Huolet / pelot

Hmm.. koira hyppäsi eilen vatsaani vasten ja nyt vähän on huoli ettei mitään ole käynyt ! Isku ei ollut kova ja eikö tuo pikku tyyppi ole niin hyvässä suojassa että ei tuollainen vielä ole vakavaa ? :)

Ei ole vaarallista :) Vauveli on vielä sen verran syvällä ja myöhemminkin jos ei edes sinua juurikaan satu, niin vauvakin on turvassa.
 
Mulla on ollut tähän asti (11+1) tosi helppo raskaus, mitä nyt vähän sellaista pahaa oloa, ja en jaksa tehdä mitään-moodia, mutta muuten.
On tyhmää pelätä sellaista mikä ei ole edes tapahtunut tai välttämättä tapahtumassa, mutta mua jotenkin pelottaa että kohta tapahtuu jotain ihan kamalaa, kun vielä sellaista ei ole tullut vastaan. Äidilläni oli melko vaikea raskaus minun kohdallani, jotenkin vain kokoajan odotan samaa.
Ja tietysti mielessä pyörii myös kaikki "mitä jos en ole hyvä äiti, mitä jos kadun lapsen saamista, mitä josss..." ajatukset. Niin outoa, koska välillä taas olen tosi onnellinen, ja varma siitä, ettei mitään pahaa voisi koskaan tapahtua. :smiley-angelic008


Semmosta se on ja mun mielestä se on aika tervettä miettiä kaikkia kauhuskenaarioita. Tollaisia ''tuleeko minusta hyvä äiti'' juttuja miettiessä sitä juuri virittäytyy siihen äitinä olemiseen :) Kukaan äiti ei ole täydellinen. Kaikilla on huonoja päiviä. Sitä vaan tekee sitten parhaansa lasten vuoksi ja toivoo että se on riittävästi. Se on sitä raadollista ihmisenä oloa, että yrittää parhaansa ja loppu tuloksesta ei ole takeita :rolleyes:

Mä kanssa odotin että raskaus esikoista oottaen menisi reippaasti yliaikaiseksi, koska näin äidillänikin meni mua odottaessa. Esikko syntyi silti ennen aikaisesti :p Eli ei kyllä oman äidin raskauksista tai vauvavuodesta tehdä mitään päätelmiä miten itsellä menee :)
 
Tammikuun lopussa tuli keskenmeno ja eilen sitten tein testin, joka näytti positiivista. Sen jälkeen clearblue ja näytössä: 3+.

Vatsakipuja ja ehkä taas pelottaa, että mitä jos menee kesken / kaikki ei ole hyvin... Tullut stressin takia enemmän tässä juhlittua, kun ei tullut mieleenkään että näissä fiiliksissä voisin edes tulla raskaaksi. Huoh. Miten toi alkoholi vaikuttaa? Ahdistaa.
 
Tammikuun lopussa tuli keskenmeno ja eilen sitten tein testin, joka näytti positiivista. Sen jälkeen clearblue ja näytössä: 3+.

Vatsakipuja ja ehkä taas pelottaa, että mitä jos menee kesken / kaikki ei ole hyvin... Tullut stressin takia enemmän tässä juhlittua, kun ei tullut mieleenkään että näissä fiiliksissä voisin edes tulla raskaaksi. Huoh. Miten toi alkoholi vaikuttaa? Ahdistaa.

Ei tuossa vaiheessa vielä.. lopetat heti alkoholi,tupakan jne. Olet tod.näk. Vk 5+ joten nyt ei auta kuin rentoutua ja toivoa parasta :)
 
Ei tuossa vaiheessa vielä.. lopetat heti alkoholi,tupakan jne. Olet tod.näk. Vk 5+ joten nyt ei auta kuin rentoutua ja toivoa parasta :)

Joo, ei tulisi mieleenkään juoda tms. En tupakoi, joten se on sentään plussaa. Pelottaa vaan, että mennyt jo jotain vikaan. Mutta moni sanoo just tuota, että ei tässä alkuvaiheessa kannata noita ressata.
 
Joo, ei tulisi mieleenkään juoda tms. En tupakoi, joten se on sentään plussaa. Pelottaa vaan, että mennyt jo jotain vikaan. Mutta moni sanoo just tuota, että ei tässä alkuvaiheessa kannata noita ressata.

Onko sulla siis yhtään käryä missä vaiheessa raskaus nyt on?!?
Jos sen km:n jälkeen ei o kierto tasottunu etkä o kärryillä kuinka pitkällä oot,niin lähtisin ihan ekaks sitä selvittään ja si nvlan kaa jutteleen siittä mitä alko on voinut aiheuttaa...
Sitä enemmänhän siitä on voinut jtn haittaa olla mitä pidemmällä oot...
 
Onko sulla siis yhtään käryä missä vaiheessa raskaus nyt on?!?
Jos sen km:n jälkeen ei o kierto tasottunu etkä o kärryillä kuinka pitkällä oot,niin lähtisin ihan ekaks sitä selvittään ja si nvlan kaa jutteleen siittä mitä alko on voinut aiheuttaa...
Sitä enemmänhän siitä on voinut jtn haittaa olla mitä pidemmällä oot...

Km:n jälkeen tuli menkat normaalisti helmikuussa, sen jälkeen menkkoja ei ole tullut. Testejä oon tehnyt, näyttäneet aina negaa. Toukokuun ensimmäisinä päivinä tein testin ja silloin oli myös nega. Eli jos oikein osaan päätellä, oon tuon jälkeen tullut raskaaksi.

Ja kyllä mä tiedän, että alkoholi vaikuttaa hemmetin huonosti. Epäterveellistähäb se on. Siksi tässä stressaankin ja murehdin, koska normaalisti en juo. :/ Ja nyt olen juonut valkoviiniä, aivan 100% varmasti tämän raskauden aikana. Aika montakin kertaa. Clearblue näytti 3+. Neuvolaan menen to.
 
En mä siis tarkoittanut olla ilkeä ja syyllistää mitenkään,vaan just sitä että se kesto on vaan aika oleellinen asia... Kyllähän ihan kunnon nistit ja alkkiksetki saa ns terveitä vauvoja mitä nyt vierotusoireisia,ettei se automatio ole et sulla ois jtn kerennyt käymään huanosti...tärkeintä on tosiaan välittää siittä miten tästä eteenpäin,et voi vaikuttaa jo tapahtuneeseen... Tsemppiä!
 
Tammikuun lopussa tuli keskenmeno ja eilen sitten tein testin, joka näytti positiivista. Sen jälkeen clearblue ja näytössä: 3+.

Vatsakipuja ja ehkä taas pelottaa, että mitä jos menee kesken / kaikki ei ole hyvin... Tullut stressin takia enemmän tässä juhlittua, kun ei tullut mieleenkään että näissä fiiliksissä voisin edes tulla raskaaksi. Huoh. Miten toi alkoholi vaikuttaa? Ahdistaa.

Unipeitto kannattaa liittyä ryhmään missä kaikki samassa vaiheessa eli sun tapauksessa laskettuaika helmikuussa 2018 siellä saa parhaiten vertaistukea kun muillakin varmasti alussa samoja huolia, toki kyllähän sitä tännekkin voi kirjoittaa kun me ollaan jo tuo alku ohitettu niin pystytään kyllä vastailla. Onneksi sait jo torstaille neuvolan :)
 
Taas huolestuttaa ihan hirveesti. Hyvin pientä vuotoa ollut jo puolitoista viikkoa, nyt tuntuu että on ihan liian hyvä olo ja tänä aamuna ei edes alavatsa laittanut vastaan kun kumartui. Viikko olis vielä Nt-ultraan aikaa ja tosi vaikea malttaa odottaa. Taistelen koko ajan itseäni vastaan etten soittaisi neuvolaan ja pyytäisi turhaa ultraa, kun jos olisi mennyt kesken niin ei sille kuitenkaan mitään voisi tehdä ja nää oireet mitkä mua huolestuttaa on kuitenkin ihan normaaleja käsittääkseni. Ärsyttävää kun sitä miettii koko ajan :/
 
Mulla oli maanantaina nt-ultra, jossa kaikki oli hyvin. Silti nyt on kolmena yönä ollut vuotoa sen verran että aamulla/yöllä vessassa käydessä vuotaa pönttöön asti verta, mutta niukkenee siitä sitten niin ettei mitään suojaa edes tarvi käyttää. Vielä en ole neuvolaan soittanut kun maanantaina ultrassa oli kuitenkin kaikki hyvin ja sikiö vastasi jo viikkoja 12+0. Toivottavasti vuoto nyt loppuisi.
 
Taistelen koko ajan itseäni vastaan etten soittaisi neuvolaan ja pyytäisi turhaa ultraa, kun jos olisi mennyt kesken niin ei sille kuitenkaan mitään voisi tehdä ja nää oireet mitkä mua huolestuttaa on kuitenkin ihan normaaleja käsittääkseni. Ärsyttävää kun sitä miettii koko ajan :/

Soita ihmeessä neuvolaan, ne on siellä nimenomaan äitejä ja vauvoja varten...
Mä soitin eilen neuvolaan kun maanantaina aamulla alkaneet maha/selkäkrampit ei ottanut laantuakseen. Epäilin itse supistuksia, mutta ne ei aiemmin oo tuntunut selässä. Neuvolassa epäili myös niitä, ja epäili johtuvan jo pitkään kestäneestä kuivana olemisesta kun en oo saanut kuuteen viikkoon oikeen nesteitä alas. Lähetti mut sitten lääkärille ja lääkäri oli enemmän sitä mieltä että ois tulehtunut umppari. Ei muuta ku sairaalaan ja kirurgin juttusille. Siellä todettiin että tuskin umppari kun ei paljoa tulehdusarvot koholla ja kipu tulee aaltoina. Pääsin kotiin ja käsky mennä takaisin jos alkaa nyt pian uudestaan.
Kivut jäi siis vähän epäselviksi mistä johtui, mutta helpottivat illalla ja nyt sellainen seminormaali huono olo :)
 
Jenska kattoko ne sun veriarvoja ollenkaan? Jos epäilevät et oisit niin kuiva niin miksevät laita tippaan? Sillä sais nopeasti tasapainotettua tilanteen jos siitä johtuisi.
 
Taas huolestuttaa ihan hirveesti. Hyvin pientä vuotoa ollut jo puolitoista viikkoa, nyt tuntuu että on ihan liian hyvä olo ja tänä aamuna ei edes alavatsa laittanut vastaan kun kumartui. Viikko olis vielä Nt-ultraan aikaa ja tosi vaikea malttaa odottaa. Taistelen koko ajan itseäni vastaan etten soittaisi neuvolaan ja pyytäisi turhaa ultraa, kun jos olisi mennyt kesken niin ei sille kuitenkaan mitään voisi tehdä ja nää oireet mitkä mua huolestuttaa on kuitenkin ihan normaaleja käsittääkseni. Ärsyttävää kun sitä miettii koko ajan :/

Älä taistele vaan soita rohkeasti! Mikään ultra ei voi olla turha jos sillä saa miälenrauhan!!! Ja totta ettei mtn ole tehtävissä jos on mennyt kesken,mutta selviihän se kuitenkin ennemmin tai myähemmin...itse valitsisin ennemmin mialummin...ja jos ja toivottavasti kun ei olekaan km niin saisit jatkaa raskautta levollisemmin miälin...soita ees nvlaan ja kato mitä se täti sanoo...
Tsemppiä!
 
Jenska kattoko ne sun veriarvoja ollenkaan? Jos epäilevät et oisit niin kuiva niin miksevät laita tippaan? Sillä sais nopeasti tasapainotettua tilanteen jos siitä johtuisi.

Eivät mun tietääkseni kattoneet kun lääkäri oli sitä mieltä että umppari, joten ainoastaan sitä tutkittiin Oysissa ja muulle pyöritettiin päätä..
 
Oishan sekin pitäny tarkistaa, samoin mahdollinen pissatulehdus.
 
Ehdottomasti kannattaa soittaa neuvolaan jos huolestuttaa. Niin mäkin tein ja sain ajan ultraan vaikka nt-ultraan oli vain 5 päivää aikaa! :) Tosiaan siellä on ihmiset meitä varten ja niiden pitäisi ottaa vakavissaan kaikki huolet ja murheet. Itse sain mielenrauhan kun pääsin sinne ultraan jo aiemmin ja mulla ei ees ollu mitään vuotoja vaan pää ei kestänyt epätietoisuutta ja omia huolia. :)
 
Kyllä mä soitin neuvolaan jo aiemmin, sanoivat että normaalia, minkä kyllä järjellä tiedänkin. Mut jotenkin on nyt järki hukassa :D
 
Söin kana-aurajuusto paniinia, eikä se ollutkaan uunissa lämminnyt kokonaan.. Nyt stressaan listeriaa.. :sad001
 
Takaisin
Top