Äitiyspakkaus

Mä jo hätistelin työnantajaakin, mutta liene jossain taas joku tukko. Olishan se nyt liikaa vaadittu, että sais tietää maksupäivät ja -summat... On vaan toi hermo vähän huonossa kunnossa kaikenmoisten kotiasioiden kanssa muutenkin ni olis kiva jos noihin ei tarvis enää hukata aikaa ja energiaa.
 
Mä laitoin hakemukset muistaakseni 30.4, viikonloppuna kuitenkin, ja Kelan sivuilla oli seuaavan perjantain päiväyksellä myöntävät päätökset äitiysrahasta ja pakkauksesta. Äitiysrahasta oli täydet summat maksupäivineen, mutta ei mitään mainintaa millä veroprosentilla menee eli näkee vissiin vasta kesällä paljonko saa. :confused005 Mun on siis tarkoitus, voinnin mukaan, työskennellä vähän äitiyslomallakin ja jossain oli jotain mainintaa 40% verosta, onko se sitten koko kuukausi vai vaan työskentelypäivät?

Pitäiskö äitiyspakkauksen toimittamisesta tulla vielä jotain muuta tietoa, vai odotella vaan postin saapumisilmoitusta?
 
Mua vähän pelottaa et tajuaako kela kattoa äitiyspäivärahan määrän esikoisen aikasen hakemuksen mukaan.. ne kyllä sano siellä et kattovat automaattisesti sen jos la on ennen ku ed.laps täyttää 3v mutta kela on kela.. koskaan ei voi täysin luottaa siihen..

MM, luulisin et yhestä palkasta menee se 40% veroa, oot töissä sitte yhen päivän tai useamman. Ja niiltä päiviltähän ei saa äippärahaa, jos ne on muita ko sunnuntaipäiviä.
Muistaakseni esikoisesta tuli vaan Matkahuollon ilmotus et paketti on noudettavissa.
 
Mua vähän pelottaa et tajuaako kela kattoa äitiyspäivärahan määrän esikoisen aikasen hakemuksen mukaan.. ne kyllä sano siellä et kattovat automaattisesti sen jos la on ennen ku ed.laps täyttää 3v mutta kela on kela.. koskaan ei voi täysin luottaa siihen..

MM, luulisin et yhestä palkasta menee se 40% veroa, oot töissä sitte yhen päivän tai useamman. Ja niiltä päiviltähän ei saa äippärahaa, jos ne on muita ko sunnuntaipäiviä.
Muistaakseni esikoisesta tuli vaan Matkahuollon ilmotus et paketti on noudettavissa.

Ainaki mun hakemuksen olivat oikeen käsitelleet, ja laskeneet esikoisen aikasten tulojen mukaan :) Ei tarvinut mitään liitteitä yms toimittaa!
 
Nyt kyllä kyrsii ja paljon. Mun pakkaushakemus on käsitelty viime viikolla ja Kelan sivuilla luki että lähetetty 3.5 eli viime viikon torstaina. Soittelin matkahuoltoon, että ehtiiköhän paketti tulemaan tänään tai perjantaina että tietäisin vähän suuntaa-antavana, että koska kävisi samalla suunnalla kaupoilla ja hakisi paketin samalla. Mutta Matkahuollon mukaan mulle ei ole edes nyt tulossa mitään pakettia, eli kela ei oo lähettäny sitä vielä. Just mun tuuriani taas tämmönen. Mies on vielä tän viikon lomalla ni oltaisiin yhdessä se haettu, koska en välttis yksin saa sitä roudattua autoon ja autosta sisälle, mutta eipä sitten haetakkaan..
 
alppa oisko päätös eli se lappu, jossa lukee että oot saanu pakkauksen, lähetetty 3.5?
Mie katoin kelan sivuilta, ni päätös pakkauksesta on tehty tänään ja 2 viikon kuluessa lähetetään pakkaus. Hain siis 3.5. nää äippärahat ja pakkauksen. Äippärahasta on kans annettu tänään päätös. Ihan on kyl tylsää, kun kotihoidontukee maksetaa tietty vaamn toukokuussa, sit 5.6. alkaa äippäloma, mut ekat äippärahat maksetaan vasta 10.7. eli hoidan oman osuuteni meidän taloudesta kätevästi 330e nettosummaisella kotihoidon tuella sen 40 päivää. Voin kertoo et ei se raha niin kauaa oo ennenkää tilillä viipyilly... no, sit onneks tulot nousee.

Sori tuli ot.
 
Nyt kyllä kyrsii ja paljon. Mun pakkaushakemus on käsitelty viime viikolla ja Kelan sivuilla luki että lähetetty 3.5 eli viime viikon torstaina. Soittelin matkahuoltoon, että ehtiiköhän paketti tulemaan tänään tai perjantaina että tietäisin vähän suuntaa-antavana, että koska kävisi samalla suunnalla kaupoilla ja hakisi paketin samalla. Mutta Matkahuollon mukaan mulle ei ole edes nyt tulossa mitään pakettia, eli kela ei oo lähettäny sitä vielä. Just mun tuuriani taas tämmönen. Mies on vielä tän viikon lomalla ni oltaisiin yhdessä se haettu, koska en välttis yksin saa sitä roudattua autoon ja autosta sisälle, mutta eipä sitten haetakkaan..


Oletko varma, että tuo lähetetty 3.5. tarkoittaa äitiyspakkauksen lähettämistä? Itse ainakin tulkitsin omilla sivuillani olevan tekstin, jossa oli myönnetty-päivämäärä ja siitä päivä tai pari eteenpäin postitettu-päivämäärä, siten, että sinä päivänä on postitettu kirjallinen päätös asiasta, ei suinkaan äitiyspakkausta. Kun mitä muita papereita on kelasta välillä tullut, niin niissä on usein yläreunassa päiväys asian päättämisestä ja erikseen postituspäivä. Selkeästi luki vain, että toimitetaan kahden viikon kuluessa matkahuollolla.
 
Ei ku olin viime viikolla muutenkin yhteyksissä kelaan ja samalla kysyin asiasta niin sanoivat että viime viikon to tai pe lähtee paketti matkaan ja näin luki Kelan sivuillakin mutta näköjään todellisuus toista.
 
Nyt kyllä kyrsii ja paljon. Mun pakkaushakemus on käsitelty viime viikolla ja Kelan sivuilla luki että lähetetty 3.5 eli viime viikon torstaina. Soittelin matkahuoltoon, että ehtiiköhän paketti tulemaan tänään tai perjantaina että tietäisin vähän suuntaa-antavana, että koska kävisi samalla suunnalla kaupoilla ja hakisi paketin samalla. Mutta Matkahuollon mukaan mulle ei ole edes nyt tulossa mitään pakettia, eli kela ei oo lähettäny sitä vielä. Just mun tuuriani taas tämmönen. Mies on vielä tän viikon lomalla ni oltaisiin yhdessä se haettu, koska en välttis yksin saa sitä roudattua autoon ja autosta sisälle, mutta eipä sitten haetakkaan..

Hei mun pakkaus tuli tällä viikolla R-kioskille! Eli ei Matkahuollon kautta lainkaan. Ärrän tätiki mielissään hykerteli et "ompa kiva ku nää tulee nykyään meille", en tajunnut kysyä et miten uusi juttu on tää toimitustapa.

T.Rotokastinen
 
Me saatiin tän vuoden pakkaus. Väriä ois kyllä saanut olla enemmän :rolleyes: Aika paljon valkoista/vaaleeta.
 
R-kioskit on matkahuollon noutopisteitä, kuten myös entiset valintatalot ja siwatkin, eli nykyään k-marketit :) eli riippuu siitä mikä piste on lähin, ni sinne se pakkaus sit tulee.
 
Onko keneltäkään kela kysellyt äitiysavustushakemuksessa liitteeksi todistusta rakenneultrasta?

Tein hakemuksen jo 12.4 ja viimeviikolla pyysivät toimittamaan tuon rakenneultratodistuksen. Neuvolan todistus siis toimitettu heti hakiessa.

En edes uskalla ajatella millainen rumba äitiyspäivärahan hakemisesta taas tulee (pitäis tänään alkaa sitä runoilemaan), kun avustuksen kanssa on jo tällaista. Esikoisesta 5v sitten sain ekat äitiyspäivärahat vasta 3kk lasketun ajan jälkeen... (yrittäjä-elämän hienouksia)
 
Onpa outoa että ultratodistuksen haluavat :wideyed: Mistä sellaisen saa?
 
Onko keneltäkään kela kysellyt äitiysavustushakemuksessa liitteeksi todistusta rakenneultrasta?

Tein hakemuksen jo 12.4 ja viimeviikolla pyysivät toimittamaan tuon rakenneultratodistuksen. Neuvolan todistus siis toimitettu heti hakiessa.

En edes uskalla ajatella millainen rumba äitiyspäivärahan hakemisesta taas tulee (pitäis tänään alkaa sitä runoilemaan), kun avustuksen kanssa on jo tällaista. Esikoisesta 5v sitten sain ekat äitiyspäivärahat vasta 3kk lasketun ajan jälkeen... (yrittäjä-elämän hienouksia)
Höpö, höpö Ei kela semmosia tarvi. Kysyppä eka syytä mihin ne sitä tarvii?
 
Onko keneltäkään kela kysellyt äitiysavustushakemuksessa liitteeksi todistusta rakenneultrasta?

Tein hakemuksen jo 12.4 ja viimeviikolla pyysivät toimittamaan tuon rakenneultratodistuksen. Neuvolan todistus siis toimitettu heti hakiessa.

En edes uskalla ajatella millainen rumba äitiyspäivärahan hakemisesta taas tulee (pitäis tänään alkaa sitä runoilemaan), kun avustuksen kanssa on jo tällaista. Esikoisesta 5v sitten sain ekat äitiyspäivärahat vasta 3kk lasketun ajan jälkeen... (yrittäjä-elämän hienouksia)

Onpa kyllä outoa. Kannattaa todella kysyä mihin sitä tarvitaan? Eihän tuo ole normaali käytäntö ollenkaan...
 
Tarvitaan kuulemma raskauden todentamiseen. Neuvolan todistus ei riitä.
Ilmeisesti joku tulossa oleva käytäntö. Mielenkiintoiseksi menee jos ultrat tulee pakolliseksi, kun osa ei niitä halua.
Terveystalolla meidän kunnalliset ultrat, niin muutama viikko menee ennenkuin sellaisen saan.

Neuvolasta kyllä todettiin, että en ole ainoa jolta on pyydetty.
 
Onpa mielenkiintoista! Todellakin, eivät voi vaatia rakenneultratodistusta. Ultralla todennetun raskauden (tai miksi ikinä sitä kutsuukaan) todistuksen voivat kehitellä jos kerran muuttavat toimintatapoja..
 
Ja mikä siinä on et ei riitä neuvolan sana? :hilarious: ai luoja, siellä on taas pohittu kahveekupposten äärellä, mites me tehtäs taas elämää vielä hankalammaksi :joyful: mie varmaan pistäsin ihan periaattesta vastaan enkä toimittas sitä lappua, koska ei sitä lue missään kelan judansseissa joissa kerrotaan mitä liitteitä pitää olla.
Siellä taitaa olla kelan täteillä liian monta pinniä jo nutturaa kiristämässä :angelic:
 
Takaisin
Top