Tee-se-itse

Mä sain ostettua lettini yhdeltä puolitutulta. Mulla olis koon 56 Hiiop! leikeltynä ja just kävin ostaa siihen vetoketjunkin. Pitäis vaan jaksaa ommella se vielä. Jouduin vaan ostamaan metrivetoketjua ja pitäisi tutustua sen sielunelämään ennen kuin pääsee tosi toimiin. Ihana toi sun Hiiop! :)
 
Mä ennakkotilauksesta tilasin kaverin kans, vielä ois yks väri tulematta. Hiiop jumppiksesta mulla oikeestaan alko ompeluinnostus, vaikka se on täynnä virheitä mut kyl sitä pidettiin aika usein. Toisen oon tehny mut ei meinaa raskia käyttää :D mies kyllä innoissaan pukee mun tekemiä vaatteita tolle taaperolle, pitäs enemmä vaa saaha tehtyä.
 
Mä tein samoista kankaista siskon vauvalle kans jumppiksen koossa 74. Mulla ei oo vaan saumuria, Viking uus kone kyllä mut haluaisin saumurin, en vaan nyt raaski :)

Taito onneks kehittyy mitä enemmän ompelee, musta on niin ihana pukea omatekemät vaatteet lapsille päälle. Mulla äiti kans ompeli kaikki vaatteet meille pieninä ja mummo ompeli barbien vaatteet meille. Ompelukoneen ääni on ihana lapsuusmuistot herättävä :Heartred nyt teen paljon korjausjuttuja, naapurille korjailin jääkiekkohousut, oon tehnyt verhoja jne :) haaveena ois vaihtaa lähärin ammattini ompelijaksi joskus :)
 
Minä en valitettavasti osaa itse kutoa, ommella enkä tehdä muitakaan käsitöitä, mutta olisin kiinnostunut tulevalle vauvalle silti hankkimaan kaikenlaista ihanaa käsityönä tehtyä :) vaunulaukku, myssyjä, vanttuita ja villasukkia, peitto yms. Ja ne virkatut eläinhahmot on niin söpöjä :Heartred Jos jollain on tiedossa sivustoja tai esim facebookryhmiä joilla kädentaitajat myyvät tuotteitaan niin vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan [emoji106]
 
Mun tekis mieli kokeilla semmosta myssyä tehä, missä tulee se v kohta. En vaa tiiä osaanko.
 
En ole Aneska ihan varma mitä tarkoitit "v kohdalla", mutta jos tajusin oikein, niin tässä söpö muunnelma. Luin joskus niitä ohjeita semmosiin vauvamyssyihin, joissa tulee otsalle se v-lippa ja vaikuttivat niin hankalilta. Tuo laittamani ohje on nopea ja helppo mielestäni.
 
Minä en valitettavasti osaa itse kutoa, ommella enkä tehdä muitakaan käsitöitä, mutta olisin kiinnostunut tulevalle vauvalle silti hankkimaan kaikenlaista ihanaa käsityönä tehtyä :) vaunulaukku, myssyjä, vanttuita ja villasukkia, peitto yms. Ja ne virkatut eläinhahmot on niin söpöjä :Heartred Jos jollain on tiedossa sivustoja tai esim facebookryhmiä joilla kädentaitajat myyvät tuotteitaan niin vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan [emoji106]
Mä olin tosi järkyttynyt kun sain tietää, että itse tehtyjen lelujen myyminen ei ole laillista. Oon aina vaan ajatellut, että niin kauan kuin ilmoittaa käsityötulot verotukseen, niin kaikki käy, mutta leluja ei saa kuulemma myydä, koska niistä puuttuu CE-merkintä. Oon minäkin pari joskus myynyt ennen kuin tiesin ja niitä ois kiva tehdä myyntiin asti välillä, mutta Suomessa tää vaan on tällaista.
 
Anoppi vie mut huomenna lankaostoksille omaan piikkiinsä :) Onko joku jo alkanut neuloa/virkata jotain vauvalle? Kamala valinnan vaikeus mistä aloittaisi ja mitä ylipäätään haluaisi tehdä. Myssy, sukat ja tumput olisi ainakin nopea tehdä, en vaan löydä mieluista myssyn mallia.
 
Tarkoituksena olisi saada vaikka kuinka paljon projekteja loppuun ennen vauvan syntymää, mutta pitäisi vaan jaksaa aloittaa.. Sitterin haluaisin päälystää uudella kuosilla (kankaat hankittu), kestovaippoihin tarranvaihto operaatio, unipesästä haaveilen myös kovasti:) lisää harsoja sais nopeasti jos kävisi hakemassa harsokangasta (saattaa olla että haen valmiit kaupasta) ja ja ja.. onhan näitä.
 
Mä haaveilen tekeväni lähes kaikki sisävaatteet ite vauvalle. Jotai kyl varmasti tulee ostettua mut jos suurimman osan sais tehtyä. Aamupäivällä piirsin ja leikkasin 50 koon hiiop jumppiksen, surkia valmistujaiset ku ei kerkee illalla ommella. Tekis mieli heti saaha tehtyä se :Heartred
 
f1473f53102bd78789240074f6d195ec
epäonnen housut valmiina. Tökki nii pahasti et saa kelvata :D ehkä nuo ei jalkaan päädy ikinä.
 
Se on aina ikävää, kun jonkin ompelu on ollut niin hermoja raastavaa, että inhoaa koko tuotosta, kun se on valmis. Näin ulkopuolisen silmin hyvältä näyttää :) Laitat ne vaan nyt jonnekin kaapin kätköihin, etkä katso vähään aikaan, niin ehkä ne omaan silmään suuret virheet ei tunnukaan enää miltään, kun seuraavan kerran kaivat ne esiin :)
 
Tuntu et yhtää osaa ommella :D hiiopin vetskari tökki pahasti, väärin leikkasin kangasta ja toki se loppu mut mies toi onneks lisää. Vaikka kuitenki jo jonku verran ommellu ni tuli iha alottelija fiilis.
 
Ei saa vauva jumppista :'( vetoketju nii päin peetä ettei siitä mitää tuu, en vaa osaa laittaa sitä oikeaan kohtaan. Harmittaa nii paljo et tekis mieli oikiasti itkeä.
 
Ei saa vauva jumppista :'( vetoketju nii päin peetä ettei siitä mitää tuu, en vaa osaa laittaa sitä oikeaan kohtaan. Harmittaa nii paljo et tekis mieli oikiasti itkeä.
Älä pelottele :wideyed: Mun pitäis kans askarrella Hiiop! tässä piakkoin, ehkä jo viikonloppuna ja pelkään valmiiks sitä vetoketjua. Onnistuin mahdollisesti jo leikkaamaan väärin sen pienen etulärpäkkeen, mutta täytyy vielä tutustua tarkemmin. En ihan hahmota kuuluuko vetoketjun mennä haaraan asti.
 
Takaisin
Top