Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollut sekä edellisessä että tässä nykyisessä raskaudessa hyvin samanlaista. Plussauksen jälkeen teki mieli lukea kaikkea mahdollista vauvaan ja raskauteen liittyvää ja nyt ajatuskin siitä oksettaa. Joudun tsemppaan itseäni jopa tänne foorumille kirjautumiseen. Uskon sen liittyvän alkuraskauden pahoinvointiin ja tunneherkkyyteen sekä niihin liittyvään ahdistukseen. Silloin kaikki vauvaan ja raskauteen liittyvä ahdistaa. Viime raskaudessa tilanne muuttui, kun ensimmäinen kolmannes oli takana päin. Toivottavasti nytkin niin. Toivottavasti sullakin helpottaa, kun alun haasteista on päästy!

9+0

Kiitos tästä kommentista. Mulla on vaikeuksia tulla tänne välillä, vaikka haluankin. Tulee ihan fyysisesti huonoa oloa ja mietin että osittain mun pahoinvointi on henkistä. Mä en toivonut vauvaa, mutta kun se on tuloillaan, niin tiiän että siitä tulee rakas. Kaikki tää sopeutuminen yhdessä raskauden aiheuttaman fyysisen myllerryksen kanssa, on vain masentavaa. Tänään sain siivottua puolet asunnosta, hyvä minä, ollaan eletty haisevassa sikolätissä kun en vain ole jaksanut mitään.

Taas todettiin bakteerivaginoosi. Mulla alkoi hieman ennen raskautumista bakteeritulehduskierre jolle ei näy loppua. Neljä eri antibioottia jo kokeiltu :sad001.Hiivaakin pukkaa aina välillä. Nyt on ollut taas mahakipuja joten loppuviikon olen sairaslomalla. Samanlaista oli edellisessä raskaudessa noin raskauden puoleen väliin saakka. Hermot menee näihin tulehduksiin...

Taas todettiin bakteerivaginoosi. Mulla alkoi hieman ennen raskautumista bakteeritulehduskierre jolle ei näy loppua. Neljä eri antibioottia jo kokeiltu :sad001.Hiivaakin pukkaa aina välillä. Nyt on ollut taas mahakipuja joten loppuviikon olen sairaslomalla. Samanlaista oli edellisessä raskaudessa noin raskauden puoleen väliin saakka. Hermot menee näihin tulehduksiin...
Onhan naisille tarkoitetut maitohappobakut tuttuja? Myöskin ilman pikkareita nukkuminen tuulettaa sopivasti paikkoja. Vähän tuntuu limakalvot aroilta silti.:/

Onhan naisille tarkoitetut maitohappobakut tuttuja? Myöskin ilman pikkareita nukkuminen tuulettaa sopivasti paikkoja. Vähän tuntuu limakalvot aroilta silti.:/

Juu, maitohappobakteereja syön joka päivä ja muutkin itsehoitovalmisteet on kyllä hyvin tuttuja. Tällä hetkellä käytän nyös lugesteronia paikallishoitona supistusten estoon joten ei pysty ilman pikkareita nukkumaan. Sais kyllä pikkuhiljaa alkaa tepsimään lääkkeet:bored:

Mulla on ollu tota samaa joka raskaudessa. Aina ollu oireettomina. Nyt meni niin hermot että annan olla jos onkin oireettomana joku. En jaksa sitä antibiootti rumbaa ku sekoittaa vaan enemmän bakteeritasapainoa tuolla alakerrassa. Viime raskaudessa oli varmasti joka kk joku lääke bakteerivaginoosiin tai cluesoluihin jne. Nyt en kyllä siihen ala. Sanoi kyllä neuvolassaki että jos on oireettomia niin antaa olla. Toki jos jotain oireita tulee niin sit hoidatan.

Mulla on ollu tota samaa joka raskaudessa. Aina ollu oireettomina. Nyt meni niin hermot että annan olla jos onkin oireettomana joku. En jaksa sitä antibiootti rumbaa ku sekoittaa vaan enemmän bakteeritasapainoa tuolla alakerrassa. Viime raskaudessa oli varmasti joka kk joku lääke bakteerivaginoosiin tai cluesoluihin jne. Nyt en kyllä siihen ala. Sanoi kyllä neuvolassaki että jos on oireettomia niin antaa olla. Toki jos jotain oireita tulee niin sit hoidatan.

Harmi kyllä silti vaikka onkin oireettomia. Mulla näitä oireita kyllä riittää, ei kivalta tunnu :grumpy:

Mulle on määrätty kans lugesteronia, mutten oo sitä tässä raskaudessa käyttäny.. Kannattaako enää aloittaa? Nyt rv 7+4

Outoa ko ei oo reilu pariin päivään ollu pahoinvointia juurikaan. On pystyny syömään melkein mitä vaan, ainoo et ruokavälit ei voi olla ko 2-3h tai nälkö kourii mahaa ihan valtavasti ja pieni etova olo syömisen jälkeen. Ja tietenkin tähän kuuluu nyt huolehtia et onkohan kaikki hyvin ku oireet näin muuttu..

Mä alotin tässä raskaudessa lugesteronit rv7+2 kun silloin lääkäri niitä määräsi ja käski käyttää noin rv 12 saakka. Esikoisen raskaudessa aloitin lugesteronit rv16 kun supisteli oikein urakalla ja käytin niitä noin rv 20 saakka muistaakseni kun silloin supistelut alkoi hellittämään. Niistähän ei välttämättä ole mitään apua mutta lääkäri meinasi ettei mitään haittaakaan olisi ja tosiaan saattavat auttaa siihen supisteluun.

Jaanpa nyt tännekin oireista.. Täällä oli nimittäin karmea viime yö kun yhtäkkiä siinä aamuneljän aikaan iski todella kova kipu tuonne ihan alas vatsalle keskelle ja se kouristi sekä viilsi kuin pahemman luokan menkkakipu nostaen kylmän hien pintaan. Olin lähes varma että nyt siellä tehdään kuolemaa ja vaapuin wc:hen, mutta olin liian peloissani laittaakseni valot päälle - en uskaltanut katsoa tuleeko verta. Koitin sitten keskittyä hengittämiseen ja rauhoittua. Pikkuhiljaa aloin ymmärtää kivun kohdistuvan enemmänkin suolistoon, koska wc-käynnin jälkeen se alkoi helpottaa. Kyllä olin helpottunut myös siitä että verta ei näkynyt yhtään, ja siten uskoin kaiken kohdussa olevan kuitenkin hyvin. Mutta huh kyllä se tosissaan säikäytti! Mitä vuoristorataa tämä todella on. o_O

Nii ja lisään oireista vielä kauhean pinnan kireyden - siis kaikki mahdollinen kiukuttaa ja raivostuttaa, hajut, äänet, ihmisten naamat, ja jopa miehen tapa kävellä! :sick006 Välillä tunnen itseni totaaliseksi friikiksi :grin

Nii ja lisään oireista vielä kauhean pinnan kireyden - siis kaikki mahdollinen kiukuttaa ja raivostuttaa, hajut, äänet, ihmisten naamat, ja jopa miehen tapa kävellä! :sick006 Välillä tunnen itseni totaaliseksi friikiksi :grin

Niin tuttua toi pinnan kireys! Täällä ärsyttää myös ihan kaikki ja tää on kestänyt jo siitä asti kun plussasin, ellei kauemminkin. Sitten alkaa ärsyttää se kun kaikki ärsyttää, eikä sille vaan voi mitään! :(

Nyt ärsyttää myös tämä jatkuva nälkä, ärsyttää syödä koko ajan!
On tää oikein tunteiden vuoristorataa! :D

Täällä myös pinna kireellä. En voi käydä miehen kanssa edes kaupassa, ärsyttää sen tyyli haahuilla siellä ilman järjestystä. Ja se hyllyillä seisoskelu. Voi djajahhshhagaffaffafaaa:blackalien::blackalien::blackalien::blackalien:
Koira ärsyttää, tuntuu että se hyppii tahallaan silmille.

Etova olo jatkuu edelleen ja järkyttävä väsymys. Huoli toki on kova maanantaisen verenvuodon jälkeen. Mitään kipuja ja uusia vuotoja ei kuitenkaan ole ilmaantunut. Nuo raskausoireetkin on tallella.

11+1

Mä oon kans löytänyt kamalia hajuja. Chili kuorrutetut pähkinät! Haistan niissä vain valkosipulin! Yök! Mies syö niitä ihan onnessaan ja mä haistan sen hajun jo kauas! :D

Närästys!!! Miten pelkkä kinkkukiusauksen haju saa niin närästyksen aikaan? :wtf:
Ja mulla on tullu päänahkaan pieniä haavoja. Ilmeisesti johtuu tästä raskaudesta koska ennen ei oo ollu :bored:
10+3

Mulla on kitalaki haavoilla, sattuu ja ikenet turposivat yhtäkkiä yks päivä. Ei enää turvotusta mutta haavaumia on.. ja kieli myös haavoilla välillä. Kielessä on niitä pienen pieniä nystyröitä, niin niistä saattaa turvota osa ja kirvellä:arghh:
Mistähän johtuu?:sorry:

Mä nyt kyllästyin joka aamuiseen oksentamiseen mitä on jatkunut yli viikon niin kokeilen siirtää vitamiinien oton iltaan jos se vaikka auttais. Niin inhottavaa kun ei aamusin pysy aamupala sisällä. Oksu tulee jokakerta syönnin jälkeen.
10+1

Nenän tukkoisuus. Voi helvete. Monta kertaa päivässä joutuu käyttämään nenäsuihketta ja se varmaan lisää tukkoisuutta, kun ei sitten omat limakalvot kohta osaa enää toimia. Yöllä ilmeisesti hengitän suun kautta ja kun herään, kieli on kuin paperinen rusina, ja pitää juoda paljon (tai huljuuttaa kieltä vedessä, heh), että se tokenee. Onneksi ei tarvitse nukkua kenenkään kanssa, todennäköisesti nyt myös suu auki nukkumisen myötä kuorsaan, jota en yleensä tee ikinä.

Tunteet pinnassa, kun vituttaa, vituttaa infernaalisen paljon, kun iloinen, niin melkein itkettää ilosta.

Ja nää ilmavaivat/turvotus... tissit ei mahdu enää urheilurintsikoihin, oikein kiva. Ja lopuksi edelleen tää karmaisevan lamaannuttava väsymys. Heräsin ilman herätyskelloa tänään pirteänä 8 h unien jälkeen, että jes, nyt töitä isolla innolla, mutta paskat, nyt 2 h hereillä olon jälkeen taas väsyttää kuin ei ois nukkunut ollenkaan. Huoh.

Neuvolan mukaan tänään 8+0, laskureiden mukaan 7+6.

Takaisin