Äitiyspakkaus

60C on suositus siksi, että siinä pöpöt kuolevat ja tahratkin irtoavat mielestäni paremmin. Eli kun niitä pisuja, kakkoja, puklua ja porkkanaa on kuitenkin siellä sun täällä niin ei tarvi sen enempää ihmetellä ja valkkailla kun tunkee kaikki muksujen kuteet 60C.

Ainakin tuo meidän 3v syö paidallaan päivittäin edelleen melko paljon, joten en ole valmis tunkemaan hänenkään vaatteitaan vielä aikuisten 40C pyykin sekaan, vaikka onkin täysin kuiva ja pisut/kakat vaatteista puuttuvat. Toisaalta taas aikuisten vaatteita en näe järkeväksi jatkuvasti pyöritellä 60C.

Näin meillä, toisessa perheessä ehkä eri tavalla.
 
Mä pesen meillä alusvaatteet, sukat, pyyhkeet ja lakanat 60C, muu menee 40C.
Lapsen vaatteet tulee pestyä 60C.
 
Mä pesen melkeen kaikki pyykit 60C, ja käytän omon hajusteetonta pesuainetta ja comfortin hajusteetonta/miedosti hajustettua huuhteluainetta. Jos tulee tahroja, ni laitan vanishia ja annan vaikuttaa muutaman päivän.
 
Hakemus laitettu 26.4 ja tänään hain lähikaupasta paketin. Vielä kun malttais käydä kaupassa :angelic:
 
Täälläkin odotellaan jo kovasti uutta pakkausta :) Ihmetyttää vähän se, kun käsittelyajat vaihtelevat niin paljon. Minäkin laitoin hakemuksen netin asiointipalvelun kautta 26.4. (liitteet mukana) eikä vielä ole tehty edes päätöstä. No, kohta on se Kelan käsittelyajoissa lupailtu pari viikkoa odoteltu niin eiköhän se päätös kohta sieltä tule :rolleyes:
 
Mäkin sain vihdoin eilen hakemuksen tehtyä. Huomenna olis ollut viimeinen päivä, joten vähän viime tippaan meni, mut pääasia että ehdin ajoissa. :D Nyt sit vaan pakkausta oottelemaan. :)
 
Se unipussi ja housut vuoden 2018 pakkauksessa on aivan ihania:Heartred
Tykkään tosi paljon. En oikein välitä kovin värikkäistä (sateenkaaren värisistä) vaatteista mitä oli 2017 pakkauksessa. Yksittäin värit menee esim. keltainen,oranssi jne.:)
 
Mäkin pesen 60C:ssa pyyhkeet, lakanat, pikkarit, sukat... vauvan vaatteet myös 60C:ssa, jos ne pesulapun mukaan saa pestä. Muuten 40C:ssa.

Ja laitan siis samaan koneeseen aikuisten ja lasten pyykit. En tiedä miksi ei saisi laittaa. Meillä käytetään vain hajusteetonta pyykinpesuainetta ja huuhteluainetta.

Ja samaa pyyhettä/harsoa voi kyllä mun mielestä käyttää pepulle ja naamalle kunhan on käynyt 60C pesun välissä :).

Jos tulee vaikeita tahroja vauvanvaatteisiin oon käyttänyt niihin sappisaippuaa. Toimii!
 
Kuivaatteko telineellä vai kuivausrummussa? :) Mä oon vähän molempaa tehny. Tuntuu, että vaatteet pölisee enempi, jos ei kuivausrummussa kuivaa o_O Toisaalta vaatteet kuluu nopeammin.
 
Telineellä kuivataan. Eipä meillä ees oo kuivausrumpua :D. Jos olis, lakanat ja pyyhkeet vois ainakin kuivata kuivausrummussa. Jotkut vaatteet menee mun mielestä vähän muodottomiksi kuivausrummussa.
 
Telineellä talvella/sateella,muuten kesällä kuivaan ulkona. Kuvausrumpu meiltä löytyy mut käytetään sitä hyvin harvoin. Ja meki käytetään pepulle ja kasvoille samaa pyyhettä :D pesu tapahtuu kuitenki 60C ni pöpöt kuolee. Sairaalassaki pestään lakanat ja vaatteet 60C :P
 
Toi erillään pesu varmaan on et jos aikuiset pesee vaatteensa hajustetulla pyykinpesuaineella nii muistais pestä vauvan vaatteet hajusteettomalla. Hajusteeton menee siihen kun on viä herkkä kaikelle mahan ulkopuolella olevalle. Meillä pestään viäkin lapsen pyykit erillään. Vauvan vaatteitakaan ei tullu puolityhjää koneellista kun pulautteli paljin nii harjoja vaateita kulu paljon. Meillä mies tekee koneitten kanssa töitä niin sen tpaidoissa voi olla tippoja öjystä sen takia eri koneessa lapsen vaateisiin. Muuten työvaattee psen erikseen muista vaatteista. Lakanat ja pyyhhkeet pesen 95 asteessa. Meillä ei ole erikseen pylly ja naama pyyhkeitä. Tietenkään ei samaan aikaan pyllyä ja naamaa samaan pyyhkeeseen pyyhitä :) vauvalla mä tykkäsin käyttää ihan tavallisia frotee pyyhkeitä pyllyn kuivaamiseen harsot oli sit vaan puklujen siivoomiseen.
 
Täälläkin odotellaan jo kovasti uutta pakkausta :) Ihmetyttää vähän se, kun käsittelyajat vaihtelevat niin paljon. Minäkin laitoin hakemuksen netin asiointipalvelun kautta 26.4. (liitteet mukana) eikä vielä ole tehty edes päätöstä. No, kohta on se Kelan käsittelyajoissa lupailtu pari viikkoa odoteltu niin eiköhän se päätös kohta sieltä tule :rolleyes:
Mulla on aina ihmeen nopeesti tehty päätökset. Esikoisen kohalla meni pakkauksen ja äitiys raha et tein aamupäivällä hakemuksen, niin seuraavana päivänä päätös jo tehty.
Nyt tän heinäkuisen kohalla pakkauksesta päätös vrk kuluessa ja äitiysrahasta meni kolme päivää :eek:
 
Mä laitoin kans 26.4 ja sielä lukee että voi toimittaa liitteitä 10.5 asti, vaikka kyllä liitteet oon toimittanut. Äippärahahakemuksen laitoin 16.4 ja on edelleen käsittelyssä, lukee vaan että käsittelyaika 4viikkoa! Kyllä kestää, vaikka eipä noilla päätöksillä vielä kiirettä ole!
 
Mä tein kans joko 26. Tai 27.4 hakemuksen, liitteet toimitin samana päivänä eikä vieläkään päätöstä :sad001 tuskasta oottaa näin kauan :D
 
Mulla ei ole äitiysrahapäätöstä tullut edelleenkään, vaikka se on ollut vireillä jo vissiin 7vk.
 
Mulla ei ole äitiysrahapäätöstä tullut edelleenkään, vaikka se on ollut vireillä jo vissiin 7vk.
Mulle sanottiin, että työnantajan pitää toimittaa heille ilmoitus, että miltä ajalta maksavat palkkaa ja minkä verran. Sen takia hakemus seisoi. Ilmoitin työnantajalle, että voitteko laittaa sinne tiedoksi summat, ja heti sen jälkeen oli hakemus käsitelty loppuun. joskin työnantaja sanoi, että yleensä ovat ilmoittaneet vasta tyyliin 1-2 kk ennen laskettua aikaa sinne Kelaan. Eli voi johtua tuommoisesta. En nyt muista, oletko töissä vai miten mutta jos oot, niin tarkista työnantajalta.
 
Takaisin
Top