Oireet

Pahoinvointi helpottanu, aika ajoittain päätä särkee. Repäisykipuja aivastaessa ja ylösnoustessa, tänään heräämisestä asti jatkuva jomotus kohdun alueella. :sad001 Kasvukipuja, eli kuuluu juttuun, mutta ei kovin kivan tuntunen kyllä.
 
Pahoinvointi helpottanu, aika ajoittain päätä särkee. Repäisykipuja aivastaessa ja ylösnoustessa, tänään heräämisestä asti jatkuva jomotus kohdun alueella. :sad001 Kasvukipuja, eli kuuluu juttuun, mutta ei kovin kivan tuntunen kyllä.

Kuulostaa tutulta! Toisaalta hyperemeesihärdellin jälkeen ei kivut mulla tunnu oikeestaan missään :D
 
Selkeästi kasvukipuja. Pahoinvointi iskee vielä välillä, enimmäkseen matkustaessa tai jos syö liian harvoin.
 
Mulla ollut nyt alavatsalla kipuja just kun yskii tj, onko ne nyt niitä repäisykipuja? Pääkipua myös ajoittain. Ruoka ei vieläkään niin kauheesti maistu.
 
Alku raskaudessa pahoinvointia. Nyt alko uudestaan ja ollaan vk 14+5. Oon nyt pariin otteeseen herännyt aivan jäätävää selkäkipuun mitä ei ole ennen raskautta ollut... Säteilee inhottavasti vasemmalta alhaalta. Koko kroppa turpoaa jos oon liikkeessä koko päivän. Närästää myös yllättävän paljon olikohan tässä nyt alkuun kaikki. Palataan taas ensiviikolla asiaan.
 
Onko tää toisen kolmanneksen vaihe tosiaan näin oireeton?!? Välillä siis mahaa vähän nipistelee ja rinnat on toisinaan vähän arat, muuten ei mitään. :confused:
 
Onko tää toisen kolmanneksen vaihe tosiaan näin oireeton?!? Välillä siis mahaa vähän nipistelee ja rinnat on toisinaan vähän arat, muuten ei mitään. :confused:

Mulla vähän sama, noitten oireitten lisäksi ei oikein oo muuta. Mutta parempi niin :joyful:
 
Liki kaikki närästää. Ja tää onki inhottavaa, raastavaa ja ollu joka raskaudessa ja jatkunu synnytykseen asti.
Välillä päänsärkyä.
Supistelee —> Supistusherkkä kohtu
Väsyttää koko ajan. Nyt siihen aloitettu rautakuuri nii jospa se auttais.
Oksennus tulee joka toinen aamu noin.
Turvottaa

Mitähän vielä... :)
 
Ei mitään mistä vois valittaa kun 2016 oli semmonen raskaus että tää ei tunnu nyt missään... :D lähinnä pahoinvointia sinne 12-13 viikkoon asti ja väsymystä ollut enemmän ja vähemmän...
 
Tällä hetkellä täysin oireetonta. Ja tietty nyt kun kehun, niin tulee kaikki mahdolliset vaivat kerralla. :grin
 
Väsymys ja pahoinvointi onneksi helpotti heti kun eka kolmannes jäi taakse, nyt melko oireetonta ollut onneksi. Lähinnä välillä nenäverenvuotoa ja hirvee jano yöllä. Oon huomannu, että mulla tuo nenäverenvuoto liittyy erityisesti, jos syön kalaöljykapseleita tai lohta (heti kun taukoa niin helpottaa, oli viime raskaudessakin sama juttu).
Ja nyt ollu välillä suonenvetoja yöllä, ei auta vaikka magnesiumia popsii, pakko nousta vaan heti istumaan jalat maahan niin helpottaa.
 
onko muilla vatsa täynnä ilmaa? :bag: mun vatsa pömpöttää päivällä ylhäältä asti ja on kipeä.
En ole huomannut että liittyisi mihinkään tietyn syömiseenkään. Tosi ikävä vaiva!
 
Kyllä täälläkin pierettää.... Mulla toki myös laktoosi vaivaa, niin sekin vaikuttaa. Mut käsittääkseni se ilman muodostuminen johtuu myös siitä, että kaikki mahdollinen ravinto menee käyttöön. Tästä myös ummetus helposti vaivanamme.
 
Ummettaa, pierettää kamalasti.. Välillä maha sit menee ihan sekaisin yhtäkkiä. Sama mitä syö niin maha ei käyttäydy normaalisti :D Esikoisen raskaudessa samat ongelmat. Väsymys helpottanut onneksi :) Töitten jälkeen vaa ihan rättipoikki ja alaselkä kipeytyy vaikka työskentelis ergonomisesti..
 
Selällään ei pysty makaamaan kun tuntuu että ei saa happea ja heti tulee huono-olo. Onko muilla samaa
 
Liitoskipuja alkanut olemaan rv17+2 alkaen. Ikävän tuntusta, oikeestaan koko ajan kävellessä tuntuu ja kun esim. laittaa housuja jalkaan ja seisoo yhden jalan varassa. Alaselkä myös kipuilee etenkin makuulta noustessa.
Turvottaa aivan hirveästi iltaisin. Oon huomannu, että hiilihapolliset juomat saa ihan heti aikaan jäätävän turvotuksen. Pitäs vaan tajuta juoda pelkkää vettä..
Mulla oli alkuraskaus tosi oireeton ja nyt toisella kolmanneksella tuntuu, että ihan yhtäkkiä on tullu kaikenlaista kolotusta. Raskaushehkua odottelen edelleen.. :D
 
Miullahan meni siis edellisessä raskaudessa niin, että pahoinvointi vasta kunnolla alkoi viikon 12 jälkeen ja yökin päivittäin sekä oksensin viikoittain ihan synnytykseen asti... että sen suhteen tää ollu helpompi.
 
Täällä ensimmäinen kolmannes sisälsi pahoinvointiaaltoja, mutta ei oksentelua, liitoskipuja ja päänsärkyä. Nyt ollut jo hetkeen oireeton, mikä toki herättää aina hieman pelkotiloja ja epäluuloja... Tänään neuvolassa kuitenkin kuuli taas sydänäänet ja se tieto helpottaa. Joko tästä uskaltaisi alkaa nauttimaan?
 
Täällä ensimmäinen kolmannes sisälsi pahoinvointiaaltoja, mutta ei oksentelua, liitoskipuja ja päänsärkyä. Nyt ollut jo hetkeen oireeton, mikä toki herättää aina hieman pelkotiloja ja epäluuloja... Tänään neuvolassa kuitenkin kuuli taas sydänäänet ja se tieto helpottaa. Joko tästä uskaltaisi alkaa nauttimaan?

Ei varmaan ikinä, koko ajan pikku pelko takaraivossa. Kasvavasta masusta yritän parhaani mukaan nauttia :)
 
Takaisin
Top