Hankinnat

Minkä ikänen teidän esikoinen on? :) meillä on 1v9kk ja vähän mietityttää et ostetaanko tuplat vai onko turhat.. ainakin tässä vaiheessa poika rakastaa edelleen istua rattaissa tosi paljon.
Meidän tyttö täyttää huomennna 1v 3kk, eli me varmaan tarvitaan aika saletisti, teillä voikin olla siinä sellainen murrosvaihe ja saattaisitte pärjätä seisomalaudalla tms :) yksi tuttava meinasi pitää kantorepussa miniä ja esikoinen voi olla sit vielä muutaman kuukauden rattaissa.
Mä en vaan pääse yli noista double vikingeistä! =D Oon saanut jo miehenkin innostumaan. Vielä en tiedä ostetaanko vähän käytetyt vai uudet. Ei sentään vielä lähetä niitä hakemaan, korkeintaan kesällä! :joyful:
 
Muokattu viimeksi:
Mun raskaushousut olleet joko mamakolitsit tai legginsit ja tunika, ahdistanut jokaikinen puristus ja sauma niin etten tykkää alusvaatteitakaan pitää jos ei oo pakko, puhumattakaan että sängyssä saa lakanat olla yhtään rypyssä :D Alushousuista parhaat on noppies ja boob jotka tulevat mahan yli, maksavat vaan niin hitsisti että 5 paria raaskin ostaa viimeksi, siihenkin meni jo 100€ :| miehen hupparit myös luottovaatteena kun masu mahtuu alle, käytin myös kantohupparina sitten vauvan kanssa :)
 
Mun täytyis kans päivittää nuo odotusvaatteet, en oikein tehnyt kovin hyviä löytöjä viime kerralla. Erityisesti farkut oli epämukavat ne oli H&m. Ja oli sellaiset joustokiilat siellä lantioluiden kohdilla. Ei ainakaan mulle sopinu, tippu vaan ja löpötti pepusta. Valitsin vähän väärän mallin ja materiaalin varmaan sillon, en oo muita hm kokeillu. Sellasissa mamalicious merkin paksummissa legginseissä menin sitten loppu loppuraskauden. Mukavasti tuki vatsaa sellainen vatsan yli menevä joustokangas. :) mamalicioukselta löysin muutaman kivan paidan odotusajalle. boobin imetyspaidat oli mulla paljon käytössä sit ku vauva oli jo maailmassa.
Eli mä myös seurailen suosituksia. Jotkut joustavat farkut olis aika täydellistä löytää.


Mä ostin eilen Gina trikotista Molly farkut kokoa isompina mitä normaalisti käytän ja ajattelin jos toimisivat äitiyshousuina korkean vyötärön ansiosta. Käytän muutenkin aina kyseisiä housuja, löytyy monta paria. Joustavat, siistit ja luo ryhdikkyyttä. Oli töissä helppo liikkua ja olo ei ollut yhtään tukala. Turvotusta nimittäin on ja naama kukkii ihan huolella, mitä ei koskaan aikasemmin ole ollut. Tosi hehkee olo :)
 
Edellisestä raskaudesta löytyy raskausvaatteina h&m:n parit raskausfarkut ja collarit, joilla Aattelin pärjätä :)

Esikoinen vasta reilun vuoden, joten häneltä periytyy paljon tavaroita ja vaatteita. Toki vaatteet pinkkipainotteisia, joten jos poika tulee niin niitä hankittava [emoji1]
 
Mulla vanhemmat lapset on kanssa jo kouluikäisiä, joten kaikesta vauvatavarasta on tullut luovuttua aikanaan. Suurin osa niistä olikin kahdella tytöllä käytössä, että ihan kivakin saada ostella uutta. :) itse en taikauskoisena myöskään ole vielä uskaltanut ostaa, mutta vaunuja, pinniksiä ja unipesiä on tullut katseltua nyt viikonloppuna :)
 
Ei varmaan ihan hirveästi tarvitse nyt mitään hankkia. Jokuset pienet vaatteet kyllä hommataan. :)
 
Meillä on hävitetty ihan kaikki vauvatavara joten kaikki täytyy hankkia.
Koitetaan hankkia nyt vaan ihan välttämättömät jutut.
Vaunut, kantoliina ja sähkökäyttöinen rintapumppu on omalla hankintalistalla ekana.
Vaatteiden lisäksi ei varmaan paljon muuta tarvitakkaan.
 
Mekään ei asuta nyt Suomessa, joten hankinnat tulee varmaan ajankohtaisiksi sitten kesällä, kun palataan. Esikoiselle hankittiin aikanaan moni juttu jotain käytettyä vanhaa romua, kun taloudellinen tilanne oli vähän niukka. Vaunut ja turvakaukalokin tarttee nyt hankkia vähän paremmat :)

Vaatteita oon säästänyt kokoja 50 - 80 cm.
 
Vaunut, kantoliina ja sähkökäyttöinen rintapumppu on omalla hankintalistalla ekana.

Meidän pitää hommata ihan kaikki, ensikertalaisia kun ollaan. Olen miettinyt, että tuo kantoliina olis varmaan hyvä ja kätevä. Onkohan se kovin hankala? On niitä eri sidoksia kai olemassa kuitenkin aika monta mistä valita :) Mistä sellainen kannattaa hankkia ja mitä pitää ottaa huomioon? Rintapumppu ei ollut tullut itselle vielä edes mieleen. En ole ihan niin pitkälle päässyt vielä ajatuksissa :D Onko se ihan perusvaruste vai vaan hyvä lisä? Nimim. Pihalla :wink
 
Meillä on tulossa kuudes, mutta kaikki on hommattava.
Kerettiin kaikki hävittää, kun lapsiluvun piti olla täysi.
Noita kantojuttuja kannattaa kokeilla ja testata ennen hankitaa. Liikkeissä esim voi.
Kantovälinekirppikseltä fb saa hyvin tietoja ja myös hankittua käytettynä.
Liinat ja reput ei ole hankalia, kun oppii niitä käyttää.
Ergonominen pitää ehdottomasti olla niin kantajalle, kun kannettavalle.
Myös huonoja on markkinoilla.

Rintapumppu on toisille todella tärkeä ja toisille turhake. Riippuu imettääkö.
Itse olen kokenut sähkökäyttöisen hyvänä, että voi imettäessä lypsää samalla.
Heruminen on sillon eri.
Hyvin kerkiää miettiä adioita raskausaikana ja sen jälkeenkin
 
Meidän pitää hommata ihan kaikki, ensikertalaisia kun ollaan. Olen miettinyt, että tuo kantoliina olis varmaan hyvä ja kätevä. Onkohan se kovin hankala? On niitä eri sidoksia kai olemassa kuitenkin aika monta mistä valita :) Mistä sellainen kannattaa hankkia ja mitä pitää ottaa huomioon? Rintapumppu ei ollut tullut itselle vielä edes mieleen. En ole ihan niin pitkälle päässyt vielä ajatuksissa :D Onko se ihan perusvaruste vai vaan hyvä lisä? Nimim. Pihalla :wink

Minä oon ainakin pitänyt kantoliinaa edellisten kohdalla ihan ykköshankintana. Kannattaa käydä kantoliinavuokraamossa testailemassa mikä ois just sulle hyvä. Jos kiinnostaa. :) Eikä ne perussidonnat oo minusta vaikeita. Muutamat kerrat kun sitoo niin tulee jo rutiinilla.
 
Me ostettiin kantoliina ja manduca esikoiselle.. ei tykännyt kummastakaan. Manducassa alkoi viihtymään viime kesänä kun oli vähän päälle vuoden ja siinä kulkee edelleen toisinaan. :) manduca on siis ergonominen kantoreppu, suosittelen tutustumaan! Ei tee hallaa vauvan/lapsen lonkille ja selälle.

Rintapumppu oli mutta en herunut ollenkaan vaikka maitoa pojalle riitti yllin kyllin ja riittää edelleen - imetän siis edelleen. Aion kuitenkin ostaa ja kokeilla sähkökäyttöistä pumppua vielä ja jos en sillekkään heru niin sit saa lentää kuuseen. :D
 
Meillä on edelleen kantoreppu käytössä 16-kiloisella esikoisella! Ostettiin Tulan taaperoreppu. Tykkään tosi paljon. Manduca oli sitä ennen, mutta Tula sopii mulle paremmin.

Kantoliinaa en oikein jaksanut kantaa mukana ja sitoa. Koin repun kätevämpänä. Me ollaan kannettu PALJON, etenkin sen jälkeen, kun muutettiin tänne huitsin tuuttiin.
 
Pumppu vois olla munkin hankintalistalla nyt toisella kierroksella. Ekaa täysimetin 6kk ja senkin jälkeen hän söi tosi usein. Korviketta ei annettu kertaakaan, ja kun en pumpannut, olin TOSI kiinni vauvassa. Siis tyyliin tunnin kerrallaan voi olla erossa.

Jospa nyt sais opetettua vauvan myös pullolle ja sais pumpattua... Ekan kanssa oli alussa ongelmia imuotteessa ym, ja kun imetys lopulta lähti sujumaan, en uskaltanut sotkea sitä millään.
 
Meidän kanssa täytyy hankkia ihan kaikki tarpeet. Ihan vielä en oo kyllä uskaltanut miettiä, että mitä kaikkea sitä oikeen tarviikaan. [emoji4] Mutta se lista on varmaan pitkä...
Kunhan raskaudesta uskaltaa lähipiirille kertoa, niin luulen että meijän äiti ainakin sekoaa sen verran et ihan kaikkea ei tarvii välttämättä ite hankkia! [emoji28]
 
Minä en myöskään ole herunut yksinään pumpulle, mutta tolle sähkökäyttöselle olen, kun pumppasin imettäessä.
Pumppasin yöllä aina toisen rinnan ja toisen imetin.
 
Hmm tuli mieleen että pitääkin kuitenkin jotain hankkia, vaikka ajattelin että ei tarvis. Mutta ei oo edellisten jäljiltä sopivan kokoista toppapukua ja turvakaukaloon tarvii kaukalopussin.
 
Mites se tän vuoden äitiyspakkaus? Oliko niin, että siinä oli ollu paljon huonoja tuotteita? Hajonnu jotkut jutut heti? Vai muistanko väärin?

Vois kyllä ottaa sen rahana ennemmin ja satsata siihen turvakaukaloon.
 
Mites se tän vuoden äitiyspakkaus? Oliko niin, että siinä oli ollu paljon huonoja tuotteita? Hajonnu jotkut jutut heti? Vai muistanko väärin?

Vois kyllä ottaa sen rahana ennemmin ja satsata siihen turvakaukaloon.

Taisi olla niin, että siinä oli muutama body, joista irtosi napit, ei kai muita huonoja. Uusi pakkaushan on tainnut tulla aina loppukeväästä, joten meille varmaan olisi tulossa v. 2018 pakkaus. :)
 
Niin niin! Totta kai! Sitä tän vuoden ei oo vielä alettu jakaa! Tiedä sit kuinka pitkään viimevuotiset riittää, jos kerran vauvoja syntyy ennätyksellisen vähän. Mut eiköhän marraskuussa oo jo 2018 jaossa :D
 
Takaisin
Top