Himot ja ällötykset

Monenmoisia on ollu himot kyllä, ja vaihtelevaisia: kerran kun jotain syö, niin harvemmin toista kertaa tekee mieli. Kirsikkatomaatit ja tomaattikeitto oli pidempiaikaisia mielitekoja, samoin kirsikat. Nyt alkanu tehdä mieli kunnon pihviä (tietty mediumina, nyyh!), vaikka liha on pitkään lähinnä ällöttänyt. Ja viimeisin himo on tullu uusiin pottuihin, niitä onneks tänään saa :p Ja niin vielä Granny Smith -omenat! Oon lievästi ompuille allerginen, mutta nyt ei oo aiheuttaneet onneks oireita.
 
Mulla on kans mielitekona perunat. Etenkin uudet perunat voilla... voi nam!

Kyllä mies vähän ihmetteli kun mä aloin yks ilta klo 23 keittämään muutamaa perunaa kun oli ihan pakko niitä sillon just heti paikalla saada. :D
 
Monenmoisia on ollu himot kyllä, ja vaihtelevaisia: kerran kun jotain syö, niin harvemmin toista kertaa tekee mieli. Kirsikkatomaatit ja tomaattikeitto oli pidempiaikaisia mielitekoja, samoin kirsikat. Nyt alkanu tehdä mieli kunnon pihviä (tietty mediumina, nyyh!), vaikka liha on pitkään lähinnä ällöttänyt. Ja viimeisin himo on tullu uusiin pottuihin, niitä onneks tänään saa :p Ja niin vielä Granny Smith -omenat! Oon lievästi ompuille allerginen, mutta nyt ei oo aiheuttaneet onneks oireita.

Mä oon kanssa omenalle allerginen mut nuo gnynny smithit ei oo aiheuttanu mitään oireita, niitä jo monta vuotta popsinu :)
 
Himona suklaa. Ihan sama missä muodossa, mut siis makeaa tekee mieli kokoajan.. oon koittanut rajoittaa ja syödä mansikoita ja jotain terveellisempää tai juoda teetä, mutta makeaa tekee mieli.
 
Himona suklaa. Ihan sama missä muodossa, mut siis makeaa tekee mieli kokoajan.. oon koittanut rajoittaa ja syödä mansikoita ja jotain terveellisempää tai juoda teetä, mutta makeaa tekee mieli.

Mulla sama, herkkuja tekee koko ajan mieli :eek: voisin syödä esim. jäätelöä loputtomiin
 
Mun alko tekee tänään niin paljon mieli mutakakkua, et oli aivan pakko leipoa yks:) vitsi, jos sitä tuoksua vois pullottaa, ni olisin ikionnellinen:) noh, tulipahan syy taas kutsua ihmisiä kahville, ettei tartte vetää koko kakkua itekseen:)
 
Mua ällöttää yli kaiken nykyään margariinin haju. Mies paistaa kaiken Florassa ja hyi että mikä haju siinä pannulla lämpiävässä margariinissa on. :oops:
 
Miten teillä lihojen kanssa? Mulla ei edelleenkään tee mitään leikkeleitä mieli ja kanan ajatteleminen ällöttää vaikka toisaalta jos saan sitä kypsänä lautaselle niin pystyn kyllä syömään.. :eek:
 
Miten teillä lihojen kanssa? Mulla ei edelleenkään tee mitään leikkeleitä mieli ja kanan ajatteleminen ällöttää vaikka toisaalta jos saan sitä kypsänä lautaselle niin pystyn kyllä syömään.. :eek:

Mulla tää oli alkuraskaudessa tosi voimakasta ja ruoanlaitto oli yhtä tuskaa ku kaikki lihat kuvotti.

Edelleen jauhelihan paistaminen on pahin, se haju vaan tökkii. Pystyn kuitenkin syömään.
Kana ei niin pahasti töki enää eli kanaa on syöty sit vähä reippaammin:grin
Tonnikalaan en oo pystyny koskemaan koko raskausaikana:yuck:
 
Mulla kans jauheliha edelleen tökkii, varsinkin se paistovaiheen haju. Muuten lihat jo menee ihan ok..
 
Miten teillä lihojen kanssa? Mulla ei edelleenkään tee mitään leikkeleitä mieli ja kanan ajatteleminen ällöttää vaikka toisaalta jos saan sitä kypsänä lautaselle niin pystyn kyllä syömään.. :eek:

Mä ostin viime viikolla ekaa kertaa leikkeleitä ja niitä pystyy syömää jo. Mua ällöttää kana. Se paketin haju on ihan karsee. Jauheliha haisee paistaessa mut pystyn kyllä syömää. :)
 
Itelläni taas vesimeloni ajatuksenakin aiheuttaa kakomista. Pahimpaan pahoinvointiaikaan olin heittämässä vesimelonia pois ja se jäi kuistiin odottamaan. Oli ehtinyt siellä pehmentyä ja alkanut haisemaan. Eiköhän se punanen sotku levinny pitkin lattioita ja haju oli niin kuvottava siivotessa, että sen jälkeen en ole pystynyt sitä enää syömään.
 
Joo mäkin oon just vesimelonia, tuoreita mansikoita ja muuta tällaista. Nammmm :)
Mutta leikkeleitä en syö ees ei-raskaana, hyhhyh. Siis jos on jotain erityshyvää tiskistä, savustettu tms ja lihan pitää olla nautaa, muuten ei tuu kauppoja :D.
Mutta tosiaan me ei syödä paljoo lihaa muutenkaan. Niin en sit oo ottanut ongelmaksi vaikka en aina lähes pariin viikkoon söisikään. Menee kyllä yleensä pieniä määriä ja kalaa kyllä
 
Ei kyllä oikeestaan öklötä yhtään mikään enää tässä kohtaa. Aluks just esim. pannulla lihan käryttäminen oli ihan nou nou! Tuntuu että niistä ajoista on jo ikuisuus...onneks :)
 
Makeenhimo on nyt ollu poissa muutaman päivän ku sai anoppilassa mättää marjoja suuhun koura kaupalla :)
 
Tuoreet marjat on mullakin herkkuhimona! Piti hakea tilalta vielä 5kg lisää ihan vaan että saa syödä :) ja äidin luota ollaan poimittu vadelmia suoraan suuhun ja pakkaseen :) mustikat odottaa vielä metsässä, selkä kun ei kestä poimimista käsin ja poimurilla tulee nii hirveesti roskaa.
 
Ei tee yhtään mieli kokata. Mitään lämmintä. Valmiina kyllä maistuu... Ja tuoreet marjat on ihan suosikkeja, sekä Jyväinen-ruispalat juustolla ja suolakurkulla. Normaalisti en paljon leipää syö. Siskonmakkarakeittoa on tehnyt mieli koko raskauden ja viimeisin himon kohde on kinuskileivos, jota ei oo kyllä missään näkynyt :D
 
Takaisin
Top