Kaksosodottajat

Annn: Mitä lähemmäs synnytystä mennään, on mullakin alkanut itse synnytys ja tuleva vauva-arki jo mietityttämään. En edelleenkään osaa pelätä kumpaakaan, jotenkin mulla on edelleen tosi luottavainen olo ja enemmänkin odotan molempia innolla ja mielenkiinnolla. Mutta on joitain asioita, jotka hieman mietityttää, kuten se jos synnytyksessä tulee joku ongelma tai jos vauvat syntyvät kovinkin ennenaikaisesti. Miten jaksan yksin vauva-arjen? Saanko kaupungilta apua? Riittääkö rahat?
 
Hellu: ymmärrän hyvin huolesi, kahden pienen kanssa yksin ei ole mitään helppoa. Toivottavasti sinulla on hyvä tukiverkosto lähelläsi. Meillä isommilla 1v 3kk ikäeroa ja silti välillä olin helisemässä kun mies oli työmatkoilla lasten ollessa pieniä.

Nykyään on jo paljon helpompaa, kun viihtyvät yhdessä ja osaavat leikkiä nätisti kaksistaan pitkiäkin aikoja.

Meillä kaupunki on jo luvannut lastenhoitoapua. Ollaan jo koe mielessä käytetty kun on ollut ultrakäyntejä. Meillä on ollut nyt todella ihana apuri, mutta jossain vaiheessa tulee vaihtumaan. Nykyisellä apurilla laskettuaika joulukuussa.

MLL:n kautta saa myös edullisesti asiansa osaavia apukäsiä.
 
Muistutuksena että fb-ryhmien mainostaminen on kiellettyä. Muokkailin joitakin viestejä kesäkuulta tästä syystä. Lisätietoa mm. täällä.
 
Onkohan tää joku tuplaodottajien juttu, mutta oksensin tänään piiiiitkästä aikaa :eek: Nyt menossa rv 26+6. Kaikkea sitä :D Nyt 4 D- ultraan kuvaamaan tyttöjä :Heartred
 
Minullakin nykyään hankala pestä hampaita, ettei yökkäytä tai lennä pala :D muuten ei okseta. Nukkuminen on hankalaa, tuntuu ettei saa happea ja sormet puutuu :sad001 ihanaa ultraa hellu :)
 
Mullakin oksu lensi nimenomaan aamulla hammaspesulla. Muuten ei oksetus vaivaa.

Kävin siellä 4D-ultrassa. Jos totta puhutaan, en odottanut mitään maata mullistavaa kokemusta, koska kaksosia on niin hankala ultrata ja nämä kaiken lisäksi liikkuu niin vietävästi. Niinhän siinä kävi, että menen torstaina uudestaan, koska hyviä kuvia ei saatu. A- neiti imeskeli napanuoraa antaumuksella ja lopulta käänsi pään kokonaan istukkaan ja B- neiti oli muuten vaan vaikea kuvattava. Mutta sen verran nähtiin, että ilmeisimmin neideillä on mun suora nenä ja kunnon pusuhuulet. Molemmat olivat ylittäneet kilon rajapyykin ja kokoeroa oli 20 grammaa. Oli kyllä jotenkin outoa nähdä vauvojen piirteitä. Hyvin samalta he näyttivät. Huimaa!
 
Oikun ihania uutisia Hellu!

Meillä on torstaina kanssa ultra ja jännityksellä odotan onko kaikki hyvin. Nyt ollut todella paljon paineentunnetta varsinkin iltaisin. Olen yrittänyt levätä mahdollisimman paljon pitkin päivää.
Nyt istuskelen tyynyn päällä puistonpenkillä kun isommat viilettävät leikeissään. Ei kestä istua ilman tekee niin häijyä alapäässä☹️

Toivottavasti paikat vaan ovat pysyneet kiinni.
 
Kiitosta vaan :Heartred A:n. 2700g 45cm ja B: n.3000g 49cm. Hyvän kokoiset :Heartblue:Heartblue


Synnytys sujui hyvin ja nopsaan. Kalvojen puhkaisusta 1h28min kaikkineen kesti. Mitään kipulääkkeitä tms. en ehtinyt saamaan, että tosi luomulla mentiin :love2 ei tikkejä, repeämiä tms. ole, oikeastaan ei minkään sortin kipua tai arkuutta edes. Olo on kuin ei ois ees synnyttänyt :laughing021 Mutta nyt on kaksi ihanaa poikaa ja uudet haasteet edessä :love017
 
Takaisin
Top