Himot ja ällötykset

[MayDay]

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Joulukuun mammat 2017
Mikä saa juoksemaan suoraan jääkaapille, tai sitten pönttöä halaamaan?
 
Himot ja ällötykset menee ja tulee miten sattuu. Ei voi käydä ostamassa isoa määrää kerrallaan, koska joku voi alkaa ihan yhtäkkiä ällöttää. Esim yksi ilta söin innoissani hummusta ja seuraavana päivänä se oli aivan kammottavaa. :hungry::yuck: Todella ärsyttävää tälläinen... :sad001

Tällä hetkellä nam nam on bataatti, mansikkahillo, jugurtti ja metukka :p Ällötyksiä on valkosipuli, suolakurkut ja juusto. :sour:
 
Metukka ois kyllä hyvää mutta kun on kans siellä "kiellettyjen listalla" raskaana olevilla... :confused:
 
Mulla viimeset kaks viikkoa teki mieli kokoajan syödä jotain vaan ja nyt taas ainaku pitää ajatella syömistä tulee huono olo...
 
Mun ruokavalio koostuu tällä hetkellä päärynästä ja leivästä :hungover: eilen teki ihan järkyttävästi mieli lohipastaa mitä oli Rossossa saatavana joskus 7v sitten kun ootin esikoista :woot: Ja eihän sitä tietenkään enää oo siellä, ja olin koko illan ihan masentunut kun sitä ei saa :bored::arghh:
 
Täh eikö metukkaa saa syyä? :O onko muitakin leikkeleitä?

Metukka ja ilmakuivatut kinkut kieltolistalla. Olikohan muita vielä :eek:

Mua ällöttää kaikki lämmin ruoka. Hyi.
Jogurtti menee aamul ja tulee ylös.
Raikas vihersalaatti on paras iltapala! Cashew pähkinät, sipsit, valkosipulisuolakurkut...

Suolasella linjalla meen :p mut liian vähän tulee syötyä tällä hetkel, vähä heikko olo mut ku ei ruoka maistu tai sit alkaa oksettaa.

Rv 7+3
 
Täh eikö metukkaa saa syyä? :O onko muitakin leikkeleitä?

Ei saisi, kun sitä ei varsinaisesti ole kypsytetty, vaan kylmäsavustettu. :sad001 salami ja pepperoni samoin. Ja juuri kaikki ilmakuivattu on kiellettyä. Leikkeleistä käy kypsennetyt eli paistit, palvit, keittokinkut yms.
 
Eiii feta on kiellettyä, ärsyttävää!!

Ei oo vielä pahemmin mitään mielitekoja, sinut et alkoi tekemään mieli punajuurisalaattia, joten laitoin miehelle viestiä että tuo kaupasta mulle punajuurisalaattia vastauksena tuli "no hyi", hhaha. =D
 
Ei feta ole kielletty? Mä ainaki oon syöny ja tuun syömään kuhan se on pästöroitua.
Sama homma raejuustossa ymmärtääkseni. Mozzarella yms juustot pästöroituna ookoo.

Näin mä oon ymmärtänyt mut valaiskaa mua jos oon ihan väärässä! :eek:
 
Nyt uusien säänösten mukaan kaikki pehmeät juustot myös pästöroituna on kieltolistalla. Paitsi kuumennettuna.
 
Nyt uusien säänösten mukaan kaikki pehmeät juustot myös pästöroituna on kieltolistalla. Paitsi kuumennettuna.

Joo tässä ymmärryksessä mäkin oon. Että vaan höylättävät juustot on ok kypsentämättöminä. :sad001 tosin esim Valiolla ei ole vuosikausiin havaittu listeriaa. Se on toki jokaisen oma asia miten tarkkaan näitä noudattaa. Mä paistoin tänään Auraa paistinpannulla ja laitoin salaatin päälle. :D mutta pääsiäisenä söin porkkanakakkua jossa oli tuorejuustoa päällä. En halunnut vielä kertoa raskaudesta ja tiesin että tuorejuusto on Valion niin päätin sitten syödä.
 
Mutta pahin kaikista kielloista, lakritsi ja salmiakki! Niitä teki viime raskaudessa ihan hirveesti mieli.. :p
 
Eviran sivuilla on hyvä taulukko niistä mitä ei suositella. Linkkejä ei vissiin saanu foorumille laittaa niin tässä nyt kuvissa noi maito ja lihatuotteet..
a0f096c06a9c4850ce9538f73e106698

022fc60d8fab91327d3cc412577614bc
 
No voi hemmetti! Mä en kestä! Enää ei saa mitään syödä?! Huhheijaa. Mä en juustoista tykkää paitsi just feta ja mozzarella :sad001
 
Siis tuorejuustojakaan ei saa syödä? Ja minä kun synttäreiksi haaveilin tekeväni pari juustokakkua. On siis muutettava suunnitelmaa :D
 
mutta pääsiäisenä söin porkkanakakkua jossa oli tuorejuustoa päällä. En halunnut vielä kertoa raskaudesta ja tiesin että tuorejuusto on Valion niin päätin sitten syödä.
No voi hyvää päivää!? Minulla ei edes käynyt mielessä, että porkkanakakun kuorrutteessa on tuorejuustoa! Onnessani mätin palan menemään sen kummempia ajattelematta. Ajattelin, että se on turvallista syödä ja marjakakut jätin kahvilan hyllyyn... Hyvä minä :hilarious:

Minulla on nyt aivan jäätävä himo fetaan! :Heartred:smiley-angry017 Olen ihan kauhea ja vedin melkein puoli purkkia! Oli pastöroidusta maidosta, mutta silti... Miks mitään hyvää ei saa syödä?!
 
Raejuustosta luki Valion sivulla jotenkin, että on "vähäriskinen listeerian suhteen". Itse en uskalla syödä sitäkään. Samoin jostain olen lukenut, että leikkeleisiin voi tarttua listeria esim. siivutuksen yhteydessä ja niinpä en ole sitten niitäkään nyt syönyt. Esikoista odottaessa söin kyllä. Olen hirveän tarkka syömisistä raskausaikana eikä maalaisjärjestä tietoakaan. :hilarious:
 
Takaisin
Top