Liikkeet ♡

Alkaa olla sitä luokkaa että ihan tuntuu tukalalta. Varsinkin kun pää ei oo kiinnittynyt ja kumminkin alhaalla,potkut todella voimakkaita joiden seurauksena pää iskeytyy luihin. Odotan hetkeä että aika menee jo pää ei pääse noin muljumaan :D
 
Mulla tällä viikolla liikkeet on muuttunu, alkaa selvästi käydä tila ahtaaksi, niin navan seudulta ja ylävatsasta tungetaan jalkoja läpi. Nyt myös löydetty kylkiluut ja niiden alle selvästi kiva jalkoja työntää..
 
Musta tuntuu, että pieni on vielä pääasiassa poikittain ja potkii lähinnä kylkiä. Luut ovat saaneet toistaiseksi jäädä rauhaan, onneksi. Kaikkea muuta on kyllä kauheen kiva potkia. Yksien housujen reunaa potkii lähes aina, nukkumaan mennessä sänkyä ja kun makaan selälläni niin rakkoa :hilarious: Että sitten kun ne luut joku päivä löytyy niin uskoisin potkivan oikein antaumuksella niitäkin. :rolleyes: Oon jo sitäkin ehtiny miettimään, että mitenköhän sitä sopeutuu synnytyksen jälkeen siihen, ettei mahassa oo enää kellään meno päällä.
 
Minustakin tuntuu että pikkuherra on siellä masussa poikittain ja kyljellään jos on niin alkaa heti potkiminen tai kutittelu kyljessä niin täytyy kääntyä selälleen. On ollut kiva seurata kun mahassa näkyy selvästi liikkeet ja potkut:happy:olen myös miettinyt että mitähän sitten kun tämä on syntynyt niin tulee varmasti aika haikea ja outo olo kun on jo tottunut ja kiintynyt tähän masuun ja sen asukkiin siellä ja on ollut kiva tuntea ja seurata sen liikkeitä. Ultrassa kävin eilen ja katsottiin että voinko synnyttää alateitse,kaikki oli hyvin ja poika vastaa hyvin viikkoja painoi n. 1,700g ja arvioi että tulee olemaan n. 3,5 kg syntyessään. Ihanaa kun ei ole enää kauaa kun saa pienen syliin:Heartblue tietenkin jännittää kovasti uusi elämä lapsen kanssa kun on ensimmäinen ja kaikki on uutta ja täytyy opetella. ja miettii ja stressaa kaikenlaista mutta eiköhän asiat suju itsestään ja parhain päin. Tällä hetkellä pelottaa ainoastaan se synnytys ja kivut että miten siitä selviää:sad010
 
Meiä neiti on pää kyllä alhaalla mutta selkä tulee oikeaa kylkeä pitkin,peppu navan kohdilla ja jalat oikealla kyljessä. Välillä pylly nousee niin ylös ettei pallura vain näkyy kun iho nousee :) Koko maha täynnä vauvvaa :Heartred
 
Meiä neiti on pää kyllä alhaalla mutta selkä tulee oikeaa kylkeä pitkin,peppu navan kohdilla ja jalat oikealla kyljessä. Välillä pylly nousee niin ylös ettei pallura vain näkyy kun iho nousee :) Koko maha täynnä vauvvaa :Heartred

Mullaki pikkusel pää alaspäin ja peppu on navan vieressä ja jalat oikeaa kylkee potkii :) hyvin pystyy sormin tuntee pikku pepun ja jalkojen pohjat :Heartred
 
Nyt on kyllä taas semmonen myllerrys menossa, ettei mitään hajua miten päin vauveli siellä majailee :D Kovempia kohtia siellä täällä ja liikettä tuntuu ihan missä sattuu!
 
Mä en osaa kyllä arvata miten tuo meidän pieni tuolla on. Ainoo asia minkä luulen tunnistavani on peppu vasemmalla puolella navan vieressä. Se on semmonen pallo mikä heiluu aina välillä :D potkut/suurimmat mötkäykset tuntuu alhaalla. Sit vähän pienempiä mötkäyksiä tuntuu välillä oikeella alimpien kylkiluiden kohdalla. Pää on täysin hukassa
 
Mä just eilen olin neuvolalääkärillä saikun jatkojen takia ja kuulema edelleen on raivotarjonnassa :). Ei ehkä enää mahdu niin hirveesti kääntyilemäänkään (paitsi pepun paikka vaihtuu välillä oikealta vasemmalle), että oon varovaisen toiveikas että tohon nyt jämähtäis.

Liikkeitä kyl tuntuu ihan hurjasti ja läpi päivän, välillä työntää jaloilla niin et meinaa navasta tulla läpi :D. Ja nyt huomaa jo että uni- ja valvejaksot on pidempiä, joskus vetäisee ihan kunnon unet ja sit taas välillä riekkuu pitkäänkin hereillä. Meinasin suuttua eilen vaimolle, kun nukkumaan käydessä sen piti tulla tökkimään mahaa ja selittämään vauvalle jotakin. Sinttihän sitten heräsi, kiva yrittää nukahtaa kun yks ihan innoissaan myllää. Herääks teillä muuten nää herätyskelloon tms kovaan ääneen? Tää alkaa möyriä jos kello soi, vaikka en ite vielä nousiskaan :D.
 
Joo uni- ja valvejaksot on kyllä pidentyny meilläki, ai että ku se on kohta jo valmis vauva! :Heartred

Tää herää yölläki heti sätkimään jos esikoisella on jotain heräämistä, niin että joudun ite liikahtamaan sängyssä. Aina valmis pilettämään isoveljen kanssa :D
 
Mä olin viimeks varma, et on perätilassa, mut niin vaan sillon lääkäri sano et on pää alaspäin:) hakkaa sit vissiin päällään tota alapäätä:) nyt huomaa kyl et alkaa tila käymään ahtaammaks! Ihan ahistaa kyllä välillä.
 
Mites nuo hikat tunnistaa, kuinka usein se hikka voi nytkäyttää? Tänään tuntui varmaan 1-2 sekunnin välein pientä nytkähtelyä samassa kohtaa, voiskohan olla just sitä hikkaa?
 
Kuulostaa kyllä hikalta. Semmoista tärähtelyä? :)

Alkaa huomaamaan miten liikkeet alkaa olemaan koordinoituneempia kuin aiemmin. Enää ei rytkätä ja sätkähdellä vaan liikutaan suht rauhallisesti.

Eilen oli kyllä ihana äitiä ajatteleva piäni!:Heartred olin koko päivän ihan kamalan väsynyt, hyvä että työpäivästä selvisin ja pääsin oikeestaan rauhottumaan vasta illalla. Poika muljus menemään koko päivän ihan kunnolla, mutta kun sänkyyn kellahdin, loppui kuin seinään! Oikein yritin tunnustella ja vähän ”härnätä” että olis ees pienen potkun antanut, kun oli niin outoa kun loppui niin yhtäkkiä, mutta ei mitään. Aamulla sitten taas aamupalan jälkeen tuli hyvän huomenen töytäisyt ^__^ antoi nukkua koko yön ensi hetkestä asti :Heartred
 
Sirpaleina mäkin haluun tommosen, mua typykkä valvotti viimeyönä 03 asti saa nähdä miten tänä yönä yöjumppa taas alkaa :sad001
 
Hikkaako kaikkien muiden pikkuiset? Mä muistan, että esikoinen oli kova hikkaamaan, mutta tämä tyyppi ei ole hikannut kertaakaan. Sehän kaiketi on aika suuressa osassa sikiön hengitysharjoituksissa ja pallean toiminnassa? Onko siitä jotain haittaa, jos ei hikkaa? Piti tätä kysyä neuvolasta, mutta unohdin.
 
Täällä on ollu hikka ehkä kerran tai kaks. Silloinkin sellanen melko vaimea mutta en oikein usko, että muuten olis niin tasasesti sitä liikettä tullu. Mutta olis kiva kans kuulla muiden hikkailuista.

On ruvennu tuntumaan pienen käännökset huomattavasti voimakkaampina. Mahtuu ilmeisesti vaihtamaan asentoa vielä kohtuu hyvin mutta ei oo voinu olla enää huomaamatta... :hilarious: Pariin kertaan oon säikähtäny noita liikkeitä.
 
Mulla kans esikoinen hikkaili kovastikki mut en oo nyt bongannu sitä ku ehkä just sen 2 kertaa.
Liikkeet muuten kyllä tuntuu todellaki, tänäänki on koko päivä yritetty tulla läpi ylävatsasta.. mut ei mua vauvan liikkuminen öisin häiritse. Esikoisen kyllä..
 
Täällä hikka tulee monesti päivässä yleensä! Tänään yksi hikottelu kesti toosi pitkään.
 
Täällä kans hikotellaan ehkä noin kerran päivässä
 
Takaisin
Top