Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Koiso
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laiskana en jaksa koko ketjua selata, et onko teil kokemuksia Britax go big vaunuista?
Hyvät ja huonot puolet siis..
Eka olin ihan varma et haluan ne Britax smile 2 vaunut, mutta sit kävin babystyles kokeilemas noit go big vaunuja ja kyllähän nekin oli kevyet työntää ja ehkä hieman tukevammat. Ok jos kaupungil liikun nii se 2cm kapeammat smile vaunut vois olla ketterämmät, mut mites sit sakemannin kans lenkkeillessä vaihtelevil kaduil/poluil niil selviäisin. Plus tohon go big pakettii kuulu Britax BabySafe i-Size Turvakaukalo, ja siin ku saa olla 15kg saakka ja ne 5pistevaljaat nii laitto mietityttää kummat. Ja hintaero olis huimat 60e

Me vaihdettiin go nexteistä sirompiin smileihin, kun esikoinen ei istuinosassa alta vuoden ikäisenä oikein viihtynyt(iso, makaava). Eivtuo leveys niin noissa, mutta pidemmät ovat. Kaupunki/bussi yms käytössä smilet voittaa, mutta lenkeillä go-sarjalaiset sekoboltsi koiran kanssa parhautta <3 lisäksi työntöaisan ergonomia ihan lyömätön selkä/niskajumiselle :)

Taas sit palattiin miettimään smilejen hankintaa. Tarjouksessahan oli britaxin go big vaunupaketti ja värinä punainen tai violetti 860e. Ok, itselle ei ehkä tuo punainen vaunuissa ole ihan mieluisin väri et ajattelin et violetti vois sopia, olla ihan ok. No, mies sit tokas et juu hän ei violetteja vaunuja tule mielellään työntämään ja sit muistinkin et ai niin hänhän vihaa yli kaiken violettia väriä jostakin syystä. No jää violetit vaunut nyt sit hankkimatta. Harmaana/mustana go bigejen hinta pomppaa niin paljon et nuukana ihmisenä ei niit kärsis ostaa.
No, täytyy viel selata tori.fitä tai valmistautua netist harmaan smile 2 vaunupaketin tilaukseen, se väri sopii molemmille. :)

Eilen ostettu Britax go bigit ja tänää testailtu erittäin vauhdikkaan koiran kanssa. Onneks ei kukaan tullut kurkkimaan tyhjiin vaunuihin:) Koiran kanssa meno sujui tosi hyvin, vaunut on isohkot ja tukevat, mutta tosi kevyet ja kätevät käännellä yhdelläkin kädellä. Me ulkoilmaan paljon koiran kanssa lähinnä lenkkipoluilla, toki keskustassakin tulee joskus käytyä. Meidän tarkoitukseen just passelit! Bussilla harvemmin liikutaan, mutta siellä pituutta saa vähennettyä kääntämällä työntöaisan pois tieltä. Erityisesti tykkään siitä, että vaunukoppa on oikeasti korkealla ja säädettävä työntöaisa tuntuu hyvältä ja ergonomiselta sekä mulle että 30 cm pidemmälle miehelle.

Että sellainen mainospuhe, koska itse innostuin näistä kovasti Kun löytää yhdet itselle sopivat, on vaikea enää ajatella muita..

Eilen ostettu Britax go bigit ja tänää testailtu erittäin vauhdikkaan koiran kanssa. Onneks ei kukaan tullut kurkkimaan tyhjiin vaunuihin:) Koiran kanssa meno sujui tosi hyvin, vaunut on isohkot ja tukevat, mutta tosi kevyet ja kätevät käännellä yhdelläkin kädellä. Me ulkoilmaan paljon koiran kanssa lähinnä lenkkipoluilla, toki keskustassakin tulee joskus käytyä. Meidän tarkoitukseen just passelit! Bussilla harvemmin liikutaan, mutta siellä pituutta saa vähennettyä kääntämällä työntöaisan pois tieltä. Erityisesti tykkään siitä, että vaunukoppa on oikeasti korkealla ja säädettävä työntöaisa tuntuu hyvältä ja ergonomiselta sekä mulle että 30 cm pidemmälle miehelle.

Että sellainen mainospuhe, koska itse innostuin näistä kovasti Kun löytää yhdet itselle sopivat, on vaikea enää ajatella muita..

Tykkäsin tosi paljon korkealla olevasta vaunukopasta, itseasiassa niin paljon että ei tajuttu miten alhaalle istuinosa tulee.

Meillä on noi Britaxin go bigit ja oon kyllä tykännyt (mitä nyt koe käyttänyt :D ) Saa nähdä miten hyvin toimii käytännössä sitten. Mehän asutaan täällä maalla ettei ikinä bussilla kuljeta. Mies tykästyi siihen miten näppärästi ne menee kasaan ratasosan kanssa niin päädyttiin sitten noihin. Ja kun noissa on ne isommat pyörät niin on iso plussa, luulis meidän täällä niillä pärjäävän. Meillä ne on siinä oliivin värissä.

a1d020cb221acc5d07acffcdccfa0c87

Miten saan liitettyä kyseisen kaukalon kiinni noihin vaunuihin? Osaisiko kukaan auttaa?

Sopivat adapterit varmaankin vaatii. Eli lisäosat jotka kiinnitetään vaunun runkoon ja niihin sitten klikataan turvakaukalo kiinni :).

Minkälainen adapteri siis pitäisi olla että onnistuu.. :S
Kaikkien vaunujen ja turvakaukaloiden välille ei valitettavasti edes löydy adaptereita. Yleensä vaunujen tiedoissa lukee, minkä merkkisten kaukaloiden adaptereita siihen on mahdollista liittää. Tää on aikamoinen viidakko

-->näköjään lastentarvike.fi sivujen mukaan yhteensopivat kaukalot on BeSafe, Britax ja Maxi cosi. Sitä ei tuosta selviä pitääkö adapteri ostaa erikseen..

Muokattu viimeksi:
Se vaikka lukisi että tietty merkki sopii niin ei takaa edes sitä että tietyn merkin kaikki kaukalot sopii. Mieluummin kysyisin ammattilaiselta mielipidettä.

Nyt alkaa olla ihan vastasyntyneelle vaatteet kasassa, siis 56koon kampetta. Ei tosiaan montaa vaatekertaa, et 6 bodyä, 2 paksumpaa paitaa, 2 housut, parit sukat, 2 yökkäriä, ohut pipo, 3 sukkikset/puoliporkuhousut ja keväthaalari. Vain muutaman ostanut uutena ja sit mitä tytöltä jääny neutraalin värisiä ja joitain saanut tuttavilta. Toki sit tulee se äitiyspakkaus, kunhan viitsin hakea. Haluaisin kyl nähdä ensin sen vuoden 2018 sisällön et tiiän kokeilenko hakea ihan viime tipas jos sen sit saiski, how know. Joitain vaatteita tulee varmaan ostettua ja saatuakin veljen nyt 1kk tytöltä, jos nyt rv32 ultras tyttöä viel veikkaavat. Tai sit poikalupaukselle ostettava jotkut söpöt poikien farkut ja huppari. :)
Pinnasänkyyn reunapehmusteet ja yhdet lakanat ajattelin tilata vaunula.fi.stä jossain vaiheessa. Tykästyny siel myytäviin suht edullisiin hopeatähtikuvio kuosisiin petivaatteisiin.

Oliko täällä jo unipesistä puhetta? Mistäköhän niitä saisi sopuhintaan kivan näköisiä, onko suosituksia? :)

Ja ylipäätään, onko hitti vai huti?

Heidun: mä oon hankkimassa unipesää tuolle meidän tulokkaalle täältä https://www.kimmi.fi/fi/tuoteryhma/420991 tuo on paikallinen valmistaja joten tuetaan samalla lähiyrittäjää ja mun mielestä on kiva kun saa ite valita kankaista kuosit :) meillä ei esikoisella ollut unipesää ja jossain kohtaa muistan sellaista kaivanneeni , joten nyt olen sen päättänyt hankkia :-)

Heidun: Ostopaikkoja en osaa vinkata mutta käyttökokemusta kyllä on kuopuksen osalta.
Meillä oli hitti, vauva nukkui siinä ensimmäiset 4kk ja ois varmaan nukkunu pidempäänkin mutta kävi pieneksi. Unipesässä oli myös turvallisemman oloista nukuttaa vieressä, sohvalla (toki valvonnan alla) jne.
Suosittelen lämpimästi :happy:

Meillä oli unipesä ihan parasta, tein esikoiselle itse. Niissä pitään vaan muistaa että ei saa olla liian pehmeät reunat, ettei tule turvallisuusriskiä nukkuessa, samoin kuin vaikka kaikki ylimääräinen tavara sängyssä tms.. pehmot yms. Lempi(design?) tekee ainakin ihania pesiä :)

Meilläkään ei esikoisella ollut unipesää, enkä muista olisinko kaivannut, niin otin aiheen nyt täällä esille. :D

Tosin meidän esikoinen nukkui mun vieressä/meidän välissä sängyssä alusta asti siihen saakka kunnes muutti pinnikseen nukkumaan, en äkkiseltään muista minkä ikäinen oli.. Mutta tällainen unipesä mietityttää nyt hankintana, olisko kätevä. Vai onkohan turhake jos vauva nukkuu taas alusta asti vieressä..

Mä mietin tokan kohdalla tota unipesä asiaa, mut eipä tullut hommattua. Olisi varmasti ollut kyllä tosi hyvä, vauvat kun tykkää olla pienessä tilassa. Meillä ainakin nuo molemmat heräsivät aina kun niille tuli se moro refleksi. Siksi kapaloinkin usein vauvat niin pitkään kuin mahdollista. Sit mä käytin myös imetystyynyä pinnasängyn pienentäjänä. Nämä siis tämmösiä kotikonsteja jos jättää unipesän hommaamatta. Tälle viimeselle villahousulle en enää raaski sitä ainakaan uutena ostaa.

Mutta ostoksena on varmasti varsin mainio :thumright

Meillä oli itse tehty uni pesä esikolla, oli meidän välissä uni pesässä aluksi yöt mutta en nähnyt siitä mitään hyötyä. Heräsi aina kun yritin siirtää tissiltä takaisin uni pesään ja suoraan uni pesään ei tissiltä huolinut. Jostain syystä aion seuraavallekin kuitenkin koittaa unipesää, esikko kun oli muutenkin huono nukkumaan niin ei siitä unipesää voi syyttää

Meillä esikoinen nukkui unipesässä meidän välissä. Oli niin pieni etten osannut antaa nukkua pelkiltään ja muutenkin jouduin nousta istumaan imettämään pitkän aikaa niin piti kuitenkin nostella syliin/pois. Tämä toinen tulee nukkumaan välissä, kun esikoinen sinne välillä vielä könyää. Eiköhän jonkunlainen sivuvaunu kehitetä :)

Takaisin