Pääkaupunkiseudun maaliskuiset

Mäkin rupesin vakavissaan pohtimaan Espooseen lähtöä mut asutaan niin paljon lähempänä naistenklinikkaa, joku 5 minuuttia vaan autolla, kun taas Jorviin menee yli puol tuntia vaikka ei olis erityistä liikennettä niin on se naikkari kumminki kätevämpi... Mutta, sitähän ei tosiaan tiedä minne mahtuu että ehkä pikemmin nyt niin päin et jos naistenklinikalla on sulku niin nyt ei ainakaan harmita jos joudutaankin Espooseen :D

Ja eikö se oo niin että ensisijainen synnytyssairaala on nykyään aina Naistenklinikka ja sitten vasta muut jos ei ole tilaa? Näin oon ainakin ymmärtänyt..
Esikoisen kohdalla sain valita mutta nyt ei taida olla valinnanvaraa :bored:
 
Multa kyllä kysyttiin että mihin haluan ja se kirjattiin neuvolakorttiinkin :) eli ensisijaisesti mulla on toi jorvi ja kun synnytys käynnistyy niin sinne soittoa. Vaihtoehtona oli kaikki pks-seudun synnytyssairaalat pois lukien tietty se kättäri.
 
Ja eikö se oo niin että ensisijainen synnytyssairaala on nykyään aina Naistenklinikka ja sitten vasta muut jos ei ole tilaa? Näin oon ainakin ymmärtänyt..
Esikoisen kohdalla sain valita mutta nyt ei taida olla valinnanvaraa :bored:

Kyllä saa edelleen valita jos kyseessä ei ole riskiraskaus.
 
Ihmeellistä kyllä ettei multa neuvolassa kysytty siitä sitten mitään kuten ekassa raskaudessa :bored: onko teiltä muilta kysytty minkä valitsette?

Ei oo kysytty mutta saa edelleen valita, eihän siinä oo muuta ku et minne soittaa sit ku tosi kyseessä, vaikka Hyvinkäälle/Lohjallekin saa mennä jos tahtoo. :)
 
Meiltä on 15 minsaa autolla Jorviin, olis kyllä ehdottomasti lähin. Pitää selvitellä pysäköinnin hinta. Espoom sairaalassa on iso halli :)

Joo, toi halli on kyllä ihan huippu! Siitä pääsee vielä tiputtamaan suoraan oven eteen, josta heti jatkoyhteys 4. kerrokseen hissillä :) Huomattavasti helpompi löytää kuin Jorvin vanha äitiyspoli. Viimeksi 2015 koko Jorvi oli ihan rempassa ja me puikkelehdittiin jossain raksatyömailla synnärille ajaessa. Silloinkin pysäköinti oli maksullinen, nyt se on sentään hallissa et sinänsä kivempi jättää auto sinne. Ja viimeksi meidän säästeliäs esikoinen syntyi näppärästi perjantaina joten silloisilla maksuilla pysäköitiin koko viikonloppu ilmaiseksi :D Nythän se maksaa sit kaikilta viikonpäiviltä eikä oo ihan ilmaista (1e per alkava 50min), mutta pitää selvitellä onko siellä jotain muita vaihtoehtoja pidempiaikaiseen tarpeeseen. En nyt ainakaan löytänyt ja sivuilla on mainittu, että saattaa tulla kalliiksi parkkeerata pidempää reissua varten. Meillä se nyt ei vaikuta kun mies tuskin jää sitten sairaalaan tällä kertaa, mutta lähinnä perhehuoneilijoita ajatellen.
 
En vaan malta olla vielä vähän hehkuttamatta: https://www.vantaansanomat.fi/artik...essa-sairaalassa-jokaisella-on-oma-perhehuone

Kiinnitin siis huomiota siihen, että kiinteitä ammeita on kahdessa huoneessa ja irtoammeita enemmänkin, joten kaikki halukkaat (ja toki joille muuten se mahdollista) pääsee ammeeseen. Ja että veteen on syntynyt viime vuonnaa 50, kuin siistiä!

En siis lähtökohtaisesti itse haaveile ammeesta tällä kertaa mutta kun se on monille niin toimiva juttu niin aivan mahtavaa että tämä on huomioitu. Ja vesisynnytysmahdollisuus :Heartred Myös toi sektionjälkeinen hoito koko perhe huomioiva toimintatapa todella hyvältä.
 
Ihmeellistä kyllä ettei multa neuvolassa kysytty siitä sitten mitään kuten ekassa raskaudessa :bored: onko teiltä muilta kysytty minkä valitsette?

Multa kysyttiin viimeksi neuvolassa ajatuksia synnytykseen liittyen ja ollaanko mietitty minne mennään synnyttään. Terkkari kertoi kaikista vaihtoehdoista, vaikka olin jo kertonut että mielummin meen jorviin entä naikkarille.
Esikoinen syntyi kättärillä ja sen jälkeen kun se suljettiin, niin alkuun ajattelin että ihan sama minne, mutta sitten kuullut kaikkea ikävää naikkarista, niin päätin että ehdottomasti ensisijaisesti jorviin. Ajallisesti meiltä ei oo kovin suurta eroa, n. 10min.
 
Multa kysyttiin viimeksi neuvolassa ajatuksia synnytykseen liittyen ja ollaanko mietitty minne mennään synnyttään. Terkkari kertoi kaikista vaihtoehdoista, vaikka olin jo kertonut että mielummin meen jorviin entä naikkarille.
Esikoinen syntyi kättärillä ja sen jälkeen kun se suljettiin, niin alkuun ajattelin että ihan sama minne, mutta sitten kuullut kaikkea ikävää naikkarista, niin päätin että ehdottomasti ensisijaisesti jorviin. Ajallisesti meiltä ei oo kovin suurta eroa, n. 10min.

Hyvä tietää! Mäkin rupesin pohtimaan nyt kumpi ois parempi jos kerta saa valita :bored:

Saako kysyä mitä ikävää olet kuullut Naistenklinikasta?
 
Hyvä tietää! Mäkin rupesin pohtimaan nyt kumpi ois parempi jos kerta saa valita :bored:

Saako kysyä mitä ikävää olet kuullut Naistenklinikasta?

Lähinnä ihmisten kokemuksia henkilökunnan tylystä kohtelusta. Kiire näkyy ja tuntuu, ei ehditä hoitaa asianmukaisesti ja kohdellaan potilaita huonosti, vähätellään. En viitsi täällä puolella kertoa yksityiskohtaisemmin. Mutta jorvista tai muista synnäreistä en ole kuullut mitään vastaavaa.
 
Sovittaisko sit se 21.2. Klo 12 stokkan yläkerrassa siinä leikkipaikan vieressä? :)

Hei, tää tapaaminen on "jo" huomenna. Valitettavasti mä en pääsekään :sad001 yritetään uudestaan joku toinen kerta, todennäköisesti menee jo sen verran pitkälle että on vauvat jo sylissä kun maaliskuu vaan lähenee :)
 
Olisiko joku tulossa huomenna? Mulla vasta äitiysloma alkaa huomenna joten olis kiva nähdä :) Klo 12 sopii edelleen hyvin!
 
Tulossa ollaan :) Samaten klo 12 sopii kyllä! Myöhemminkin iltapäivästä tarvittaessa. Muita tulossa?
 
Myöhästyn n. 15 minuuttia, missasin junan. Yläkerran kahvilassa jossain leikkihuoneen viereisessä pöydässäkös sovittiin?
 
Joo, eli 8 kerros ja siinä jossain leikkipaikan vieressä.. Oon ajoissa niin jos ei joku ehdi ensin ni koitan varaa meille pöydän :) mulla on joogamatto ja tällanen tosi muhkea ja vaaleanpunainen kaulaliina
 
Takaisin
Top