Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viidesvauva ihanaa odotusta, toivotaan että olot helpottais!
Mä oon toivonut/pelännyt kaksosia joka raskaudessa, meillä niin suuri kaksosuus riski kun äidin puolella on kaksosia vaikka kuin ja omat veljetkin kaksosia ;) mut yks vauva kerrallaan riittää mulle:)
Täällä tais olla joku muukin jolla kesän suunnitelmissa on/oli muumimaailma! Kysymys kuuluukin että minkälaiset ruokapaikat siellä on ja minkä hintaiset? Ja onko annokset minkä kokoiset? Mietin että pitäiskö ottaa piknik eväät matkaan ja syödä niitä sillä vai syödäänkö siellä sit jossain... kuten kuvitella sattaa niin tän pesueen ruokkiminen ei ole halvimmasta päästä jos ravintolassa käy;) huomenna lähdetään kohti Turkua mun veljen avovaimon mökille, perjantaina olis muumimaailma päivä ja lauantaina sit olis Turunlinna ja lastenhovi touhu listalla:) ihanaa kun on tänä kesänä ollut vaikka ja mitä touhua mutta odotan myös innolla arkeen astumista... väsyttävää ja raskasta tämä reissaaminen/touhuaminen tämän mahan kanssa ;)

Ruokapaikat on muumimaailmassa kalliita. Siellä on joku mamman keittiö tms. Joka on buffet tyyppinen, se tulee edullisimmaksi meidän kokemuksella. Ei se ruoka sielläkään kyllä kummosta oo...

Muumimaailmaan olisi siistiä mennä. Lapsuudessa käynyt. Kivaa reissua sinne! Ja oot aika sissi, kun jaksat pötsin kanssa touhuta:D

Hmm, pitäiskö sitä sit ottaa kunnon eväät matkaan...
Kävis vaan ostaa jotain herkkua:p
Menninkäinen pitäähän sitä lapsille antaa muistoja;) masusta huolimatta!

Me on muutaman kerran tehty niin että ollaan syöty siinä Naantalissa kun ollaan lähdetty muumimaailmasta. Paljon halvempaa ;)

Me otetaan aina eväät joka paikkaan, kun on jokaisella meidän porukasta jotain ruokarajoitteita ja tuleehan se halvemmaksi :) Meillä on kunnon arsenaali erilaisia ja -kokoisia kylmälaukkuja&-kalleja, että pysyy sapuskat viileänä. Yks hyvä keino on jäädyttää ruuat, säilyvät pidempään hyvänä, mutta sulavat päivän mittaa. Meillä kaikki suostuvat syömään ruokaa kylmänäkin, tällä ilmallahan se on oikeastaan parempi tuo kylmä sapuska.

Joo ja jos lähellä on Ikea niin ikean kautta! Käydään siellä aina syömässä jos ollaan jossain menossa ja nälkä yllättää, kahdella kympillä syö meän sakki :D

Mä olin tässä ke-pe kotilomalla ja nyt kävin kontrollissa, pääsen edelleen kotiin ja maanantaina uudestaan takasin :) tarkotus ois jatkaa tätä kontrollointia kotoo käsin, jos oikein ymmärsin. Vauva kuulemma kehittyneempi kun yleensä näillä viikoilla, sanoivat että on normaalia kun hän tavallaan valmistautuu jo tulemaan aikasemmin pois kun tilanne on tää, että lapsivedet menny ajoissa.

Vauvalla oli ultrassa vatsalaukku ja virtsarakko täynnä, mikä tarkottaa että on niellyt niitä lapsivesiä mitä siellä on ja luultavasti siis myös hengitellyt :Heartred pääsee keuhkot kehittymään! Liikkuu myös lääkärin mielest ylltättävän hyvin tilan puutteesta huolimatta, tempperamentin huomaa kun työntää aina kaikkia antureita pois ja potkii niitä. Samoin antoi lääkärille ultra-anturiin oikein mojovan potkun, kun koitettiin kattoo jalkojen väliin :woot: Eihän siitä mitään tullu, peitteli oikein!

Kaiken kaikkiaan nyt on hyvä fiilis ja toiveikas olo kaiken suhteen, ehkä tästä voi vielä kaikki iloks muuttua! :Heartred nyt kuitenkin jo 26+0

Olipas hyviä uutisia dep:) Toivotaan vielä monta masu viikkoa pienelle!

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Tervetuloa uusille, onpas mukavaa kun saadaan lisää porukkaa tänne:)

Hei kaikille! Tein pari päivää sitten positiivisen raskaustestin ja olen ihan päästäni pyörällä. En pääse vielä tuonne maaliskuisiin, joten voinko tulla tänne kirjoittelemaan? Jos kaikki menee hyvin, meille olisi tulossa viides lapsi!

Onnea ja tervetuloa:)

Dep mahtavaa että siellä kaikesta huolimatta pikkusella kaikki kivasti:) mulla hiukan semmonen fiilis että teille on tulossa tyttö;) vaikka väliäkö tuolla kunhan tulee vauva:)!

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Dep mahtavaa että siellä kaikesta huolimatta pikkusella kaikki kivasti:) mulla hiukan semmonen fiilis että teille on tulossa tyttö:wink vaikka väliäkö tuolla kunhan tulee vauva:)!

Mullakin on ihan tyttöolo :D

Ihanaa kun pääset kotiin! Saitko painoarviota pienelle?

Nyt ei katottu kun virtaukset, mutta viimeisin painoarvio oli 655g, mikä oli todella alakanttiin kun lääkäri sanoi ettei saanut kunnolla mitattua ku näkymät ei ollu niin hyvät, kuulemma varmasti painaa jo enemmän. Tänään ois ollu paremmat näkymät kun lapsivettä oli inasen verran, mutta olin niin onnellinen kaikesta muusta, etten muistanu pyytää mittaamaan. Virtaukset toimii mitä parhaiten, joten lääkärin mielestä vauvan pitäis olla kasvanu ihan normaalisti. Eihän sitä toki ikinä tiedä.

Onnea ViidesVillahousu!

Onnea plussasta:)

Täällä jääny kirjoittelu vähemmälle kun Julius valvottaa... :( D.tipat saa vieläkin mahan kipeeks. Ja rytmi on nyt sit se et 1yöllä nukkumaan kun Julius nukahtaa ja 5 ylös kun se herää:( on tää niin ihanaa tää pikkuvauva aika..:D

Takaisin