Kätilöopisto suljetaan

Niin ja siellä on kiva, kun on on amme joka huoneessa. Itse koin sen viimeksi hyvänä avautumisvaiheessa! :)
 
Kuulostaa kyllä aikas unelmalta paikalta synnyttää, jos pitäisi valita. :)
 
Kuulostaa kyllä aikas unelmalta paikalta synnyttää, jos pitäisi valita. :)
Meillä se on annettu vaihtoehdoksi parin muun ohella, mutta edellyttäisi pk-seudun läpi ajamista :D Ruuhka-aikaan ei kovin houkuttava reittivalinta. Ja siellä on Tens-laitteet kaikissa saleissa ja kätilöt on koulutettu lääkkettömään kivunlievitykseen... !
 
Tulee vaan entistä enemmän sellainen fiilis, että voisin mennä sinne jos vaan pystyy autossa istumaan. Haluisin sen ammeen kun se oli esikoisen aikaan niin hyvä. Jorvissa kyllä on amme mut saattaa olla ruuhkaa.
 
Onko tuo tens laite nykyisin saatavilla kaikissa sairaaloissa vai täytyykö se itse lainata? Haluaisin kovasti kokeilla sitä tällä kertaa
 
No juuri tuo kun ei enään asuta pk seudulla, tai tällä hetkellä. Turhan pitkä matka. :/
Esikoinen syntyi Naistenklinikalla ja tykkäsin myös siitä.
 
Mush, mä vuokrasin sen ennakkoon ja käytin kotona alkaen, minunkin olis kannattanut kotona kärvistellä se eka vrk, kun lapsivesien menostakin kesti vielä 19 h. En ole asiantuntija sen paremmin, mutta sen käyttö kannattaa aloittaa kipeiden supistusten alkuvaiheessa jo.
 
Onko tuo tens laite nykyisin saatavilla kaikissa sairaaloissa vai täytyykö se itse lainata? Haluaisin kovasti kokeilla sitä tällä kertaa
Harvoissa sairaaloissa on. Lohja on ainoa missä olen kuullut olevan. Muuten täytyy lainailla. Itsekin haluaisin sitä kokeilla, niin paljon on kehuttu!
 
Onko tuo tens laite nykyisin saatavilla kaikissa sairaaloissa vai täytyykö se itse lainata? Haluaisin kovasti kokeilla sitä tällä kertaa
Harvoissa sairaaloissa on. Lohja on ainoa missä olen kuullut olevan. Muuten täytyy lainailla. Itsekin haluaisin sitä kokeilla, niin paljon on kehuttu!
 
Meillä ainakin päijät-hämeen keskussairaalasta löytyy tuo tens. Oli juuri tullut esikoisen syntymän aikaan marraskuussa 2014, kun kaivoi uutena sen laatikosta ja luki käyttöohjeita miten sitä käytetään :happy:
En tiedä oliko siitä niin suurta apua, vaikea sanoa millaista olisi ollut ilman. Mun mielestä se vaan täristi niin ikävästi koko vatsaa. Esikoinen oli myös sitten kakannut veteen ni kävi mielessä, että säikähtikö se niin voimakasta tärinää.
 
Meillä ei ksks:ssä ollut ainakaan tensiä tarjolla 2015. Nyt katoin et 45 e sais vuokralle tuosta läheltä. Luulen et se vois mulla toimia, mulla supisti nimenomaan esikoisesta selkään. Mut toisaalta, kotona pärjäsin viimeksikin ihan ok ja olisin varmaan pärjännyt pidempäänkin mut vesien menosta 12 h piti mennä näytille ja sinne jäätiin. Ja uskon et haluan kuitenkin jotain puudutetta sitten sairaalaan päästyä.
 
Kiva tietää että tuo tens saattais löytyä Päksistä jos sitä haluaisi kokeilla! :)
Mut vissiin aika alussa sen käyttö täytyis aloittaa, että varmaan riippuu mihin tahtiin sitten etenee..
 
Naistenklinikalla on nykyään tens-laitteet joka huoneessa, kävin siellä just pari viikkoa sitten tutustumassa synnäriin :-)
 
Naistenklinikalla on nykyään tens-laitteet joka huoneessa, kävin siellä just pari viikkoa sitten tutustumassa synnäriin :)
Ai sinnekin saisi mennä tutustumaan? Nettisivujen perusteella oletin, että osastoon tutustuminen tapahtuisi vain niiden nettikuvien välityksellä.
 
Joo ei sinne normaalisti pääsekään, mutta meillä oli monikkoperhevalmennus siellä, niin siinä yhteydessä päästiin tutustumaan :-)
 
Khks:ssa ja taysissakin on tensejä, ei riitä kaikille kyllä. Sitä ei kuulu (eikä saa!) laittaa vatsaan vaan selkään :wideyed: Ei ihme jos tuntui ikävältä.

Se toimii sillä tavalla että "keräilee tehoja" ollessaan koko ajan päällä ja kun tehoa nostaa sitä mukaa kun kivut lisääntyy. Kannattaa laittaa heti pienelle kun on mitään viitettä et synnytys olis käynnissä ja alkaa nostella, silloin auttaa hyvin. Synnärille taas kun yleensä ohjataan siinä vaiheessa kun "ei kestä enää kotona" niin se on auttamatta liian myöhäistä tensille, se ei tavallaan ehdi nostella vaikutusta ja saada kiinni kivun vaihetta. Samoin jos vaikka menee ammeeseen ja ottaa siks aikaa tensin pois (kun sähkö ja vesi sopii vähän huonosti yhteen) niin voi olla ettei siitä oo iloa enää hirveesti tauon jälkeen kun tens aloittaa alusta mutta synnytys porhaltaa eteenpäin.

Mä ostin itselle oman kun suunnittelin enemmän kuin yhtä lasta ja kaksi kertaa tuli jo halvemmaks (ja helpommaks) ku vuokraus :D Kaveritkin lainanneet sitä sitten. Ite tykkään hurjasti, tokassa synnytyksessä en tarvinu muuta kivunlievitystä kun se auttoi niin hyvin.
 
Ilmankos on voinu tuntua vähän omituiselta. Mulla oli ne lätkät selässä ja alavatsalla ja tehot täysillä :eek: Eli ihan hyvin on voinu vauva säikähtää masussa sitä, kun alavatsalla oli ja tuntui jopa ilkeältä :sad001
 
Ei kukaan muuten sattunut olemaan yksi kättärin viimeisimmistä synnyttäjistä? Olis kiva tietää mimmonen tunnelma siellä oli.
 
Minä synnytin kättärillä, tosin jo 14.10. mutta oli siellä jo tuolloin havaittavissa sulkemisen merkkejä. Jotkut tavarat oli loppu tai tosi kortilla ja lisää ei saanut tilata. Tyhjiä käytäviä, tyhjiä osastoja ja kokonaan pimeitä kerroksia. Synnyttäjiä kuitenkin riitti, oli kaikki salit ja osasto koko ajan täynnä, ainakin hlökunnan puheista päätellen.
Jotenkin teki pahaa, kun kätilö sanoi, että niitä Suomi100v villasukkia saa ottaa niin paljon kun haluaa, koska niitä oli heillä tuolloin vielä jäljellä kolme jätesäkillistä ja kaikki ylijääneet menee tuhottavaksi/roskiin, koska mitään tekstiilejä ei homesairaalasta viedä pois. Myös ne hienot britaxin ja emmaljungan vaunut menee roskiin, ihan kaikki. Tulisi ilmeisesti kalliimmaksi puhdistuttaa tekstiilit kuin hommata uudet...
 
^ No höh, luulisi että vapaaehtoisia löytyisi jotka pesis sukat homeitiöiden varalta ja sukat pääsis jakoon. Tai siis ois päässeet, ei kai joku fb-julkaisu nyt ois aikaa tai rahaa maksanut, tosi ikävä juttu. Näinköhän ees kaikille tämän vuoden puolella synnyttäville sukkia ees riittää.
 
Takaisin
Top