Vatsa-asiaa

Myös Bio-oilia on monet kehuneet. Itse rasvaan ihan perusvoiteella + ceridal ihoöljyllä :)
 
Tuokin yhdistelmä vois olla hyvä :) Onko tuo Ceridal ihoöljy apteekkitavaraa vai löytyykö kaupan hyllyltä?
 
Täällä on maha pompannu paremmin näkyville näiden viime päivien aikana :) Nyt on 18+3.
 
Voi kun odotan vatsan kasvamista! Pitää varmaan itekin käydä apteekissa ostamassa voidetta.. (=
 
Minä hommasin just Ceridal lipolotionin (=ihoöljy) apteekista, mutta en ole vielä masuun muistanut laittaa. Korvaan olen nyt annostellut, tämä käy hyvin korvavahan pehmittämiseen, minulla kun oli flunssa tässä juuri ja kävin terveydenhoitajalle ihmettelemässä korvien lukkoisuutta niin nehän oli täynnä vaikkua, nyt laitan ceridalia korviin ja joskus neuvolareissulla pyydän huuhtelua. Ja samaa ceridalia meenasin annostella sitten talvella kuiviin sääriin ja sitten vauvallekin ihon kuivuuteen. Öljy on käytössä vähän sotkevaa, mutta eipähän pitäisi ainakaan kirvellä... ei ole kyllä vielä iholle laitosta kokemuksia.
 
Tänään oon jotenkin heränny siihen, et tää mun vatsahan on paljon muutakin kun pelkkää turvotusta. Kuin siistiä, et vatsa kasvaa ja raskaus alkaa näkymään kunnolla!
 
Tänään ensimmäinen huomasi (ja kehtasi kysyä) töissä. Eli todistettavasti maha on näkyvissä!

Jotain närästyksen tapaista on alkanut myös tulla tällä viikolla.
 
Minulla kyllä vatsa näkyy jo huomattavasti, muutama asiakas on ottanut jo ihan pitkiä katseita mahan suuntaan, mutta ei ole vielä onnitteluja alkanut tulla, Työtakista joutuu jo alimmat napit jättämään auki, kohta varmaan mentävä takki auki! Työkaverit on tienneet jo pitkään ja sanoivat tällä viikolla just että minulla vatsa tuntuu kasvavan juuri eteenpäin. Sivusuunnassa en ole vielä kasvanut. Vatsan iho tuntuu antavan vielä ihan mukavasti periksi, ei tunnu kireältä. Vähitellen olen ceridalia alkanut nyt käyttämäänkin, ihan mukavasti tuntuu imeytyvän.
 
Arpien ehkäisyyn ostin apteekista Sebamed anti-stretch mark creamin,imeytyy ainakin ihan kivasti ja jättää kivan tuntuiseksi jos ei muuta.
Rasvaaminen vaan tuppaa olemaan musta aika ärsyttävä puuhaa, joten saas nähdä kauan sitä jaksan levitellä. On nytkin jäänyt monta kertaa laittamatta, varsinkin kun ohjeessa lukee 2 kertaa päivässä :wacky:
 
Minä sain testiin edustajalta luonnonkosmetiikka sarja Kivvin Mummy Tummy body marmeladin. Täytyy rasvailla mahaa ja kokeilla miltä tuntuu. Vanhoja arpia ei tosin mikään poista [emoji23]
 
Itse olen hieman hurahtanut luonnonkosmetiikkaan ja alusta asti käyttänyt weledan antistresmarks-öljyä, hyvältä on vaikuttanut, toivottavasti ei jälkiä tulisi, mutta itselle tullut kyllä jo teininä paljon arpia kropan muuttuessa, että en ihmettelisi vaikka tulisi nytkin :/
 
Nuoret odottajat saa helpommin arpia. Mullakin teininä tullu paljon arpia, mutta ekassa raskaudessa tuli vaan vähän kylkiin ja sisäreiteen. Noikin tais tulla vasta synnytyksessä.
 
Arpien ehkäisyyn ostin apteekista Sebamed anti-stretch mark creamin,imeytyy ainakin ihan kivasti ja jättää kivan tuntuiseksi jos ei muuta.
Rasvaaminen vaan tuppaa olemaan musta aika ärsyttävä puuhaa, joten saas nähdä kauan sitä jaksan levitellä. On nytkin jäänyt monta kertaa laittamatta, varsinkin kun ohjeessa lukee 2 kertaa päivässä :wacky:

Mä ostin myös tuota Sebamedin raskausarpivoidetta. Sama vika, pitäisi rasvailla säännöllisemmin. Jotenkin työaamuina tuntuu, ettei ehdi imeytyä. Pitääpä muistaa laittaa, kun käyn suihkussa.

Ja sitä ennen voisin ruveta järjestämään kylpyhuoneen kaappia. Tyhjensin sen, kun tuli remppamies poistamaan viereistä kaappia. Ne voiteet on sitten laatikoissa, jotka kasasin päällekkäin. Päätinkin viime tipassa, että tämä toinen kaappi sai jäädä. Tulikin ehkä jotain puupölyä ruuvien irroituksesta, niin ei oo ainakaan kamppeet pölyssä. Ja tuleepahan pyyhittyä hyllyt välillä, ja jos sais karsittua turhaa roinaa pois.
 
Mulla on ollut nyt testissä useampikin voide, vaikka tuo meikäläisen maha ei juurikaan ole kasvanut. Hyvä se kuitenkin on ollut jo aloittaa tuo rasvailurutiinin ajoissa, niin ei pääse arvet yllättämään. :) Oon yrittänyt pitää ruutiinia yllä, ja tunnollisesti rasvata ainakin mahan kohdalta ja ympäriltä aamuisin ja sit aina suihkun jälkeen perusteellisemmin.

Käytössä on perus Nivean kosteusvoiteen lisäksi se Vaselinen suihkutettava voide, joka sopii hyvin kiireisiin aamuihin jne. Myös Body Shopin Shea body butterin on kokenut hyväksi, kun imeytyy melko tehokkaasti. Mies ei vaan välitä tuon hajusta juurikaan. :grin Myös Ceridalia olen käyttänyt, kun se on melko ns. luontoystävällinen, eikä sisällä pahemmin mitään myrkkyjä. Se sopii myös hyvin herkemmille ihoalueille, on riittoisa, eikä ole hinnalla pilattu! :wink

Testissä oli myös Cocovin kookosöljy, mutta siitä luovuin aika pikaseen, kun se ei meinaa kuivua sitten millään ja jos teet sen virheen, että laitat vaatetta lainkaan päälle liian aikaisin, haisevat kaikki kuteet ihan mädäntyneelle munkkirinkelille. :hungover: Ei jatkoon.

Olen nyt myös ostanut tuota Weledan voidetta ja Bio-Oilia, kun oli kiva alennus Sokoksen alepäivillä, mutten ole vielä saanut aikaiseksi niitä testata. Molemmista olen kuitenkin kuullut paljon hyvää.
 
Weleda kuivuu melko sukkelaa, mut siinä on aika voimakas tuoksu, mies ainakin kyseli viime viikolla kun reissusta tuli, että miten sää haiset jollekkin oudolle :D vaikka käyttänyt öljyä alkuraskaudesta lähtien , vatsa rinnat ja reidet . Taas oli neuvolakäynti ja painoa tullut yli 600g /viikko , kamalaa :/ minkälaisia painon nousuja muilla on viikko tasolla ?
 
Mulla alkoi paino nousta 10 viikon tietämillä ja nyt 26 viikolle mennessä on tullu noin 7kg. Se on kutakuinkin 500g vko. Mut on ihan normaalia et puolenvälin paikkeilla tulee runsaammin. Loppuviikoilla yleensä maltillisemmin.
 
No mulla on hyperemeesi, ja sen seurauksena lähti roimasti painoa alkuraskaudesta. En ole vielä saanut sitä painoa takaisin kiinni, enkä ole lähelläkään.

Oon nyt saanut alentuneesta painosta viimeisen kahden kuukauden sisällä kaksi kiloa takaisin ja, riippuen siitä kuinka pahoinvoiva olen, sahaan sitä 1-2 kilon väliä kokoajan. Kunhan paino ei tästä enää tipu alemmaksi, olen tyytyväinen.

Vatsa on kyllä alkanut pyöristymään mukavasti, niin eiköhän se paino ala tästä noustakin. :)
 
Vk.27. menossa ja vatsa on iso. Sf-mitta ihan yläkäyrillä ja nyt vaan sormet ristissä toivotaan, ettei tyyppi kasva liian innokkaasti.... Painoakin kertynyt jo ihanat 17kg, mistä kyllä iso osa turvotusta. Jalat on varpaita myöten ihan pulllat, vaikka tukisukatkin käytössä.
Rasvaa saa kaataa lähes litroittain vatsanahkaan. Ihan on iho pinkeenä ja tahtoo oikeen syyhyttää kun joutuu vaatteita pitämään. CeraDerm öljy ja XyliDerm geeli on mun lempparit. Molempia yhdessä iltaisin ja aamulla/kiireessä/pika-apuna kutinaan pelkkä XyliDerm. Imeytyy nopeasti ja auttaa kutinaan heti! Välillä sitten ihan omaksi hemmotteluksi ihanan tuoksuista rasvaa. Ihan vaan hyvän tuoksun vuoksi. (Toi CeraDerm on mun mielestä parempi kuin ceridal. Siinä on enemmän jojobaa, eikä jää niin öljyiseksi ihon pinnalle. Myös pieni määrä vettä auttaa imeyttämään öljyn paremmin ihoon.)
 
Takaisin
Top