Hankinnat

Itelle on tullut ostettua jotain isompaa kesävaatetta, jotta vähän mukavempi olla. Muuten käytän edellisen raskausajan aikana hankittuja äippävaatteita. Vauvalle ei ole tullut hankittua vielä mitään. Odotetaan kunnea rakenneultra on käyty.
 
Itse laitoin juuri tilaukseen Zalandolta sovitukseen muutamat äitiysfarkut, pitäisi tulla ens viikolla. Nyt siis menossa 18+2 ja pelkään, että maha lähtee vauhdilla kasvamaan enkä sitten enää mahdu omiin housuihin. H&M:ltä ajattelin housut löytäväni, mutta ne näytti kaikki kovin lyhyiltä o.o

Vauvalle hankittiin jo vaunut, ehkä hiukan aikasessa :eek: Mutta ajattelin, että jos ei sitten loppuraskaudesta enää jaksa etsiä :D Ostimme setin, jossa Britaxin Smile 2 vaunukoppa ja rattasosa sekä turvakaukalo ja telakka autoon. Toivottavasti on hyvät!
 
Mitä kaikkea aiotte hankkia käytettynä ja mitä haluatte ostaa ehdottomasti uutena? Ja miksi?
 
Mitä kaikkea aiotte hankkia käytettynä ja mitä haluatte ostaa ehdottomasti uutena? Ja miksi?

Esikoinen on kaks vuotias, joten häneltä on jäänyt paljon vauvatavaroita hyödynnettäväksi. Ehkä jos sukupuoli on toinen kuin esikoisen pääsee vaateostoksille. Lastenvaatteita on tullut hankittua aika paljon käytettynä, koska ne eivät ole juurikaan ehtineet kulua käytössä. En keksi ihan heti, mitä muuta uutta pitäisi hankkia. Toisaalta helpotus, kun kaikkea jo on :D
 
Mitä kaikkea aiotte hankkia käytettynä ja mitä haluatte ostaa ehdottomasti uutena? Ja miksi?

Tyyliin vaunut käytettynä mutta turvakaukalo ehdottomasti uutena. Tietää ainakin että ei ole kolaroitu jne. :) Vaatteita ja tällaisia voi toki hankkia myös käytettynä.
 
En vielä tiedä, ollaan niin vähän suunniteltu asiaa. Saataisiin sukulaisilta käytettynä jonkun verran tavaraa. Esim. kaukalosta tiedetään, ettei oo kolaroitu.
 
Meillä tarkoituksena hankkia lähes kaikki käytettynä. Turvakaukaloa en uskaltaisi vieraalta ostaa mutta ostetaan ystävältä. Vaunut, sitteri, leikkimatto, rintapumppu, telakka myös tulee käytettynä heiltä. Vaatteita pyrin haalimaan kirpparilta ja ystäviltä. Toki osa varmaan uusia :)
 
Näyttää siltä, että tosi paljon saadaan tavaraa ja vaatetta käytettynä kavereilta ^^
 
Mahdollisimman paljon käytettynä. Vaunut ja turvakaukalo ostetaan ystävältä joka ostanut ne uutena. Pinnasänky luultavasti tulee olemaan mun vanha :)

Uutena varmaan ostetaan hoitopöytä. Ja kaikkia pienempiä juttuja
 
Ihanaa kun on nykyisin niin paljon nuita facekirppiksiä, mistä löytää hyväkuntoista lastenvaatetta! :)
 
Nyt aloitettu käytettyjen tavaroiden hamstraaminen: sovittu kolmet tavarannoutotreffit ensi viikolle eli rocker napper-ensisänky/sitteri, camper -leikkimatto ja Manduca-kantoreppu. :) Haluan hoitaa alta pois, koska mulla opintoja tiedossa mammaloman alkuun.
 
Tietääkö joku hyviä lastenvaatekirppareita pk- seudulla? Vekarakirppis Kumpulassa ja Ipanainen Hakaniemessä jo tuttuja ja hyväksi havaittuja
Me joudutaan ostamaan kaikki kun esikoinen tulossa. Kavereilta onneksi saadaan jotain, niin ei kaikkia tarvitse ostaa...

Pk-seudulta olevat, onko teillä suositella hyvää kirppistä?

Ipanaisella Hakaniemessä oli paljon hyväkuntosia käytettyjä vaatteita. Malmilla Velmukirppis myös käymisen arvoinen.
 
Tietääkö joku hyviä lastenvaatekirppareita pk- seudulla? Vekarakirppis Kumpulassa ja Ipanainen Hakaniemessä jo tuttuja ja hyväksi havaittuja

Espoossa kai Nella & Nuttu on ollut aika suosittu. Täytyisi itsekin siellä piipahtaa :)
 
Ostin Lidlistä tänään sellasen ison vartalotyynyn :)

Mä harkitsin kanssa kun eilen kävin kaupassa. Mulla on kyllä imetystyyny mutta mietin että olisinko ostanut toisen kun niitä kerrankin oli jäljellä. Kauppaan nyt kuitenkin jäi.
 
Ostin Lidlistä tänään sellasen ison vartalotyynyn :)
Nappasin mukaan kans eilen sellasen kun osu kohdalle. Toistaiseksi nukkuminen on kyl onnistunu ihan kuin ennenkin tavallisilla tyynyillä mutta eiköhän sille parin kuukauden sisällä oo jo käyttöä
 
Mistähän löytyisi pussilakanoita tuohon äitiyspakkauksen peittoon? Finlaysonilla ainakin oli oikean kokoisia, mutta valikoima tuntuu olevan aika suppea siellä ja muissakin kaupoissa/nettikaupoissa, jossa olen sopivan kokoisiin törmännyt
 
Mistähän löytyisi pussilakanoita tuohon äitiyspakkauksen peittoon? Finlaysonilla ainakin oli oikean kokoisia, mutta valikoima tuntuu olevan aika suppea siellä ja muissakin kaupoissa/nettikaupoissa, jossa olen sopivan kokoisiin törmännyt

Mä haluaisin kanssa tietää, onko joku löytänyt hyviä kuosi valikoimia jostain :) Mä ompelin itse muutamat nyt alkuun :)
 
Takaisin
Top