Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitkästä aikaa päivitystä tällekin puolelle.:)
Meille syntyi perjantai iltapäivällä suloisista suloisin poikavauva!:Heartblue 52cm ja 4260g, viikot oli 40+6. Synnytys meni hienosti ja kesto oli 5h luokkaa. Ponnistusvaihe toi vähän haastetta kun poitsu syntyi nyrkki poskella. Sunnuntaina päästiin kotiin ja nyt opetellaan uutta arkea uuden perheenjäsenen kanssa.:Heartblue

Onnea daimi:)
Ultra takana ja tässä hän on, kaikki hyvin<3
ImageUploadedByVau Foorumi1520945445.796749.jpg

Nyt vähän paremmin aikaa tulla rustamaan ku muksut nukkumassa:)
Lapset sai tänään sit tietoonsa että meille on tulossa uus vauva joka on kuulemma kiva asia:) Sanni (2v) repi illan mun napaa ku yritti löytää vauvan<3
Vanhin sano että ”taas uus vauva” ja alko nauraa, 2 keskimmäistä tuli vaan halaamaan ja sanovat että ihanaa<3

Pääsin kans lääkärille joka tsekkas että mistä ne mun viime viikkoiset kivut johtu, mitään ei löytynyt... teki kans sisätutkimuksen:) kipujen syyksi mietiskeli puhjennutta kystää(mut vatsaontelossa ei ollut nestettä), keltarauhanen(?) tai suolenmutkan pinne... niin ja sain uudet steri laput jotka saan iskee pöytään mikäli laps syntyy sektiolla, tekevät samalla:) tai sit soittelen kun oon synnyttänyt niin pääsen pöydälle 3-4kk päästä synnytyksestä;)

Worst mom in the universe.. Räjähdin aamulla esikoiselle kun me tapellaan joka aamu siitä kun se ei saa (osaa oikeasti mutta on saamaton) turvavyötä kiinni. No, onneks poika antoi anteeks äidin kiukkua ja puhuttiin asia.

Onko kellään muulla ollu 6-7v kans ongelmia? Oon lukenut et ennen koulun alkua ja koulun alettua tulee joku myöhäisuhma, irtaantuminen vanhemmista, ja meillä ainakin näkyy ja äidin pinna on niin kireellä. Koko ajan se jostain renkuttaa eikä mitään tottele ennen kuin on pitänyt rankaista jollain... Huoh. :F

^ On, joka aamuinen tappelu eskariin lähdöstä, vaikka esikko rakastaa koulussa käyntiä niin siitä huolimatta väännetään sinne menosta :)

Esikoisen eskarivuosi oli ihan kauhea! Jatkuvaa tappelua, kiukuttelua, uhmaamista, rääkymistä jne jne jne... Ja Toka alottikin sen sitten jo puolisen vuotta ennen eskariin menoa, eli pari kuukautta sitten :shifty: Mantrasin itselleni koko viime vuoden "seonvaanvaihe seonvaanvaihe seonvaanvaihe....". Ei auttanut :p Mutta se on vaan vaihe, eka luokkalaisen kanssa on jo paljon helpompaa. Ainakin meillä.

Worst mom in the universe.. Räjähdin aamulla esikoiselle kun me tapellaan joka aamu siitä kun se ei saa (osaa oikeasti mutta on saamaton) turvavyötä kiinni. No, onneks poika antoi anteeks äidin kiukkua ja puhuttiin asia.

Onko kellään muulla ollu 6-7v kans ongelmia? Oon lukenut et ennen koulun alkua ja koulun alettua tulee joku myöhäisuhma, irtaantuminen vanhemmista, ja meillä ainakin näkyy ja äidin pinna on niin kireellä. Koko ajan se jostain renkuttaa eikä mitään tottele ennen kuin on pitänyt rankaista jollain... Huoh. :F

Meidän esikko on eskarissa ja kyllä huomaan sen aloittamisen jälkeen että nyt se uhma/esiesiesimurkku alko! murnuttaa vastaan, ei tottele/kuuntele mitään, joka paikkaan vastaa että joojoo vaikka edes kuunellu mitä sanoin ja muutenkin murkkumaiset käytös tavat nostaa päätään... eskariin menee mielellään ja kotiinkin lähtö yleensä ihan jees, välillä murnuttaa vastaan vaateiden päälle laitosta kun ei viitti/halua/jaksa laittaa välikerrosta tms päälle... kyl meinaa hermoa testata:p
Etkä oo mikään huono äiti vaikka murahditkin lapselle, oot ihan inhimillinen äiti:) oon sitä minäkin noille joutunut karjumaan (vaikka ei visiin pitäis) ku kukaan mitään kuuntele ja vikisee vastaan... keittää kiinni ajoittain!
Niin ja tosiaan puoliväli häämöttää, yleensä tän ekan ultran jälkeen viikot vaan vilisee:)

Twisted, mä sanon näin jälkeläisen näkökulmasta, että ei tollanen tee susta huonoo äitiä :) se on ihan ymmärrettävää älähtää välillä lapsilleen, mäkin oon sitä saanu kuulla omilta vanhemmiltani (ihan kyllä aiheestakin) nuorempana, ja hyvä musta tuli! Samoin oon vanhempieni kanssa todella hyvissä väleissä ja käyn mielelläni niiden kanssa kaupungilla ja teen muita asioita. Käytiin yhessä joskus jopa baareissa ennen mun raskautumista. Älä siis liikaa moiti ittees, vanhemmilla on oikeus välillä purkaa sitä turhautumista, ja varsinkin kun juttelitte pojan kanssa asian ja hän antoi anteeks :)

Omaa napaa: Eilen oli vähän huonompi päivä, en saanu yöllä nukuttua kunnolla ja vaikka väsytti, en osannu nukkua edes päikkäreitä. Olin ihan rättiväsyny, hyvä jos tiesin mikä maa mikä valuutta. Sit kun mulla on se adhd, niin keskittyminen ilman lääkkeitä muutenkin välillä haasteellista, väsyneenä lähes mahdotonta. Oli pakko ottaa illalla sit melatoniini (tiedän ettei niitä suositella raskausaikana), kun pelkäsin etten sais yölläkään unta. No, nyt on 12h unta pallossa ja maailma näyttää kovin erilaiselta tänään :grin

Pahoinvointia mulla ei oo ollu, tuskin enää ees tulee (*kop kop*). Tissit on kipeet, välillä paleltaa ja välillä hikoilen. Nälkää ja väsymystä on, tosin tuntuu että pahin väsymys alkaa ehkä helpottaa (niinä päivinä kun oon saanu nukuttua yöllä) ja turvotuskin alkaa olla laskenu hyvin! :) Jos ei tissit ois kipeet ja äsken ei ois aivastaessa tullu lyhyt mutta terävä repäisykipu, ihmettelisin varmaan että onko tuolla sitä vaavia ollenkaan :hilarious:

Odotan innolla kun pääsee näkemään pikkusen näytöltä 9.4. nt-ultrassa :love017

Deb rv 8+5

Mulla taas viikot nyt tasan 32 ja tuntuu että aika matelee ja viikot ei kulu. Tässä lopussa kun ei mitään muuta odotettavaa ole kuin synnytys:grin liikkeet tuntuu ja maha on jo kasvanut, ei tarvii jännittää nt tai rakenne ultraa... kamalan tylsää:dance018 mulla on kaikki valmista vauvaa varten, kassikin palattu synnäriä varten valmiiksi. Mä nyt vaan oon tyyppiä joka on kaikessa ajoissa ... joten siis odottelen ja odottelen ja odottelen

Ihanat, luojan kiitos muidenkin eskarilaisten kans palaa naama! Että keittää välillä. Mä oon kans mantrannut että se kuuluu kehitykseen mutta välillä hitsaa sata-nolla kiinni. :D No, poika ei tosiaan ees ollu pahana kun huusin. Sanoi että ei haittaa ja oli hiljaa mun keittämisen jälkeen :D ehkä se piti tapahtua niin muistaa taas hetken ketä totellaan :D

Se kukkoilu on perseestä. Tullaan kotiin ja potkitaan kengät minne sattuu ja sanotaan vaan et "mä alan pelaa" :D meillä kyllä pitää kysyä lupa pelaamiseen ja yleensä sen saa kun kamat on laitettu mut sit se vaan käyttäytyy kuin joku Euroopan omistaja :D

JustMee, 30-37 viikot ei kyllä kulu millään, ei oo enää mitään muuta kuin synnytys eessä :D

Deb, en osaa melatoniinista sanoa, se on hormoni kylläkin, mutta en usko sen olevan haitaksi :) Kannattaa kysyä lääkäriltä niin saat sit ainakin luvan kans käyttää jos uni ei tuu :)

Tämä ei oo enään todellista ei mikään pysy sisällä ja mitään ei tee mieli...tällä hetkellä oon ihan puhki tähän eikä kukaan tiedä syytä miks näin on ehkä joku hormooni aiheuttaa..täytyy sanoo et kyllä muista on päässy helpolla

Tämä ei oo enään todellista ei mikään pysy sisällä ja mitään ei tee mieli...tällä hetkellä oon ihan puhki tähän eikä kukaan tiedä syytä miks näin on ehkä joku hormooni aiheuttaa..täytyy sanoo et kyllä muista on päässy helpolla

Voi ei:( ei kuulosta yhtään hyvältä:(

Takaisin