Hankinnat

Komppaan kyllä täysin muita noihin fb-kirppareihin liittyen :D tosin en kyl muutenkaa niitä kauheesti käytä ku pää ei estä niitä av, yv jonotuksia
 
Joo, mäkin kärähdin joillekin tutuille siten, että ostin jotain vauvajuttuja fb-kirppikseltä. Siis kolme vuotta sitten. Ja itse täällä oon epäillyt, että yksi kaveri ois raskaana, kun osti semmosta, mitä en usko esikoiselle enää tarvitsevan... Vaarallisia noi kirpparit!
 
Tänään tuli ostettua HM:stä elämäni ensimmäiset äitiyshousut. Ja nää on niin MU-KA-VAT! En haluu enää pitää mitään muita housuja. :D

Mitä kokoa ostit? Mietityttää meneekö ns. vanhojen kokojen mukaan vai kokeilitko?
 
Mitä kokoa ostit? Mietityttää meneekö ns. vanhojen kokojen mukaan vai kokeilitko?

En yhtään tiennyt mitä kokoa pitää ostaa joten lähdin kokeilemaan siitä koosta mitä normaalisti käytän ja se sopi heti. :) Kokeilin toki isompiakin, mutta ne eivät enää istuneet samalla tavalla.
 
Mä ostin lidlistä niiden mammahousut ja ne oli tosi mukavat. Mietin että voisi lähteä myös kirppareille metsästämään vaatteita itselleen ja vauvalle. Fb-kirpparit tosiaan on vielä poissuljettu kun en halua kärähtää tutuille ja puolitutuille. Saati omalle perheelle.
 
Ai kamala liityn nyt tähän housuaiheeseen. Kävin toissapäivänä metsästämässä kirpparilla äitiyshousuja, jotka olivat kaikki joko liian pieniä tai aaaaivan liian suuria. Pettyneenä kotiin siis. Eilen suihkun jälkeen ahdistuin ja valitin puolisolle kun ei ole yhtään kotihousuja mitkä ei puristais. Onneksi sit muistin että hei mulla on kolme isoa muovipussillista vaatetta menossa kiertoon/roskiin ja siellä on venähtäneet pierukalsarit. Elämä hymyilee taas :D

Mutta kyllä, mammahousut edelleen ostoslistalla :D
 
Mie ostin tänään HM:stä äitiysshortsit, oli niin hyvässä alessa, et jos vaikka kesällä pitäis.
Ja eipä noi kokomerkinnät niin pidä paikkaansa, et kannattaa vaan sovittaa jos mahdollista! Miulla saman liikkeen farkuista koko 34 ja nyt nää shortsit koko 38.
 
Mä en vielä vois kuvitellakaa laittavani mitää äitiysvaatteita päälle. Maha on ihan olematon, ainoastaa iltaisin turvonneena vois ehkä epäillä et siel joku on :D onneks on muutamat vähän isommat housut olemassa, ni ne menee viel ennen ku tarvii hankkii muita :)
 
Mulla alkanu farkut puristaa tosi pahasti mut en vielä tahtos mammahousuja ostaa. Kotona sit lökärit jalassa :joyful:
 
Mä oon liikkunut viime viikot lökäreissä. En oo paljoa jaksanut välittää. Pääasia, et on hyvä olla.
 
Sama täällä lökäreissä olen minäkin viihtynyt viime ajat :) Nyt reissuun laitoin mammafarkut jalkaan ja ne on kyllä tuntunut mukavilta jopa lentokoneessa istuessa.
 
Kävin eilen shoppailemassa hm: lta kahdet mammasortsit (yhdet tummansiniset ja yhdet farkut), sekä yhdet nilkkamittaiset vaaleammat kesäfarkut. Ens viikonlopuksi luvattu +20 niin toivottavasti pääsee jo käyttöön.
Samalla sain vaihdettua aiemmin ostetut biksut, joiden yläosa ehti parissa viikossa käydä pieneksi. Tosin sovitus noin lähtökohtaisesti oli vähän haastavaa kun 2 v yritti koko ajan syöksyä sovituskopin reunan alta vapauteen.
 
Meidän pitää hommata ihan kaikki, ensikertalaisia kun ollaan. Olen miettinyt, että tuo kantoliina olis varmaan hyvä ja kätevä. Onkohan se kovin hankala? On niitä eri sidoksia kai olemassa kuitenkin aika monta mistä valita :) Mistä sellainen kannattaa hankkia ja mitä pitää ottaa huomioon? Rintapumppu ei ollut tullut itselle vielä edes mieleen. En ole ihan niin pitkälle päässyt vielä ajatuksissa :D Onko se ihan perusvaruste vai vaan hyvä lisä? Nimim. Pihalla :wink

Mulla oli aluksi trikoinen liina mutta sillä ei voi kantaa montaa kuukautta. Hankin myös Manducan jossa sitten esikoinen tykkäsi olla. Sain kanto-ja säätöapua kantoliinatukihenkilöltä. Ostin sitten myös kudotun liinan mutta se ei ollut mun juttu. Ajattelin josko siitä voisin tehdä rengasliinan pikakantoihin.
Meillä vauva ei yhtään viihtynyt vaunuissa.
 
Tekis mieli liittyä noihin fb-kirppareihin, mut en haluais vielä jäädä kiinni....
 
Ha ha! Mä taas oon jo vaikka missä ryhmässä, mutta en kehtaa vielä ostaa mitään, etten jää kiinni. Popin ryhmässä menny jo muutama ihana windfleece sivu suun :D Musta ne on niin kauniita, että haluaisin nyt tälle toiselle ja todennäköisesti viimeiselle ostaa.

Haalareista kun oli puhetta täällä tai siinä äitiyspakkausketjussa, joku kysyi, mitä kokoa kannattais ostaa, että vauva ei hukkuis siihen, mutta menis silti vähän pidempään. Musta tää on contradiction in terms, koska ainakin jos saa sellasen keskivertobeibin, joka on 50 senttiä ja reilu kolme kiloa, sille menee aluks 50-senttiset ja muihin se hukkuu. Koko 56 menee myös aika vähän aikaa, 62 jo vähän kauemmin, 68 jo sitäkin kauemmin. Poikkeuksiakin tietty on.

Musta oli ihanaa, että oli sopivia vaatteita, ja meillä oli ohut haalari joka koossa, koosta 56 lähtien. Toppahaalaria tarvitsi etelässä huomattavasti vähemmän aikaa, ja välillä oli keskellä talveakin välikausikeli. Nää marraskuiset varmaan tarttee paksua haalaria jo heti alkuun, vai mitä meinaatte? Jos ois 56 ja 62 niin niillä pärjäilis ehkä?

Mut joo... Esikoinen synty syyskuussa ja lähdin vielä synnärille flipflopit jalassa, että onhan marraskuu jo vähän eri juttu. Tarttee varmaan itsellekin hommata jokin lämmin takki, jonne valtava maha mahtuu...
 
Ootteko kaikki hommannut kalliit emmaljungat tai aiotteko hommata vai onko jollain jotai halvempia ollut käytössä? Tuntuu aika pahalta laittaa yli tonni vaunuihin plus muihin sen varusteisiin. Ja jos käytettynä ostaa varsinkin tuntemattomalta niin ei oikein voi luottaa miten säilytetty ja varmaan silti suht korkee hinta. En siis vielä oo katellu mistään kirpparilta niitä.
 
Ootteko kaikki hommannut kalliit emmaljungat tai aiotteko hommata vai onko jollain jotai halvempia ollut käytössä? Tuntuu aika pahalta laittaa yli tonni vaunuihin plus muihin sen varusteisiin. Ja jos käytettynä ostaa varsinkin tuntemattomalta niin ei oikein voi luottaa miten säilytetty ja varmaan silti suht korkee hinta. En siis vielä oo katellu mistään kirpparilta niitä.

Meillä on ajatuksena ostaa halvemmat vaunut, ellei tulevat isovanhemmat ihan sekoa kun kuulevat uutisen ensimmäisestä lapsenlapsesta ja halua osallistua vaunujen hankintaan :)
 
Ootteko kaikki hommannut kalliit emmaljungat tai aiotteko hommata vai onko jollain jotai halvempia ollut käytössä? Tuntuu aika pahalta laittaa yli tonni vaunuihin plus muihin sen varusteisiin. Ja jos käytettynä ostaa varsinkin tuntemattomalta niin ei oikein voi luottaa miten säilytetty ja varmaan silti suht korkee hinta. En siis vielä oo katellu mistään kirpparilta niitä.
Ostin viimesyksynä käytetyn setin, samaan runkoon saa vaunukopan ja kärryistuimen tai mikä se oikealta nimeltään olikaan :rolleyes::D merkkiäkään en enää muista, kun varastossa ovat olleet. Varmasti ovat hintansa väärtejä kalliit vaunut, en epäile, mutta väistämättä käy mielessä että huhhei, aika hyvää bisnestä kyllä vauvantarvikeilla ja varusteilla saadaan tehtyä.. :rolleyes:
 
Ootteko kaikki hommannut kalliit emmaljungat tai aiotteko hommata vai onko jollain jotai halvempia ollut käytössä? Tuntuu aika pahalta laittaa yli tonni vaunuihin plus muihin sen varusteisiin. Ja jos käytettynä ostaa varsinkin tuntemattomalta niin ei oikein voi luottaa miten säilytetty ja varmaan silti suht korkee hinta. En siis vielä oo katellu mistään kirpparilta niitä.

Monta vuotta ite hyörinyt vaunujen parissa ja aika lailla myynti ilmoituksesta osaan jo sanoa onko miten säilytetty, viimeistään sitten paikan päällä vesipullolla suihkii kankaisiin ni pitäs mahdollinen home näkyä, kyllä yleensä päälle päin näkee miten säilötty ja uskaltaako ostaa :) turvaistuimia en uskalla toisilta ostaa, vaunut voisin ostaa mutta hyyyvin tarkkaan valikoiden, uutena kuitenkin ostetaan kun helppo myydä etiäpäin sit kun ei tarvi ja ite pidän kun kukkaa kämmenellä ni saa hyvät hinnat vielä muutaman vuoden päästäkin :) Mieluummin hyvät ostaa käytettynä esim emmaljungat ku noita kunert firkon yms halpiksia, ne hajoaa käsiin eikä oo turvallisia :sad001
 
Takaisin
Top