Huhtikuun höpinät

Edellisessä raskaudessa sain ison avun rannekkeista. Käytän niitä myös matkapahoinvointiin hyvin tuloksin :happy:

Mä sain noista edellisen raskauden aikaa tietää vasta sitte ku olot oli ohi. Sinänsä harmi kun oksensin ekat 3kk. Nyt ei oo mitään paitsi välillä ällö olo. Toisaalta ihanaa mut myös hermoja raastavaa.. :D
 
Niin loistavaa, kiitos kun kerroitte noista rannekkeista! Tulin heti iloisemmaksi, oon ollut vähän tai no tosi kiukkunen näitten olojen takia, mut nyt heräsi pieni toivo, jos itelläkin auttaisi ranneke. No se selviää huomenna, en malttais enää odottaa :banghead::smiley-bounce013
 
Mä mietin myös tuota kun kättäri loppuu et kerkeenkö pidemmälle, ekasta kerkesin just ja just sairaalaan kun ambulanssi ajo 150km/h vauhdilla pillit päällä. Ambulanssimies vaan hoki et nyt et vielä ponnistaa ei synny ambulanssiin :D En tiedä mitä ois käyny jos ois eteiseen syntynyt koska napanuora oli 2x kaulan ympäri ja hieman sinerti sekä oli kakannu lapsi veteen. Ja tilanne meni tuohon ku kättäriltä sanottiin et oot aivan alussa vasta kun supistusten väli oli 6-5min, 15 min siitä puhelusta meni sit vedet ja oltiinki jo ponnistusvaiheessa :D
 
Helpommin sanottu kun tehty,mutta älä suatta jännitä...siinä osaa kyllä luannostaan toimia jos synnyttään joutuu muualla ku sairaalassa...
*Muoks...jos siis lähtökohtasesti vauva oikeinpäin ja ns.normisynnytys ootettavissa...

Ite toivon vaan ettei se tapahdu missään kassajonossa tyyliin:oops:

Nimimerkillä edellinen synnytys ekasta vähän ehkä tuntuu jtn selässä -tuntemuksesta 3min ja poika mun käsissä...onneks olin kotona:shy:

No huhhuh! Periaatteessa unelma, ettei tarvii pitkään kärvistellä, mutta kyllähän tuollasesta nyt aika paniikkiin helposti menee. Ja tokan kohdalla varmasti iso pelko, että tapahtuu samalla tavalla uudestaan. Ja mä ajattelin, että mulla oli nopea synnytys, kun kesti 5h...
 
Siis ei oo totta! Kätilöopisto suljetaan! Mihin kettuun mä sit meen synnyttämään?! Oisin niin halunnut molemmat lapset synnyttää samassa paikassa. :sad001

Ihan perseestä! Etenkin ko vaihtoehdoiksi jää Naikkarin lisäksi Hyvinkää ja Lohja :D
 
No huhhuh! Periaatteessa unelma, ettei tarvii pitkään kärvistellä, mutta kyllähän tuollasesta nyt aika paniikkiin helposti menee. Ja tokan kohdalla varmasti iso pelko, että tapahtuu samalla tavalla uudestaan. Ja mä ajattelin, että mulla oli nopea synnytys, kun kesti 5h...

Joo siis edellinen oli meiän nro 7:wink
Mut on mun kaikki synnytykset ollu nopeita ja helppoja (koputtaa puuta) eikä kivunlievityksiä o tarvittu/ehditty käyttää...kaikki muut oon kuitenkin synnyttänyt sairaalassa,joskin niistäkin pari silleen et suorilta saliin ja vaan toinen housunpuntti saatu pois...
Kyllä sitä nyt vähän on sellast ressinpoikasta et mites tällä kertaa,mut luatan et kaikki sujuu hyvin...

Meiänki kuopuksella oli napanuora löysästi kaulan ympärillä mut tajusin sen äkkiä ja kiapsautin pojan äkkiä irti siittä....ja heti se parkui ja oli hyvän värinen...ei siinä kerenny paniikkiin oikein meneen,ei ollu vaihtoehtoja...

Mä mietin myös tuota kun kättäri loppuu et kerkeenkö pidemmälle, ekasta kerkesin just ja just sairaalaan kun ambulanssi ajo 150km/h vauhdilla pillit päällä. Ambulanssimies vaan hoki et nyt et vielä ponnistaa ei synny ambulanssiin :D En tiedä mitä ois käyny jos ois eteiseen syntynyt koska napanuora oli 2x kaulan ympäri ja hieman sinerti sekä oli kakannu lapsi veteen. Ja tilanne meni tuohon ku kättäriltä sanottiin et oot aivan alussa vasta kun supistusten väli oli 6-5min, 15 min siitä puhelusta meni sit vedet ja oltiinki jo ponnistusvaiheessa :D

Kiva kokemus sullakin :) On kiva olla tällänen tilasto oikku jolla synnytykset ei ookaa kestäny sitä "tiättyä normia"...

Toivotaan että kaikki saadaan onnistunut synnytys siällä missä se mialuisinta ois:angel1
 
Etovan olon lisäks esikolta saatu flunssa, heikottaa se kun ei saa oikein syötyä ja sit pitää kipeänä poikaa nostella ja hoitaa ja lisäks tähän päälle 3 yön valvominen :sad001
 
Miksi multa hävis se salainen ryhmä? :? Pääsin sinne tänää...
 
Ooksä nyt ihan varma et hävis, kun ainakin sulla näkyy että kuulut siihen ryhmään.

Joo ja mä kommentoinki sinne. Mut mun piti poistaa sovellus ja asentaa uudestaa et sain silloinki näkyvii. Nyt se hävis taas!
 
Pitäisi varmaan olla innoissaan kun olen välttynyt pahoinvoinnita, mut hemmetti ku sekin poikkeavuus laittaa mietityttämään onko kaikki ok ja kestääkö raskaus. Noh pakko ajatella positiivisesti ja olla tyytyväinen ettei pahoinvointia ole. Tsemppiä teille muille jotka siitä kärsitte.
 
Tilannekatsaus :computer koskien näitä pahoinvointirannekkeita.

Ehdin eilen pitämään niitä parisen tuntia ja pahoinvointi oli lähes nollissa.
Aamulla laitoin puoli yhdeksältä ja olen pitänyt tänään siis 1,5h näitä.
Totean rannekkeiden helpottavan oloa, mutta ei ne ainakaan mun osalta poista pahoinvointia kokonaan. Mut kyllä on huomattavasti helpompi olla, vaikka tuossa vähän yli puoli tuntia sitten oksensin aika kivasti :sick006
 
Rita29, mä luulen et noi rannekkeet auttaa semmoseen etovaan oloon :) mä oksensin ekassa raskaudessa ihan kauheesti ja ei siinä mitkään rannekkeet auttanu. Nyt on vähän parempi olo ja vois kaivaa ne rannekkeet esiin ja testaa auttaisko ne tähän kevyempään pahoinvointiin:grin
 
Pitäisi varmaan olla innoissaan kun olen välttynyt pahoinvoinnita, mut hemmetti ku sekin poikkeavuus laittaa mietityttämään onko kaikki ok ja kestääkö raskaus. Noh pakko ajatella positiivisesti ja olla tyytyväinen ettei pahoinvointia ole. Tsemppiä teille muille jotka siitä kärsitte.

Paula81, mulla on ollut suht oireetonta ja nyt ollaan 9+1! Lääkäri sanoi eilen että ole iloinen ettei ole oksentelua!

Ainoastaan ollut joinakin päivinä lievästi etova olo jonkun tunnin. Eilen ip itse asiassa oli eka semmonen vähän etovampi olo, että piti ihan autolla kiiruhtaa kotiin.. mutta tänään taas ei mitään!
 
Mulla viikon ollu hyvä olo, mutta tänään se paha olo taas alko ja on saanu oksentaa :facepalm: rv 9+2
 
No nyt tuli kerrottua ekalle kaverille raskaudesta... En kehdannut valehdella ja keksii tekosyitä, kun pyysi mua bilettää ja baariin tänään illalla... Vähän liian aikasta oli kertoa, et oisin halunnu viel salata, viikkoja taitaa tänään olla 6+6 :-)
 
Takaisin
Top