Hankinnat

Meillä on Eisbärchen kaukalopussi ja sit paksu toppapussi rattaisiin, merkin oon unohtanu :D pian 2v isoveljellä yhä käytössä elodie detailsin lämpöpussi, että kokonsa puolesta noi vaunupussit menee pitkään ja onkin ollut ahkerassa käytössä. Kaukalopussi on nyt hankittu meille ekaa kertaa, uskon olevan hyvä kans.
 
Meillä kans Eisbärchen kaukalotoppapussi ja isompi toppapussi vaunuihin. Toki vauvalle löytyy toppahaalarikin koossa 62cm. Mennään vaihtelevilla varusteilla aina sen mukaan mennäänkö autolla, vaunuilla, poiketaanko metsässä, jne. :)
 
Mä vasta tässä raskaudessa oon löytäny noi kaukalopussit ja nyt onkin heti muutamat hankittuna, ihan varuiks useampi kun aina löyty hyvä syy ostaa :angelic:
 
Edellinen oli kesävauva, niin ei jotenki tullu koko kaukalopussiasiaa ajateltua vaikka ois varmasti toiminu kyllä silloinkin sitten talvella... Nyt sain ystävältä valmiiksi tälle talvirääpäleelle pussin niin ei jääny siitä kiinni että itte en muistais hankkia :D
 
Onhan se turvallisuustekijäkin näin talvivauvalla kun ei niitä vöitä saa tarpeeksi kireelle ilman että vauvaa sit ahdistaa ja silti luikahtaa olkapäältä tms pois. Niin siis se kaukalopussi . Meillä jo suoraan synnäriltä kotiin 270km, ni autossa kerkee kyllä tulla hyvinkin lämmin ja saattaa joutua imettämäänkin kesken matkanteon, niin on kyllä helpompi aukasta pussi kuin alkaa toppavaatteita riisumaan.
 
Minä tilasin lastentarvikkeelta kaukalopussin ja nyt himoitsen toista vaunuihin kun näin eilen petit cherie toppapusseja hyvässä alessa... :D

Mä tilasin just alesta petite cherien untuvapussin vaunuihin ja menee sit 2v asti rattaisiin :)
 
Meillä on vaunuihin oma pussi, joka sit on jo sitä luokkaa, että kestää itsessään vesisateet ja kaikki. Mutta ei hommata kauakalopussia erikseen. Autoilemme tosi vähän ja etäisyydet on lyhyitä. Ja saan kyllä sen toppapuvun kanssa tarpeeksi kireälle niin, että olkapäät jne pysyy. Jos ois enemmän autoilua nkin sitten ostettais. Tosiaan helpompi veivata siinä. Mutta tuon haalarin saa pussiksi, jolloin lämpöä voi säädellä alakautta ja turvavyöt kohdilleen. Varmaan erimallisessa haalarissa ois ongelmaa, sillä jos sitä ei saa auki kunnolla ja se jää ”säkittämään” pienen vauvan päällä istuimessa niin turvavöiden säädöt saattaisi jäädä liian löysäksi. Ja ostettiin siis tietynmallinen haalari juuri sen takia.
Enemmän vauva joutuu olemaan rattaissa ja kantorepussa. Ja varsinkin kantorepussa toi pukeutumishomma on ihan omansa.
 
Muokattu viimeksi:
Mä tilasin just alesta petite cherien untuvapussin vaunuihin ja menee sit 2v asti rattaisiin :)

Juu oli minunkin nyt pakko tilata vaikka ostin kaukalopussin sillä ajatuksella että saan sen myös vaunuihin helposti siirrettyä :D esikoisella ei ollu kumpaakaan mutta syntyikin kesällä.
 
Matkarattaat tais olla ainoat uudet mitä ostin viime marraskuiselle, että renkaat olivat varmasti käyttökelpoiset ja sai yhteensopivat adapterit turvakaukalolle. Harrastan paljon käytetyn ostamista ja kierrätetään perhepiirissä vauvan tarvikkeita. Toki jonkunhan ne kalliit tarvikkeet on ostettava ensin liikkeistä, että ne päätyvät käytettynä jollekin. :D
Tälle tulevalle en ole tainnut hankkia vielä mitään erityistä, muistaakseni parit vaatteet kirpparilta.
 
Mä oon ostanu joitain vaatteita ja kestoja kirppareilta pienelle. Ja nyt perjantaina hain postista sitten ne ainoat tilaamani uudet vaatteet. Bodyn ja housut, ja oli niin kalliit etten kyl taida heti ostaa enempää uutena vaan katotaan tarvetta sitte ku vauva on syntynyt. Tietty ainaha sitä tekis mieli ostaa vielä lisää :) Lisäks tilasin sellasen käsinuken, joka sopii myös unirätin virkaa tekemään Leikkieniltä. Kaloo-merkkinen ja oli maininta, että soveltuu 0kk alkaen. Myös wubbanub-tutti on sellanen "pakko"-hankinta kuhan osais päättää mikä niistä. Kuopuksella on sellanen unikaverina ja on aivan ihana :) Ja vaikka siinä se tutti on, niin ei onneksi enää sitä suuhun laita, vaikka muuten ainun tutit on käytössä yö- ja päiväunilla.
 
Meillä oli pelkästään tuo wubbanubin tutti esikoisella ilman sitä pehmolelua. Mutta se oli ainut tutti, jota hän ei missään nimessä suostunut koskaan syömään. Ja muutenkin alkoi syömään tuttia vasta siinä 4+kk iässä. Silloinkin vain luonnonkumisia. Hassua
 
Poikakin alko syömää tuttia vasta 7kk iässä kun teki ekat hampaat :grin Ja ei kyl kauheen paljoo tota wubbanubia syöny et se on ollu enemmänki just halikaverina :) Ainun tutit on maistunu kumpaakin laatua.
 
Meillä oli pelkästään tuo wubbanubin tutti esikoisella ilman sitä pehmolelua. Mutta se oli ainut tutti, jota hän ei missään nimessä suostunut koskaan syömään. Ja muutenkin alkoi syömään tuttia vasta siinä 4+kk iässä. Silloinkin vain luonnonkumisia. Hassua

Meillä myös poika ei suostunu syömään ku luonnonkumisia tutteja 2kk iässä. Myös tuttipullon tutit piti olla luonnonkumia. Suora malli tutista ei oo kelvannut koskaan vaan pitää olla semmonen ylöspäin menevä tuttiosa.
 
Mun on nyt pakko kysyä tällei ekaa odottavana ja kaiken maailman valmennuksissa käyneenä että: miksi haluatte vauvan syövän tuttia? Varsinkaan jos se ei vauvalle kelpaa alunalkaenkaan? o_O
 
Mun on nyt pakko kysyä tällei ekaa odottavana ja kaiken maailman valmennuksissa käyneenä että: miksi haluatte vauvan syövän tuttia? Varsinkaan jos se ei vauvalle kelpaa alunalkaenkaan? o_O

Mulla ainaki esikoinen rauhottu samantien tutilla. Sille annettiin tutti jo laitoksella, ku oli erossa minusta siellä 4pvää.
Eikä siitä tutista kai oo mitää haittaa ellei sitä syötä vuosia. Hampaisiinhan sillä kai suurin haitta on.
Meillä lopetettiin tutti 1v 10kk, muutaman yön pienellä itkulla. Ja oli kyl todella kiinni tuteissaan.

Eniten mua 'inhottaa' esim ranskassa ku joka toisella 4/5-vuotiaalla on tutti..
 
Vauvalla on kova imemisen tarve, ja tutti on hyvä rauhoittaja. Ois kyllä kiva, jos tämä seuraavakin tutin huolisi. Meillä poika 1v11kk syö yhä tuttia, ja vauvan tulo ja mahdollinen tutin syönti tuskin helpottaa vierottamista siitä. Saa nähä miten ton jätkän saa tutista luopumaan :facepalm:
 
Meillä on siis kaikki syöny tuttia ja siinä kahden vuoden korvilla on vierotettu siitä. Esikoinen itki ja huus ekat kuukaudet käytännössä katsoen koko ajan, joten tutti oli tarpeellinen että sai edes välillä rauhottumaan. Tosikko ei ehkä olisi edes tarvinut sitä, mutta maistui sille ja helpotti silloin myös esim. rinnalta vierotusta yms. Kuopus ei alkuun syönyt tuttia. Tai siis parina kertana joutui syömään ku itse jonotin päivystyksessä rintatulehdusten takia ja samasta syystä ramppasin tiputuksessa tk:ssa silloin kun eivät kotiin päässeet antamaan ab-tippaa. Mut huomattiin, että tutti vaikutti heti imuotteeseen, joten jätettiin pois sit kun pystyttiin. Myöhemmin tutti olisi ollut tarpeen välillä, mut ei huolinut. Sitten ku ekat hampaat puski tossa 7kk iässä niin sitten alkoi tuttikin yhtäkkiä maistumaan. Tässä vaiheessa kyllä vahingossa. Nyt pitäis siitä kohta päästä eroon, jotta sit kun se ehkä on nuorimman kohdalla ajankohtanen, niin olisi pojalta jo unohtunut homma.
 
Meillä annetaan tutti ihan siksi että vauva ei käyttäis tissiä tuttina. Vieroitetaan reilun vuoden ikäisenä pois.
 
Kaukalopusseihin palaan vielä. Meillä oli ajatuksena, ettei osteta kaukalopussia ja ostettiinkin yksi haalari jo valmiiksi ennen syntymää. Tultiin sitten kuitenkin toisiin ajatuksiin, koska yhdellä pussilla pärjää pitkään eikä tarvitse ostella monia haalareita. Ja vauvan saa turvallisemmin kaukaloon. Tilattiin Eisbärchenin fleecekaukalopussi ja on kyllä ollut helppo ja lämmin pikkuisen kanssa liikkuessa! Vaunuihin ei meinata ostaa, sillä tuota samaa voi käyttää varmasti vaunuissakin ja lisäksi on se äitiyspakkauksen vetoketjutäkkikin. Ensi syksynä saatetaan ostaa sitten sellainen isompi mikä menee rattaisiin.
 
Meillä on eka ollut oikeen tuttiaddikti, tokalle ei kelvannut kun heitteli öisin kaikki menemään joten ei pakotettu syömään eikä ole tarvinnut vieroittaa, kolmas syö tuttia nukkumaan mennessä tai rauhoitellaan automatkoilla ja vieroitetaan varmaan sitten kun tilanne rauhoittuu tämän tulokkaan kanssa.
 
Takaisin
Top