Joulukuun jorinat

Mä kävin tänään kans labrassa ja pissanäytteen jättämässä. Pissanäytteen tulos oli jo omakannassa, muissa vissiin menee muutama päivä :) Näin Oulussa.
 
Huh mikä olo. Olin tossa saikulla ja vapailla muutaman päivän töistä viime viikolla. Mutta vklp tein 21-21.30 vuorot molempina päivinä. Työvuorot meni kakoessa ja kotonakin meni vielä tunti pönttöä halaillen ennen kuin pääsi syömään ja nukkumaan. Voimat iha loppu. Edessä ois kaksi yövuoroa. Ja pari vapaata ja taas öitä... ajattelin et jos näistä seuraavista öistä selviän ni varmaan soitan neuvolaan ja kysyn saikkua. Oon iha loppu. Sain päivystyksestä reseptin primpperaania mutta siitä ei ollu mitää hyötyä. :/ Oon vaan huono hakee saikkua, mut ei tästäkää tuu mitää ku työt kärsii ja työkaverit joutuu tekee munki työt. Tyhjensin avannepussia vklp ja voin sanoo et kuolema oli lähellä...
 
Mä kävin 2 viikkoa sitten verikokeissa ja myöhemmin samalla viikolla annoin pissinäytteen. Perusverenkuva, sukupuolitestit ja pissitulokset tuli parissa päivässä, mut s-pappa ja s-hcg ei näy vieläkään. Onko muita HUS:in alueella, joilla näin? 2 vuotta sitten esikoisen aikaan tulokset näkyi jo hyvissä ajoin ennen ultraa, kun muistan että googlailin niitä vimmatusti. :D Nyt mulla on ultra torstaina eikä vieläkään näy lukuja.
 
Nyt kun katoin niin mulla ei muuten edes näy se seula tuolla pyydetyissä? Onkohan sitä ees otettu. Miten teillä muilla? Millä nimellä se on? Tr1Seul?
 
Pitäiskin kattoa, joko tulokset näkyis. Keskiviikkona ois sit sokerirasitus edessä :wtf:
 
Katotko Elvi samalla millä nimellä se on sulla siellä lähetteellä. Nyt mua alkoi jännittää, että onkohan sitä otettu ollenkaan. :confused:
 
Joskus tulosten näkyvyyttä voidaan lähetettä tehdessä lykätä kannassa näkymisen osalta. Joskus näin turhan paniikin poistamiseksi jos tuloksissa olisikin häikkää tai huomioitavaa. Voihan olla että on vain viivästytetty seuraavaan käyntiin saakka ennen kuin näkyy. Joissain tutkimuksissa saattaa myös kestää pitkään valmistua.
 
Jenksu, mut jännä että sitä ei näy edes siellä pyydetyissä kokeissa. Luulis, että siellä näkyis kaikki ja sit itse tuloksia tulis sitä mukaa kun on tarve.
 
Seulonta kokeitten tulokset tulee noin 4päivässä ja ne kannattaa kysyä neuvolasta kun ne voi tosiaan olla laitettu nii et ei näy. Ja riippuen et miten saa noihin/nt seulaan vastauksen nii se et miten näkyy/kerrotaan. Jos on sillai et lasketaan siä nt-ultrassa nii ne tarvii tietää ennen. Mut jos tulee tiedot postilla kotii nii voi olla et pimittävät tiedot siihen et kaikki koossa.
 
Jenksu, mut jännä että sitä ei näy edes siellä pyydetyissä kokeissa. Luulis, että siellä näkyis kaikki ja sit itse tuloksia tulis sitä mukaa kun on tarve.
Vaikee sanoo. Lahessa varasin aikaa hyviksen kautta niin ei näkyny ku mikrobiologinen näyte (tiedän et se on mrsa näyte) ja verikoe. Ei siis mtn erittelyä.. pitää kurkkaa mitä kanta näyttää. :) En tiiä mikä potilastietojärkkä siel on, mut pegasoksen kautta ainaki pystyy viivästää kantaan menoa, en kyl tiiä näkyykö sillo ees lähete. Mä voin yövuorossa vähä selvitellä jos ammattilaisten tiedot kertois jotain. Äitiyspuolen hommat on itelle kysymysmerkki kaiken muun ku hätäsynnytyksen avustamisen osalta
 
Jenksu, kiva jos viitit ja ehdit. Aattelin kyllä varulta myös soittaa neuvolaan huomenna. En kyllä tiiä näkeekö nekään sieltä mitään tollasia.
 
Kyllähän neuvolan ne pitäis nähä jos ne on lähetteenkin tehny.
 
Jenksu, kiva jos viitit ja ehdit. Aattelin kyllä varulta myös soittaa neuvolaan huomenna. En kyllä tiiä näkeekö nekään sieltä mitään tollasia.
Pitäisi neuvolan nähdä lähetteet ja vastauksetkin. Tekeekö teillä äitiyspoli lähetteet vai neuvola? Joka tapauksessa yleensä neuvolalla pitäisi olla katseluoikeus äitiyspolin teksteihin tai ne tulee jakeluna, samoin labrat. Mutta kannattaahan se kilauttaa neuvolaan. Hoitajatkin on _vaan_ ihmisiä ja välillä voi käydä inhimillisiä erehdyksiä kun tekee lähetteitä. :) labrahan ei ota muita kokeita ku ne mistä on lähetteet.
 
Lahdessa omakannassa näkyminen on tehty niin, että mikrobiologian lähetteille on 30 päivää asetettu kunnes näkyy ja muille tutkimuksille sellainen, että jos on viitteissä niin näkyy heti kun on valmis. Jos yksikin tulos samalta käynniltä mikrobiologian tutkimuksia tai jos yksikin tulos on yli viitealueen, niin kestää 30 päivää.
 
Pitäisi neuvolan nähdä lähetteet ja vastauksetkin. Tekeekö teillä äitiyspoli lähetteet vai neuvola? Joka tapauksessa yleensä neuvolalla pitäisi olla katseluoikeus äitiyspolin teksteihin tai ne tulee jakeluna, samoin labrat. Mutta kannattaahan se kilauttaa neuvolaan. Hoitajatkin on _vaan_ ihmisiä ja välillä voi käydä inhimillisiä erehdyksiä kun tekee lähetteitä. :) labrahan ei ota muita kokeita ku ne mistä on lähetteet.
Neuvola teki lähetteen. Täällä pitää soittaa siihen neuvolan yleiseen neuvonta- ja ajanvarauspuhelimeen, niin en tiiä näkeekö ne siellä. Oma neuvolatäti varmasti tosiaan näkee ja toivottavasti saan sen sit heti huomenna kiinni, jos ei tuolta yleisestä osata auttaa.
 
Lahdessa omakannassa näkyminen on tehty niin, että mikrobiologian lähetteille on 30 päivää asetettu kunnes näkyy ja muille tutkimuksille sellainen, että jos on viitteissä niin näkyy heti kun on valmis. Jos yksikin tulos samalta käynniltä mikrobiologian tutkimuksia tai jos yksikin tulos on yli viitealueen, niin kestää 30 päivää.
Eli ei näy edes siellä pyydetyissä tutkimuksissa aiemmin? Mulla näkyy nyt pyydetyissä pelkkä S-ÄITSEUL (+ne perusjutut) eikä mitään muuta. Käsittääkseni toi S-Tr1Seul on se mikä olis kans pitänyt pyytää.
 
Pyydetyissä pitäisi kaiken järjen mukaan näkyä, vastaus ei sen sijaan. Soita ihmeessä ja kysy, eihän se vastaus mutta että toi tri1kem on otettu. Outoa ettei näkyisi.
 
Pitäiskin kattoa, joko tulokset näkyis. Keskiviikkona ois sit sokerirasitus edessä :wtf:

Siis apua. Millä raskausviikolla se sokerirasitus on?
Ihan kammottavaa ajatella että pian sinne joutuisi, edellisestä traumatisoituneena, oon nyt rv 8+
 
Eiks eka oo joskus 12 viikolla, toka sitte jotain 28-32?
Hyh, muaki jo hirvittää vaikka viimeks ei ollukkaan ongelmia sen litkun kans. Tässä raskaudessa muutenki olo on ollu tuplasti kamalampi. Ja joudun tohon rasitukseen vielä kaks kertaa :sad001

Meillä on vielä kaikki joulusiivot tekemättä, eikä kuustakaan oo vielä haettu varastosta. Ei vaan oo yhtään energiaa nyt sellaseen :sad001 ja paska olo tulee itelle ko tietää et pitää tehä sitä ja tuota eikä mitään saa aikaseks. Tällä hetkellä koitan päivittäin vaan selviytyä esikoisen hoitamisesta ja töistä.
 
Takaisin
Top