Hankinnat

rosmarinaa

Kommentoinnin ninja
Toukomammat 2016
Tehdään ketju mihin voi tulla kirjottaa mitä on tullut hommattua itselleen raskautta varten tai tulevalle vauvalle! :)
 
Ja aloitan itse tällä! :D
ImageUploadedByVau Foorumi1520509521.147846.jpg

En todellakaan tiedä mikä muhun meni, mut oli ihan pakko ostaa eilen! Eihän tän raskauden etenemisestä voi varmaksi sanoa, mutta oli vaan sellanen hirvee hiillostus itellä et ihan pakko. Sitä kun aina ”joutuu” ostelee isommalle ja haikeena sitten kattelee näitä ihan pieniä niin nyt tuli sit olo että oli pakko ottaa kun ”saa” ottaa.

Isompia hankintoja me ei tulla tekemään, kun on ennestään jo poika niin tullaan käyttää samoja vaatteita ja tavaroita. :)
 
Mä oon ehkä vähän taikauskoinen, mutten uskalla vielä hankkia mitään. Oon todella kova neulomaan, ja yritän, etten ennen 12. viikkoa alkaisi tikuttaa menemään. :)

Tullaan kesälomalla Suomeen, ja silloin tehdään varmaan tosi paljon hankintoja. Mä en halua ostaa täältä Kiinasta mitään, koska en luota siihen, että mikään on välttämättä turvallista, tai että edes menis eurooppalaisten laatustandardien läpi. Tokihan täällä valmistetaan aivan hirveät määrät Euroopassa myytävää tavaraa, muttei koskaan tiedä, mikä on esimerkiksi feikkiä.

Edit: Tokihan täällä, kuten lähestulkoon kaikkialla muuallakin, on esim. Hennes&Mauritz.
 
Muokattu viimeksi:
Mä lupasin itselle (miehelle) että alan tehdä hankintoja vasta rakenneultran jälkeen, mutta en usko tuohon itsekkään hahah.
Nyt vähintääkin tekis mieli käydä kaivamassa tytön vauvavaatteita esiin ja fiilistellä niillä! :Heartred
 
Mä olen ostanut kotidopplerin :) Saas nähdä koska otan sillä ensimmäisen yhteyden pienokaiseen, ehkä kuukauden päästä vois kokeilla :) Nyt siis rv 5+3.

Muita juttuja ostelen jos nt-ultrassa on kaikki hyvin.
 
Meillä kahden lapsen jäljiltä kaikki muu tarvittava paitsi tutit jne, niitä en edes ajattele ku lähempänä laskettua jos sinne asti pääsee :) Dopleri löytyy myös, viimeksi sydänäänet kuului 8-9 viikolla jo, vaikka olikin istukka edessä, toivottavasti nytkin ajoissa kuuluu :) Rattaita oon kyllä katsellut jo :D Tuplat ja yhdistelmät haluan, melkein jo päätetty mitkä ostetaan, aiemmat tuplat myin jo pois kun tarve oli niin vähäinen, ilman en kyllä kolmen kanssa lähde kulkemaan :)
 
Mullakin oli doppleri ekan raskauden aikana mutta en löytänyt sillä kuin pari kertaa sykkeet. Huoli nousi aina niin kovaksi että totesin turhaks vempeleeks. :sad001
 
Paljonko tuollainen dopleri suunnilleen maksaa ja mistä niitä voi ostaa? Ensikertalainen ihmettelee, kun vasta oppi mistä on edes kyse :)
 
Netistä taitaa saada aikalailla ”parhaimmat” :) en ole itse ikinä nähnyt missään myytävän.
 
Kaikki hommattuna :D eilen asensin keittiöön on/off näkymättömät lapsilukot (tällä hetkellä kylläkin kummipoikaa varten, joka on reilu 1v) ja tuli tilattuu samalla vauvalle 6kk kevätmyssy

Mammafarkkui alan pian etsiin turvotukseen :P
 
Meidän pitää hommata kaikki vaikka lapsia ennestään on. Ovat vaan niin isoja lapsia että kaikki tavarat on keritty hukkaamaan ajatuksella ettei meille enää lapsia tule. Meidän lapset siis 18v, 20v ja 22v. Paljon on muuttunut ja ihan uusia juttuja tullut kun nämä kolme edellistä ovat olleet pieniä.
Kovasti jo hypisyttelee ja haluttais alkaa ostamaan vaikka ja mitä mitta pitää yrittää malttaa kuitenkin vielä jonkin aikaa.
Mammahousuja jouduin viime viikolla tosin käydä ostamassa kun omat farkut eivät enää menneet jalkaan :D
 
Paljonko tuollainen dopleri suunnilleen maksaa ja mistä niitä voi ostaa? Ensikertalainen ihmettelee, kun vasta oppi mistä on edes kyse :)

Rakkauskeijulta saa tilattua ja käytettyjä löytyy ainakin torista :)
 
Mä viime raskaudessa sain serkulta lainaan raskausajalle vaatteita, mutta nyt ajattelin myös ostaa muutamat odotusfarkut itselle. Etenkin kun tätä turvotusta on jo niin aikaisessa vaiheessa, että on helpompi mennä kauppaan kuin kertoa serkulle tosi aikaisin :wink Onko tietoa mistä löytyy parhaimmat/mukavimmat odotusvaatteet?
 
Onko tietoa mistä löytyy parhaimmat/mukavimmat odotusvaatteet?

Tää muakin ensikertalaisena kiinnostaa :) Onhan sitä vaikka mitä verkkokauppoja olemassa, mut mistä löytyy just ne tykätyimmät ja järkevimmän hintaiset? Vinkatkaa joitakin :) Missä vaiheessa raskautta te konkarit olette hankkineet ekoja mammavaatteita?
 
Viime raskaudessa oli kotidoppler, nyt ajattelin pärjätä ilman. Myin sen silloin pois toiselle sitä tarvitsevalle, kun liikkeet alkoi tuntua. :) jos nyt alkais liikkeet tuntua jo aiemmin! Oli tosi hyvä tuo agelsounds JBD 100B sain kuuluviin heti rv8 alussa.
Nyt esikoinen pitää kiireisenä päivät ja ajatukset ei oo ihan raskaudessa jatkuvasti. Esikoisesta olin kyllä sellainen oman kropan kyttääjä että :D mut tykkäsin kaikista kehon muutoksista, lopussa oli vähän sellaista masuahdistusta. Se toisaalta mukavasti motivoi ja innosti synnytykseen. Onneksi ei mennyt lasketun ajan yli.
meillä olis haaveissa Emmaljungan double viking:Heartred :Heartred
 
Itse koin parhaimmaksi H&M vaatteet. Ovat halpoja mikä on hyvä, kun käyttöaika on lyhyt. Kestäviäkin ovat olleet, eli ainakin sen ajan ovat kestäneet mitä olivat käytössä. Sekä mukavia päällä. Name It myy kans tosi kivija äippävaatteita, mut hinta on aivan älytön ottaen huomioon että ne on tosiaan ehkä sen 2-6kk käytössä.
 
Viime raskaudessa oli kotidoppler, nyt ajattelin pärjätä ilman. Myin sen silloin pois toiselle sitä tarvitsevalle, kun liikkeet alkoi tuntua. :) jos nyt alkais liikkeet tuntua jo aiemmin! Oli tosi hyvä tuo agelsounds JBD 100B sain kuuluviin heti rv8 alussa.
Nyt esikoinen pitää kiireisenä päivät ja ajatukset ei oo ihan raskaudessa jatkuvasti. Esikoisesta olin kyllä sellainen oman kropan kyttääjä että :D mut tykkäsin kaikista kehon muutoksista, lopussa oli vähän sellaista masuahdistusta. Se toisaalta mukavasti motivoi ja innosti synnytykseen. Onneksi ei mennyt lasketun ajan yli.
meillä olis haaveissa Emmaljungan double viking:Heartred :Heartred

Minkä ikänen teidän esikoinen on? :) meillä on 1v9kk ja vähän mietityttää et ostetaanko tuplat vai onko turhat.. ainakin tässä vaiheessa poika rakastaa edelleen istua rattaissa tosi paljon.
 
Mun täytyis kans päivittää nuo odotusvaatteet, en oikein tehnyt kovin hyviä löytöjä viime kerralla. Erityisesti farkut oli epämukavat ne oli H&m. Ja oli sellaiset joustokiilat siellä lantioluiden kohdilla. Ei ainakaan mulle sopinu, tippu vaan ja löpötti pepusta. Valitsin vähän väärän mallin ja materiaalin varmaan sillon, en oo muita hm kokeillu. Sellasissa mamalicious merkin paksummissa legginseissä menin sitten loppu loppuraskauden. Mukavasti tuki vatsaa sellainen vatsan yli menevä joustokangas. :) mamalicioukselta löysin muutaman kivan paidan odotusajalle. boobin imetyspaidat oli mulla paljon käytössä sit ku vauva oli jo maailmassa.
Eli mä myös seurailen suosituksia. Jotkut joustavat farkut olis aika täydellistä löytää.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top