Vaivat

Mullakin verenpaineet yleensä aina jotain 100/60. Siihen kun lyödään päälle se huono hemoglobiini niin huimaus on taattu :P pulssi mulla normaalisti levossa jotain 70, nyt aina mitattaessa 80-86.

On hieman epäloogista kyllä että että mulla sekä hemppa että verenpaineet niin alhaiset, kun kuitenkin pulssistakin huomaa että töitä tehdään ohuen veren liikuttamiseen ja koska veri on ohutta niin verenpaineittenkin pitäisi olla korkeammat..
 
Mullakin verenpaineet yleensä aina jotain 100/60. Siihen kun lyödään päälle se huono hemoglobiini niin huimaus on taattu :p pulssi mulla normaalisti levossa jotain 70, nyt aina mitattaessa 80-86.

On hieman epäloogista kyllä että että mulla sekä hemppa että verenpaineet niin alhaiset, kun kuitenkin pulssistakin huomaa että töitä tehdään ohuen veren liikuttamiseen ja koska veri on ohutta niin verenpaineittenkin pitäisi olla korkeammat..

Mulla on sama, paineet yleensä 90/60, sykkeet 7-80 ja hemppa 107 viime neuvolassa. Väsyttää ja huippaa nätisti.
 
Oottepa te rauhallisin mielin neuvolassa :wink mä mittasin viimeksi kotona ennen kun lähdin neuvolaan ja oli 117/76 ♡68 noh sitten neuvolassa mitattiin niin 139/89 ♡110 ja näin mulla aina. Neuvola ei jännitä, mutta keho on toista mieltä. Oma mittari oli mukana ja se antoi samat lukemat neuvolassa kuin neuvolan mittarikin, kun sitä testattiin ettei ole rikki.. tästä eteenpäin saan vissiin aina mitata sit kotona :)
 
mulla on sama, että korkeet paineet aina kun mitatataan muualla ja tähän syynä yksi mittauskokemus yläasteella luokan edessä, kun jännitti niin hirmuisesti ja paineet oli sen takia korkealla. siitä juoksin heti terkkarille mittaamaan ja kaikki oli ok, kun ei jännittänyt enää. :hilarious: mut siis nii nyt on sallituissa rajoissa aina neuvolassa mitatessa ollut ja tasaiset nyt raskauden ajan, mitä nyt ehkä hieman korkeemmat kuin aiemmin. tänään oli neuvolassa kuitenkin hieman aiempaa korkeemmat ja sain ohjeeksi seurailla oloa. mut mietittiin, että mittaustulokset saattaa selittyä sillä, kun oon nukkunu tosi huonosti ja oon väsynyt ja myös hieman stressaantunut, kun synnytys lähenee... se on alkanut kummittelee unissa ja pelottaa.
 
Mulla on neuvolassa ollut tosi tasaiset ja alhaiset paineet, ja pulssi alle 70, paitsi viime kerralla kun mies oli mukana ja se kertoili samaan aikaan terkalle mun edellispäivän näkkileivän himosta ja siitä kuinka en uskaltanut lähteä ajamaan meidän "urheiluautoilla" pimeällä jäistä tietä pitkin kylälle vaikka autossa oli nastarenkaat, niin paineet ja pulssi oli normaalia korkeammat... :-) mutta piti mun jotain vaivojakin luetella, eli jalkasärky iltaisin johtuen turvotuksesta ja aamulla taas jalkapohjat kipeät. Tuntuu että tunteet jotenkin pinnassa, alkaa herkästi itkettämään. Välillä iskiaskipuja ym. selkäkipuja. Muuten melko hyvä ja normaali olo. Viikkoja oli se 35+5
 
Verenpaineet nousussa ja sokeritkin jonkin verran. Pistivät viikoksi saikulle jos auttaisi ja lisätutkimuksia tiedossa..
 
Voihan refluksi, että piti tulla vielä tässä loppuviikoilla :sad001 Kauhee kun muutenkin vaikeeta syömisen kanssa niin sit tuntuu et kaikki mitä on saanu syötyä nousee ylös jos röyhtäsee. Ja illalla poltti ihan hulluna kurkkua, piti ottaa Rennie ennen ku sai nukuttua.
 
Mä oon kans tutustunu rennieen.. ikinä koskaan ei oo närästäny, mut nyt reilun kuukauden päivät melkein päivittäin oon rennietä syöny, etenki iltasin.
 
Onko sulla minkälainen mittari? Mulla rannemittari antaa tosi alhaisia lukuja, tuo normaalimittari antaa oikean (seurantaa varten tehtiin mittaus neuvolan mittarilla ja heti perään omalla, anto samat lukemat)

Siis tää on ihan kunnon neuvolan mittari millä mittaan. Tuun vaan aina myöhässä sinne ni siks hirvee kiire. Meillä siis mitataan ja otetaan pissanäytteet itse ennen neuvola-aikaa.

En omista omaa mittaria sit minkäänlaista. Ja tää kun sain korkeat arvot oli siitä, kun ne kerran mitattiin sen neuvolan tädin huoneessa. Sama mittari siis. Mutta kun saan yksin siinä aulassa mitata ni matalat on arvot. Vaikka tosiaan oon juossut sinne ja en ikinä odottele mitään 15min. Lähden kotoota sen 15minuuttia ennen neuvola-aikaa, Haha
 
Voi väsymys ja huonovointi... Mä oon nukkunu yllättävän hyvin pari viime yötä mutta se ei vaan tunnu auttavan, väsyttää silti. Ja jokin sai eilen iltasella vielä oksentamaankin pitkästä aikaa. Lisäksi hengästyn välillä ilman että ees teen mitään o_O siihen kyl yleensä auttaa ikkunan avaaminen.
 
Oon kans ihmetellyt tuota väsymystä tässä. Viimeksi ei ollut tällä tavalla. No toki viimeksi oli vähän ees äitiyslomaa ja ei ollut esikoista kotona hoidettavana. Nyt ei oo äippälomaakaan ollenkaan...
Mutta tajusin tän kaamoksen. Siis kärsin vetämättömyydestä tähän aikaan muutenkin ja eipä tää koko tilanne nyt ainakaan helpota sitä
 
37+3. Nyt ollut kyllä viimeisen viikon nukkuminen yöaikaan h-a-n-k-a-l-a-a. Pyörin ja hyörin koko yön, oikeestaan vaan oikeella kyljellä pystyy jotenkuten makaamaan. Vasemmalla ollessa vauva monottaa niin tehokkaasti kylkiluitten alle, että säpsähdän joka kerta ja tuntuu inhalta. Selällään olemista ei voi kuvitellakaan. Ja sit sitä vessassa ramppaamista, varmaan kymmenen kertaa per yö! Ja välillä ylös suoristaan ja naksauttaan selkää, kun sinne tullut joku jumi. Päivällä sitten onkin ihan kuollut olo.. oi voi :wacky:
No eipä tämä kai enää kauaa kestä. Sit katotaan mitä vaivoja ilmenee myöhemmin :nailbiting::wink
 
Mä heräsin eilen aamulla aivan j ä r k y t t ä v ä ä n häpyluuliitoksen kipuun. Se tuli yön aikana aivan tyhjästä ja nyt oon tosiaan niin kipee etten meinaa pystyä ees käveleen, kaikki jalkojen liikuttaminen ja sängystä tai sohvalta nouseminen on aivan hirveetä tuskaa. Panadoli ei auta yhtään eikä kyllä mikään muukaan. Kestääköhän tää nyt sit loppuun asti? :sad015
 
Eilen saatu ensimmäinen kortisonipiikki vauvan keuhkoja vahvistamaan. Hepatoosi nosti sappihapot lääkkeistä huolimatta pilviin, maanantaina arvo 48. Raskaanaolevalla arvo saa siis olla maksimissaan 9. Viikossa oli tuplaantunut, edellismaanantaina arvo oli 22. Viikkoja tänään 33+5..
 
Eilen saatu ensimmäinen kortisonipiikki vauvan keuhkoja vahvistamaan. Hepatoosi nosti sappihapot lääkkeistä huolimatta pilviin, maanantaina arvo 48. Raskaanaolevalla arvo saa siis olla maksimissaan 9. Viikossa oli tuplaantunut, edellismaanantaina arvo oli 22. Viikkoja tänään 33+5..

Mitkä jatkosuunnitelmat?
 
Ei mitään hajua... tänään siis omaan sairaalaan osastolle sitä piikkiä saamaan. Ja käyrää toki kans. Jatkosta ei tietoa ennenku lääkäri nähnyt tilanteen. Oltiin siis vieraassa kaupungissa kun menin liikehälytyksenä päivystykseen. Kortisonisuunnitelma oli jo valmiiksi, mutta la ja su. Nyt sitten aikaistui ja vauvan liikkeet vähentynyt joten en tiedä mistään mitään. :rolleyes:
 
Mä oon oikeesti ihan pihalla noista liikelaskuista... Neuvolan täti sitten käski että laskea niitä nyt kun itsellä flunssa päällä, että jos alkaa vauvaa hiljentämään(olin siis kyllä huomannut ettei myllää lainkaan niin kuin aiemmin). Lasketaanko muljaduksessa tuntuvat liikkeet kaikki vai onko se yksi liikekerta? Varsinainen neljännen odottaja :D oon oikeesti ihan pihalla.
 
Takaisin
Top