Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Moi, minäkin voisin osallistua. Meillä on aina ollut ajatuksena kolme lasta. Vanhempi on 5-vuotias erityistapaus ja kakkonen on kohta 1,5-vuotias. Alun perin ajattelin että kolmas lapsi tulkoon iltatähtenä joskus vuosien päästä, me kun ollaan nuoria vielä ja tekisi mieli keskittyä välillä vaikka uraluomiseen. Toisaalta haluan nyt "hyödyntää" tilaisuuden tehdä lapset nuorena ikään kuin pois alta, jolloin riskit on pienemmät ja virtaa ehkä enemmän, muutenkin työjärjestelyjen kannalta olisi nyt otollinen hetki. Mutta paljon kysymysmerkkejäkin kolmoseen liittyy, kuten rahan ja kodin neliöiden riittävyys, omista voimista ja käsiparien riittävyydestä puhumattakaan! Kahden ekan kanssa ei samanlaista huolta ollut, mutta nyt mietityttää selvästi enemmän. Anteeksi, en nyt jaksa kovin pedantisti selata viestihistoriaanne vaan kysyn, oliko teille kolmannen lapsen tulo itsestään selvä päätös vai painiiko joku samanlaisten mietteiden kanssa?

Amalfi, mulla ei ole kyllä omaa kokemusta sektioista, mutta yksi ystäväni on kyllä saanut onnistuneesti kolme lasta sektiolla. Eiköhän käsittääkseni kolmanteenkin raskauteen ole ihan hyvät edellytykset ainakin, jos sektiot on olleet suunniteltuja, sujuneet hyvin ja saaneet parantua kunnolla raskauksien välillä. Miten sun aiemmat sektiot on menneet ja kauanko niistä on aikaa?

Minä olin ajatellut, että "kaksi lasta". Kun ne kaksi tulivatkin kerralla, halusin kokea kaksi raskautta ja synnytystä eli oli vähän pakkorako myös vähintään kolmeen lapseen.. :D Kolmas syntyy melkeinpä hetkenä minä hyvänsä. :)

Amalfi, mulla ei ole kyllä omaa kokemusta sektioista, mutta yksi ystäväni on kyllä saanut onnistuneesti kolme lasta sektiolla. Eiköhän käsittääkseni kolmanteenkin raskauteen ole ihan hyvät edellytykset ainakin, jos sektiot on olleet suunniteltuja, sujuneet hyvin ja saaneet parantua kunnolla raskauksien välillä. Miten sun aiemmat sektiot on menneet ja kauanko niistä on aikaa?
Mulla on sektiosta n.vuosi ja molemmat olleet suunniteltuja ja ilman komplikaatioita. Meinaan soittaa ajan lääkärille ensviikolla, jotta tsekkaa kohdun limakalvon paksuuden ja kunnon.

Meillä olisi vielä toiveissa kolmas lapsi. Jopa muksut kyselee koska he saa siskon meillä siis kaksi poikaa ennestään. Tyttö toive saattoi toki johtua siitä, että vain veljet voi ärsyttää :)

Tänään kp1. Päätin lopettaa kahvin juonnin, joten nyt myös ensimmäinen kahviton päivä. Toivon saavani kahvittomuudella tasapainon stressin hallintaan ja enemmän energiaa parantamalla syömisiäni. :)

Ai vastasitkin tänne ton kahvijutun :)

Jos energiaa halajat niin mun vinkki on yksinkertainen: tuplaa/triplaa sun kasvikset (porkkana, parsakaali, kukkakaali pavut) ja vedä nollaan vehnät :) :)

Mun on tosi vaikea jättää kahvinjuontia mutta vähentää yritän. Työnkuvaan kuuluu ihmisten kotona vierailua, ja kahvista on usein vaikea kieltäytyä tuntematta olevansa epäkohtelias tai vaivaksi. Teestä tulee puolestaan vatsa kipeäksi. :(

Omaa tilannetta: Tulin jutelleeksi omien vanhempien kanssa siitä, että haaveillaan kolmannesta lapsesta mutta moni asia hermostuttaa. Siitä tulikin sitten hirmuinen vuodatus! En tajunnutkaan, että jänniton näin paljon omien vanhempien mielipidettä ja ettei heistä kolmas lapsi olisi ehkä nyt viisasta. Mutta he suhtautuivatkin ihan rohkaisevasti! Tietysti me ratkaistaan itse oman perheen asiat, mutta sukulaisten tuki oli mulle tärkeä juttu ihan käytännön syistäkin. Nyt voi haaveilla suuremmasta perheestä hyvällä mielellä, menossa kp7. ;)

Mun on tosi vaikea jättää kahvinjuontia mutta vähentää yritän. Työnkuvaan kuuluu ihmisten kotona vierailua, ja kahvista on usein vaikea kieltäytyä tuntematta olevansa epäkohtelias tai vaivaksi. Teestä tulee puolestaan vatsa kipeäksi. :(

Omaa tilannetta: Tulin jutelleeksi omien vanhempien kanssa siitä, että haaveillaan kolmannesta lapsesta mutta moni asia hermostuttaa. Siitä tulikin sitten hirmuinen vuodatus! En tajunnutkaan, että jänniton näin paljon omien vanhempien mielipidettä ja ettei heistä kolmas lapsi olisi ehkä nyt viisasta. Mutta he suhtautuivatkin ihan rohkaisevasti! Tietysti me ratkaistaan itse oman perheen asiat, mutta sukulaisten tuki oli mulle tärkeä juttu ihan käytännön syistäkin. Nyt voi haaveilla suuremmasta perheestä hyvällä mielellä, menossa kp7. ;)

Tiedän mitä tarkoitat! Sillä on suuri merkitys!

Tänään aloitettu greipin syönti. Koen, että greippi aikaansaa selvemmät ovistuntemukset ja siis jollain tavalla koen voivani paremmin kun syön greipin päivässä.

Marabella, tuo perheen mielipide on kyllä kun kivi olisi vierähtänyt sydämeltä. Ihana juttu, että suhtautuminen oli positiivinen! :)

Clomit napsittu ja seuraavaksi alkaa oviksen metsästys. Tosin ainakin viikko ennen kuin tulee hymynaama testiin jos edes oviksen bongaan. Onneksi työt ja pojat pitää kiireisenä, ettei ehdi liikaa pohtia missä on vika.

Tää on tosi puuduttavaa! Ite oon jo luopunu kaikesta toivosta... kp45/30 ja mikroskoopin mukaan estrogeenit on romahtanu. Eiköhän ne menkatkin sieltä tule. Mulla oli siis ilmeisesti kysta munasarjassa joka on vedättäny mua nyt komeesti 5viikkoa :( :( :(

Mutta... ehkä se kolmonen meillekin vielä tulee. Kesä on mukavaa aikaa syntyä :)

Meillä alkaa yritys aikaisintaan marraskuussa. Enkä mä malttaisi odottaa. Eka tärppäs 3 kierrosta ja toinen neljännestä. Noh, toivottavasti ikä tms ei ole vaikuttanut hedelmällisyyteen ja toivottavasti kohdun limakalvo on ok. Lääkärille varaan ajan tällä viikolla. :)

Moikka kaikille :) Ajattelin nyt kuumeissani tänne rohkaistua. Meidän kohdalla piti olla kaksi lasta ja sillä hyvä, kunnes.. Kolmannen kuumeilua on ollut ajoittain siitä lähtien, kun kuopus täytti vuoden. Nyt kuitenkin keväällä ja kesällä olen tajunnut, että se kolmas meiltä vielä puuttuu :) Mies oli aluksi täysin ajatusta vastaan, mutta onkin nyt lämmennyt ajatukselle. Se on nyt enää hänestä kiinni, miten ehkäisyasian kanssa tässä ja tulevissa kierrossa etenemme. Tänään meneillään kp 5/28.
Lapset - 13 & - 14.

Moikka! Täällä kuumeillaan kolmannesta. Minun kolmas ja miehelle olisi ensimmäinen. Pari viikkoa tässä oireina ollut:
- Etovaa oloa ajoittain
- alavatsa/selkä kipuja/juilintaa/pistelyä/nipistelyä, välillä kovempaa ja välillä lievempää. Munasarjoissa.
- Mielialan rajut vaihtelut
- Ummetus
- Haju ja makuaistien herkistyminen
- Rintojen arkuutta
-Järjetön turvotus
-Joitakin mielitekoja
Lista vaan jatkuu.. Menkat pitäisi alkaa 3.päivän päästä. Tänään kp25/27, yk1 ja vahva tuntemus että raskaana. Tein herkän testin tänään 2h pidätyksellä, en siis aamuvirtsasta ja tulos NEG. Huomenna aamulla testaan uudestaan ja oikeastaan niin kauan kunnes menkat alkaa, jos alkaa. Tsemppiä muillekin! :)

Muokattu viimeksi:
Takaisin