Joulukuiset 2018

Mysteeriultra ohi!
Mut laitettiin neuvolasta sairaalan äitipolille asiakkaaksi, tähän syynä ADHD ja se, että lääkitystä ei voida raskauden aikana jatkaa. Unohtivat vaan kertoa, mitä se käytännössä pitää sisällään ja eka käynti oli nyt varhaisrakenneultra ja jutustelu käynti :D
Luulin, että käyn siellä siis vaan keskustelemassa jaksamisesta jne.
Pikkuisella siis kaikki hyvin ja varsinainen oikea rakenneultra sitten 20.7.
Saatiin tietää jo sukupuolikin :)
Mä tosin sain sittenkin sen radi-tuomion, paastoarvo tasan 5.3, rasitusta edeltävän päivän pullapitkon ja suklaapatukan mussutus ei varmaan auttanut asiaa :(

Mysteeriultra ohi!
Mut laitettiin neuvolasta sairaalan äitipolille asiakkaaksi, tähän syynä ADHD ja se, että lääkitystä ei voida raskauden aikana jatkaa. Unohtivat vaan kertoa, mitä se käytännössä pitää sisällään ja eka käynti oli nyt varhaisrakenneultra ja jutustelu käynti :D
Mä tosin sain sittenkin sen radi-tuomion, paastoarvo tasan 5.3, rasitusta edeltävän päivän pullapitkon ja suklaapatukan mussutus ei varmaan auttanut asiaa :sad001

Täällä kanssa yks radi-tuomion saanut. Tänään haettu verensokerimittari, joten nyt vaan mittailua ja toivotaan ettei arvot heittelisi :angelic:

Tuulinen tyllerö, oon aika ihmeissäni tosta omasta, muutama onneton kilo ylipainoa joka tullut siis vasta raskautumisen jälkeen, joten voiko sitä ylipainoksi edes sanoa, kasvispainoitteinen ruokavalio ja joka päivä liikuntaa :( Herkutkin pyrkinyt jättämään viikonlopuille paitsi erityistilanteissa ja nekin painottuu tätä nykyä enemmän suolaisiin kuin makeisiin.
Näköjään se ei katso keneen iskee, koskaan ei ole aiemmin ollut mitään häikkää sokereissa.
Itse haen tiistaina kotimittaus välineet ja keskustellaan elintavoista samalla käynnillä...

Mysteeriultra ohi!
Mä tosin sain sittenkin sen radi-tuomion, paastoarvo tasan 5.3, rasitusta edeltävän päivän pullapitkon ja suklaapatukan mussutus ei varmaan auttanut asiaa :sad001

Hyvä että kaikki oli radia lukuunottamatta hyvin! Kumpikas on nyt sitte tulossa? :wink

Tuulinen tyllerö, oon aika ihmeissäni tosta omasta, muutama onneton kilo ylipainoa joka tullut siis vasta raskautumisen jälkeen, joten voiko sitä ylipainoksi edes sanoa, kasvispainoitteinen ruokavalio ja joka päivä liikuntaa :sad001 Herkutkin pyrkinyt jättämään viikonlopuille paitsi erityistilanteissa ja nekin painottuu tätä nykyä enemmän suolaisiin kuin makeisiin.
Näköjään se ei katso keneen iskee, koskaan ei ole aiemmin ollut mitään häikkää sokereissa.
Itse haen tiistaina kotimittaus välineet ja keskustellaan elintavoista samalla käynnillä...
Juu ei se aina suinkaan liity ylipainoon! Geenit määrittää paljon. Joskus hiukan tuntuu että radilaisia ylihoidetaan, ainakin osaa.

Tuohon radi keskusteluun liittyen pitää sanoa, että ei tietenkään ole kenellekään pahaksi omaksua terveellisempiä elintapoja, mutta itseäni henkilökohtaisesti tympii, kun minun päiväarvot ovat täysin normaalit, ainoastaan paastoarvoissa on "häikkää", ja niissäkin suurin on tainnut olla kerran 5,6 ja kaikki muut alle 5,3, nyt olen pian kaks viikkoa mittaillut. Niin tympii se, että joutuu mittailemaan ja kirjaamaan ylös - kyttäämään. Toivon, että ensi viikon neuvolakäynnillä saan luvan höllätä mittailuja. Ja mitä noihin elintapoihin tulee, niin itselläni ainakin ruokapuoli pitäis olla melko kunnossa, liikkua voisi toki paljon enemmän, mutta liikuttuakin tulee. No, mutta tottakai pitää olla iloinen, että meillä toimii tämä neuvolasysteemi! Ja tietysti sitä on valmis tekemään mitä vain, että vauvalla olis kaikki hyvin! ♡

Tuohon radi keskusteluun liittyen pitää sanoa, että ei tietenkään ole kenellekään pahaksi omaksua terveellisempiä elintapoja, mutta itseäni henkilökohtaisesti tympii, kun minun päiväarvot ovat täysin normaalit, ainoastaan paastoarvoissa on "häikkää", ja niissäkin suurin on tainnut olla kerran 5,6 ja kaikki muut alle 5,3, nyt olen pian kaks viikkoa mittaillut. Niin tympii se, että joutuu mittailemaan ja kirjaamaan ylös - kyttäämään. Toivon, että ensi viikon neuvolakäynnillä saan luvan höllätä mittailuja. Ja mitä noihin elintapoihin tulee, niin itselläni ainakin ruokapuoli pitäis olla melko kunnossa, liikkua voisi toki paljon enemmän, mutta liikuttuakin tulee. No, mutta tottakai pitää olla iloinen, että meillä toimii tämä neuvolasysteemi! Ja tietysti sitä on valmis tekemään mitä vain, että vauvalla olis kaikki hyvin! ♡
Juurikin tämä!
Raskaudesta menee hohto kun jokaisen pienen kerran viikossa tapahtuvan nousun vuoksi saa joka neuvolakerralla selitellä tai parhaassa tapauksessa kuulla syyllistystä. Vaikka siis tietää että itse on toiminut ihan parhaan taidon mukaan. Kyllä se lannistaa.
Epäilen että hirveästi ei pääse löysäämään mittaamista, koska radilla tapana pahentua puolivälin tienoilla, ja helpottaa vasta loppua kohti.

Tulenpa minäkin mukaan vasta tässä vaiheessa. Olen täällä kyllä lueskellut muiden viestejä, mutta ei ole tullut itse vielä kirjoiteltua mitään. On ehkä vähän ulkopuolinen olo, kun olen jo aika vanha ensisynnyttäjä eli 39v. Tuntuu, etten ihan pääse sisään kaikkiin "mammajuttuihin", joista vauvapalstoilla jutellaan, mutta silti musta on enimmäkseen kivaa ja kiinnostavaa lukea muiden juttuja ja kokemuksia. En oikein osaa selittää tätä kauhean hyvin.

No, täällä nyt kuitenkin olen ja yritän sisäistää näitä juttuja:woot:. Laskettu aika on 16.12.

Tulenpa minäkin mukaan vasta tässä vaiheessa. Olen täällä kyllä lueskellut muiden viestejä, mutta ei ole tullut itse vielä kirjoiteltua mitään. On ehkä vähän ulkopuolinen olo, kun olen jo aika vanha ensisynnyttäjä eli 39v. Tuntuu, etten ihan pääse sisään kaikkiin "mammajuttuihin", joista vauvapalstoilla jutellaan, mutta silti musta on enimmäkseen kivaa ja kiinnostavaa lukea muiden juttuja ja kokemuksia. En oikein osaa selittää tätä kauhean hyvin.

No, täällä nyt kuitenkin olen ja yritän sisäistää näitä juttuja:woot:. Laskettu aika on 16.12.

Tervetuloa mukaan! :) Ymmärrän kyllä pointin, mutta onneks suurin osa raskaus- ja vauvajutuista on kaikilla samoja iästä riippumatta :) ja löytyyhän täältä (kait?) myös omia ryhmiä nelikymppisille äideille, kannattaa käydä sielläkin jutustelemassa jos kiinnostaa..

Kyllähän se mittailu yms ylimääräinen itseäkin ottaa päähän, mutta yritän asennoitua siihen niin, että sekin on vaan vaihe joka menee ohi, ei sitä loputtomiin kestä!
Mulle kaiken tollasen muistaminen ja noudattaminen on todella haastavaa ihan jo adhd:n vuoksi, kun siihen ei löydy minkäänlaista omaa mielenkiintoa, vaan käsky tulee muualta.
Mutta pojan vuoksi olen valmis seisomaan vaikka päälläni lantakasassa. Yritetään kaikki jaksaa nämä tulevat kuukaudet vaikka neuvolasta meitä "kyykytettäisiinkin", se ei ihan oikeasti kovin suurta aikaa ihmiselämästä sekään kestä :)

Minulla on kyllä kans välillä vähän hankala muistaa nuo mittaukset, varsinkin jos on esim. reissussa tai mökillä, on niin paljon kaikkea muuta ajateltavaa. Mutta muutamia kertoja lukuunottamatta olen muistanut kaikki mittaukset ottaa. Ja tosiaan, vaihehan tämä vain on, eikä kestä loputtomiin. :)

Minä mittaan 4 kertaa päivässä. Paastoarvo ja tunti aamupalan, lounaan ja päivällisen jälkeen.

Mulla on pelkkä paastoarvo 5 päivänä viikossa, yhtenä päivänä viikossa kaikki arvot.

Eli 1 päivä viikosta on sellainen että ei tarvii mitata.

Mulla on pelkkä paastoarvo 5 päivänä viikossa, yhtenä päivänä viikossa kaikki arvot.

Eli 1 päivä viikosta on sellainen että ei tarvii mitata.

Onko sinulla ollut koko ajan näin nämä mittailut, vai onko mittausmäärät harventuneet/muuttuneet?

Viime tiistaina sain vasta välineet. Mutta on joo käsittääkseni loppuraskauden ajan samat mittailut. Mulla oli kyllä pielessä kaikki kolme arvoa.

No ompa hassua, miten niin eri tavalla toimitaan eri paikoissa. Minulla tosiaan sokerirasituksessa paastoarvo 5.3 ja ne kaksi muuta tulosta ok. Ja silti pitää mittailla enemmän. :D Ja nyt tosiaan edelleen vain paastoarvossa ollut ehkä kerran heittoa ja oli yli 5.5, kaikki muut arvot koko ajan normaalit ja ok!
No katotaan tosiaan mitä ens neuvolassa sanotaan noista arvoista! :)

Meillähän näyttää Tiitu olevan sama la sekä sama paastoarvo rasituksessa ja mullakin ne toiset ok :D
Mä haen mittarin vasta tiistaina, saa nähdä miten joudun mittailemaan...

Takaisin