Elokuun höpinät

  • Ketjun aloittaja Anselmiini
  • Aloituspäivämäärä
Mulle sanoi neuvolantäti että tällä kertaa ei oo pakko mennä sokerirasitukseen, kun sukurasitetta ei ole ja viimeksi oli arvot niin hyvät. Mutta toki jos joku oire viittaa radiin niin sitten katsotaan erikseen tarvittaessa. :) Hus-alueella ainakin on käsittääkseni politiikka että kaikki yli 25-v ensisynnyttäjät käy siinä joka tapauksessa.
 
Mä en ole vielä päättänyt mitä teen äitiyspakkauksen kanssa. Tän vuoden pakkaus on musta tosi ihana, mutta ei varsinaisesti tarvita sitä kun esikolta vielä iso osa tallessa. Ja se raha tulis kyllä tarpeeseen myös. Vaikeeta :D
 
Mä haluun pakkauksen tälle kolmannellekin, vaikka edelliset pakkaukset on vuosilta 2013 ja 2015 eli ei oo kauaa ja melkolailla kaiki edelleen tallessa. Mutta musta se on ihana, kun kaikilla on se oma makuupussinsa ja ees jotakin vaatetta saa uutenakin :D
 
Meille ei tule pakkausta. Ei otettu esikoisellekaan. Ne vaatteet ei ole yhtään omaan makuun. Saan sillä rahalla semmosia mitkä itseä miellyttää :)
 
Me otetaan ehdottomasti pakkaus! Meillä olisi oikeastaan jo kaikki tarvittavat vaatteet, mutta tän vuoden pakkaus on aivan ihana, mun mielestä paras koskaan. Ja on niin kiva, kun saman ikäluokan vauvoilla on sitten samanlaiset makuupussit jne ja niitä näkee sitten kaupungilla.
 
meillä kun on eka lapsi vasta tulossa niin otetaan kyllä pakkaus. innolla odotan millainen tänä vuonna on, kun on kavereilta nähnyt aiempia :)
 
Onhan siinä pakkauksessa paljon muutakin kuin vaatetta. Esim peitto, kosteussuoja, se makuupussi. Huomattavasti arvokkaampi se pakkaus kuin se raha minkä voi tilalla saada. Vaikka käyttäisi niitä vaatteita vain kotona.
 
Meillekin kyllä otetaan pakkaus. Onhan se vaan jotenkin semmonen "merkkipaalu" kun sen saa kotiin ja pääsee hypistelemään. Ja samaa mieltä, tän vuoden pakkauksen sisältö oli ihan mieluisan näköistäkin. :)
 
Samaa mieltä. Jotenkin se vaan kuuluu raskauteen et pääsee sen hakemaan ja hypistelemään :)
 
Näitä muuta kuin vaatetta saa muutamalla hassulla eurolla/ilmaiseksi fb kirpuilta eli itse koin hyötyneeni rahasta paljon enemmän. Noista äitiyspakkauksen vaaatteista ei meinaa päästä eroon edes lahjottamalla. Muutamia tuli jotakin kautta esikoiselle ja jaoin niitä paikallisella fb kirpulla eteenpäin.
Toki semmoiselle jonka silmää ne tuotteet miellyttää hyötyy siitä erittäin suuresti.
Mulla ei montaa kaveria ole joka ei olis sanonut, että olis pitänyt ottaa rahana. Se on vaan monelle ollut just se juttu joka kuuluu raskauteen ni sen on ottanut.
Mutta onneksi meitä on moneen junaan :)
 
Minä kasasin viime vuonna pakkauksen ihan itse.
Ostin kaikkea tarpeellista pikku hiljaa ja jäi vielä rahaa muuhunkin.
Kelan pakkauksista kun tuppaa jäämään paljonkin käyttämättä. Ja vielä kun viime vuoden laatikko oli aika poikavoittoinen, niin päädyttiin lopulta tähän "tee se itse"-laatikkoon.
Ite laatikon sain ystävältä, mikä yhdessä mummon kanssa päällystettiin, ja ompelin itse lakanat.
Lakanat ja koristenauhat ovat nyt vaaleanpunaiset, ja saas nähdä joudutaanko vähän tuunailemaan ja ompelemaan uutta. :happy:
Jonkin verran minulla on tytön vanhoja pieniä vaatteitakin tallella, mutta josssss se nyt sattuukin olemaan poika, niiiiin...sitten on kyllä käytävä vähän shoppailemassa. :wink
Mutta aika näyttää.
Ja...eiköhän me tänäkin vuonna oteta se pakkaus ihan rahana, ja ostetaan lisää mitä tarvii.
 
Me otetaan kans rahana. Taidan olla liian käytännöllinen, inhoan turhaa tavaraa mitä ainakin ekan lapsen pakkauksen myötä tuli vääränkokoisten ja mallisten vaatteiden myötä. Vaikka ymmärrän tuon hypistelyajatuksen :)
 
Nyt on oikeasti jo niin oireetonta, että melkein pelottaa :laughing5 Ihanahan se tietysti on, kun pahoinvointi loppunut ja väsymyskin johtuu vaan liian vähästä nukkumisesta. MItes muilla? :)
 
Mulla on kans 10-15 viikot ollu melkoisen oireetonta. Niinku ei raskaana oliskaaan. Nyt alkaa tuntua siltä et vatsa kasvaa. Kuopus otti sohvalla tukea vatsasta niin tuntui epämukavalta kun kohtu muljahti. Ja samaten kyykkiessä huomaa että alkaa ottaa vastaan :D
 
Moi,
Onko kellään tullut vastaan jotain odottajan päiväkirjaa? Olisi kiva löytää vauvakirjan tyylinen täytettävä kirja, joka olisi odotusajalle.

Tuntuu jo nyt rv 14, että kaikki alkuraskauden jutut on unohtunut. Mitä teki mieli/mitä ei pystynyt syömään, millaisia fiiliksiä oli milläkin viikolla jne.

Toki niitä olisi voinut kirjoittaa ylös ihan vaan johonkin vihkoon, mutta jotenkin sellainen valmis kirja olisi mahtava johon voisi lisätä esimerkiksi ultra ja masukuvia :)
 
Me otetaan pakkaus, vaikka jäi viimeks aika paljo käyttämättä vaatteita...mutta oli siinä kyllä kans ihania juttuja:joyful: vaikka paljon oli mun silmään liian retroa...
 
Moi,
Onko kellään tullut vastaan jotain odottajan päiväkirjaa? Olisi kiva löytää vauvakirjan tyylinen täytettävä kirja, joka olisi odotusajalle.

Tuntuu jo nyt rv 14, että kaikki alkuraskauden jutut on unohtunut. Mitä teki mieli/mitä ei pystynyt syömään, millaisia fiiliksiä oli milläkin viikolla jne.

Toki niitä olisi voinut kirjoittaa ylös ihan vaan johonkin vihkoon, mutta jotenkin sellainen valmis kirja olisi mahtava johon voisi lisätä esimerkiksi ultra ja masukuvia :)

Mä sain viime raskaudessa lahjaks tällaisen ImageUploadedByVau Foorumi1502808384.189914.jpg
 
Mä sain viime raskaudessa lahjaks tällaisen View attachment 59387


Tykkäsitkö? Onko tossa millaisia juttuja/kohtia? :) Aloin tänään näpyttämään kalenterin kanssa kaikkia ultria ja juttuja mitä vielä muistan puhelimen muistioon ylös :D Siirtelen sitten sieltä niitä tietoja jos joskus löytyy sellainen odotusajan hyvä kirja!
 
Olihan se vähän turhake, mut ihan hauskaa sitä on jälkeenpäin selailla. Se on aika paksu ja on kyllä paljon täytettävää, jos vaan jaksaa.
 
Takaisin
Top