Neuvola

Hei, mitenkä teillä muilla on noita loppuraskausajan neuvoloita? Itselläni huomenna viikolla 35 neuvolalääkärä, mitta seuraavan kerran nauvola vasta viikolla 38. Eikö tässä loppuvaiheessa neuvoloiden välin pitänyt nimenomaan lyhentyä? :bored:
 
Mulla oli perjantaina viimeinen nlakäynti, rv 32+2. Mut mulla onkin tuplat ja käyn vähintään kahden viikon välein äitipolilla ultrassa.
 
Mulla neuvolat kerran viikossa, labroissa käyn hepatogestoosin vuoksi kahdesti viikossa ja äpkl käynnit vähintään kahden vkon välein. Käynnit äitipolilla vaihtelee ja riippuu aina labravastauksista. Ne aina soittaa millon pitää mennä. Että ihan työstä alkaa käydä kun hoitaa kaikki nämä käynnit. Meillä kun on vielä matkaa sairaalalle niin bensaa palaa Mutta tietysti on hyvä että seuranta on tarkkaa!
 
Mulla neuvolat kerran viikossa, labroissa käyn hepatogestoosin vuoksi kahdesti viikossa ja äpkl käynnit vähintään kahden vkon välein. Käynnit äitipolilla vaihtelee ja riippuu aina labravastauksista. Ne aina soittaa millon pitää mennä. Että ihan työstä alkaa käydä kun hoitaa kaikki nämä käynnit. Meillä kun on vielä matkaa sairaalalle niin bensaa palaa Mutta tietysti on hyvä että seuranta on tarkkaa!

Itse käyn kanssa nyt 2.viikon välein vähintään äitipolilla 75 km päässä ja kyllä siellä menee aina aika monta tuntia.. Viimeks oli aika klo 11 ja 2 tuntia meni käyrillä ja ultratessa, ei tarttenu paljon odotella et tapahtuuko mitään. Ylihuomenna taas seuraava käynti sitten..
 
Neuvolat 2 viikon välein ja jos tulee ylimääräinen äitipoli niin sit perutaan neuvolaa..
 
Ei mulla kyllä ole kauheasti tiheentymässä käynnit. Ensi viikolla (rv 33+0) neuvola, sitten kesäkuun viimeisenä synnytystapa-arvio ja heinäkuussa olisi mahdollisesti kaksi käyntiä neuvolassa (LA 27.7.). Esikoisesta kävin varmaan kerran viikossa verenpaineen yms. takia viimeisen kuukauden ja neiti tulikin kolme viikkoa etuajassa. Katsotaan, miten tämän kanssa käy.
 
Mulla ei tosiaan enää neuvolakäyntejä ole, eikä varmaan äitipolikäyntejäkään ku eilen seurantakäynniltä jäinkin osastolle saamaan kortisonit. Vielä en tiedä onko mahdollista päästä kotiin vielä ennen poikien syntymää.
Syy miksi osastolla oon, on B-vauvan edelleen jatkuva huono kasvu ja hänen napavaltimovirtauksissa oli jotain häikkää.
Painoarviot oli ~1900g/1100g.
Molemmat kuitenkin voi hyvin.
 
Mulla neuvolat kerran viikossa, labroissa käyn hepatogestoosin vuoksi kahdesti viikossa ja äpkl käynnit vähintään kahden vkon välein. Käynnit äitipolilla vaihtelee ja riippuu aina labravastauksista. Ne aina soittaa millon pitää mennä. Että ihan työstä alkaa käydä kun hoitaa kaikki nämä käynnit. Meillä kun on vielä matkaa sairaalalle niin bensaa palaa Mutta tietysti on hyvä että seuranta on tarkkaa!


Moi, saako @Sg86 udella kuinka korkealle arvot sulla on saanut nousta, että alettu seuraamaan?
Täällä odottelen soittoa nyt kontrolli verikokeista ja lievää nousua sappiarvoissa.

Mulla seuraava käynti on synnytystapa arvio rv 36 eli parin vkon päästä ja sitten neuvolaa perään seuraavalla viikolla jos ei muuta ihmeitä tule.
 
Ei mulla kyllä ole kauheasti tiheentymässä käynnit. Ensi viikolla (rv 33+0) neuvola, sitten kesäkuun viimeisenä synnytystapa-arvio ja heinäkuussa olisi mahdollisesti kaksi käyntiä neuvolassa (LA 27.7.). Esikoisesta kävin varmaan kerran viikossa verenpaineen yms. takia viimeisen kuukauden ja neiti tulikin kolme viikkoa etuajassa. Katsotaan, miten tämän kanssa käy.
Etuajassa? Ai enne 37+ vai 40+?
 
Käyttekö äitiyspolilla siis esim. just kaksosraskauden tai korkeiden verenpaineiden takia? Tai miten sinne annetaan lähete? Toivoisin itsekin pääseväni ylimääräiseen ultraan. Gyne arvioi vauvan olevan viikkoja isompi ja suositteli että kävisin tarkistuttamassa asian vielä vkolla 36. Mietin että jos ei mene yksityiselle asiaa tarkistamaan niin miten helposti antavat neuvolasta lähetteen...?
 
Käyttekö äitiyspolilla siis esim. just kaksosraskauden tai korkeiden verenpaineiden takia? Tai miten sinne annetaan lähete? Toivoisin itsekin pääseväni ylimääräiseen ultraan. Gyne arvioi vauvan olevan viikkoja isompi ja suositteli että kävisin tarkistuttamassa asian vielä vkolla 36. Mietin että jos ei mene yksityiselle asiaa tarkistamaan niin miten helposti antavat neuvolasta lähetteen...?

Minä kävin kaks ekaa kertaa verenpaineiden takia. Nyt vauvan koon takia oli tämä huominen käynti (kasvanut äkkiä, epäilivät vanhemmaksi kun on).
Jos ne neuvolassa epäilee jotakin häikkää niin kyllä niiden luulis kirjoittavan polille lähetteen kun ei niillä ole resursseja tutkia. Ja kun ilmaisee oman huolensa niin varmasti pääsee tarkistukseen. Eihän siellä tarvii alkaa ramppaamaan jos kaikki on ok.
 
Ja tänne pamahti seurannat hepatoosin vuoksi.
eli seuraava nvla ensi ma, sitten on se äippäpoli ja sitten neuvola.. katotaan muuttuuko kuinka radikaalisti tässä edetessä.

Itellä yksi ylimääräinen polikäynti oli tuolla rv27:lla. Suoraan neuvolan penkistä pisti polin tarkastukseen.

Meillä toki kätevää, kun neuvolan tiloihin muuttanut pari äitiyspoli huonetta jorvista.
 
Käyttekö äitiyspolilla siis esim. just kaksosraskauden tai korkeiden verenpaineiden takia? Tai miten sinne annetaan lähete? Toivoisin itsekin pääseväni ylimääräiseen ultraan. Gyne arvioi vauvan olevan viikkoja isompi ja suositteli että kävisin tarkistuttamassa asian vielä vkolla 36. Mietin että jos ei mene yksityiselle asiaa tarkistamaan niin miten helposti antavat neuvolasta lähetteen...?

Mä kävin pelkopolilla, siihen sai neuvolasta lähetteen :) Ja sit synnytystapa-arvio on myös polilla, osittain pelkopolikäynnin takia ja myös siksi, et eka synnytys meni sektioon.

Tsemppiä Esper et pysyy arvot hyvinä mahdollisimman pitkään!
 
Okei kiitos vastauksista :) Pitää varmaan ihan suoraan kysyä neuvolasta että olisko mahdollista tarkistaa kun itseä kuitenkin vaivaa asia tosi paljon ja vaikuttaa tietty siihenkin että jos joutuu käynnistämään kun jos onkin isompi vauva kuin viikot antais ymmärtää niin ei välttämättä odotella ihan niin pitkään.
 
Ja vielä sellainen kysymys että voiko neuvolatäti (terveydenhoitaja) kirjoittaa lähetteen vai vaatiiko lääkärikäynnin?
 
Aina kannattaa kysyä! Ja vaikka vähän liiotella jos ei meinaa lähetettä irrota. Äitipolille kuitenkin tarvii aina sen lähetteen. :)
Täällä riittää jopa oma puhelu polille jos huolta on niin pyytävät herkästi samantien paikalle :)
 
Takaisin
Top