Plussia!

IMG_3606.JPG Moikka! Täällä plussattiin keskiviikkona ja aikamoinen yllätys oli koska lääkärin mukaan raskauden ei pitänyt olla mahdollista vielä hetkeen,niin aikamoinen ystävänpäivän ylläri tuli Nyt rv 4+4 menkoista laskettuna ja aika epätodellinen olo. Laskettu aika 22.10. Mulla on kolme teiniä ja miehellä yksi joten tämä on meidän ensimmäinen ja viimeinen yhteinen, toivottu ja yritetty iltatähti❤️

IMG_20180217_074753~2.jpg

Ylempi eilisen iltapäivän, alempi tän aamun. Kai siinä jonkunnäköstä vahvistumista on havaittavissa!

Digi näytti siltä, että viikot vois olla 4+1 tai muutaman päivän enemmän, mut ei ainakaan yli 5, sen sain nyt selville joten hedelmöityksen ajankohdasta jonkunlainen käsitys. Veikkaisin että joko toi 4+1, tai sit muutama päivä aiemmin hedelmöittyny ja olis sillon jotain 4+4 varmaan. Vaikee laskee kun osuu just sille 9:lle päivälle ilmeisesti ovis, kun ei heiluteltu peittoja, tai sit just siihen jälkimmäisen heiluttelun kohdalle :hilarious:

IMG_20180217_073740~2.jpg

Deb, en täysin luotaisi viikkonäyttötestin arvioon raskauden kestosta, koska sen hCG-rajat on määritetty keskimääräisen hCG-nousun mukaan, vaikka todellisuudessa yksilöllinen vaihtelu arvoissa on hurjan suurta. Sinuna ottaisin yhteyttä neuvolaan ja kysyisin ultraa raskauden keston määrittämiseksi jos se on epäselvä. :)

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Mangustimamma, aattelinki että täytyy varmaan se varhaisultra pyytää kun on tällanen tilanne ettei ihan yksinkertasesti vaan tiedä, eikä laskemallakaan osaa sanoo kuinka pitkällä oikeesti on. Ens viikon loppupuolella tarkotus soitella neuvolaan, viimestään siitä seuraavalla viikolla, jos sieltä sitt kyselis tota ultraa! :)

Dpo 14 :)
dfdd4cfa076cb54062d7f6d3afcd4bde

Deb tuossahan on se hyvä puoli, että saat todennäköisesti varhaisultran julkisella, vaikka asuisit sellaisella paikkakunnalla jolla ei sitä automaattisesti saa. Ei tarvitse maksaa itseä kipeäksi privaattissa jos ei malta odottaa np-ultraan asti. :)

Täällä Tampereella saa suht helpoin perusteluin varhaisultran, sanotaan että pelkästään se riittäis kun kertoisin niille että mulla on paniikkihäiriö. Julkiselta puolelta saan siis lähetteellä helpostikin :) sinne tosin aikaa vielä!

Täällä Tampereella saa suht helpoin perusteluin varhaisultran, sanotaan että pelkästään se riittäis kun kertoisin niille että mulla on paniikkihäiriö. Julkiselta puolelta saan siis lähetteellä helpostikin :) sinne tosin aikaa vielä!
Ei muuten saa..... Useita km:ä takana enkä ole oikeutettu kunnalliseen varhaisultraan

Niin pitäis mustakin, mutta tre:llä se tuntuu olevan vaikeaa

Ai, mä sain viimeks kun olin raskaana niin suht helposti ajan, samoin yks mun tuttu saanu.. se tuttu just paniikkihäiriön takia, mä sain kun oli vähän vuotoja ollu, se sit menikin kyllä kesken.

Juu, minä sain Tampereella vain sillä mun paniikkihäiriö diagnoosilla. Th sanoi että en tuu saamaan, laittoi silti lähetteen. Ja äitiysultrassa sanoi kätilö että todellakin pääsee, koska stressi ei ole hyväksi alkiolle, ja aika tuli lähetteen teon jälkeen kahdessa päivässä. Toki ar ultraan julkisella otettiin vasta kun 8+ viikot koska silloin näkyy varmasti syke.

Toi on kyllä kurjaa, että on niin paljon vaihtelua. Mullakin tuulimunatausta ja ruskeaa tuhrua enkä päässyt edes neuvolaan näytille, varhaisultrasta puhumattakaan. Ja joillakin paikkakunnilla pääsee kaikki. :wideyed:

Älkää ottako pultteja noista digin viikoista! Mie oon tehny sen nyt neljässä raskaudessa varmaan aina 4+0 ja kerran oon saanu sillon 2-3, sekin meni sit kesken kuitenkin. Nytkin tuli 1-2 enkä oo tehny sen jälkeen uutta, kun oon noita tikkuja kuitenkin tehny ja viivojen vahvistumista seurannu :)

Miekin oon Joensuussa aina päässy kunnalliseen varhaisultraan kun on keskenmenotaustaa, ekassa km-raskaudessa pääsin tuhrun vuoksi ja itkin puhelimessa että oon varma, et kaikki ei oo hyvin. Ja eihän sit ollukaan. Mut tiiän et täällä ei varmasti kaikki pääse noillakaan perusteilla, tuntuu riippuvan paljon terveydenhoitajastakin.

Älkää ottako pultteja noista digin viikoista! Mie oon tehny sen nyt neljässä raskaudessa varmaan aina 4+0 ja kerran oon saanu sillon 2-3, sekin meni sit kesken kuitenkin. Nytkin tuli 1-2 enkä oo tehny sen jälkeen uutta, kun oon noita tikkuja kuitenkin tehny ja viivojen vahvistumista seurannu :)

Miekin oon Joensuussa aina päässy kunnalliseen varhaisultraan kun on keskenmenotaustaa, ekassa km-raskaudessa pääsin tuhrun vuoksi ja itkin puhelimessa että oon varma, et kaikki ei oo hyvin. Ja eihän sit ollukaan. Mut tiiän et täällä ei varmasti kaikki pääse noillakaan perusteilla, tuntuu riippuvan paljon terveydenhoitajastakin.

Jokainen taplaa tyylillään.

Takaisin