Elokuun elämöinnit

Huomasi vaan helteiden jälkeen että oli kaikki pitkähihaiset ja pitkälahkeiset jossain kaapin perimmäisessä nurkassa :D piti vähän aikaa etsiä mutta löytyi ne lopulta :)
 
Täälläkin on pengastettu kaappia, että mikä mahtuu kiristämättä päälle o_O onneks mun vaatteet on venyvää sorttia...
 
Mä olen ylitsevuotavaisen ONNELLINEN siitä että kelit kylmeni. Aamut ovat ihania, +13! Eilen lämpö oli korkeimmillaan kai +19 ja ai että nautin. Tai edellispäivänä, kun vähän ukosti ja satoi :Heartbigred Istuskelin eilen illalla pitkään partsilla neulomassa ja onnesta hykerrellen vetelin vain lisää vaatetta päälle kun ilma viileni. Villasukat ja viltti, onko ihanampaa? Sitten oli kiva tulla pikkasen viluissaan sisälle ja keittää iltateetä. Olin ihan fiiliksissä. Siis oikeasti kun sunnutaina alkoi sataa sellaista kunnollista sadetta niin mä menin parvekkeelle ja vedet silmissä katselin ja vaan nautin. Se oli tänä kesänä ehkä neljäs päivä kun satoi vettä meillä, ehkä toinen päivä kun sade oli ihan oikeaa eikä pikkutihkua. Aikamoinen kesä.

Ja nyt saa vedellä päälle näitä ihania joustavia mammatrikoita, jotka korostavat mahaa silleen nätisti, eikä tartte vetää jotain viskoositelttaa päälle ja näyttää kävelevältä rantapallolta! :excited001
 
Mä kans hypin ilosta ku tuli viileempää! Miten ihanaa olikaan nukkua peiton alla. En oo ikinä muutenkaan ollu mikää helteiden suurin ystävä ja vielä vähemmän tän jumppapallon kanssa.
 
Meilläki oli aamulla vaan 9 astetta, nyt 14 :) niin tykkään! Pitäis käydä vaatekaappi läpi... Suurin osa vaatteista ei mee enää tissien kohdalta. Täytynee laittaa parhaimmat säilöön...
 
Todellakin! Voi onnen määrää, kun viilennyt. Tarvitse hikisenä tuskailla ja ulkonakin voi nautiskella. Odottaa hiljalleen pimeneviä iltoja ja kynttilöitä. :)

Vaatteita juuri kyllä ole paksumpaa mitä pukisi ilman kiristämistä. Muutamat venyvät huosut kyllä käydä hakemassa. Miehen kanssa sovittiin, että saan lainata hänen vaatekaappiaan. Huppareita ja takkia ym :)
 
Pakko on varmaan joitakin paitahankintoja (lämpimämpää) hankkia vielä muutamia että on sitten mitä pukea kun alkaa asteet laskea pakkasen puolelle :) ihanaa kun tuntuu näin ilmojen viiletessä että energiatasotkin on nousseet! Ja tosiaan kuten Ruusunen29 sanoit, ihana kun kohta saa fiilistellä kynttilöillä :) ja saunakin tuntuu mukavammalta, eipä helteillä paljon houkuttanut :D
 
Oon myös niin samoilla linjoilla et ihanaa kun on viilentyny kelit! :happy: Tänään havahduin vaan semmoseen hommaan, et jos nää ilmat tässä ennen laskettua aikaa viilenee huomattavasti niin mitä ihmettä sitä kohta laittaa päälle.. Lähinnä toi ulkovaatepuoli mietityttää kun ei taida mikään olemassaoleva takki todellakaan mahtua kiinni enää o_O

Onko muut miettiny miten takkikeleillä tarkenee? Takki auki vai hommaatteko jonkun odotustakin?
 
Minä hommasin takin. Ei ollut aikomus ensin, mutta löysin alesta oikein hyvän takin :) Haaveilen paremmista farkuista vaan ei ole enää mitään järkeä ostaa uusia... Neuletakithan menee noiden kesäpaitojen kanssa vallan mainiosti :) Yksi äitiysneule mulla on kun löysin kirpparilta.
 
Oon myös niin samoilla linjoilla et ihanaa kun on viilentyny kelit! :happy: Tänään havahduin vaan semmoseen hommaan, et jos nää ilmat tässä ennen laskettua aikaa viilenee huomattavasti niin mitä ihmettä sitä kohta laittaa päälle.. Lähinnä toi ulkovaatepuoli mietityttää kun ei taida mikään olemassaoleva takki todellakaan mahtua kiinni enää o_O

Onko muut miettiny miten takkikeleillä tarkenee? Takki auki vai hommaatteko jonkun odotustakin?

Mä pohdin tota takki asiaa ja päädyin siihen lopputulokseen, et annan mennä vaan takki auki :D
 
Mulla on joku hm:n ”kevyesti topattu” parkatakki joka ihan mun normaalikoossa meni viime raskaudessa loppuun asti tai ainaki ihan viimeisille viikoille asti kiinni. Sen oon just raskautta varten säästänyt koska meni aika kulahtaneen näköiseksi niin sen otan käyttöön sit loppuvaiheessa :) oli siis sellanen väljä malli
 
  • Tykkään
Reaktiot: e90
Tuun tännekin puolelle kertomaan, että meidän lokakuisesta tulikin elokuinen syntyessään eilen, 15.8. kiireellisellä sektiolla

Mulla oli riskiraskaus syystä varhainen vesienmeno (menivät viikolla 20+). Kuitenkin meidän pieni poika on syntymästään asti hengittänyt omin avuin ja saanut ainoastaan lisähappea :Heartred Tilanne on hänellä vakaa. Itse makaan osastolla toipuen sektiosta, huomenna pääsen tapaamaan esikoiseni :Heartred

Mitat hänellä olivat jo 37,5cm ja 1490g, viikkoja ehti kertyä 29+5. Pieni ja sinnikäs hän on! Käskyyttää nyt jo kuulemma hoitajia teholla ja on tempperamenttinen luonne, minkä arvasin hieman jo raskausaikanakin :Heartred
 
Onnea Deb perheenlisäyksestä! Toivottavasti kaikki menee hyvin niin pienokaisella kuin äidilläkin! :)

Minä olen myös miettinyt tuota takki asiaa, ajattelin kanssa noita neuletakkeja käyttää ja sitten kun tarvitaan paksumpaa takkia niin elän toivossa että entinen takki mahtuu jotenkin päälle sinne asti että lapsi syntyy :D minun täytyy joka tapauksessa ostaa uusi talvitakki niin en kehtaisi ostaa raskausmallia ja normimallia, tosin jos näyttää ettei pärjää vanhalla niin pakkohan se on...
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Kirppareilta saattaisi tosiaan löytyä jokin takki halvalla, täytyypä pistää vinkki korvan taakse :wink isännän takit varmaan muuten menisi vaan kun on niin kauhean pitkät hihat :D saahan ne käärittyä mutta kun käsissä on niin iso pituusero että isännän takin hihat on tuplasti pitemmät kuin omat :D
 
Tänään vihdoinkin saatiin makkarista uusittua lattia ja nyt myöskin pinnasänky saatiin paikalleen! :) nyt on taas hieman konkretisoitunut vauvan tulo taas askeleen enemmän ja koko ajanhan tässä h-hetkeä lähestytään... Loppujen lopuksi melko huimaa vauhtia kun elokuun puoliväli on jo ylitetty :O
 
Oo.. Kuulostaapa hyvältä tiuhtika! :)

Meillä isäntä juuri eilen sai rakennettua lipaston vauvanvaatteille niin saa pieniä pestä sinne viimeinkin. Vielä pari koria ostaa päälle niin saa vaippoja ja hoitotarvikkeet siihenkin. Pinnasänky kokoamatta vielä mutta se viikonlopun hommia luultavammin.

Sepä se.. kyllä tässä rupee hiljakseen kypsymään olotilaansa. Pian jännitys tiivistyy :)
Koululaiset pitäny huolta tosin ettei arki pääse tylsäksi :wink
 
Takaisin
Top