Elokuun höpinät

  • Ketjun aloittaja Anselmiini
  • Aloituspäivämäärä
A

Anselmiini

Vieras
Tässä ainakin semmonen ketju johon jokainen voi kirjoitella kuulumisia yms jos tuntuu, että muut ketjut vähän hiljentyneet ja on hankala saada 30 viestiä täyteen :)
 
Hankalalta kyllä tuntuu saada 30 viestiä täyteen kun tulin niin myöhään juttuun mukaan, kaikki taitaa olla jo salaisella puolella. :D

Onko täällä kukaan käynyt sokerirasituksessa? Mulla olisi edessä ensi maanantaina, kun ekassa raskaudessa oli radi. Se litku on vaan niin pahaa, yök :D
 
Mä olin tänään sokerirasituksessa. Litku oli aika kurjaa ja koska sitä oli vähemmän, niin se oli toki tuhdimpaa :rolleyes:
 
Mulla rasitus vaasta joskus syyskuun puolella ? Varmaksi en osaa sanoa, selvinnee tuonnempana kun neuvolaan menen loppu kuusta :grin vähän kyllä jänskää tuo sokerirasitus...

30 viestin raja tuntuu hurjalta, noo pikku hiljaa...:p
 
Mulla kuun lopulla sokerirasitus. Hirvittää aivan kamalasti ajatuskin siitä kun tällä hetkellä aamusta selvitään juurikin ruualla. Ei muuta ku sinne oksentelee sitten...:finger002
 
Toivottavasti helpottaa sitä ennen toukanäiti, sen joutuu sit uusimaan jos oksentaa kesken kaiken... :/
 
Mä tulin mukaan viime keskiviikkona ja oon saanut jo sen 30 rikki eli kyllä se menee kun käy noita aloituksia läpi ja kirjottelee mihin on jotain kirjoteltavaa :)
Oon ollut jo esikoisesta mukana täällä, mutta jostain syystä mun sisäänkirjautuminen ei onnistunut ja palauttaessa salasanan olinkin uusi käyttäjä. Onneksi yp löysi tietoni ja pääsenkin heti jo salaiselle puolelle ettei tartte sitä kuukautta odotella! :)
 
Toivottavasti helpottaa sitä ennen toukanäiti, sen joutuu sit uusimaan jos oksentaa kesken kaiken... :/

Eikä!! No enhän mä siitä oksentamatta tule selviämään :laughing025
Ellei nyt ihmeitä tapahdu tässä muutaman viikon aikana että olo kohentuisi. Hyvä tietää tämä homma!
 
Eiks se mee niin, että jos oksentelun takia ei voi käydä rasituksessa niin sitten se menee suoraan sormenpäämittailuksi? Joku jakso katotaan paastoarvot ja ruokailujen jälkeiset arvot ja tehdään siitä päätelmät. Näin oon ymmärtäny.
 
Aa, sehän olis paljon helpompikin ku vs mitattais aina vaan sormenpäästä ! Tietenkään ei saada niin tarkkoja lukemia mut suuntaa antavia :p
 
Millä perusteella tuohin sokerirasitukseen joutuu tai ei joudu??
 
Sukurasite isossa osassa. Se on myös paikkakuntakohtasesti. Jotku laittaa helpommin. Esim tääläpäin kaikki yli 25 menee. Ite en kyllä joudu vaikka tulee jo syksyllä tuo 25täyteen.
 
Jännä ettei mun tartte mennä, olen 34 vuotias ja ylipainoinen!! Suvussa diabetestä. No meidän neuvolassa tuntuu kaikki tutkimukset olevan vedetty minimiin :sad001
 
Oisko niin neiti82 että joudut myöhemmillä viikoilla? Mä jouduin ekasta vasta joskus oisko ollut 26+ viikoilla vaikka oli sukurasite ja ylipainoa. Nyt toisesta jouduin näin alussa siksi koska Ekassa oli radi. Jos en kärähdä ekassa rasituksessa niin joudun uusimaan sen sitten just jotain 26 viikolla.
 
Meilläkään ei ole vielä ollut puhetta sokerirasituksesta ja 2 neuvolakäyntiä takana, mutta varmasti myöhemmin siihen joudun.
 
Mä olin ekassa raskaudessa sokerirasituksessa vain iän takia (25v), mutta tällä kertaa terkka sanoi, ettei mitään järkeä mennä, kun edellisessäkään raskaudessa ollut mitään häikkää arvoissa. Ja muitakaan riskitekijöitä ei ole.
 
Neiti, kannattaa kysyä ja ihan pyytää lähete. Noilla tiedoin ite tahtoisin ehdottomasti käydä tsekkaa, ettei vaan tulis mitään hoitamattoman radin komplikaatioita. Aina puhutaan vain sokerilapsista, mutta radi voi tehä paljon muutakin, esim heikentää istukan toimimista, mikä on tosi vaarallista vauvalle.
 
Mäkin pyytäisin tai oikeastaan vaatisin lähetteen sokerirasitukseen sun tilanteessa!
 
Takaisin
Top