Himot ?

Hedelmät, vihannekset, suolakurkku ja kaikki liharuoat (olin lihattomalla lokakuulla, en tiedä onko sillä vaikutusta)
 
Spriteä menis vaikka kuin paljon jos en pakosta rajottas :facepalm: mut jääkaappikylmää spriteä lasillinen auttaa pahaan oloon mulla. Ja eilen kun näin hesen mainoksen kebabhampparista niin alkoi julmetusti haluttaan jalabeenoja. Koskaan niistä oikeen hirveesti välittänyt mut nyt heti aamulla ko heräsin niin oli mielessä :woot:
 
Suolakurkku. Alkoi maistumaan ennenkuin tiesin edes raskaudesta mutta silti raskauden aikaan. Suolakurkkua ruuan kanssa, suolakurkkua leivälle ja etenkin runsaasti suolakurkkua makaroonisalaatin kanssa! Söin viikko sitten (raskaana ollessani, en tosin tiennyt sitä) makaroonisalaattia, siinä oli 600g raakana mitattua makaronia ja paljon kaikkea muuta niin kesti juuri ja juuri vuorokauden [emoji57] Viikossa mennyt lähes purkillinen suolakurkkuja, en edes viitsi käydä katsomassa paljonko [emoji28] Aikaisemmin söin suolakurkkua kotitekoisen hampurilainen välissä muutaman kerran vuodessa.
 
Suolakurkku ja meetvursti[emoji28] metukkaa en voinu ennen raskutta sietää mutta nyt se on aivan taivaallista[emoji7]
 
Metukkaa ei sais syödä kun sitä ei ole kypsennetty. Se pitäis kuumentaa.
 
Mun tekee mieli sitruunaa ja muuta kirpeää. En oo mikään makean ystävä muutenkaan, mut eilen oli puklu lähellä, kun tein&söin banaanilettuja, joihin soijavaniljasoosia, hilloa ja hunajaa. Hyi. Ennemmin näin päin.
Toisaalta nyt tässä megaflunssassa lienee ihan sama, mitä syö, kun ei mikään maistu miltään kuitenkaan. :D Pitää testata suolakurkkui kans. (suolakurkut, smetana ja vähän hunajaa?) Okei, mullon nälkä.
 
Kaikki hapan maistuu, etenkin verigreippi. Karkit ei houkuta sitten yhtään (normaalisti siis todellakin maistuu). Jäätelöstä tykkään normaalisti, mutta nyt ei uppoa - mehujäät taas maistuu kyllä... lämpimät ruoat lähinnä ällöttää, joinain päivinä alas menee vain kylmät ruoat. Tuntuu että himoja ei niinkään ole, ällötyksiä vain :D
 
Mä oon normaalisti aika paha sokerihiiri, mut nyt kyllä himottaa kaikki suolainen. Taidanki ens kauppareissulla ostaa suolakurkkuja, kuulostaa niin herkulliselta :hungry::grin
 
Miul ei oo viel himoja mihinkään. Tietyt hajut ällöttää mut ei liity ruokaan. Viimeks himoitsin jäisiä marjoja, vesimelonia, porkkanoita, rahkaa... eli aika terveellisellä linjalla oli himot. Makeeta en pystynyt syömään, jopa banaani oli liian makeeta. Suolaset jutut alkuun himotti mut nyt ei oo viel tullu himoja ees roskaruokaan. Eikä kahvikaan viel ällötä
 
Huomasin juuri keitteleväni kaurapuuroa aamiaiseksi vaikka yleensä en voi edes kuvitella syöväni puuroa aamulla :D
 
Omenamehua menisi nyt litratolkulla päivässä, jos en tietoisesti yrittäisi rajoittaa. Auttaa jääkylmänä pahoinvointiinkin :joyful:

ja kuulostaa itseasiassa myös kaurapuuro voisilmällä nyt aika hyvältä, oikeen herahti vesi kielelle Pelleriinan viestin myötä...
 
Ostin puolukoita (en päässyt poimimaan itse tänä vuonna) ja kookosmaitoa. Ne tehosekoittimessa mössöksi, vaniljasokeria ehkä vähän ja jätskin korvikkeena. Eikä sokeria yhtään, hunajaa ehkä vähän vois. Ja sitruunaa. :D Puuro liian limaista nieltäväksi. Omenat nam. Appelsiinimehua (ei tiivisteestä) tekis mieli, mut korvaan sen soodalla, jossa sitruunamehua. Muuten tulis liikaa energiaa ja menis liikaa rahaa.
 
Nyt kun sais kunnon bagelin jossa tuorejuustoo ja kylmäsavulohta.. katotaan sitä sit loppukesästä vissiin :shifty:
 
Kaikki syömiset ja hajut ällöttää ja etoo eikä mitään tekis mieli syödä :grumpy:
Ja sit kun maha on tyhjä niin etoo entistä enemmän. Tällä hetkellä vähiten paha on kaikki kirpeä, raikas ja suolainen. Sitruunavettä oon juonu paaaaljon, aito Vichy menee myös välillä. Puolukoita oon syöny paljon, aamuisin aina puolukka-kaurasmoothien. Kananmakuinen riisinuudeli ja kaurapuuro voisilmällä ja myös halloum-juusto auttaa huonoon oloon hetkeksi. Kasvikset ja marjat on jääkaappikylminä hyviä.

Kamala kun ei saa syötyä normaalisti. Suht terveellisesti onneksi vielä (paitsi noi nuudelit) mutta toivottavasti tää ei enää pahene tästä. Nytkään mua ei oo oksettanu eikä oksu oo ollu lähelläkään vielä kertaakaan, mut tää 24/7 etominen ja ällötys riittää. Tuntuu et välillä ois hyvä jos tulisko oksennus ni ehkä tää helpottas ees hetkeksi.
 
Samat himot kuin esikoista odottaessa: makaroni ja pizza! :grin Ylipäänsä siis pastaruoat, mut menis pelkkä makaroni ketsupilla.
 
Luumut tulee ekana mieleen. Kauhulla odotan, tai siis mies, mitä kaikkia hajuällötyksiä tulee. Hedelmiä menee useempi päivässä (appelsiini, luumu, omena), mutta ne on vielä suht terveellisiä. Makee maistuu kans, mut sitä on pakko rajottaa.
 
Takaisin
Top