Oireet

Onko kellään muulla kauhea jano koko ajan? Mulla koko ajan karsee jano ja tekee nimenomaan mieli limuja yms mehuja mitä yleensä en juo. Vettä menee litratolkulla päivisin mut silti ei pissata sen enempää ku yleensäkä. :D

Oli tossa pari viikkoa sama homma! Nyt taas maistuu vaan jäätee jostain syystä, vesikin ehkä taas pikkuhiljaa kun flunssakin menossa ohi, aiemmin join sairaasti vettä jääpaloilla ja appelsiinimehua varmaan reilu litran päivässä :)
 
Samoin täällä janottaa kovasti. Sitruuna vesi ja appelsiini mehu maistuu litra tolkulla :)
 
Itselläni on rinnat arat, koko ajan pissahätä, räjähdysalttius (pelkään et rupean rähjäämään jopa ruokakaupassa), itkuherkkyys. Aamupahoinvointi onneksi helpottanut. Pari kertaa sai halailla pönttöä aiemmin. Nyt rv 13+4.
 
Mua väsyttääääääää. Ihan kokoajan. Aivan sama kuinka paljon tai vähän nukkuis. En ees muista että kahesta ensimmäisestä lapsesta olis ollu näin jäätävää väsymystä. Ei jaksa tehä mitään. Hb:nkin kävin jo tarkistuttamaan vaan se oli kummiski 120 vielä..
 
Mietin että johtuuko raskaudesta, käyny kahdesti verikokeessa ja molemmilla kerroilla alkanu heikottaa. Ikinä ennen ole käyny noin. Tänään hajosin ihan kokonaan siel ku otettii 10 putkee ni seiskan kohdalla alko pimenee ni oli pakko keskeyttää ja siirtyy makuulleen. Viimeks oli vaa yks putki ni selvisin mut tässä alko jo melkei heti olee outo olo.
Multaha on otettu verta tosi usein..
 
Väsyttää ja nyt on alkanut lonkka klonksua. Ilmeisesti tullut nukuttua huonossa asennossa.
 
Kauheaa väsymystä täälläkin, normaalit yöunet ei riitä mihinkään..
Yleinen etova olo on sen sijaan vähän vähentynyt, tosin vieläkin esim. jotkut hajut (esim. Motonetin muovin/kumin haju),
maut (pitää olla mahdollisimman raikasta, liian 'tumman' makuiset mausteet etoo)
tai äänet/liikkeet (en pysty istumaan autossa jos on tyhjäkäynnillä parkissa) saa aikaan huonon olon.
Ja ensimmäistä kertaa yli kymmeneen vuoteen olen pystynyt juomaan appelsiinimehua jo heti aamusta (tuo on yleensä saanut aikaan huonon olon :D )
 
Huonoa oloa on kyllä vieläkin myös täällä... rv 12+0. Mutta viimeksikin oli läpi raskauden.
 
Onko muut huomanneet että ruoka josta ennen tykkäsi aiheuttaisi nyt yökkäyksiä? Ettei tee enää mieli?
 
Onko muut huomanneet että ruoka josta ennen tykkäsi aiheuttaisi nyt yökkäyksiä? Ettei tee enää mieli?

Joo, tehtiin uunissa itsemaustettua kalaa.. Yleensä tykkään, mutta nyt en vain saanut menemään alas.. Ja omenat/omenamehu! Rupesi yököttämään, vaikka ennen on mehuakin mennyt vaikka koko purkki kerralla..
Mieskin on ruvennut kauppareissulla epäillen kyselemään että mikä mulle maistuisi, mutta kun en oikein itsekään tiedä ennen kuin maistelen [emoji28]
 
Jauheliha. Ennen oon syöny ja valmistanut ilman mitään ongelmia. Nyt esimerkiksi makaronilaatikon valmistuksen aikana en voi olla edes samassa huoneessa kun oksennus tulee. Jauhelihan haju tekee niin pahaa. Jauhelihaa sisältävät ruoat saan tällä hetkellä vain voimakkaasti maustettuna alas.
 
Jauheliha mullakin. Aina oon tykännyt nyt ei mee alas ja haju ihan hirvee. Lohi jäi pois jo vähän ennen raskautta ja nyt kanakaan ei maistu. Kasvissyöjäksikö tässä pitää alkaa?
 
Närästys vaan pahenee ja se kietoutuu pahoinvoinnin kanssa yhteen. Eli yleensä jokin alkaa närästää ja se saa mut voimaan pahoin ja oonkin nyt joka ilta saanut pönttöä halailla. Aamuisin ihan hyvä olo ja pystyn syömään/juomaan liki mitä vaan. Illalla pitää sit olla tarkka sen suhteen mitä syö/juo ettei hirveesti mee pahentaa tilannetta.
Maha on ruvennut olee ”tiellä” öisin ja nykyään saan nukuttua parhaiten kolmen aputyynyn kanssa. Erityisen tärkeä on tyyny mahas tukemassa.
Sit itkuherkkyyttä jonkun verran, erityisesti itken jos on jotain perhe/lapsijuttuja (oon tässä katsonut modernia perhettä ja vollotan aina välillä sille).
Tänään menossa 10+2!
 
Mulle ei ole maistunut moneen viikkoon kinkkuleikkeleet, yleensä syön niitä useita kertoja viikossa leivän päällä. Tee on myös jäänyt kokonaan pois vaikka ennen join mukillisen joka aamu ja ilta. Myös makeat ruoat maistuu jotenkin makeammilta kuin ennen. Muru teki herkkujätskiannoksen, mistä hädin tuskin pystyin puolet syömään. Appelsiinimehua lantraan vedellä ettei ole niin tujakkaa. Mitään himoja ei ole vielä ilmaantunut. Rv 12+0 menossa.
 
En tiedä onko oire, mutta tänään alkoi töissä järkyttävä päänsärky. Nyt makaan pimeässä huoneessa ja 3 tunnin levon jälkeen alkoi vähän helpottaa. Kova paine molemmilla ohimoilla ja lisäksi pään päällä. Monesti on ollut päänsärkyä aiemminkin, mutta ei koskaan tällaista.
 
Täällä ei enää ykä ole lentänyt pariin viikkoon, mutta etova olo vaivaa kyllä edelleen päivittäin. Mikään ruokakaan ei oikein maistu ja sokeriöverit tulee ihan tosi nopsaan, joten herkut jääneet vähemmälle. Samoin normaalisti tykkään mausteisista ruoista, mutta nyt ei oikein nekään maistu. Pahimpana oireena on kuitenkin aivan pohjaton väsymys, voisin vaan nukkua tekemättä mitään muuta :sleep011 :sleep011
 
En tiedä onko oire, mutta tänään alkoi töissä järkyttävä päänsärky. Nyt makaan pimeässä huoneessa ja 3 tunnin levon jälkeen alkoi vähän helpottaa. Kova paine molemmilla ohimoilla ja lisäksi pään päällä. Monesti on ollut päänsärkyä aiemminkin, mutta ei koskaan tällaista.

Mulla ollu muutamana päivänä kans samanlaista pääkipua. Särkylääkkeellä ja levolla lähtenyt vaan pois
 
En tiedä onko oire, mutta tänään alkoi töissä järkyttävä päänsärky. Nyt makaan pimeässä huoneessa ja 3 tunnin levon jälkeen alkoi vähän helpottaa. Kova paine molemmilla ohimoilla ja lisäksi pään päällä. Monesti on ollut päänsärkyä aiemminkin, mutta ei koskaan tällaista.

Kuulostaa tutulta. Mulla kans nyt raskauden aikana ollut vastaavaa eikä meinaa Paramaxeilla helpottaa. Inhottavaa :sad001
 
Onko kellään ollut sydämen tykyttelyä? Mulla on nyt pari päivää ollut ajoittain. Todella kummallista kun yleensä tykyttelee vaan yövuorojen jälkeen, mutta nyt olen opintovapaalla, joten yövuorot ei voi olla syynä.
 
Takaisin
Top