle puolelle kannattaa liittyä jos vaan kiinnostaa, sillä siellä kirjoittelu on huomattavasti ahkerampaa kuin täällä...(luulisin, että sakki pyrkii pitämään yllä keskustelua yhdessä paikassa, eikä ihan aika riitä moneen paikkaan kirjoitella ja päivitellä asioita?). Itsekin käyn vaan silloin tällöin jotain kirjoittamassa. Niin ja se salaisen puolen vaatima kuukausittainen Viestimäärä tulee yllättävän helposti saavutettua.
Tsemppiä tuohon synnytyspelkoon! (Täällä sympatiseeraa toinen synnytyspelkoinen :rolleyes:). Mieliala asiasta vaihtelee jatkuvasti: juuri tällä hetkellä on suht seesteinen olo, mutta tiedän vallan hyvin paniikkikohtausten ilmaantuvan vielä useampaan kertaan. Itselläni siis on ensi kuussa 3 vee täyttävä poika ennestään. Nyt ollaan 30+0 ja odotellaan syliin joko ylläri poikaa tai tyttöä. Esikoinen on kyllä niin vahvasti pikkuveljen kannalla. Sillä on kuulemma myös pippeli :hilarious:


Meillä myös 3v.poika ja uudella tulokkaalla myös kolmas jalka ultrassa :grin

Niinhän tuo mieli vaihtelee. Toivon todella että ois helpompi. Lähinnä ettei tarvis käynnistykseen mennä.

Minä koitan täällä rustailla, jos sit pääsis aktiivisrmpaan porukkaan. Mitä lähemmäs synnytystä mennää, enemmän on vertaisseuraa vailla :angelic:
 
Meillä myös 3v.poika ja uudella tulokkaalla myös kolmas jalka ultrassa :grin

Niinhän tuo mieli vaihtelee. Toivon todella että ois helpompi. Lähinnä ettei tarvis käynnistykseen mennä.

Minä koitan täällä rustailla, jos sit pääsis aktiivisrmpaan porukkaan. Mitä lähemmäs synnytystä mennää, enemmän on vertaisseuraa vailla :angelic:

Joo kannattaa liittyä salaiselle puolelle heti kun kriteerit täyttyy. Siellä tuntuu olevan paljon enemmän keskustelua ja monipuolisemmat ketjut myös. Vähän harmittaa, että ite aktivoiduin vasta näinkin myöhään ja liityin vasta sinne.
 
Pitääpä itsekin tarkastella jotta pääsisikkö sinne salaiselle puolelle, harmillisen hiljaiseksi on mennyt tämä puoli :/

Viime viikolla oli ensimmäistä kertaa sellainen olo että piti jo oikeesti harkita sairaslomapäivää, oli niin kivuliaat kasvu/liitoskivut että huh! Onneksi Panadol auttoi ja työkaverit auttoivat myöskin kaikessa fyysisessä tekemisessä niin ei tarvinnut jäädä kotiin :) synnytyskin lähestyy vaan kun ensimmäistä odottaa niin ei oikein tiedä mitä synnytykseltäkään odottaisi :D
 
Juu hiljaista tuntuu olevan. :/

Täällä kans tuskailua kipuilujen kanssa. Vauva muljuu aika hyvin liikkuessaan.. Onneksi sentään helle helpottanut ettei tarvi hiessä "uida". :wink
 
Itselle oli kyllä helteet myös aika tuskaa :/ en muutenkaan ole helle ihminen niin tänä kesänä vielä vähemmän :D ei haittaa yhtään että syksy lähenee :)
 
Takaisin
Top