Oireet

Olin kyllä lopulta tosi pettynyt koko epiduraaliin, ei oikeastaan vienyt kuin murto-osan kivuista pois. Pahin ongelma eli paine takamuksessa ja sen aiheuttama kipu pysyivät. Ilokaasua meni epiduraalin oton jälkeenkin roppakaupalla. Mutta jotain oli otettava, muuten ois ollu liikaa.
 
Paljon onnea haahe :) se ponnistusvaihetta edeltävä paine on kyllä jotain ihan kamalaa.

Itseäni alkaa jo turhauttaa kun jo toistamiseen säännölliset, oikeasti kipeät supistukset loppuivat. Aamuyöllä alkoi taas ja tossa tunti sit pikkuhiljaa lopahti kun kävin suihkussa kivun takia. Tuntuu ettei vauva tule ikinä :|
 
Onnea haahe!

Saako kysyä että auttoko sulla se kohdunkaulanpuudute? Itse oon suunnitellut ottavani epiduraalin kun ei enää pärjää ilman mutta toi kohdunkaulanpuudute pelottaa aika paljon. Tyhmää tiedän, mutta kauhistuttaa ajatus että neulalla sörkittäisiin tuolta ja sitten oon myös kuullut että sen laittaminen sattuis enemmän kuin mitä hyöty olis..
 
Paljon onnea haahe :) se ponnistusvaihetta edeltävä paine on kyllä jotain ihan kamalaa.

Itseäni alkaa jo turhauttaa kun jo toistamiseen säännölliset, oikeasti kipeät supistukset loppuivat. Aamuyöllä alkoi taas ja tossa tunti sit pikkuhiljaa lopahti kun kävin suihkussa kivun takia. Tuntuu ettei vauva tule ikinä :|

Kuulostaa tosi turhauttavalta! Ite ensisynnyttäjänä olisin ihan varma että nyt se synnytys alkaa mutta näköjään voi olla alkavinaan mutta lopahtaa sitten.. :/
 
Onnea haahe!

Saako kysyä että auttoko sulla se kohdunkaulanpuudute? Itse oon suunnitellut ottavani epiduraalin kun ei enää pärjää ilman mutta toi kohdunkaulanpuudute pelottaa aika paljon. Tyhmää tiedän, mutta kauhistuttaa ajatus että neulalla sörkittäisiin tuolta ja sitten oon myös kuullut että sen laittaminen sattuis enemmän kuin mitä hyöty olis..

Auttoi kohdunkaulanpuudute. Ei sekään tietenkään kaikkea kipua vienyt, mutts selvästi auttoi eikä laittaminen sattunut yhtään paria neulanpistoa lukuunottamatta.
 
Oon kans miettinyt et toi kohdunkaulanpuudute vois olla potentiaalinen puudutusvaihtoehto :) ekassa synnytyksessä otin pelkän epiduraalin.

Mut joo on kyl tosi turhauttavaa ollut kun tosiaan luullut et synnytys ois käynnistynyt, esikoisesta sattu tällä tavalla vasta silloin.. Mut ei noi supparit ilmeisesti ihan turhia oo ollut, kohdunsuu ainakin nyt avautunut useamman sentin.
 
Siis ihan sormilla kokeilin (tullut tutuksi toi kohdunkaula kuukuppia käyttäessä) et kaulalla ei oo juurikaan enää pituutta, suuaukon kohdalta tuntui et noin 3 sormenleveyden verran auki ja sit siin oli "reikä" josta tuntui vauvan pää :D
 
Hui (ja hyi) ,en pystyis ite kokeilee ikinä että missä mennään :0 kätilö sano esikoista ponnistaessa että voit kokeilla , et sen pää on tossa.. never!
 
Oho! Olispa mielenkiintoista oppia itekin! Tai siis mä kyllä kokeilin mut oli vaan pehmeää, en muuta osannut tunnustella. Kuukuppia täälläkin muuten käytetty.

Ja vauvan päätä kyllä kokeilin ponnistaessa :)
 
Noniin.. pitihän se kokeilla.
Siis nyt vasta tajusin eron, kun normaalisti vastaan tulee se nypykkä, kova juttu siellä perällä.

Nyt vain pehmeää ja pehmeää ilmeisesti vauvan pää sitten viimeisenä?? Kova luumainen pyöreä / kupera juttu.

En tosin kuin yhden sormen sinne työntänyt. :wideyed::smiley-ashamed005:smiley-ashamed004
 
Vähän varmaan jännää vauvan pää tuntea siinä! Mulla vauva laskeutui vasta ponnistusvaiheessa niin sitä en tuntenut ollenkaan.
 
Juu se pyöreä ja kova on vauvan pää, ja se mikä ennen tuntui nypykkänä lähtee ikäänkuin litistymään sitä vauvan päätä vasten, ja tuntuu nyt enemmänkin reikänä jossa on reunat :D ite yllän parhaiten (keskisormen ja nimettömän kombolla kun ovat pisimmät) puoli-istuvassa asennossa jalat hieman koholla, kuin lääkärissä.
 
Mulla oli maha tiellä niin teki vähän tiukkaa ylettää :D Nyt se on jo myöhäistä kun nyytti on vieressä :)
 
Siis onko se ihan turvallista kotona kokeilla? :eek: ettei saa mitään vahinkoa sillä aikaiseksi? voiko tuollainen nopeuttaa synnytyksen alkamista? Nyt alko kiinnostaan! :D ehkä laitan miehen asialle jos en itse uskalla, haha :D
 
Tää tieto on samalla pelottavaa, vähän ällöttävää mutta myös super mielenkiintoista! [emoji23]
 
Nyt mieskin haluaa kokeilla :woot:..

Alettiin miettimään sormen mittaa vs miehen miehisyyden mitta ja alkoi mietityttää mikä kuoppa raukalla on sitten otsassa syntyessään:banghead:.

Siis jotain teorioita on, että sisä tutkimus voisi edesauttaa käynnistymistä.

Mäkin ihan varovasti koitin, en ikinä uskaltais runnoa. Itse pytyllä istuessa kokeilin.
 
Takaisin
Top