Kaksosodottajat

27+4 kontrolli tänään. Pikkuiset kasvanut hyvin, vaikka kokoeroa oli tullut hiukan: A 900g ja B 1100g. Kaikki näytti kuitenkin normaalilta ja liikkeet jälleen ++/++ :)
Kohdunsuu pysynyt samana vaikka lääkäri pelästytti ensin mittaamalla jotenkin vinossa vaan 2,7cm mut toisella kerralla sit sai saman 3,5cm kun tähänastikin.

Sain kinuttua 2 vk saikkua kun pitkät istumisjaksot tekee selän kipeäksi, autolla ajo on tuskaa ja muutenkin multa loppuu sisätyöt enkä ulkohommiin enää kykene. Seuraava seuranta parin viikon päästä niin katsotaan jatkoa sit uudestaan.
 
Ihanaa Räsynukke että pikkuisilla on kaikki hyvin ja hyvä että pyysit saikkua jos alkaa tuntua siltä! Tsemppiä :-)
 
Tänne ei kuulu oikeastaan mitään uutta. Nyt on menossa 29+2, olo on hankala ja raskas, kävely sattuu, turvotus on valtavaa, mutta pää ei anna periksi ja olen töissä vielä. Aion ottaa saikun puheeksi kolmen viikon päästä, kun mulla on seuraava ultra. Luulen, että siinä kohtaa alkaa mun lepovaihe.
 
Ootsä hellu sitkeä sissi!

Mäkin voisin periaatteessa sisulla jatkaa jos olis sisätöitä vielä tekemättä mut tarvisin sähköpöydän kun istuminen paikallaan on vaikeaa. Ehkä parempi näin ja ajattelin hoitaa työasioita kuitenkin sähköpostin ja puhelimen välityksellä ja tehdä jotain pientä etänä kun jaksan.

Mitäs muille kuuluu?
 
Mä oon nyt lomalla ja maanantaina meen lääkärille pyytämään saikkua, ei vaan pysty enää töihin menemään kun nytkin istun vaan autossa ja supistelee koko ajan... Olo on nyt ollut kaikin tavoin tosi raskas, turvotusta, kävely ei suju kun heti alkaa pistämään kyljestä ja jos onnistuu hiukan liikkumaan niin sit supistelee koko illan niin kuin eilen..
Vauvoilla ja kohdunkaulalla kaikki kuitenkin hyvin ja se on pääasia :Heartred
 
Meillä oli tänään kontrolli, siellä tarkistettiin kohdunkaulantilanne ja napanuorien virtauksia. Kaikki oli ok.

Muuten olo on tosi vaihteleva. Lähes kaikki närästää vain mansikoita ja suklaata pystyy syömään ilman että tarvitsee ottaa närästyslääkettäMuutamana iltana on toinen vauvoista painanut todella ikävästi kylkiluihin. Onneksi vain kerran yössä joutuu ravaamaan vessassa. Turvotukset ovat nyt helpottaneet kun ilma viileni.

Supistuksia tulee heti kun liikkuu jollei ole kunnon tukivyö päällä. Mulla on NordiCare semmoinen superleveä ja tukeva tukivyö. Perustukivöistä ei ole enään ollut apua.

Maananataina menen kokeilemaan töissä oloa. Tavallaan se on kevyempää kuin kotona olo. Kotona kun riittää kokoajan touhua, isompien lasten sitä järjestäessä. Heillä alkavat onneksi ensiviikolla kerhot. Haluaisin olla vielä töissä, mutta jos ei tunnu mukavalta niin sitten pitää miettiä uusiksi.
 
Täällä alkoi eilen täyslepo. Kotona saan onneksi olla, mutta edes kaupassa ei saa käydä. Kohdunkaula pehmentynyt ja 1.5cm. Viikot nyt 32+2, joten suht turvallisilla vesillä ollaan kuitenkin. Rv34 olis tavoitteena. Supisteluja on usein, mutta kipeitä ollut vain parikolme.olo on kyllä tukala ja hyvät asennot vähäiset, mutta eipä tuo ihmekään oo kun on kaksi 2kiloista poitsua mahassa [emoji28]
 
Täälläkin kaikenlaista vaivaa itsellä.. vauvat voi onneksi hyvin. Yöt on tuskaa, kun ei voi nukkua missään asennossa, ranteet ja kädet turvonneet ja kipeät :sad001 pienikin kävely hengästyttää ja väsyttää.. kunpa aika menis nopeaa ja saisi vauvat syliin :Heartred olo on aikalailla sama kun odotin yhtä vauvaa viimeisillä viikoilla.
 
Täällä alkaa huomenna 30+0 ja olo on myöskin kamala. Jalat ja sormet on aamusta iltaan aivan turvoksissa ja kipeät. Yöllä ei löydy hyvää asentoa. Saatan herätä pariksi tunniksi ihan tuosta noin vaan. Maha toimii jotenkin oudosti: välillä tuntuu että olisi vatsatauti ja välillä joudun muuten vaan käymään usein isommallakin hädällä. Outoa. Kävely sattuu, mutta sängystä nouseminen se vasta älytön operaatio onkin. Huomenna selviää aloitanko sairasloman. Oikeastaan houkuttaisi jo.
 
Olen nyt ollut kahtena päivänä töissä. Tein lyhennetyt työpäivät, kun tuntui iltapäivällä että nyt pitää päästä lepäämään. Sitten vain tylysti huikkasin pomolle et lähden nyt nähdään huomenna.

Viime yö oli tähän astisista pahin. Lantiota ei saanut millään sellaiseen asentoon ettei olisi sattunut ja lisäksi toinen pikkuisista on alkanut nyt monottaa kylkiluihin niin että näkyy ja tekee todella häijyä.

Vatsa on samankokoinen kuin ykkösraskauden viimeisillä viikoilla. Tuntuu olevan kokoajan tiellä, eilen en päässyt parkkipaikalla autoon kun toinen auto oli ajanut viereiseen ruutuun. Sitten piti kiivetä repsikan puolelta sisään että pääsin ajamaan pois. Olen ominut meidän automaattivaihteisen auton kun en tahdo saada manuaalivaihteisessa enään vatsaa kunnolla ratin ja penkin väliin. Mulla on liian lyhyet jalat
 
Täällä alkoi sairasloma ja eilisen jälkeen myös murehtiminen. Eli neuvola lähetti mut naikkarille, koska epäili raskausmyrkytystä. Sitä ei onneksi löytynyt, mutta A- vauva on tipahtunut omalta kasvukäyrältään eli kasvanut vain 200 grammaa siinä ajassa, kun B- vauva on kasvanut 460 grammaa. Eilen 30+0 koot siis 1400 g ja 1660 g. Onko teillä muodostunut yhtäkkiä tällaisia kokoeroja vauvoille? Mistä se voi johtua? Pitääkö olla huolissaan?
 
^ meiän pienillä vähän sama eli 24+ viikoilla oli saman kokoiset ja 27+ oli aa pudonnut liki 200g been vauhdista, mut lääkäri ei huolestunut muutakun laittoi kontrollin kahden viikon päähän normaalin 3-4 viikon sijasta. Aa oli meillä hiukan pienempi alussa rakenneultraan asti joten voi olla että sillä olikin vaan kasvupyrähdys ja nyt tasoittunut kasvu.

Muakin vähän huolettaa mut kun virtauksissa ei näkynyt häikkää ja ensi viikolla taas pääsee taas katsomaan pieniä niin ehkä se siitä.

Sontsille tsemppiä lepäilyyn!

Muidenkin oireet kuulostaa tutulta. Ähinää ja puhinaa noustessa, selkä ja vatsan yläosa kipeytyy istuessa/kävellessä/maatessa ja supistelee kivuttomasti mutta ärsyttävästi heti puuhaillessa ja sitä en malta lopettaa ennenkö käsketään kokonaan vuodelepoon. Sit vähän väliä ihmiset kommentoi kuinka pieni mun maha on eikä ota ollenkaan huomioon et sen pitäisi kasvaa vielä ainakin pari kuukautta.
 
Mulla ei vauvojen välillä ole kokoeroa juurikaan, mutta mä oon ollut huolissani molempien kasvusta kun ovat niin pikkuisia kirppuja :Heartred Molemmat oli rv 22+4 keskikäyrällä, rv 24+4 Keski ja alakäyrän välissä ja viimeksi 26+4 alakäyrällä (A 841g ja B 833g)... Yritin kysyä tätä lääkäriltä mut sanoi vaan et kun molemmat kasvaa samassa suhteessa niin ei huolta mut kyllä toikin jo kuulostaa aika isolta notkahdukselta mun mielestä... Ja nyt tänään täynnä 28+0 joten nyt vasta heidän pitäisikin alkaa pikkuhiljaa jätättämään käyrällä yksösiin verrattuna... Täytyy maanantaina kysyä taas uudelleen tästä kontrollissa kun se itseä vaivaa!

Mulla vointi romahtanut taas viikon aikana kun supistukset pahenivat loppuviikosta ja jouduin vkl käymään päivystyksessäkin näytillä. Kaikki onneksi hyvin :Heartred mutta rauhakseen pitää ottaa ettei provosoi suppareita.
 
Mulla oli tänään 26+4 äippäpolilla peruskontrolli. Vauvat kasvavat hyvin A=976g ja B=891g. Kohdunsuu ei ollut lyhentynyt lisää, jee!

Huomenna pitää vielä käydä labrassa, vaikuttaa siltä että joudun rautatankkaukseen jo nyt. Muissa raskauksissa se on ollut vasta lähempänä laskettua-aikaa.

Saikkua olisi kirjoittanut, mutta haluaisin vielä yrittää olla muutaman viikon töissä. Joten sovittiin että jos alkaa tuntua raskaalta töissä niin kirjoittaa sitten, muuten katsotaan kahden viikon päästä taas kohdunsuun tilanne.

Mintenkäs teillä pidemmällä olevilla menee?
 
Mä olen tosiaan nyt viidettä päivää osastolla, tällä hetkellä naikkarilla ja täältä tuskin enää pois pääsen. Viikkoja nyt 32+0. Kortisonit annettu.
Raskausmyrkytys ilmeisesti päällä.

Suosittelen teille muille hoitamaan kaikki pakolliset hommat ajoissa kuntoon, ettei käy kuten mulle nyt. Ja nauttikaa jos saatte olla kotona, tämä ei mitään herkkua ole :/
 
Hei! Viime ultrassa viikko sitten molemmat pojat hieman alle kilon :) kasvaneet siis hyvin! Kohdunkaula 5cm ja kiinni. Kömpelö olo ja yöt tuskaisia :/ nyt rv 27+1.
 
Mä olen tosiaan nyt viidettä päivää osastolla, tällä hetkellä naikkarilla ja täältä tuskin enää pois pääsen. Viikkoja nyt 32+0. Kortisonit annettu.
Raskausmyrkytys ilmeisesti päällä.

Suosittelen teille muille hoitamaan kaikki pakolliset hommat ajoissa kuntoon, ettei käy kuten mulle nyt. Ja nauttikaa jos saatte olla kotona, tämä ei mitään herkkua ole :/

Tsemppiä! Ollaan yrittänyt hommailla kaikki valmiiksi jos joutuu osastolle tms.. onko ollut puhetta käynnistyksestä? Kortisonista päätellen yrittävät estää synnytyksen alkamisen?
 
Jos tilanne pahenee, niin sitten käynnistävät. Se voi olla huomenna tai kuukauden päästä. Mutta ilmeisesti eivät päästä yli 36 viikon. Kortisonit annettiin varmuuden vuoksi keuhkoja kypsyttämään.
 
Hellu:Heartred paljon voimia sinulle. Toivotaan että pikkuiset saavat vielä rauhassa kasvaa pitkään.

Itsellä viimeksi ykkösraskaudessa meinasi poika tulla rv 31+ sain silloin kanssa kortisonit ja supistusten estolääkitystä. Pari päivää makasin synnytyssalissa kunnes saatiin pysähtymään. Loppuajan sain käskyn ottaa rauhallisesti ja levätä, mutta sain kuitenkin olla kotona. Päästiin lopulta rv 36+0 kun päätti että nyt hän tulee.

Älä ole huolissasi että et ehtinyt tehdä kaikkea mitä olisit halunnut. Voin kokemuksesta kertoa että meillä ei ole koskaan ollut mitään valmiina vauvaa varten ja ihan hyvin ollaan ehditty. Nytkään en jaksa stressata etukäteen. Olen tehnyt alustavaa listaa mitä sitten tarvitaan, mutta kaikki on hankkimatta Jotenki tämä tapa sopii minulle, vaikka normaalisti haluan tehdä kaiken valmiiksi ennakkoon ja suunnitella kaiken etukäteen. Olen vain oppinut sen raskauksista että kaikki ei mene niin kuin haluaisin tai olen sen suunnitellut/kuvitellut menevän. Joten otan jokaisen päivän vastaan sellaisena kuin se tulee.
 
Takaisin
Top