Joulukuiset 2018

Mä hyppään mukaan vasta nyt, laskettu aika 26.12, np-ultra viikon päästä ja ensimmäinen raskaus. Oon jo kuukauden ajan seuraillut täällä foorumilla mutta nyt on jo niin kova tarve höpötellä raskaus- ja vauvajuttuja, että päätin tehdä käyttäjän ja liittyä keskusteluihin mukaan :D
Tervetuloa mukaan :)

Onko nykyään vaan 10h tunnin paasto? Mulla oli 2016 vuonna 12h ja sitä pidettiin aika ehdottomana, vettä sai ottaa vähän suun kostuttamiseen muttei muuta..

En ees tiiä mitä nää ennustukset on...? :D Mulle kiinalainen syntymäkalenteri veikkais viimeks oikeen tytön ja nyt näytti poikaa mut np-ultrassa kätilö (vai oliko lääkäri, en oo varma :D) veikkas vahvasti tyttöä, kattoi jotain kumpua mikä lie että oli aivan tytön kummun korkeus tai oikeastaan mataluus..

Oiskohan ultraaja käyttänyt hyväkseen nub-teoriaa? Kannattaa tutustua, itselle tämä ei antanut mitään selvyyttä, kun ultrakuvat sen verran epäselviä. Hauska kuitenkin tutkia ja pähkäillä :happy:

Oiskohan ultraaja käyttänyt hyväkseen nub-teoriaa? Kannattaa tutustua, itselle tämä ei antanut mitään selvyyttä, kun ultrakuvat sen verran epäselviä. Hauska kuitenkin tutkia ja pähkäillä :happy:

Mahdollisesti joo, en oo yhtään perehtyny ite siihen nub:iin.. Täällä tuo np-ultra tehtiin Terveystalolla 3D-laitteilla ja oli kyllä tosi hyvä näkyvyys, lisäks se halus kattoa sekä sisäkautta että mahan päältä parhaan näkyvyyden saamiseks. Oli kyllä tosi perusteellinen ultraus! :)

Mulla itellä mega vahva poika olo, ja oireet viittais siihen.. :D sit taas nub teorian mukaan ois tyttö :D 24.07 rakenne ultra et sitten kai se selviää vähän paremmin vaikka sekään ei oo varmaa :D sykkeiden mukaan taitaa olla poikasykkeitä enemmän.. :D

Hassua et mä en oo kuullu vielä vauvan sykettä kertaakaan, en sitä ääntä enkä mitään lukuja, että paljonko syke on ollut, ei oo hoksannu kysyä :D Neuvolakorttiinkin sykkeen kohdalla merkitään tässä vaiheessa vain niitä + -merkkejä että syke löytyy.

Hassua et mä en oo kuullu vielä vauvan sykettä kertaakaan, en sitä ääntä enkä mitään lukuja, että paljonko syke on ollut, ei oo hoksannu kysyä :D Neuvolakorttiinkin sykkeen kohdalla merkitään tässä vaiheessa vain niitä + -merkkejä että syke löytyy.

Itsekään en olisi kuullut, jos en olisi hommannut omaa doppleria ja kuuntelisi sillä aina välillä:Heartred

Hassua, me kuultiin ekaa kertaa sydänäänet ultrassa ja nyt kertaalleen neuvolassa. Molemmilla kerroilla syke ollut 155-160. Mutta etköhän sinäkin pian pääse kuulemaan :)

Mäkään en oo neuvolassa/ultrassa kuullut, mutta Mäki hommasin dopplerin nii sillä välillä kuunnellut :) ajattelin eka et eikai innostu liikaa käyttää, mut en ite ainakaa jaksa ku ton geelin kaa sählääminen on nii rasittavaa :D

Onko muut yhtään uskaltanut ajatella jo synnytystä/lukenu eri kivunlievityksistä ym.? :)

Mä en tiiä mitä mä ajattelisin noista kivunlievityksistä,ku kolmesta käytin epiduraalia tai kerkesin saada ja oli hyviä,ja kokeilin vielä kolmannesta ilokaasuakin mutta en tykänny,neljännestä mä kävin suihkussa,käytin lämpöpussia ja cillailin yksin 8cm ennen ku tultiin tutkimaan,pääsin saliin ja sain soittaa isän mukaan synnytyksen,mutta eihän se kerenny ja luomuna mentiin,oli ihan kiva kokemus,yllätyin että pärjäsin hyvin ilman mitään! :) aattelin että mennään tän kans tilanteen mukaan taas,enkä mieti mitään etukäteen :)

Mulla on eka synnytys ja epiduraali pelottaa aivan kauheasti, synnytys sinänsä ei muuten. Sattuuko sen laittaminen paljoa?

Mulla on eka synnytys ja epiduraali pelottaa aivan kauheasti, synnytys sinänsä ei muuten. Sattuuko sen laittaminen paljoa?

Ei se laittaminen juuri satu, kun samalla yrittää vaan pysyä paikallaan, kun tosi kovia supistuksia saattaa siinä vaiheessa jo tulla. Vähä niinku episiotomian ompelu, ei sekään satu, kun kivut on muuten niin kovat (ja on saanut vauvan rinnalle ekaa kertaa).

Epiduraalin tai spinaalin laitto ei kyllä satu, tulee vaan kova paineen tunne joka leviää selästä jalkoihin pikkuhiljaa ja sit helpottaa. :)

Synnyttäminen tuntuu vielä aika kaukaiselta.. mut jollain tavalla jännittävältä ja vähän pelottavaltakin..o_O jotenkin sekin vähän mietityttää, et sairaalanomaiset ympäristöt ja sairaalan hajut on alkaneet pikkuhiljaa jotenkin ahdistamaan/huimaamaan/pyörryttämään, vaikka noissa olosuhteissa oon aiemmin enemmän työskennellytkin, eikä sillon ollut mitään ongelmaa... :wideyed::inpain:

Itse aikoinaan ajattelin että "luomuna luomuna" ja sitten kun esikoisen synnytyksessä alkoi käynnistetyt supistukset, mieli muuttui ja siinä synnytyksessä sainkin sitten kaikki mahdolliset puudutukset ja ilokaasut, puhumattakaan siitä että se päättyi kiireelliseen sektioon. Aina on hyvä miettiä mitä toivoo ja olla ainakin selvillä siitä mitä on tarjolla, mutta synnytystä ei vaan voi kokonaisuudessaan suunnitella koskaan :rolleyes: :D

Mun on pakko sanoa että mä en oo kolmesta tuntenu mitään! Ja mies on kauhistelu neulan kokoa ja kaikkea,mutta se fiilis että vie pahimmat supistukset pois on ihana :)

Hei kiitos kaikille! Mulla on ehkä just se neulan koko hirvittänyt ja ajatus siitä että se tuonne selkään työnnetään, mutta varmaan siihen ei ehdi/pysty siinä tioantilant kiinnittämään huomiota kun on kaikkea muuta menossa samaan aikaan :D

Mulla kyllä tuntui kun pisti väärään kohtaan..
Mutta normaalisti ei varmaan tunnu :D

Takaisin