Letrozolin käyttäjiä?

Mulla viime kierrossa oli kp 12 (tiistaina) ultrassa 11mm johtofolli, ja myös pienempiä lisäksi. Mutta ei silti uutta ultraa tarvittu.Lääkäri ennusti ovista viikonlopulle, testit näytti plussaa kp 16&17 (oli juuri viikonloppu). Lämpöjen perusteella ovis oli ma kp 18.
 
Mulla viime kierrossa oli kp 12 (tiistaina) ultrassa 11mm johtofolli, ja myös pienempiä lisäksi. Mutta ei silti uutta ultraa tarvittu.Lääkäri ennusti ovista viikonlopulle, testit näytti plussaa kp 16&17 (oli juuri viikonloppu). Lämpöjen perusteella ovis oli ma kp 18.

Mikä tilanne siellä?
 
Mikä tilanne siellä?
Kettutyttö, kiitos kysymästä :) Tänään dpo 9 mutta ei mitään oireita tai tuntemuksia. Tosin olen yrittänyt (paino sanalla YRITTÄNYT :grin) olla kuuntelematta liiaksi mahdollisia vatsanväänteitä jne. Saas nähdä milloin uskaltaa testata vai odotanko vain menkkoja :grin Pitäisi alkaa tuossa 30.1.

Mites sulla? Oliko mikä tilanne toisessa folliultrassa? Oliko kasvua tapahtunut ?
 
Mä en päässyt sitten vielä letroja syömään kun teroluteista vuoto ei koskaan alkanut, nyt syön primolutia.... Ei tarvi siis haaveilla edes lokakuun vauvasta meidän perheeseen.
 
Mä en päässyt sitten vielä letroja syömään kun teroluteista vuoto ei koskaan alkanut, nyt syön primolutia.... Ei tarvi siis haaveilla edes lokakuun vauvasta meidän perheeseen.

Alina voi harmi! No seuraavasta sitten voi jo haaveilla!
 
Olen käyttänyt Letroja nyt yhdessä kierrossa, joten kokemuksia ei vielä kauheasti ole. Olen 33v eikä 2v lapsettomuuteen ole löytynyt syitä. Syksyn puolella annettiin ohjeeksi yrittää luomusti vielä vuoden loppuun ja sen jälkeen soittaa Naistenklinikalle. Soitin tammikuun alussa, kun menkat alkoivat, ja saimme heti seuraavalle päivälle peruutusajan. Ja koska kierto oli juuri alkanut, sain alkaa vetää Letroja heti seuraavana päivänä, kp3-7. Gynekologi olisi suositellut varmistukseksi myös inseminaatiota, mutta toivoimme että aloitamme hoidot pienin askelin ja koitamme kolme kiertoa pelkillä Letroilla. En mitään erityisiä sivuvaikutuksia lääkkeestä huomannut.

Minut määrättiin seurantaultraan, koska Letroillakin kuulema on monikkoraskausriski. Ultrassa havaittiin, että kaksi follikkelia oli kasvanut hyvin, toinen oli 15, toinen 19 mm. Limakalvokin oli 9 mm. Lähdin kotiin ohjeistuksena yrittää jo samana päivänä, koska ovulaatio oli tosi lähellä. Ja tuntuikin että ovis oli voimakas, särkyä oli juuri oikean puolen munasarjoissa missä follikkelit olivat, ja olo aika tuskainen pari päivää. Nyt sitten jännätään, ihan näillä näppylöillä pitäisi menkat alkaa jos ovat alkaakseen. Koska follikkeleita oli kaksi, en seuraavassa kierrossa voi Letroja ottaa, jottei tule riskiä oikeasti moneen follikkeliin. Kolmannessa kierrossa voi sitten taas ottaa, ja silloinkin haluavat tehdä kontrolliultran.

Sinällään siis vaikuttaa ihan lupaavalta, mutta kahden vuoden yrittämisen jälkeen kuitenkin on asennoitunut niin, että tapauksemme tulee vaatimaan vähintään inseminaation. Ja sen pidemmälle emme tällä hetkellä ainakaan edes halua mennä. Joten toiveet on kyllä kovat että nyt viimein tärppäisi...
 
Meillä kans seuraavat 6 kiertoa mennään letrozoleilla ja jos niillä ei raskauduta niin mennään inseminaatioon, mekin olemme naistenklinikalla. Ja 2 vuotta yritystä tulee nyt helmikuussa täyteen.
 
Hei taas, palaan asiaan jo nyt. Hyvin oli Letroilla vastetta näköjään, tein tänään positiivisen raskaustestin! Eli ekasta lääkekierrosta tärppäsi ja nyt tietysti muunlaiset tuskat päällä. Teen huomenna vielä yhden digitaalisen testin, mutta kaksi perustestiä eri vuorokaudenaikoina näyttivät jo samaa. Takana tosiaan tasan 2 v. yrittämistä luomusti eikä tutkimuksissa löytynyt syytä lapsettomuuteen. Nyt jännittää se, että kontrolliultrassa löytyi kaksi johtofollikkelia. Ja mitä kaikkea voikaan tapahtua ennen kuin ollaan selvemmillä vesillä....
 
Varovaisesti kurkin tänne päin... Eilen kävin lääkärillä ja sain reseptin aloittaa Letrot seuraavassa kierrossa. Mitä toivottavasti ei tule, sillä ultrassa näkyi ovulaation tapahtuneen, todennäköisesti elellään dpo4. No, tosiasiassa en kauhean optimistinen ole, yli vuosi olisi jo raskautumiselle ollut mahdollisuudet.

Mulla tämä vauvakuume tuli ihan puskista, lasten piti olla jo tässä ja elämän soljua rauhassa kohti teini-angsteja, mulla 13- ja 10-vuotiaat ja itsekkin jo 40 paremmalla puolella. Mies vaihtui välissä ja nyt olisi ihana nauttia kahdenkeskisestäkin ajasta.. Vaan tässä sitä ollaan! Lapsettomuus tuntuu sinällään väärältä sanalta, koska mulla nuo 2 on, mutta sisällä se lapsettomuus ja sen pelko on aina. Esikoista aikoinaan tekemällä tehtiin yli vuosi, toinenkaan ei laakista tullut ja rehellisesti, utopistiselta tuntuu että enää vauvantuoksua nuuhkuttelisin.
 
Täällä nyt eka letrokierto menossa, 2 päivää takana ja kolme vielä edessä. Mulla ei näytä näistä tulevan mitään sivuoireita. :)

Kp4 menossa täällä nyt. Ja YK on ties kuinka mones jo!
 
Hei,

Eka letrokierto menossa.
Onko kokemuksia venyykö kierto?
Kierto normaalisti 26-28 päivää ja nyt menossa kp28/28 eikä menkkoja näy.
Plussa ovistestiin tuli kp 14.
 
Mulla on ensimmäinen letrozolikierto nyt menossa. Annos oli 5 mg kp 2-6. Tänään kp 8 ja ultrassa näkyi molemmin puolin 12 mm follikkelit. Limakalvo vaan oli kovin niukka. Kp 11 on seuraava ultra, jossa sitten selviää meneekö hukkaan tämä kierto kokonaan. Ovuloin välillä normaalisti ja oma hormonitoiminta voi kuulemma ”häiritä” letrozoleja toimimasta halutulla tavalla. Limakalvo oli niukka viime kierrossakin, mikähän siihen auttaisi? Myös luteaalivaihe on jäänyt lyhyeksi aina silloin kun ovulaatio on ollut.

Tämä on siis ensimmäinen hoitokuukausi ja hieman on sekavat fiilikset koko jutusta. Mitään syytä ei ole kummastakaan meistä löytynyt. Lääkäri ehdotti inseminaatiota, mutta ei olla varmoja halutaanko vielä siihen lähteä.
 
Hei letroilijat :) Mulla takana 4 kiertoa letrozoleilla ja tässä kierrossa oli hyvä yritys digiin raskaana 1-2 viikkoa, mutta viivat lähti haalistumaan raskaustestissä ja tänään testasin jo negan, eli kemialliseksi jäi ja nyt odottelen, että kuukautiset alkais. Mietin pidänkö taukoa nyt letrozoleista tässä kierrossa, laitoin lääkärille viestiä asiasta, onko tauko hyväksi vai sekottaisiko vain kiertoa. Mulla on vain yksi munanjohdin, joten periaatteessa toinen letrokierto sai aikaan tämän raskausyrityksen, joten sinänsä ihan positiivista. Mietin pyytäisinkö lääkäriltä esim. lugeja ovulaation jälkeen käytettäväksi seuraaviin kiertoihin, onko teillä muilla ollut puhetta voisiko siitä olla hyötyä letrozolin kanssa ? Minulla yleensä alkaa todella lievä tiputtelu 4pv ennen kuukautisia..

Letrozoli on kyllä omalla kohalla säännöllistäny kierrot kellon tarkaksi: ovulaatio kp 15 ja kierto 29 pv.

Voisiko vehnänalkioöljy auttaa paksuuntamaan limakalvoa ?
 
Harmi, että sulla lähti testi näyttämään negaa :/ Mutta hyviä tuloksia jo kuitenkin kun kierto on säännöllinen, positiivista sekin että jotain ainakin on tapahtunut :)

Säännöllisyyttä toivoisin minäkin, oma kierto on vaihdellut kp 22-36. Ajattelin seuraavalla käynnillä kysyä, että mitä vaihtoehtoja tähän jatkoon sitten on lääkitysten suhteen.

Tänään kuitenkin ovistestissä näkyi haaleaa viivaa, mikä yleensä on mulla tarkoittanut plussaa päivän tai kahden sisään. Melko aikaista olisi kyllä, mutta mistäs näistä lääkkeistä tietää.

Täytyypä kokeilla vehnänalkioöljyä, tuskinpa ainakaan haittaa on.
 
Hei kaikki! Täällä yritetään toista lasta (itsellä ikää nyt 37v), ja nyt on toinen Letrozol-kierto menossa. Minulla siis taustalla tosi pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Eka Letrozo-kierto meni siinä mielessä hyvin, että ovis tuli, tosin vasta kp 17 eli monta päivää myöhemmin kuin lääkäri ultran mukaan olisi veikannut. Luteaalivaihe sen sijaan oli tuossa ekassa Letro-kierrossa järkyttävän lyhyt, vain 8 pv, ja siksi näissä seuraavissa mun pitää syödä Lutinusta ovulaation jälkeen loppukierron ajan. Nyt toka Letrozol-kierto menossa, nyt jo kp18, eikä vieläkään ovisoireita tai plussaa ovistestiin. Jotenkin stressaa, kun olin niin iloinnut, että näillä vihdoin saataisiin kiertoa säännöllistettyä. Mutta ilmeisesti on siis mahdollista, että kierto heittelee Letroillakin? Äh, tulis jo se ovis!

Luulin, ettei tokan lapsen yrittäminen enää niin stressaisi samalla tavalla, kun on jo itsellä yksi lapsi, mutta jotenkin tämä tuntuu stressaavan paljon enemmän. Peittojenheilutusmahdollisuuksia on niin paljon vähemmän, kumpikin paljon väsyneempiä, ja samalla lapsettomuudenpelko tuntuu musertavalta, kun tietää mitä menettäisi, jos ei toista raskautta ja lapsen saamista pääsisi kokemaan. Ja esikoinen jäisi ilman sisarusta. Mutta täytyy yrittää pysyä optimistisena, josko tässä lähikuukausina plussan saisi!

Tsemppiä kaikille. :Heartred
 
Takaisin
Top