Miten kerrotte raskaudesta?

Päätettiin miehen kanssa, että vasta kun olemme käyneet nt-ultrassa, niin kerromme lähipiirille uudesta tulokkaasta.

Ajattelin hankkia lapsillemme paidat missä lukee Isosisko tytölle ja pojalle isoveli. Sitten katotaan kuka hoksaa ensimmäisenä :D
 
Meillä tietää jo mun äiti ja mun paras ystävä, muille kerrotaan sit ekan kolmanneksen jälkeen jos pysyy salassa sinne asti :)

Kerrotaan sit yhdessä, käydään kylässä lähisukulaiset, paitsi ne jotka asuu muualla niin niille soitellaan ja sit sana leviää vähemmän läheisillekin sukulaisille :)
 
Parhaalle ystävälle kerroin jo, hänelle kumminkin soitan jos tulee ongelmia.
Muulle perheelle kerrotaan heinäkuun alussa. Miehen veli saa perheenlisäystä. Kerrotaan ennen synnytystä niin ei sitten "pilata" heidän vauva hehkutusta omalla uutisella :) !
Ystäville sitten sitä mukaa kun on ajankohtaista.
Töihin joudun kertoa jo viikolla 7, koska olin saamassa ylennystä ja raskaus voi estää sen. Eihän se saisi, mutta pieni firma niin haluan olla rehellinen. Vaikka voihan tässä käydä vaikka mitä ennen sitä....
 
Me varmaan laitetaan nuorimmalle lapselle "isoveli" paita sitten ku aiotaan kertoa. Eli nt ultran jälkeen. Kun varmasti saadan tietää että siellä asukki on ja kaikki on hyvin. :)
 
En tiedä vielä koska ja miten. Vähän mietittiin et jos porukoille tehdään kuvakirjat häistä ja lisätään siihen ultrakuva. Jos jaksaa odottaa :rolleyes:
 
Testin tehtyäni ja kerrottua nukkumassa olleelle miehelleni, löysi puhelin äkkiä kouraan ja soitin heti äidilleni.. Ei ollut pissa tikussa varmaan ehtinyt edes kuivumaan.. :woot: Ei tullut oikeastaan mieleenkään että tämän kertomisen olisi voinut toteuttaa jotenkin "hauskemminkin".
 
Mä oon saanu vielä toistaseks pidettyä salassa kaikilta muilta paitsi mieheltä tietysti.:grin Hän ois sitä mieltä et kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen, mut en tiiä miten mä saan pidettyä suuni kiinni siihen asti:oops:
 
Mä sain uuden idean miten voi kertoa uutisesta. Meillä on 4&3v lapset ja ajattelin, että voitaisiin kuvata eri "vauva" eläimiä. Kysyisin lapsilta kenen vauva tämä on, ja he saisivat vastata esim. Lampaan vauva (kotieläinpuisto auki kesällä uusineen vauvoineen) ja kuvaisi pikku pätkissä näitä yhteen videoon. Sitten viimeisenä kysytään joko ultrakuvaa kuvaten tai omaa mahaani kuvaten, kenen vauva tämä on :cool: Meillä mummilat on kaukana ja tällainen yllätysvideo olisi takuuvarma yllätys :'D
 
Mä sain uuden idean miten voi kertoa uutisesta. Meillä on 4&3v lapset ja ajattelin, että voitaisiin kuvata eri "vauva" eläimiä. Kysyisin lapsilta kenen vauva tämä on, ja he saisivat vastata esim. Lampaan vauva (kotieläinpuisto auki kesällä uusineen vauvoineen) ja kuvaisi pikku pätkissä näitä yhteen videoon. Sitten viimeisenä kysytään joko ultrakuvaa kuvaten tai omaa mahaani kuvaten, kenen vauva tämä on :cool: Meillä mummilat on kaukana ja tällainen yllätysvideo olisi takuuvarma yllätys :'D

Hauska idea!:) meilläkin on toinen mummila kaukana mut varmaanki kerrotaan uutisesta ihan perinteisesti ultrakuvaviestillä:grin tai en tiiä ehkä mäki yritän keksiä jotain vähän hauskempaa :D
 
Aloin tuossa miettimään että olin varma että lapset tiedottaa kun on sen aika mutta tuo meidän nuorempi menee vähän sanoissa vielä sekaisin ja on monet kyselyt aiheittanut kysymällä missä pikkusisko on tällä hän on tarkoittanut isosiskoa kaikki ovat jo varmaan tottunut että möläyttelee nii osaisiko enään ottaa tosissaan tuota hölösuuta jos alkaa vauvoista höpisemään :D
 
Mä varmaan yritän olla mahd pitkään kertomatta kenellekkään. Miehelle tosin totesin jo enne plussa että nyt taitaa olla pulla uunnissa. :D Musta tuntuu että tästä kolmannesta ei enää saada kovin iloisia onnitteluja. Kaikkien oletus tuntuu olevan että kaksi lasta ja piste. No ehkäpä sitten viimeistään sanotaan kun mahaa ei pysty enää peittää.
 
Mä varmaan yritän olla mahd pitkään kertomatta kenellekkään. Miehelle tosin totesin jo enne plussa että nyt taitaa olla pulla uunnissa. :D Musta tuntuu että tästä kolmannesta ei enää saada kovin iloisia onnitteluja. Kaikkien oletus tuntuu olevan että kaksi lasta ja piste. No ehkäpä sitten viimeistään sanotaan kun mahaa ei pysty enää peittää.

Meillä sama taktiikkaa. Ollaan sanottu ettei meille tule vauvaa, tai jos tulee se on Iltatähti. Lähiperheelle kerrotaan ja epäilen kanssa, että kavereilta ei enään myöskään saada niin iloisia onnitteluja. Eipä silloin tee mieli heille kertoakkaan. Pääasia että me tulevat vanhemmat olemme todella onnellisia ja iloisia tulokkaasta.. :Heartred
 
Takaisin
Top