Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hox! Nenäsuihkeita ei välttämättä suositella raskaana olevalle, ne kun voivat supistaa pintaverenkiertoa. Tarkista asia oman suihkeesi kohdalla. Nenän aukaisuun turvallisempi voisi olla nenäkannu, tai suolaliuokseen perustuva suihke.

Nasolinia ja otrivinia ainaki suositellaan max kaks kertaa päivässä ja vain lyhyen aikaa. Sitä siis saa käyttää raskauden aikana mutta ei jatkuvasti. Nenän tukkosuuteen ei välttämättä raskauden aikana tepsi mikään, valitettavasti :/ jos siis johtuu raskaudesta.

Nasolinia ja otrivinia ainaki suositellaan max kaks kertaa päivässä ja vain lyhyen aikaa. Sitä siis saa käyttää raskauden aikana mutta ei jatkuvasti. Nenän tukkosuuteen ei välttämättä raskauden aikana tepsi mikään, valitettavasti :/ jos siis johtuu raskaudesta.
Juu, eiköhän se raskaudesta johdu, kun ei muutoin ole tuommoista ollut. Minä en vaan saa henkeä kunnolla ilman tuota nasonexia, joten kyllä käytän yli tuon suosituksen, ei maha mittää. :/

Nasonex on eri ko nasolin, ja mä en oo varma saako nasonexia käyttää ollenkaan raskauden aikana. Ite en ainakaan viime raskaudessa sitä saanu käyttää, tai lääkäri ei suositellu ko ei oo varmuutta et sopiiko se. Vai ootko selvittäny?

Täällä huoli on taas kova... Eilen laitoin lugen, ja heräsin yöllä valuvaan tunteeseen. Mulla valui todella vetistä valkovuotoa, siis ihan kuin ois ollut vettä!!:arghh:
Tätä on ollut ennenkin kun oon käyttäny lugeja..
Kannattaakohan mun ees käyttää? Nyt jo 7+5 enkä oo tässä raskaudessa käyttäny lugeja :shifty:

Viima, soita luget määränneelle hoitotaholle ja kysy käytöstä. Itse en ainakaan uskalla ottaa kantaa muiden lääkkeiden käyttöön ja hoitotaholtasi saat varmasti asiantuntivimman vastauksen.

Apua miten lyhyt pinna. Tulin jouluostoksille ja 2 kaupan jälkeen alko jo itkettää kun ei osaa ostaa siskonpojille mitään, oli pakko tulla syömään välissä jotain :arghh:

Ilmeisesti oireena nyt sitten virtsatietulehdus... Kerran elämässä ollut aikaisemmin niin siksi veikkaan olevan oire.

Viime yönä heräsin kovaan alaselkä kipuun enkä saanut enää unta sen takia. Paniikissa terkkarille ja labraan. Pikatestin mukaan virtsatietulehdus ja huomenna tulee vielä bakteeri viljelyn tulos. Ihme homma kun ei muita oireita kuin alaselkä kipu ja toki vessassa joutunut alkuraskauden aikana käymään useammin. Antibioottia sitte naamaan vaan... Pelästytti kyllä kovasti kun raskautta edeltävästä kierrosta oli keskenmeno ja nyt tämä koko alkuraskaus ollut yhtä pelkäämistä siitä että tapahtuuko uudestaan.

Nasonex on eri ko nasolin, ja mä en oo varma saako nasonexia käyttää ollenkaan raskauden aikana. Ite en ainakaan viime raskaudessa sitä saanu käyttää, tai lääkäri ei suositellu ko ei oo varmuutta et sopiiko se. Vai ootko selvittäny?
Naso-ratiopharm näyttäs olevan. Ei ole erityistä kieltoa ainakaan lääkeselosteessa. En ole tarkemmin selvitellyt.

Mulla myös tunteet heittelee. Selvimmin erottuu ärsytys kaikkeen. Jäätävä turvotus on myös ja maha näyttää kun ois jo pidemmälläkin.. nyt on tullu myös sekalaisia unia ja kuulemma puhun ja ääntelehdin unissani :D

Vatsa aivan sekaisin. En kyllä enää tiedä mikä johtuu mistäkin. Yök.

9+2

Mulla on rinnat niin kipeät et vesipisaratkin sattuu kun käy suihkussa! :( ne on kasvanu varmaan kaks kokoa isommaks ja tänää on muutenkin särkenyt, ja ihme viiltokipuja ollut. Onko muillakin näin voimakasta? Tänää ollut taas pitkästä aikaa myös menkkajuilintaakin. 7+6.

Musta tuntuu et tässä raskaudessa kaikki oireet on ollu tuplasti kamalampia mitä viime rask :( pahoinvointi on ainasta, alkaa aamulla ko heräät ja loppuu illalla ko meet nukkuun. Aina ko syö jotain ni tekee mieli käydä oksentamassa.
Viime raskaudessa ei rinnat kasvanu yhyään, vasta pari päivää synnytyksestä ne paisu ko pullataikina, mutta nyt tässä rask. ne on paisunu jo nyt.
Toivon niin et pahoinvointi loppuu ekan kolmaneksen jälkeen, jos ei, ni haluan kyllä kokeilla niitä pahoinvointilääkkeitä.

Mä oon kyllä päässyt niin vähällä pahoinvoinnin suhteen. Pahaolo on aamulla herätessä kun ei ole syönyt, mutta menee pian ohi syömisen jälkeen. Mulla pahimmat on nää rinnat ja sitten tää ärtyneisyys! Toki ainainen nälkä ja vessaramppaamiset kuuluvat myös asiaan, mutta tosi vähillä oireilla olen taas selvinnyt. En tiedä sitten mitä tulevat viikot tuo tullessaan, paheneeko nää tästä vai selviänkö taas näin vähällä!? :)

Mulla on rinnat niin kipeät et vesipisaratkin sattuu kun käy suihkussa! :( ne on kasvanu varmaan kaks kokoa isommaks ja tänää on muutenkin särkenyt, ja ihme viiltokipuja ollut. Onko muillakin näin voimakasta? Tänää ollut taas pitkästä aikaa myös menkkajuilintaakin. 7+6.
Täsmälleen sama huomio tänään, mulla niin ikään 7+6 tänään. No neuvolan mukaan 8+0 mut tykkään mennä ton alkuperäisen arvion mukaan. Vesipisarat ei sentään satu mut kokoa tullut ja mahallaan ei voi olla. Iltasella nyt taas juilinut, meni muutama päivä ilman tuntemuksia.

Musta tuntuu et tässä raskaudessa kaikki oireet on ollu tuplasti kamalampia mitä viime rask :( pahoinvointi on ainasta, alkaa aamulla ko heräät ja loppuu illalla ko meet nukkuun. Aina ko syö jotain ni tekee mieli käydä oksentamassa.
Viime raskaudessa ei rinnat kasvanu yhyään, vasta pari päivää synnytyksestä ne paisu ko pullataikina, mutta nyt tässä rask. ne on paisunu jo nyt.
Toivon niin et pahoinvointi loppuu ekan kolmaneksen jälkeen, jos ei, ni haluan kyllä kokeilla niitä pahoinvointilääkkeitä.

Mulla ihan samaa, kun syö tekee mieli mennä heti oksentamaan, koska se helpottaa taas oloa muutamaksi hetkeksi....

Tsau. En ihan koko 36 sivua jaksanut lukea, mutta täälläkin tissit vihoittelee. Ekasta olin nännitön vielä imetysaikanakin ja nyt mulla on elämässä ekan kerran nännit.. tosin kolikon kääntöpuolena se että ne on myös aivan järkyttävän tuntuiset. Saikulla ollut pahoinvoinnin takia kun yövuorojen aikana ja jälkeen meni päivät oksentaessa. Ollut tämä pahoinvointi aivan jäätävää verrattuna ekaan raskauteen. Kestää 24/7 ja herään öisinkin yökkimään.
Tänäänkin käytiin kaupassa ja rouvashenkilö parfyyminsä kanssa liihotti ohi, meitsi jauhaa purkkaa ja keskittyy olemaan naama peruslukemilla. Äkkiä kassoille, vissypullo matkaan ja automatkalla hörpin vissyä ja ajattelin olon menneen ohi. Päästiin kotipihaan niin meitsi laattaa keskelle parkkipaikkaa komeasti. Siinä oli naapurin mummoilla ihmeteltävää.. ja mies vaan nauro vieressä, kun ei osannu aavistaa että se mun "vähän huono olo meinas tätä"..
Terkuin yökkäilijä ja 9+0

Takaisin