Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voiko tota vyötä käyttää nukkuessa? Mulla kaikista pahinta kipu on yöllä, etenkin aamutuimaan. Nukun maksimissaan kuusi tuntia suhteellisen hyvin, mutta sitten kivut alkaa olla niin kovia että pitää jatkuvasti vaihtaa asentoa. Päivällä kipujen kanssa tulee toimeen, ja ne yleensä helpottaa vähän kun pääsee liikkeelle.

Järjetön nälkä koko ajan:bored:
Pitäis syödä kuin rekkamies, ettei vatsa kurnisi. Esikoinen roikkunut kuumeisena tissillä ja imetys tuntuu vievän hurjasti energiaa:dead:

^Mulla myös selvästi energian tarve kasvanut, mutta ongelmana on se, että ruokahalu on kadonnut! Yölläkin silti pakko käydä syömässä jotain jos herää. Raikkaat salaatit ja smoothiet kyllä kelpaisi, mutta eipä ne kauaa pidä nälkää poissa..

Minäkin kävin hakemassa si-vyön, jonka pitäisi auttaa myös liitoskipuihin joita on nyt alkanut tulemaan. Vähän on hakemista sopivassa tiukkuudessa, jos liian tiukalle laittaa, tuntuu että pahentaa vaan liitoskipuja. Liian löysällä taas ei ole mitään hyötyä. Ehkä se silti kuitenkin vähän auttaa tukemaan vatsaa.

Onko muilla vatsa ottanut nyt kasvuspurttia? Tuntuu että viimisen viikon- kahden aikana on alkanut pullistumaan ihan hulluna, miehen kanssa ihmetellään joka päivä että miten hiton isoksi tämä vielä kasvaa :D Vauva kuitenkin vielä tuplaa painonsa ennen laskettua aikaa, huhhuh sitä tukalaa oloa sitten:nailbiting:

Hyvä tietää että si vyö voi aiheuttaa supistuksia, en olisi välttämättä osannut yhdistää. Minulla suurin ongelma on päivät 2 ja 4 vuotiaiden poikien seurassa.. en ole kokeillut nukkuessa (vielä), voin testata ja ilmoittaa :) itsekin vaihdan tiuhaan asento yöllä ja mikään asento ei tunnu hyvältä pitkään.

Tiistaista asti ollu aikalailla jatkuvat liitoskivut nivusissa, asennon vaihtaminen öisin ja ihan vaan sohvalta nouseminenkin on tuskaista. Huoh. Jatkuukohan tää loppuun asti..

Tiistaista asti ollu aikalailla jatkuvat liitoskivut nivusissa, asennon vaihtaminen öisin ja ihan vaan sohvalta nouseminenkin on tuskaista. Huoh. Jatkuukohan tää loppuun asti..
Noi liitoskivut on tosi ikäviä! Esikoista odotellessa ei tullut mitään, mut nyt alkoi jo ehkä joskus 20 viikon jälkeen. Ja pahenee vaan koko ajan :sad001. Venyttely saattaa auttaa...tai sitten pahentaa... Pilatesrulla on melkein paras noiden nikamien kanssa.

Mulla on ristiluu ollut eniten kipeänä tässä viimeisellä kolmanneksella. Liitoskipujakin on ollut häpyluussa, muutama viikko sitten ihan koviakin, mutta ne sitten helpotti yllättäen o.O Tänäänkin pystyi rämpimään ihan hyvän lenkin metsässä koirien perässä, voi kun toimintakyky säilyisikin mahdollisimman pitkälle mahdollisimman hyvänä. Tukivyö minulla on aina liikkuessa päällä, kyllä se vaan auttaa kun maha ei tunnu sitten hölskyvän niin valtoimenaan.

Alkuraskauden pahovointi on palanut takaisin. Ei olisi tarvinnut. Ei siis yhtään ole sellainen olo, et olisi esim. noroa.

Tää lenskassa olo näillä viikoil on niiin hirveetä. Räkä lentää ja saat yskii keuhkot pihalle, aina käy kylkiä myöte kipeetä. Onneks ei tullu sitä pojan korkeeta kuumetta itelle.

Kärsiikö kukaan allergiasta? Saako ottaa zyrtecia tms.? Pitää huomenna soittaa ja kysyy neuvolasta, ajattelin vaan jos joku täällä jo tietäis? Mun kolmatta viikkoa jatkunut flunssa saattaa osittain ollaallergiaa..

Yääh, ihan kuin aamupahoinvointi olisi taas palannut.. Muutenkin ruokahalu tuntuu olevan hukassa, varsinkaan mitään mitä normaalisti syön ei tee mieli..

Kärsiikö kukaan allergiasta? Saako ottaa zyrtecia tms.? Pitää huomenna soittaa ja kysyy neuvolasta, ajattelin vaan jos joku täällä jo tietäis? Mun kolmatta viikkoa jatkunut flunssa saattaa osittain ollaallergiaa..
Saa ottaa zyrteciä ja muita antihistamiineja allergiaan. Itsekin joka raskaudessa käyttänyt ihan lääkärin luvalla/määräyksellä.

Eilen tuli istutus oysin päivityksessä. Meni henki ahtaalle siitepölyn vuoksi. Sain lisähappea ja lääkityksen ja ventoline diskusta saan vuorokaudessa ottaa 4 sijaan 6 annosta. Lisäksi sain reseptillä allergialääkkeet. Samaisen oireet voi tosin laukasta hajuste/huonosisäilma jne. Enemmän epäilen siitepölyä, kun on nyt niin runsaasti.

Täällä meni liitoskivut niin pahoiksi että jouduin ensiavusta panacodia hakee.. nyt kun vaan uskaltaisi niitä ottaakin. Tänään ja eilen onneksi parempia päiviä niin en ole tarvinnut miettiäkään..

Täällä meni liitoskivut niin pahoiksi että jouduin ensiavusta panacodia hakee.. nyt kun vaan uskaltaisi niitä ottaakin. Tänään ja eilen onneksi parempia päiviä niin en ole tarvinnut miettiäkään..
Saako siis Panacodia syödä raskaana?? :wideyed:
Mulla on myös koko ajan pahentuneet kivut. Oon koittanut ihan kaikkea jumppaamisesta venyttelyyn, patja vaihdosta vartalotyynyyn, mut mikään ei auta. Tuntuu että vaan pahenee venyttelystä, ja sit taas ihan mystisesti saattaa kivut vaan kadota joskus keskellä päivää. Aamulla ne kyllä aina palaa, viimeistään siinä viiden aikaan aamuyöstä... Tänään oon ollut niin kipeänä että olen ihan parkunut kipeää alaselkää ja lantiota yksinäni. Mieskin vähän hätääntyi kun sattui näkemään yhden itkukohtauksen ja tajusi kuinka paljon mua oikeasti sattuu.

Saako siis Panacodia syödä raskaana?? :wideyed:
Mulla on myös koko ajan pahentuneet kivut. Oon koittanut ihan kaikkea jumppaamisesta venyttelyyn, patja vaihdosta vartalotyynyyn, mut mikään ei auta. Tuntuu että vaan pahenee venyttelystä, ja sit taas ihan mystisesti saattaa kivut vaan kadota joskus keskellä päivää. Aamulla ne kyllä aina palaa, viimeistään siinä viiden aikaan aamuyöstä... Tänään oon ollut niin kipeänä että olen ihan parkunut kipeää alaselkää ja lantiota yksinäni. Mieskin vähän hätääntyi kun sattui näkemään yhden itkukohtauksen ja tajusi kuinka paljon mua oikeasti sattuu.

Saa syödä mutta loppu raskaudesta vältettävä ylimääräistä käyttöä, että vauvalla ei ole syntyessä vierotus oireita. Eli yks kaks silloin tällöin ei haittaa mitään :)
Mä kans manasin kun kuulin että saisi käyttää, oltiin annettu juuri paketti pois(hänellä oli resepti) kun ei tule itse käytettyä niitä..

Saa syödä mutta loppu raskaudesta vältettävä ylimääräistä käyttöä, että vauvalla ei ole syntyessä vierotus oireita. Eli yks kaks silloin tällöin ei haittaa mitään :)
Mä kans manasin kun kuulin että saisi käyttää, oltiin annettu juuri paketti pois(hänellä oli resepti) kun ei tule itse käytettyä niitä..
Ei hemmetti, pitääkin jutella tosta huomenna lääkärineuvolassa. Jos sen kanssa vaikka saisi nukuttua edes yhden yön...en oo kyllä ikinä joutunut itse käyttämään niin ei oo mitään tietoa vaikutuksesta. Tiedän vain että äidilläni ja veljelläni Panacod ei vaikuta mihinkään, eli mun tuurilla (ja geeneillä...) kuulun samaan ryhmään :sad001. Panadolin syöminen vaan on yhtä tyhjän kanssa, ei mitään pienintäkään vaikutusta.

Panacod, ihan yksikin tabletti, voi sitten aiheuttaa ihan jäätävää ummetusta, eli jos taipumusta ummetukseen, niin varautukaa! :D

Panacod, ihan yksikin tabletti, voi sitten aiheuttaa ihan jäätävää ummetusta, eli jos taipumusta ummetukseen, niin varautukaa! :D
Eikä :sorry:. Eli tän rautatablettien aikaansaamaan ummetuksen päälle en kyllä lähde enää koittamaan tota...

No mut jos kivut on ihan kamalat ja panacod auttaa, nii mikäs siinä. Ottaa levolacia, niin on helpompi kakkia! Mut siis et kuitenki huomioi sen jollaintapaa, et SAATTAA aiheuttaa ummetusta, toisille enemmän ja toiselle ei ollenkaan.

Takaisin