Työt

S1N1

Piirimestaruustason postaaja
Lokakuunmammat 2014
Kesämammat 2018
Milloin meinaatte kertoa työpaikalla, miten luulette että otetaan tieto vastaan?

Minä vaihdoin työpaikkaa vajaa vuosi sitten ja stressaan nyt aika paljon että miten ottavat raskausuutisen vastaan.
 
Mainittakoon vielä että olen töissä hyvin miesvaltaisella alalla...
 
Mä en tiedä vielä milloin kertoisin. Toisaalta haluaisin kertoa mahdollisimman ajoissa, kun tiedän ettei mun tilalle ole helppoa saada tuuraajaa ja uuden henkilön koulutus kestäisi kuitenkin puolisen vuotta :wideyed: Myös itsellä olisi ehkä helpompi olla olojen kanssa kun töissä tietäisivät raskaudesta.
Mutta sitten tosiaan on se toinen puoli ettei tosiaankaan haluaisi liian aikaisin kertoa kun kaikki vielä epävarmaa. Jospa sinne np-ultraan asti ainakin odottelisi :)

Luulen, että aika monelle tulee shokkina tämä raskaus. En ole mikään sellainen "äitityyppi" ja mitä ollaan työkavereiden kanssa puhuttu yleisesti asioista niin kukaan tuskin odottaa tätä multa. Mutta luulen, että shokin jälkeen kaikki kyllä on iloisia mun puolesta:happy:

Itse en stressaa niinkään siitä mitä duunissa ajattelevat, mulle on oikeastaan ihan sama mitä siellä ajattelevat ja puhuvat keskenään :grin Mun elämä ja mun unelma :Heartred
 
Itsekin ajattelin odottaa vähintään np-ultraan asti ennen kuin kerron. Jos vain maltan olla hihkumatta lähimmille työkavereille ennen sitä. :D Uskon kyllä, että sekä esimies, tai siis tässä tapauksessa esinainen, sekä työkaverit ovat iloisia ja onnellisia mun puolesta :) Meillä töissä porukka on tosi eri-ikäistä. Suurimmalla osalla työkavereista on lapsia, monella lapsenlapsiakin. Ymmärtävät siis varmasti oikein hyvin.

Musta on ihanaa päästä hetkeksi hengähtämään työmaailman kiireistä äitiyslomalle. Tykkään kyllä työstäni, mutta se on todella stressaavaa ja kuluttavaa henkisesti. En siis pode lainkaan huonoa omatuntoa äippälomasta :)
 
Mä olen hoitovapaalla esikoisesta joten ei tarvi työpaikalla piilotella sitten mahaa. Aattelin kertoa lähiesimiehelle sitten kun haen äitiyslomaa eli joskus keväällä. Mulla ei tällä hetkellä ole töissä sijaista eikä tule myöskään seuraavan äloman ajaksi. Sen takia aioin pitkittää kertomista niin pitkään kun voin.
 
Vaihdoin myös työpaikkaa noin vuosi sitten, joten hieman mietityttää tuo töissä kertominen. Varmaan np-ultran jälkeen pitää ketoa, että ehtivät miettimään sijaisasiat. Jos pystyn tuon mahan siihen asti piilottamaan... Olen myös melko miesvaltaisella alalla töissä, joten hieman asia mietityttää. Uskon kuitenkin, että uutinen otetaan hyvin vastaan. Ehkä hieman yllättyneitä ovat, sillä ovat varmaan ajatelleet että meidän lapsiluku on täynnä.

Tämä on myös ensimmäien äitiysloma johon voin jäädä vakituiselta työpaikalta. Aina ennen työsopimus on päättynyt siihen kun olen jäänyt kotiin, eikä myöskään ole ollut suoraa paikkaa mihin palata. Joten tavallaan olen kyllä tilanteesta todella innoissani :)
 
Jos np-ultrassa kaikki hyvin niin sitten aattelin kertoa. Ellei sitten "olot" paljasta jo aiemmin lähimmille työkavereille. Lähimmät työkaverit ja esimies tietää viime kevään tuulimunaraskaudesta, joten sikäli tuskin tulee yllätyksenä tämä raskaus.
 
Marraskuun puolivälin tienoilla on pikkujoulut, niitä main viimeistään kerron kun ei mene juomattomuus läpi :D voi toki olla että aiemmin jos oksentelu alkaa , nyt ainakin aamuisin todella huono olo. Työporukka on pieni ja tiivis, helppo kertoa mutta tiedän kyllä että uutta työsopimusta ei pitkälle kirjoiteta vaikka ilman raskautta voisi pidempi ollakin..
 
En oo vielä sen tarkemmin ajatellut milloin kerron työnantajalle, mutta tämän vuoden puolella lienee pakko, että ehtii hakea sijaisen ja vielä perehdyttämäänkin sen. Olen ollut samassa firmassa jo liki kuusi vuotta, eiköhän nää ole jo odotellut, että milloinka mä ilmoitan jääväni äitiyslomalle :)
 
Mulla on hauska tilanne hain työpaikkaa ennekuin tiesin olevani raskaana ja nyt on työhaastattelu...mutta hetki kerrallaan
 
Oon kertonut osalle työkavereista. Mun työ on sellasta, että meillä on toisinaan väkivallanuhkaa, ja en halua sellaseen tilanteeseen joutua ehdointahdoin. Helpottaa, kun työkaverit tietää.
 
Itse oon kertonut pomolle lapsettomuushoidoista joten puskista ei uutinen tule, mutta jos vähän varmemmille viikoille ensin. Tai jos olot yllättää niin sitten..
 
Mä olen esikoisesta hoitovapaalla, eikä kyllä ole työpaikkaa minne palata, kun jäin vuodenvaihteessa työttömäksi..
 
Määräaikaisena olen töissä ja voin lähteä millon vaan. Aattelin kyllä varmaan lähiviikkoina kertoa, koska työssä on paljon raskaita nostoja ja muutenkin on tarkoitus lähteä joulukuussa. Täytyy keväällä koittaa valmistua.
 
Lähimmälle työkaverille kerroin. Pomolle ja muille vasta kin on pakko = vatsa näkyy. Määräaikaine työsuhde ensi kesään asti
 
Auttakaa ja kertokaa mulle mitä mä teen, kun meillä on duunin pikkujoulut muutaman viikon päästä? :nailbiting:
En haluaisi ihan vielä kertoa töissä raskaudesta ja ei kyllä mene "muuten vaan"-alkoholittomuus läpi duunikavereille :hilarious:
 
Auttakaa ja kertokaa mulle mitä mä teen, kun meillä on duunin pikkujoulut muutaman viikon päästä? :nailbiting:
En haluaisi ihan vielä kertoa töissä raskaudesta ja ei kyllä mene "muuten vaan"-alkoholittomuus läpi duunikavereille :hilarious:

Sano että sulla on antibioottikuuri/migreenilääkitys tm. ?
 
Mulla on Lum_ vähän sama ongelma.
Pikkujoulut rv11+3 enkä haluis kertoo sillon vielä heille raskaudesta. Toki jos nt-ultra olis ennen sitä niin sit ehkä....hmmm en tiedä.
Toi antibiootti-kortti kävi mullakin mielessä.
 
Takaisin
Top