Oireet

Mulla taas on se jatkuva yöllinen vessassa juokseminen loppunut. Nyt saa pitkästä aikaa taas nukkua yön putkeen, kun monta viikkoa heräilin 1-3krt yössä vessaan. Myös jano on helpottanut vähän. Tänään on siis 13+4.
 
Ritva, toivottavasti sulla helpottaa olo aiemmin ku mulla. Monet jo kertoo kauhutarinoita miten pahoinvointi on lakannut vasta ihan loppuvaiheessa. :O
 
Mulla oli alkuraskaudesta kivaa pahoinvointia. Muutama viikko oli välissä ettei ollu yhtään mitään, viikko sit alko etova olo ja nyt taas oksu lentää. Ei tosin läheskään niin paljon ku alussa mutta tympeää tää silti on
 
Täällä jatkuva etova olo on helpottanut kun muistaa säännöllisin väliajoin syödä. Joka ei oo ongelma kun koko ajan tekee mieli jotain hyvää. Välillä tulee sit huono olo kun on saanu syötyä. Väsyttää, Väsyttää!!
Oon nyt kotona lomautettuna 1v 4kk tytön kanssa niin hermot menee pieniinki juttuihin ja sitte harmittaa jälki käteen kun tytölle kiukkuaa. Jospa tää väsymys joskus loppuu.
Mulla kans finnit ollut kiusana alusta lähtien. Normaalisti ei ole juuri mitään.
Turvotusta on ja ihme jos ei joku kohta hoksaa jutun juonta, tää näkyy paljon aiemmin kuin eka raskaus.
 
Mamamaya, joo mulla kans nykyään pahenee iltaa kohden. Aamut on jo helpottaneet, ainakin toivottavasti. Menee välillä aaltoillen ja joskus ehdin jo miettiä että olikohan tää nyt tässä, ja sitten iskee taas. Tsemppiä!
 
Oon huomannut että itselläni päätä särkee paljon useammin kuin aiemmin. :sad001
 
Olin ma verikokeilla ja hb laskenut roimasti.... Ti soitin neuvolaan ja kysyin saako nyt ottaa jo rautaa kun arvo oli 108.. 150 ollut jo vuosia mulla perusarvona, olen ollut aktiivinen veren luovuttaja jo vuosia, joten nämä arvot taitaa olla ainoita mistä jotain tiedän!! =)
Lupa tuli ja heti aloitin kuurin. Nyt To olo jo HUOMATTAVASTI parempi ... Paha olo väheni jo eilen samoin väsymys..... Yllättävästi vaavi nappaa itselleen tarve-aineita.....
 
Mulla inhana oireena ollut jatkuva päänsärky ja migreenit.. Yritän vältellä särkylääkkeiden ottoa mutta kun kolmatta päivää puski migreeniä päälle ni oli pakko ottaa. Plus yrjöömiset alko näin 11-12 viikolla. Toivon eniten et migreenit jäis pois...
 
Mulla inhana oireena ollut jatkuva päänsärky ja migreenit.. Yritän vältellä särkylääkkeiden ottoa mutta kun kolmatta päivää puski migreeniä päälle ni oli pakko ottaa. Plus yrjöömiset alko näin 11-12 viikolla. Toivon eniten et migreenit jäis pois...
Mulla oli ekaa oottaessa kerran kans toi sama kohtaus... Kävin sillon päivystyksessä ja sain sillon piikin migreeniin. Mulla lääke allergioita, joten en voi edes kaikkea ottaa. Silloin keskustelivat lääkärit keskenään ja tulivat "piikki tulokseen" sillä vauvalle olisi kuulemma vaarallisempaa, jos äiti joutuu koko ajan jollain tavalla kärsimään/stressaamaan ...
 
Ritva S: mitä rautaa aloit ottamaan? En haluaisi ottaa niitä perus-tabletteja, jokin nestemäinen vissiin imeytyy paremmin eikä vedä pakkia ihan jumiin heti.. Viimeksi oli rauta-arvot ok mutta nyt on ollut melkein pari viikkoa niin kovaa väsymystä että vähän epäilyttää kanssa omat arvot. Neuvola puolentoista viikon päästä että siellä sitten selviää tarkemmin.
 
Mulla on nyt muutama kapseli vielä jäljellä sellasta kun "vida vahva rauta" tässä on c-vit mukana, mutta kaikille ei tosiaan käy kaikki rauta valmisteet. Joskus muinoin(aiemmat raskaudet) sain neuvolasta niitä kokeiluun ja vasta kolmas merkki toimi... Retafer on varmaan se kuuluisin ja ihan perus valmiste. Ja joskus oli apteekissa suoraan meille suunnattu rauta valmiste, kannattaa kysästä... :happy: Mutta olikos myös Jonkun B-vitamiinin puutos myös sellainen että väsyttää??? :wideyed:
 
Vivu, toivottavasti oksentaminen ja migreeni helpottaa pian. :/ Hae ihmeessä apua ihan päivystyksestä jos pahenee.

Mulla alkaa ehkä viimein pahoinvointi taittua. En ole hetkeen oksentanut ja olo ollut ihan ok. Jee! Ummetus tosin on tullut jäädäkseen ja on kyllä ärsyttävä vaiva. Ei toki onneksi yhtä paha kuin se jatkuva kuvotus. Koputtelen kuitenkin tässä vielä puuta, kun ei tiedä jos mulla on vain pari hyvää päivää ja kohta taas iskee. :P
 
Takaisin
Top